autokouluissa pitäisi opettaa auton kasittelytaitoja enemmän tai käydä jääradalla harjoittemassa miten toimitaa kun auto lähtee käsiatä. Minä kun sain ajokortin niin seuravana talvena tili ajettua tuhansia kilometrejä jääradalla harjoitellen niin oppi kasittelemään autoa vaikeissa olosuhteissa.
auton käsittelytaito
17
1288
Vastaukset
- konalasta
Vielä kun opettelet kirjoittamaan koneella niin hyvä tulee!
- hyvä
Edellinen viesti oli hyvää asiaa. Paremmin kuin sinun viitauksesi kirjoitustaitoon. Jos ei muuta mielessäsi liiku tässä yhteydessä niin ei voi kuin valittaa.
- mek60
tuli kirjoitettua asia nopeasti enkä katsonut tekstin oikeinkirjoitusta
- tätä
Auton käsittelytaitoakin enemmän pitäisi opettaa itsensä käsittelyä ja asennetta. Siis sitä, ettei tekisi typeryyksiä. Miettisi mitä tekee ja ymmärtäisi sen mihin itse pystyy ja missä piilee turhat riskit. Jos riskeeraa pelkästään itsensä, niin siitä vaan, mutta tiellä liikkuessa on aina
varauduttava siihen, että mutkan takana on muitakin.
Itsetuntoa voi kohentaa järkevälläkin tavalla. - kipy
80 luvulla kun meikä poika kortin sai ajettiin jäällä nilkka suorana yö kaudet bensaa palo litra kaupalla ja ajoin sen jälkeen rallia 7vuotta auto on pysyny sen jälkeen hanskassa suht hyvin MUTTA NYT KUN NÄÄ HELVETIN VIHREET KIELTÄÄ KAIKEN SEN OMA TOIMISEN HARJOITTELUN SIELLÄ JÄÄLLÄ SEN OPPII MITÄ TEHDÄ KUN AUTO LÄHTEE LAPASESTA ET SILLEEN
- ilman jäätä, järki mukana
ei aina tarvita paikkoja, jossa voi hurjastella. Riittää kun ottaa järjen mukaan ja käyttää keliin sopivaa nopeutta. Vai oletko kuullut kuolokolarista, jossa autoilija ajoi säälle sopivalla nopeudella ?
Itse en ole ajanut jäällä, en ajanut rallia, muuten vaan kymmeniä tuhansia kilometriä työssä ja vapaa-aikana vuosittain. Ilman ainuttakaan kolaritilannetta. Kortti ajettuna 80-luvulla. - kipy
ilman jäätä, järki mukana kirjoitti:
ei aina tarvita paikkoja, jossa voi hurjastella. Riittää kun ottaa järjen mukaan ja käyttää keliin sopivaa nopeutta. Vai oletko kuullut kuolokolarista, jossa autoilija ajoi säälle sopivalla nopeudella ?
Itse en ole ajanut jäällä, en ajanut rallia, muuten vaan kymmeniä tuhansia kilometriä työssä ja vapaa-aikana vuosittain. Ilman ainuttakaan kolaritilannetta. Kortti ajettuna 80-luvulla.eihän tätä tiekonettakaan opi käyttään kun käyttämällä ja kokeilemalla tarkoitin sitä että kun kun auto lähtee sladiin niin takaan ja alle viivaan et se ei oikee on sit nopeus mikä tahansa jos et tiedä mitä tehdä ps.tuhansista kilometreistä noin. 80000-10000km vuodessa
- Opittu on
ilman jäätä, järki mukana kirjoitti:
ei aina tarvita paikkoja, jossa voi hurjastella. Riittää kun ottaa järjen mukaan ja käyttää keliin sopivaa nopeutta. Vai oletko kuullut kuolokolarista, jossa autoilija ajoi säälle sopivalla nopeudella ?
Itse en ole ajanut jäällä, en ajanut rallia, muuten vaan kymmeniä tuhansia kilometriä työssä ja vapaa-aikana vuosittain. Ilman ainuttakaan kolaritilannetta. Kortti ajettuna 80-luvulla.Kuolonkolareita sattuu myös alhaisissa nopeuksissa jossa ei aina edes tarvita huonoa säätä. Oletko itse kuullut että joku olisi kuollut liian kovan vauhdin takia? Tuskin, koska kaikki ovat kuolleet pysähdyksen seurauksesta!
Siis on vaarallista ajaa myös hiljaa.
- Juppohullu -78
Autokoulussa tosiaan opetetaan liukkalla ajoa ja sitä on hyvä tosiaan treenata että jos ja kun taitoa tarvii nii pysyy ajokki hanskassa. On hyvin valitettavaa että autokoulun autot ovat pääsääntöisesti uudehkoja ETUVETOISIA. Ottaen huomioon tässä tapauksessa käytetyn TAKAVETOISEN Omegan hallittavuuteen suhteessa johonkin autokoulun autoon on ero melkoinen.
Tässä en ala arvostelemaan kumpi on parempi, hallittavaksi. Valtäväestö väittää etuvetoisen raavinta kykyyn. Itse luotan vain omaan näkemykseen ja arvioon saada takavetoiseni
kulkemaan ja oikenemaan usein myös kaasua hyväksi käyttäen.
Tosin autokoulun loppusuoralle pitäisi mielestäni lisätä muutama extra tunti joka ajettaisiin omalla autolla, opettajan läsnä ollessa. Jos nyt oma auto sattuu olemaan? Olisiko tässä hyvä idea että autokoulusta alennusta jos ottaa extratunteja omalla autolla ennen inssiä? Niin ja mielestäni inssi voitaisiin jopa ajaa omalla autolla.- ...
a) miten voisi antaa autokoulusta alennusta tekemällä "extratunteja". Eli siis ne pitäisi tehdä ilmaiseksi, ja vielä alentaa normaalihintaa? Autokoulu ei pääsääntöisesti ole mikään kultakaivos omistajalle.
b) työturvallisuus, oletko koskaan kuullut? Ne hallintalaitteet kouluautoissa on ihan syystä siellä. Tuskin moni tutkinnonvastaanottaja suostuisi ajattaamaan inssiä kokelaiden omilla autoilla. - jokuko
... kirjoitti:
a) miten voisi antaa autokoulusta alennusta tekemällä "extratunteja". Eli siis ne pitäisi tehdä ilmaiseksi, ja vielä alentaa normaalihintaa? Autokoulu ei pääsääntöisesti ole mikään kultakaivos omistajalle.
b) työturvallisuus, oletko koskaan kuullut? Ne hallintalaitteet kouluautoissa on ihan syystä siellä. Tuskin moni tutkinnonvastaanottaja suostuisi ajattaamaan inssiä kokelaiden omilla autoilla.Mites nää opetusluvalla kortin suorittavat henkilöt? Ne ajavat omalla autolla sen inssiajon.
- ...
jokuko kirjoitti:
Mites nää opetusluvalla kortin suorittavat henkilöt? Ne ajavat omalla autolla sen inssiajon.
mites ois? mahtaisko sielläkin olla vaatimuksena vähintään jarrupoljin apukuskin puolella?
- Juhis
Lainaus Juoppohullulta
-Tosin autokoulun loppusuoralle pitäisi mielestäni lisätä muutama extra tunti joka ajettaisiin omalla autolla, opettajan läsnä ollessa.
Näin tehdäänkin, 6kk - 24kk inssiajon jälkeen tolla välillä käydään autokoulun kakkos vaihe, omalla autolla ajamassa liukasrata harjoittelu, opettajan valvonnassa joka kestaa pari tuntia. - Suomalainen mies
... kirjoitti:
mites ois? mahtaisko sielläkin olla vaatimuksena vähintään jarrupoljin apukuskin puolella?
työturvallisuus, oletko koskaan kuullut? Ne hallintalaitteet kouluautoissa on ihan syystä siellä. Tuskin moni tutkinnonvastaanottaja suostuisi ajattaamaan inssiä kokelaiden omilla autoilla.
Toi oli sun kirjottama teksti, johon jokuko vastasi...
Että itelles vaan voi pyhä jysäys...
Toihan on jo itsestäänselvyys et vaaditaan lisäjarrupoljin. - ...
Suomalainen mies kirjoitti:
työturvallisuus, oletko koskaan kuullut? Ne hallintalaitteet kouluautoissa on ihan syystä siellä. Tuskin moni tutkinnonvastaanottaja suostuisi ajattaamaan inssiä kokelaiden omilla autoilla.
Toi oli sun kirjottama teksti, johon jokuko vastasi...
Että itelles vaan voi pyhä jysäys...
Toihan on jo itsestäänselvyys et vaaditaan lisäjarrupoljin."Tosin autokoulun loppusuoralle pitäisi mielestäni lisätä muutama extra tunti joka ajettaisiin omalla autolla, opettajan läsnä ollessa. Jos nyt oma auto sattuu olemaan? Olisiko tässä hyvä idea että autokoulusta alennusta jos ottaa extratunteja omalla autolla ennen inssiä? Niin ja mielestäni inssi voitaisiin jopa ajaa omalla autolla."
...jos olisit vaivautunut lukemaan ketjun alkupäätä niin olisit ehkä ymmärtänyt että viittasin edelliseen viestiin
...minä ainakin käsitin ylläolevan niin että ajotunnit suoritettaisiin kouluautolla extratunnit omalla autolla (joiden perusteella pitäisi antaa alennusta koko hela hoidosta), jonka jälkeen ajokokeeseen omalla autolla
...saatan toki olla väärässäkin :o)
- pepe
Opetetaan takavetoisella ajamaan. mie en ainkaan tiedä yhtään.
- ...
aikas monessa koulussa 3-sarjan bmw.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442470Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961157Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131071Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi296888- 66858
- 53841
- 89837
- 46829
- 51743