Jos valmistaja suosittelee moottoriöljyksi A5, voiko käyttää A3. Viskositeetti on 5w-40, eli oikea.
Luokitukset
5
277
Vastaukset
- Monttööri
Ei ole suositeltavaa koska A3 on ominaisuuksiltaan erillainen kuin A5. A5 on matala kitkainen öljy.
- 32556423
A3 voi kyllä käyttää jos vaatimuksena on A5, suurin ero näiden välillä on että A5 on polttoainetta säästävää ja se on vähän ohuempaa kuumana, ei ole yhtä kovia leikkauskestävyysvaatimuksia kuin A3 öljyllä. Siksi A3 käy jos suosituksena A5 (polttoainetta kuluu enemmän mutta ei aiheuta koneelle haittaa), mutta toisinpäin ei käy koska A5 leikkauskestävyys voi olla liian huono jos konetta ei ole tehty tälle luokitukselle.
Tuota viskositeettia ihmettelen, onko suosituksena muka 5w-40 A5? En ole koskaan nähnyt sellaista öljyä, yleensä A5 on aina 5w-30 tai 0w-30. Jos suosituksista löytyy tuo 5w-40 viskositeetti niin kyllä siellä pitäisi olla suosituksissa muitakin acea luokkia kuin A5, todennäköisesti myös A3/C3. - halvintaKuraaKoneeseen
Aina kannattaa käyttää ihan jotain muuta kuin autotehtaan suosittelemia luokituksia ja kaikkia auton ylläpitovinkit kannattaa hankkia täältä Suolesta jossa on ihan paras tietämys, eikä täällä ole koskaan ollut ketään asiatonta. Onhan tänne tarkat kirjautumisvelvollisuudet ja kuukausimaksut ja se takaa vain asialliset keskustelut ja neuvot.
- srhrshsr
Sinä varmaan etsit omaan romuusi API SD öljyä koska ohjekirja vuodelta -83 sanoo niin... Oman järjen käyttö on myös sallittua ja netistä löytyy tietoja luokitusten eroista ja korvaavuudesta. Esim Acea A5 tilalla voi hyvin käyttää A3 kunhan viskositeetti on lueteltuna suosituksissa, koska ainoa ero näissä on tosiaan vain pienempi leikkauskestävyysvaatimus kuumana A5 öljylle, muuten täyttävät samat speksit.
- paoöljy
Kuulemma voi käyttää jos PAO-pohjainen öljy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831569Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä721370Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2191332Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2311291Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121100Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041059Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341019Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65973- 89950
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123848