Ainakin keskustelujen perusteella rakkaudessa on kaikki sallittua:
1. Iällä ei ole mitään väliä...
2. Jos varattu parin lapsen hetero-äiti alkaa flirttailee katsein ja kosketuksin...
3. Ystävä, jonka kanssa viihtyy...
4. Kolleega, koska duunissa se arkiminä parhaiten näyttäytyy...
5. Annetaan toiselle aikaa rauhassa pohtia jos vastapuoli ei vielä tiedä...
6. Jne...
Ahdasmielisyydestä meitä EI voi syyttää:)
Lesbo on avarakatseinen ja erittäin kannustava:)
14
409
Vastaukset
- osastollanähtyä
Esimiesasemassa lesbo on avarakatseinen. Työhönotossa lesbo näkee heti kuka voisi olla "ns.meikäläisiä",tai muuten kiihottava ,että tiimi saisi kuluttettua päivänsä viehättävässä porukasssa. Töillä nyt ole niin väliä kun osaston pomolla on viihdyttäjä .
- Ihanhävettää
Taitaa taas suuren suuri kateus paistaa kovasti läpi.
- jaihanvarmaan
Transsukupuoliset onkin sitten oma juttunsa näille avarakatseisille lesboille vaikka olisi kuinka prosessit läpikäynyt leikkauksia myöten ja ulkonäkö olisi ns. täydellinen niin transnainen on aina mies ja transmies on aina nainen :D
- Katsojansilmissä
Jokaisella on oma makunsa. Ei siitä vaan pääse yli eikä ympäri ja kuka määrittelee mikä on täydellinen ulkonäkö? Jokaisella on oma makunsa ja kauneus on aina katsojan silmissä. Aina. Ei kaikki ihastu missien näkösiin eikä kaikki transihmiset ole niin "täydellisiä" ulkoisesti kuin itse luulevat kuten ihan muidenkin ihmisten kohdalla. Joskus sitä on vaan sokea omille virheilleen tai luulee itsestään liikoja (ei aina). Osa transnaistakin valitettavasti kokee olevansa ulkoisesti ja sisäisesti niin "täydellinen", vaikka pelkkää kirjoitusta lukemalla voi jo päätellä kaikenlaista. Sisäisellä olemuksellakin on paljon väliä. Osa ei halua kumppanikseen hyvin epävarmaa, suurista itsetunto&identiteettiongelmista kärsivää, voimakkaasti ailahtelevaa, joka ei arvosta eikä ota huomioon muita ihmisiä.
Se, että ei halua seurustelukumppanikseen tai seksiseurakseen transnaista/miestä tai transvestiittia ei ole vielä mitään tekemistä suvaitsevuuden tai transfobian kanssa. Trans/tv-asiat voivat olla ilmiönä aivan ok, mutta tästä huolimatta itse ei viehäty juuri sellaisista ihan samalla tavoin kuin jollekin heterolle homoseksuaalit ovat ok, mutta itse ei ole homoseksuaali.
Jokainen saa asettaa kumppanilleen sellaiset kriteerit kuin haluaa. Joku lesbo ei halua seurustella poikamaisen kanssa, joku ei naisellisen. Joku kolmas haluaa urheilullisen, joku neljäs itsevarman. Mitä pahaa tässä on? Parempihan se on suoraan olla rehellinen, säästää molempien aikaa ja vaivaa. Moni ei kuitenkaan esim. treffi-ilmoituksissa lue tai kunnioita ilmoittajan toiveita esim. jos ilmoittaja kertoo hakevansa naista niin lähes aina joku heteromies on vastaamassa (ja sitten vielä kehtaa ihmetellä, että miksi ei kelpaa), jos rehellisesti kertoo, että sori, mutta seurustelu trans/tv:n kanssa ei nappaa niin aina joku trans/tv on sieltä vastaamassa ilmoitukseen ja sitten jos saa pakit niin vedetään herneet nenään ja syytetään transfobiasta ja suvaitsemattomuudesta. Onko esim. lesbo suvaitsematon jos ei etsi kumppanikseen heteromiestä tai onko ihminen suvaitsematon jos ilmoittaa etsivänsä kumppania ja näin ollen antaa pakit pelkkää seksiseuraa hakevalle? Onko se fobiaa, että heteromies antaa pakit homomiehelle tai urheilullista naista etsivä antaa pakit sohvaperunalle?
Joku kysyy, että mitä väliä sillä on minkänäköinen, ikäinen, tyylinen jne. on. No, on sillä paljonkin väliä. Jos ei kykene seksuaalisesti viehättymään toisesta ihmisestä tipan tippaa niin suhde jää aika laihaksi, platoniseksi tai pelkäksi kaveruudeksi tai jos edes sitäkään. Kaikki eivät ole aseksuaaleja, joten seksuaalisuudella, kiiihottumisella, vetovoimalla ja seksillä on suuri merkitys. Ihmiset kiihottuvat ja viehättyvät erilaisista asioista ja erilaisista ihmisistä, joten ei ole mitään prototyyppiä, joka vetäisi puoleensa ihan kaikkia maailman ihmisiä. - silmälasitsilmille
Katsojansilmissä kirjoitti:
Jokaisella on oma makunsa. Ei siitä vaan pääse yli eikä ympäri ja kuka määrittelee mikä on täydellinen ulkonäkö? Jokaisella on oma makunsa ja kauneus on aina katsojan silmissä. Aina. Ei kaikki ihastu missien näkösiin eikä kaikki transihmiset ole niin "täydellisiä" ulkoisesti kuin itse luulevat kuten ihan muidenkin ihmisten kohdalla. Joskus sitä on vaan sokea omille virheilleen tai luulee itsestään liikoja (ei aina). Osa transnaistakin valitettavasti kokee olevansa ulkoisesti ja sisäisesti niin "täydellinen", vaikka pelkkää kirjoitusta lukemalla voi jo päätellä kaikenlaista. Sisäisellä olemuksellakin on paljon väliä. Osa ei halua kumppanikseen hyvin epävarmaa, suurista itsetunto&identiteettiongelmista kärsivää, voimakkaasti ailahtelevaa, joka ei arvosta eikä ota huomioon muita ihmisiä.
Se, että ei halua seurustelukumppanikseen tai seksiseurakseen transnaista/miestä tai transvestiittia ei ole vielä mitään tekemistä suvaitsevuuden tai transfobian kanssa. Trans/tv-asiat voivat olla ilmiönä aivan ok, mutta tästä huolimatta itse ei viehäty juuri sellaisista ihan samalla tavoin kuin jollekin heterolle homoseksuaalit ovat ok, mutta itse ei ole homoseksuaali.
Jokainen saa asettaa kumppanilleen sellaiset kriteerit kuin haluaa. Joku lesbo ei halua seurustella poikamaisen kanssa, joku ei naisellisen. Joku kolmas haluaa urheilullisen, joku neljäs itsevarman. Mitä pahaa tässä on? Parempihan se on suoraan olla rehellinen, säästää molempien aikaa ja vaivaa. Moni ei kuitenkaan esim. treffi-ilmoituksissa lue tai kunnioita ilmoittajan toiveita esim. jos ilmoittaja kertoo hakevansa naista niin lähes aina joku heteromies on vastaamassa (ja sitten vielä kehtaa ihmetellä, että miksi ei kelpaa), jos rehellisesti kertoo, että sori, mutta seurustelu trans/tv:n kanssa ei nappaa niin aina joku trans/tv on sieltä vastaamassa ilmoitukseen ja sitten jos saa pakit niin vedetään herneet nenään ja syytetään transfobiasta ja suvaitsemattomuudesta. Onko esim. lesbo suvaitsematon jos ei etsi kumppanikseen heteromiestä tai onko ihminen suvaitsematon jos ilmoittaa etsivänsä kumppania ja näin ollen antaa pakit pelkkää seksiseuraa hakevalle? Onko se fobiaa, että heteromies antaa pakit homomiehelle tai urheilullista naista etsivä antaa pakit sohvaperunalle?
Joku kysyy, että mitä väliä sillä on minkänäköinen, ikäinen, tyylinen jne. on. No, on sillä paljonkin väliä. Jos ei kykene seksuaalisesti viehättymään toisesta ihmisestä tipan tippaa niin suhde jää aika laihaksi, platoniseksi tai pelkäksi kaveruudeksi tai jos edes sitäkään. Kaikki eivät ole aseksuaaleja, joten seksuaalisuudella, kiiihottumisella, vetovoimalla ja seksillä on suuri merkitys. Ihmiset kiihottuvat ja viehättyvät erilaisista asioista ja erilaisista ihmisistä, joten ei ole mitään prototyyppiä, joka vetäisi puoleensa ihan kaikkia maailman ihmisiä.Eikös aiheena ollut suvaitsevaisuus eikä mikää suhdesoppa? :D
- HyväYritysss
Joku kysyy, että mitä väliä sillä on minkänäköinen, ikäinen, tyylinen jne. on. No, on sillä paljonkin väliä. Jos ei kykene seksuaalisesti viehättymään toisesta ihmisestä tipan tippaa niin suhde jää aika laihaksi, platoniseksi tai pelkäksi kaveruudeksi tai jos edes sitäkään. Kaikki eivät ole aseksuaaleja, joten seksuaalisuudella, kiiihottumisella, vetovoimalla ja seksillä on suuri merkitys. Ihmiset kiihottuvat ja viehättyvät erilaisista asioista ja erilaisista ihmisistä, joten ei ole mitään prototyyppiä, joka vetäisi puoleensa ihan kaikkia maailman ihmisiä.No se ei kyllä oo siinä vaiheessa makukysymys kun lesbo kutsuu transnaista mieheksi ja vielä hyi-sanojen saattelemana. Eli ihan täyttä paskaa toi koko kirjoitukses.
- Katsojansilmissä
silmälasitsilmille kirjoitti:
Eikös aiheena ollut suvaitsevaisuus eikä mikää suhdesoppa? :D
En ole kirjoittanut mistään suhdesopasta joten suhdesoppa on vain omassa mielessäsi.
- Katsojansilmissä
HyväYritysss kirjoitti:
No se ei kyllä oo siinä vaiheessa makukysymys kun lesbo kutsuu transnaista mieheksi ja vielä hyi-sanojen saattelemana. Eli ihan täyttä paskaa toi koko kirjoitukses.
Ei välttämättä. Jos transnainen näkee itsensä vaaleanpunaisten lasien läpi itsensä peilistä "täydellisenä" naisena, mutta muu maailma näkee hänet selkeästi miehenä, joka haluaisi olla nainen ja yrittää olla nainen, niin kysymyshän on onko muu maailma oikeassa vai väärässä ja näkeekö transnainen itsensä realistisesti.
Lähtökohta reaalielämässä on kuitenkin aina se, että transnainen on aina syntynyt mieheksi, vaikka kuinka haluaisi olla aito nainen ja "täydellinen". Osa transnaisistahan ei kykene hyväksymään millään lähtökohtaa, että he ovat syntyneet tähän maailmaan poikina.
Toisaalta mitä väliä sillä on. Jokainenhan saa kuvitella itsensä millaiseksi tahtoo, mutta ei kenenkään ole pakko seurustella tai maata sellaisen kanssa, jonka kanssa ei halua. Osa ei vaan kykene käsittelemään pakkeja.
Itselleni esim. transnaiset/miehet/tv:t ovat ilmiönä aivan ok, mutta en ikinä maailmassa kuitenkaan kykenisi heihin tuntemaan mitään vetoa enkä näin ollen seurustelemaan heidän kanssaan kuten en myöskään miestenkään kanssa. Minusta heille kuuluu ihmisoikeudet siinä missä muillekin, mutta minulla itselläni on oikeus olla seurustelematta ja makaamatta heidän kanssaan jos itse näin haluan. Ihan sama pätee hehinkin. Ei transnaisilla ole mikään pakko seurustella jonkun kanssa jos ei halua. Jokaisella on oikeus sanoa EI. - HyväYritysss
Ei välttämättä. Jos transnainen näkee itsensä vaaleanpunaisten lasien läpi itsensä peilistä "täydellisenä" naisena, mutta muu maailma näkee hänet selkeästi miehenä, joka haluaisi olla nainen ja yrittää olla nainen, niin kysymyshän on onko muu maailma oikeassa vai väärässä ja näkeekö transnainen itsensä realistisesti.
Lähtökohta reaalielämässä on kuitenkin aina se, että transnainen on aina syntynyt mieheksi, vaikka kuinka haluaisi olla aito nainen ja "täydellinen". Osa transnaisistahan ei kykene hyväksymään millään lähtökohtaa, että he ovat syntyneet tähän maailmaan poikina.
Toisaalta mitä väliä sillä on. Jokainenhan saa kuvitella itsensä millaiseksi tahtoo, mutta ei kenenkään ole pakko seurustella tai maata sellaisen kanssa, jonka kanssa ei halua. Osa ei vaan kykene käsittelemään pakkeja.
Itselleni esim. transnaiset/miehet/tv:t ovat ilmiönä aivan ok, mutta en ikinä maailmassa kuitenkaan kykenisi heihin tuntemaan mitään vetoa enkä näin ollen seurustelemaan heidän kanssaan kuten en myöskään miestenkään kanssa. Minusta heille kuuluu ihmisoikeudet siinä missä muillekin, mutta minulla itselläni on oikeus olla seurustelematta ja makaamatta heidän kanssaan jos itse näin haluan. Ihan sama pätee hehinkin. Ei transnaisilla ole mikään pakko seurustella jonkun kanssa jos ei halua. Jokaisella on oikeus sanoa EI.Puhutaan ns. suvaitsevaisuudesta ja avarakatseisuudesta. Ei siitä ketä kelpuuttelet seurustelukumppaniksi. Eikä siitä kenelle sinun mielestä kuuluu ihmisoikeudet.
- Ykspienineuvo
Itselleni esim. transnaiset/miehet/tv:t ovat ilmiönä aivan ok, mutta en ikinä maailmassa kuitenkaan kykenisi heihin tuntemaan mitään vetoa enkä näin ollen seurustelemaan heidän kanssaan kuten en myöskään miestenkään kanssa. Minusta heille kuuluu ihmisoikeudet siinä missä muillekin, mutta minulla itselläni on oikeus olla seurustelematta ja makaamatta heidän kanssaan jos itse näin haluan. Ihan sama pätee hehinkin. Ei transnaisilla ole mikään pakko seurustella jonkun kanssa jos ei halua. Jokaisella on oikeus sanoa EI.Moniakaan palstan lukijoita ei kiinosta, kenen kanssa sä makaat tai jätät makaamatta. Vedä nyt äkkiä se foliohattu päähän.
- Katsojansilmissä
Näinhän sen pitäisi olla. Useasti kuitenkin jos joku transnainen/mies/tv alkaa iskeä ja annat heille pakit niin johan alkaa heti kamala marmatus kuinka ne lesbot ovat suvaitsemattomia ja plaa plaa.
Sama pätee kun laitat treffi-ilmoituksen. Jos et vastaa ollenkaan tai vastaat, että kiitos, mutta kiitos ei, niin taas sama juttu, voi voi voi kun lesbot ovat suvaitsemattomia!
Moni mies myös vittuillakseen kirjoittelee treffi-ilmoituksiin naisina, vaikka olisivat ihan miehiä ja voi voi taas kun lesbot ovat suvaitsemattomia! Tämä syö myös uskottavuutta paljon. Eikö olisi parempi, että transnaiset kirjoittaisivat rehellisesti ja suoraan, että hei, olen transnainen ja plaa plaa sen sijaan, että olen aito nainen ja lesbo (mikä on valhe)?
Entäs kun kirjoitat LESBOpalstalle lesboasioita niin voi voi voi kun ne lesbot ovat suvatsemattomia kun transnainen/mies/tv ei olekaan automaattisesti lesbo! Ja juu, lesbopalstalle pitäisi nimenomaan käsitellä trans(ja bi) asioita, vaikka kyseessä on LESBOpalsta ja trans/bi-ihmisille on omakin palsta.
Entäs bileissä. Voi voi kun ne lesbot ovat niin suvaitsemattomia kun sain lesbolta pakit! Voi voi kun en kelpaa lesboille! Tiedoksi vaan, lesbo voi antaa pakit myös toiselle lesbolle. Onko tämä sitten suvaitsemattomuutta?
Ja voi voi voi kun niille lesboille ei kelpaa pelkkä SIELU, mutta itse kuitenkin etsitään nimenomaan vain ja ainoastaan naista ei sielua. Moni transnainen vielä etsii naisellista naista ja mikään muu ei kelpaa, mutta niille toisille pitäisi kelvata pelkkä SIELU. Osa taas kuvittelee, että ollakseen nainen riittää, että sinulla on vain SIELU. Sitten ihmetellään kun muu maailma näkee sinut miehenä.
- bosstiivinen
Itselläni ei oo ollut lähiesimiehenä lesboa, mutta kolleegoina kyllä. Myöntää täytyy et palikset ovat asiapitoisuuden lisäksi yleisilmeeltään hilpeämpiä;D Sellainen yhteenkuuluvuuden meininki, kenties.
Allekirjoitan täysin (katsojansilmässä) näkemyksesi siinä; ellet tunne seksuaalista vetovoimaa toiseen, mikä parisuhteessa on kuitenkin se kantava voima tai lukutaidottomuus/luetun ymmärtäminen ovat jostain syystä päässeet ruostumaan ei niin suvaisevainen lesbonkaan tartte olla:) Voihan ne pakit antaa hellästi:) Ja onhan sekin taito kun ei määrittele kriteerein ihmistä vaan kohtaa juuri sellaisena:) Eipähän tartte jännittää eikä loukata jos ei siis miellytä:)- emmenukuyhdessä
Jos molemmat haluavat olla kaverisuhteessa niin ei siinä silloin ole mitään ongelmaa. Itselleni on tärkeää se, että olen tuntenut ihmisen jo aiemmin. Muihin ihmisiin ei ole mitään tarvetta ruveta tutustumaan.
- oiugfdxz
Mä kyllä ehdottomasti pidän transnaisia naisina. Myös ennen mahdollisia operaatioita tai vaikkei olisi se kaikkein eniten "läpimenevä". Kuten pidän transmiehiä miehinä, samoilla spekseillä. Kumpikaan ei vaan kiinnosta siinä mielessä, ja se on ihan mun oma asia ja kiinni mun omasta seksuaalisesta suuntautumisesta, joka nyt näyttää edellyttävän sitä että se toinen on naiseksi syntynyt ja ainakin ittensä ei-mieheks kokeva.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1522954Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3682050- 411805
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii371772Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321421Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul328975Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110948Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53792