Suomi tarvitsee enemmän.

Uusliberalismia jossa markkinoiden annetaan toimia vapaasti. Kiistattomasti on osoitettu että vauraus tihkuu tällöin myös heikomassa asemassa olevien hyödyksi.
Ensimmäisenä on poistettava työehtosopimusten yleissitovuus ja minimipalkka. Näin luodaan joustavat halpatyömarkkinat.

11

95

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joustoa

Kyllä halvat työmarkkinat joustavat jo nyt ei siihen mitään yleisistovuuden poistoa tarvita, mutta jos halutaan työmarkkinoista halvat niin sitte. Kuka ne köyhät sitten elättää ja kotimarkkinat siinä kyykkää ensimmäiseksi.
      Se tietää lisää konkursseja ja sitä lisä jousota työmarkkinoihin.

• glx

Puolueellasi on pian puoluekokous, mene ja esitä että Sdp ottaa tuon vaali ohjelmaansa seuraaviin eduskuntavaaleihin.

• Työehtosopimusten yleissitovuuden poistamisesta voidaan aina keskustella. Suomessahan ei ole minipalkkaa, jollainen jouduttaisiin varmaan muiden maiden esimerkin mukaan säätämään, jos yleissitovuus poistettaisiin.

Minimiperustulo kannattaa järjestää kaikille ihmisille. Muussa tapauksessa toimeentulovaikeuksissa olevat ihmiset joutuvat yhteiskunnan eläteiksi taikka Suomesta tulee kerjäläisyhteiskunta. On parempi, että ihmiset tulevat toimeen omalla palkallaan kuin ovat yhteiskunnan elätteinä. Jos mitään minimipalkkaa ei ole, se voi passivoida ihmiset ja ohjata heidät syrjäseuduille asumaan mahdollisimman halvasti. Pitäisin tätä todella huonona ja vastustettavana kehityksenä.

• 1452

Tätähän Keskusta ajaa. Ihmettelen vaan kuka sitten ostaa ylihintaisia maataloustuotteita ja millä rahoilla maatalouteen sitten syydetään rahaa kun verotuloja ei ole.

• Banaaniorjat

"Ensimmäisenä on poistettava työehtosopimusten yleissitovuus ja minimipalkka. Näin luodaan joustavat halpatyömarkkinat".

Minimipalkan poistolla saataisiin halpaakin halvemmat työmarkkinat. Työnantajat eivät maksaisi sitäkään vähää mitä aiemmin maksoivat ja Suomi muuttuisi hetkessä banaanivaltioksi. Ehkä silloin olisi viisaampaa maksaa palkkakin banaaneina.

• ajattelia

Poistetaan siis kaikki Yritys ja Maataloustuet ,koska ne vääristävät kilpailua.Kannatetaan!

• ajattelia kirjoitti:

Poistetaan siis kaikki Yritys ja Maataloustuet ,koska ne vääristävät kilpailua.Kannatetaan!

Tuet voitaisiin muuttaa valtion takaamiksi lainoiksi.

• ajattelia

Olen kanssasi täysin samaa mieltä.Jos yritys tarvitsee tukea sen tulee olla takaisin maksettava laina täysillä takuilla.

• Mikä ihmeen minimipalkka? Ei Suomessa ole sellaista.

Miksi muuten laitat aina pisteen otsikkosi perään? Otsikossa ei käytetä pistettä edes silloin, kun se muodostaa yhtenäisen lauseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      59
      1174
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      11
      840
    3. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      75
      795
    4. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      634
    5. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      83
      603
    6. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      33
      537
    7. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      532
    8. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      36
      524
    9. Hurmasit sitten minut

kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.
      Ikävä
      43
      503
    10. Tietysti olen varovainen,

ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä
      Ikävä
      40
      501
    Aihe