Kiusaajalle tyypillisin käyttäytymisessä näkyvä piirre näyttää puolestaan olevan aggressiivisuus ja impulsiivinen käytös sekä voimakas tarve dominoida muita. Kaikki kiusaajat eivät kuitenkaan käyttäydy näkyvän aggressiivisesti. Kiusaaja saattaa valikoida hyökkäystensä kohteen ja olla muita kohtaan hyvinkin ystävällinen, tai hän saattaa käyttää kiusaamisen keinona uhrin vuorovaikutussuhteiden manipuloimista, mikä ei välttämättä näy ulospäin minkäänlaisena hyökkäävänä käyttäytymisenä. Tällöin edes uhri ei aina tiedä, kuka hänen vaikutusvaltaisin kiusaajansa on.
Juuri tällaista yritystä on myös palstalla. Kiusaaja on onnistunut ja kokenut vallan tunnetta ja voimakasta mielihyvää. Tämä on viimeinen mahdollisuus kiusata kun koulu ja työpaikka kiusaaminen ovat taakse jäänyttä elämää.
Millainen on kiusaaja
43
587
Vastaukset
Kiusaajan tunnistaa parhaiten kirjoittamalla typerästi tai typerää.
Sitten tuleekin tenkkapoo...
Kenen on syy että toinen on rakkahanpi.
H.- sokeakinhuomaa
Niimpä, viestisihän sen kertoo
- äläkiusaatee
miks pitää kiusata ketään, sitä en ymmärrä..
"äläkiusaatee"
Tässä syykin:
"kirjoittamalla typerästi tai typerää.
Kenen on syy että toinen on rakkahanpi."
H.- HyväKasvatus
hunksz kirjoitti:
"äläkiusaatee"
Tässä syykin:
H.Sinulleko rakkahampi? Ketä kiinnostaa????
Typeryyksien kirjoittaja ei näköjään itse huomaa lainkaan mihin syyllistyy, muut ovat fiksumpia, eivät vastaa samalla mitalla. - jankun.jauhaa
hunksz kirjoitti:
"äläkiusaatee"
Tässä syykin:
H.Niinpä niin... Pashaa jankuttaessa se kuluu tänäänkin sun päiväs. Ei siis mitään uutta.
HyväKasvatus kirjoitti:
Sinulleko rakkahampi? Ketä kiinnostaa????
Typeryyksien kirjoittaja ei näköjään itse huomaa lainkaan mihin syyllistyy, muut ovat fiksumpia, eivät vastaa samalla mitalla."HyväKasvatus"
Enhän minä itseäni maininnut?
Tuntuuko sinusta sitten jotenkin läheiseltä?
H.jankun.jauhaa kirjoitti:
Niinpä niin... Pashaa jankuttaessa se kuluu tänäänkin sun päiväs. Ei siis mitään uutta.
"jankun.jauhaa"
Jankutus on ollut viime-aikoinakin pop.
Joten on se minunkin oilkeuteni.
Eikö olekin?
Huomannet että kommentoimattomuus on myöntymisen merkki.
H.hunksz kirjoitti:
"jankun.jauhaa"
Jankutus on ollut viime-aikoinakin pop.
Joten on se minunkin oilkeuteni.
Eikö olekin?
Huomannet että kommentoimattomuus on myöntymisen merkki.
H.Tässä aiheessa olet oikeessa jankutijankuti jankutia. Joku näpilleen saanut itkee toisten pahuutta ja omaa hyvyyttään knyff knyyf samaan kuoroon yhtyy muutkin tunneälyllä ajattelevat takarivin tyynet.
- Asko751t
luonteeltaan ilkeä, se menee geeneissä.
Väärä linkki joten tässä uusi.
http://www.iltasanomat.fi/hyvaolo/art-2000005048722.html
Olisiko kysymyksessä tunneälyisen ihmisen manipulointikykyä.
Minussa ei ole dominoivaa tunneälyä, mutta osaan toki kiusata etenkinjos henkilö ikään kuin tarjoaa itseään kiusattavaksi.
Tänään tapahtui juuri tätä.Minussa on ja ei ole tunneälyä kuten varmaan suurimmassa osassa ihmisiä.
Kartan riitoja vaikka en olekaan erityisen miellyttämishaluinen.
Uskallan myös kääntyä enemmistön mielipidettä vastaan.
En kiusaa ikinä enkä koskaan ketään jos en sitten tietämättäni pelkällä olemassaolollani.
Kiusaajat ovat arvoasteikossani kaiken alapuolella olevia, en ymmärrä kuinka joku voi saada kiksejä toisen kiusaamisesta.mielikki.mummo kirjoitti:
Minussa on ja ei ole tunneälyä kuten varmaan suurimmassa osassa ihmisiä.
Kartan riitoja vaikka en olekaan erityisen miellyttämishaluinen.
Uskallan myös kääntyä enemmistön mielipidettä vastaan.
En kiusaa ikinä enkä koskaan ketään jos en sitten tietämättäni pelkällä olemassaolollani.
Kiusaajat ovat arvoasteikossani kaiken alapuolella olevia, en ymmärrä kuinka joku voi saada kiksejä toisen kiusaamisesta.Kaikki ärsyyntyvät jos ärsykkeitä alkaa tulla tyypeiltä joiden tietää vartavasten tulevan haastamaan riitaa. Tuolta löytyy taas siilin halu kiusata minua deittipalsta-ketjusta, Jonkin aikaa sainkin jo olla rauhassa.
korppis kirjoitti:
Kaikki ärsyyntyvät jos ärsykkeitä alkaa tulla tyypeiltä joiden tietää vartavasten tulevan haastamaan riitaa. Tuolta löytyy taas siilin halu kiusata minua deittipalsta-ketjusta, Jonkin aikaa sainkin jo olla rauhassa.
Ymmärrän että ärsyynnyt.
Minäkin olen ärsyyntynyt välillä ja ajatellut poistua palstalta mutta sitten tämä ärsyttäjä pääsisi päämääräänsä.
En ole huomannut sinun kiusaavan, enemmänkin puolustavan kantaasi joskus aika suorasukaisesti.mielikki.mummo kirjoitti:
Ymmärrän että ärsyynnyt.
Minäkin olen ärsyyntynyt välillä ja ajatellut poistua palstalta mutta sitten tämä ärsyttäjä pääsisi päämääräänsä.
En ole huomannut sinun kiusaavan, enemmänkin puolustavan kantaasi joskus aika suorasukaisesti.En nauti kiusaamisesta enkä aloita tyhjästä, en lymyile puskassa ja vahvista omia mielipiteitäni tai keskustele itseni kanssa. Se on niin naurettavaa ja sen pystyy rivien välistä lukemaan.
Vastaan rehellisesti mitä ajattelen ja se nyt on sitten herrassaan onko ajatuksillani kellekään paskan arvoa.
Mutta jos luen yhtä ja samaa totista torvensoittoa, ihmisiin tai ryhmiin toistavasti suunnatuista haukkumisaloituksia, en voi olla hiljaa.
Tässä yhteydessä painotankin, että minulle ilkeät panettelut ja "oikeiden arvojen" tyrkyttäminen tekee vastakkaisen vaikutuksen kuin tyrkyttäjä asiallaan haluaa.- Siilimuorikka3
korppis kirjoitti:
Kaikki ärsyyntyvät jos ärsykkeitä alkaa tulla tyypeiltä joiden tietää vartavasten tulevan haastamaan riitaa. Tuolta löytyy taas siilin halu kiusata minua deittipalsta-ketjusta, Jonkin aikaa sainkin jo olla rauhassa.
Ai onko muunnellun totuuden kirjoittamisen osottaminen kiusausta, etenkin kun sen harrastaja itse peäänkuuluttaa rehellisyyttä ;).
- ent.siivoojaparka
Siilimuorikka3 kirjoitti:
Ai onko muunnellun totuuden kirjoittamisen osottaminen kiusausta, etenkin kun sen harrastaja itse peäänkuuluttaa rehellisyyttä ;).
Kiusaus ja kiusaaminen ovat kaksi eri asiaa.
Kumpaako sinä nyt tarkoitat? - Siilimuorikka3
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Kiusaus ja kiusaaminen ovat kaksi eri asiaa.
Kumpaako sinä nyt tarkoitat?Kiusaamista tietenkin.
- Heikunkeikku
Monenmoisia kiusaajia olemassa, en osaa tarkemmin selittää.
Parasta opetella viheltelemään. Tai kieputtelemaan kieltä kitalakeen ees taas systeemillä ja pitämällä pientä ääntä, että saa aikaseksi la-la-la-la-la-laulua.
Siis turha suuremmin välittää ainakaan palstalla olevista härnääjistä. Niitä vaan on eikä sille mitään mahda.
Jättää huomiotta ja alkaa itteksensä viheltelemään tai lallattelemaan. Se on mun ohjeeni se:)
Olkoot vaan huono neuvo, mut on se parempi, kuin että itse alkaisi vetelemään takaisin härnäyslauseita. Puhut asiaa heikunkeikku.
- omituinen-sana-kiusata-
höpön höpö lopettakaa sana kiusata kiusaaminen jotenki tuntuu oudolta, omituiselta,
mieluummin tapelkaa, se on luonnonlaki mutta sivistyneesti,
Höpön höpö
kiusaamista ei ole olemassakaan on vaan valtataistelua, joko yksin tai ryhmässä,
ihmisellä on tarve aina alistaa joku, se tarve on kaikilla ihmisillä alitajuista ,
joka on tullu alistetuksi
sitä vituttaa niiiiii hiivatisti , joskus sairauteen asti,
mietii pääsä puhki kuinka tommosesta helvetin pyörästä pääsee ulos
ja kuinka saa oman itsetuntonsa takasi,
itsetunnon kyllä saa takasi
mutta se vie aikaa ja älykkyyttä ,
joskus jopa terapiasta on apua,
sekä omaa viisautta,
lopettakaa sana kiusaaminen, sitä ei ole olemassakaan,
on vaan valtataistelua johtajuudesta
joko ruhmässä tai yksin,
se on luonnonlaki eläinkunnassaki,
ihminen on myös jonkinsortin eläin,"omituinen-sana-kiusata-"
Tuntuu olevan tarinasi omasta tuskastasi lähtöisin.
Noh, onhan siinä kyllä totuutta.
Ilman aihetta ei kiusaamista synny.
-
Kampura-jalaksi tahi Downiksi tahi ADHD syntynyttä ei kiusata jos sairas osaa käyttäytyä fiksusti.
-
Minä kiusaan toisinaan.
Aina kun näen typerää kirjoitusta.
En minä siihen valtaa tarvitse.
Mistä sen vallan tänlaisella palstalla löytäisikään.
-
Minusta on kiva esim. kiusata ihmistä joka kaatuu aina heti, kun laittaa sukset jalkaansa.
H.
>kiusaamista ei ole olemassakaan on vaan valtataistelua, joko yksin tai ryhmässä,
ihmisellä on tarve aina alistaa joku, se tarve on kaikilla ihmisillä alitajuista ,<
Tuokin on totta, eläimilläkin on arvojärjestys.
Kai luolaihmisen eloonjääminen oli riippuvainen siitä kuinka hyvin sai nitistettyä kilpailijansa.
Sivistyneessä yhteiskunnassa käytetään vähän hienovaraisempia konsteja, isketään vain sanan säilällä nuijan sijaan.
Itse en ainakaan tunnista itsessäni tarvetta alistaa ketään, Pärjään ihan hyvin kun annan muiden elää elämäänsä ja minun annetaan olla rauhassa.
En aloita riitelyä, mutta jos asia on tärkeä voin olla aika sinnikäs puolustamaan kantaani.- ilmiselvää
Nettikiusaajat ovat oman elämänsä luusereita, tulevat tänne pätemään tunteakseen itsensä edes joksikin.
- ilmiselvää
sinä
ilmiselvää kirjoitti:
sinä
"ilmiselvää"
Nonni.
Tulihan se.
-
Arvaat siis miksi vastasin aloitukseen nopeasti ja usein.
Tietenkin paljastaakseni kiusaajani :):)
H.- ent.siivoojaparka
On kuitenkin hyvä, ettei tälle palstalle ole pesiytynyt sellaisia nettikiusaajia. Minkälaisia ne sitten lienevätkin?
- mimmimum-..mi
Minua ei ole koskaan varsinaisesti kiusattu....kiusoittelu on aivan eri asia....sitä olen itsekin harrastanut ....kiusoittelua ....
Loukkaannun epäoikeuden mukaisesta kohtelusta ja luulottelusta...epäilystä epärehellisyyteen asioissa jotka ovat totta.... Minulle soitti tänään ihminen joka pyysi ottamaan osaa heidän kampanjaansa koulukiusaamista vastaan. Juttelimme melko kauan, hän oli asiallinen, kyllä minulla olisi ollut se raha antaa mutta sanoin ettei siihen raha auta ja että katson ettei mitään suurta koneistoa kannata valjastaa asian tähden. Lasten keskinäinen kiusaaminen on vanhempien asia, minun asiani olisi mieluummin puuttua vanhusten keskinäiseen toistensa kiusaamiseen...mutta siihen taitaa auttaa vain aika 😊
Kerran kiusaaja, aina kiusaaja. Vanhukset ovat vielä laitoksessakin kiusaajia, ei tietysti kaikki.
Olen myös sitä mieltä myös että kodissa pitää puuttua kiusaamiseen.
Mieheni entinen opettaja sanoi hänen olleen kauhukakara, kiusasi myös muita kun haki huomiota. Hyvä että lapsemme eivät jatkaneet perinnettä.
Lapsistamme ei tullut koulukiusaajia vaan kiusattujen puolustajia kun puhuin asiasta heille pienestä pitäen.
Olivat suosittuja joten heidän mielipidettään kuunneltiin.- Asko751t
mielikki.mummo kirjoitti:
Kerran kiusaaja, aina kiusaaja. Vanhukset ovat vielä laitoksessakin kiusaajia, ei tietysti kaikki.
Olen myös sitä mieltä myös että kodissa pitää puuttua kiusaamiseen.
Mieheni entinen opettaja sanoi hänen olleen kauhukakara, kiusasi myös muita kun haki huomiota. Hyvä että lapsemme eivät jatkaneet perinnettä.
Lapsistamme ei tullut koulukiusaajia vaan kiusattujen puolustajia kun puhuin asiasta heille pienestä pitäen.
Olivat suosittuja joten heidän mielipidettään kuunneltiin.Ilkeet pirulliset ihmiset ovat saaneet ominaisuutensa perintönä DNA:ssaan , ei niit geenejä voi muuksi ikinä muuttaa.
hunksz kirjoitti:
"Reeta3"
Jollet olisi tunnettu valehtelija ja satuilija, olisit saanut peukun.
H.Olisit nyt vaan laittanut kerrankin sen peukun, senkin kitupiikki kitsastelija 😬
- uuu222uuu
Aloittaja kuvasi hyvin oman kokemani työpaikkakiusaamisen. Onneksi nyt kauan noista ajoista, olen saanut myönteistä palautetta usealta taholta työstäni. Myös ystäviä vuosikymmenten takaa on taas yhteydessä.
Kiusaaja sai puolellensa ihmisiä hyvän yhteiskunnallisen osan vuoksi. Myös uhkaava väen vähennys lisäsi halua tiputtaa sorsittuja.
Kiusaajan oma elämä ei ollut hyvää, tappoi itsensä vuosien päästä.- uuu222uuu
Millä perusteella syytät valehtelijaksi ? Oletko itse kiusaajia ? Minä olen vanha ihminen. Olin kyseisessä työpaikassa kauan, mutta viimeiset kymmenen vuotta olivat pirullisia.
Missä olen valehdellut arvon hunksz ? - työnantajat-syytteeseen
uuu222uuu
tiesitkö
kiusaaminen työpaikoilla ON työnantajien taktiikka,
työpaikkakiusaaminen tapahtuu työnantajan käskystä,
henkilökunnan vaihtuvuus on työnantajan etu
rahallinen etu, - eeeroH
työnantajat-syytteeseen kirjoitti:
uuu222uuu
tiesitkö
kiusaaminen työpaikoilla ON työnantajien taktiikka,
työpaikkakiusaaminen tapahtuu työnantajan käskystä,
henkilökunnan vaihtuvuus on työnantajan etu
rahallinen etu,no äläpä ny, kiusaaja on ite piru.
Se yks romani joka asui lastenkodissa, oli kansakoulukiusaaja.
Tosi ikävä ihminen, sen koommin en ole Mauri-nimestä pitänyt.- tööttt
Jokainen ihminen on oman elämänsä kokemusasiantuntija koska on oman elonsa itse elänyt - erilaisia näkemyksiä tosin on runsaasti, koska ei tunne eikä tiedä toisten eloa,
- sangen aggressiiviselta kuulostaa noi uskonsoturit-termitkin, varsnkin kun itse elänyt elämää varhain erotettuna sairastelleesta päihdeperheestä
- ei tunne silleen edes omia lapsiaan eikä ex-miehen ystäviä tai sukuna esintyviä, joita edes ikinä ole tavannut - kaikilla yleensä pidempään riivannut yleinen rahapula
- koska olen huijareille menettänyt melko isoja summia itse työllä hankkmiani varoja
ja monta kertaa tullut pahoinpidellyksi - liekö oikeus olla höröttämätt rääveille vitsivitseille ja keskittyä vain omien asioiden hoitoon
niillä voimillaan mitä enää jäljllä on?Kuten monesta aloituksesta yht'äkkiä voit päätellä.
Perus-kiusaaja on taas iskenyt.
Ja sehän en ole minä.
Jankuttakaamme.
Elävää elämää!!!
Tässä kopio muutaman päivän takaa:
Ilmeisesti oli tämänkin aloituksen innoite.
-
"Jesse kertoi näin.
Elämä menee menojaan.
Jessen faijakaan ei pysty, tai halua puuttua sen asioihin.
Taivaisia asioita hoitavat Jessen faija ja joku Pelsepoo.
Jessen faija on pikkuisen enämpi pomompi.
Ihmisen kuollessa hänet otetaan hoitoihin.
Joko Jessen faijalle tai sille toiselle.
Aikasti-pitkän ajan kuluttua ihminen sulautuu taas elämään ja kuten Siirakki sanoo:
Elämän asiat eivät kuulu Jessen faijalle eikä sille poopille."
H.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1931422
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän138913- 85882
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?52821- 53786
Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t253677Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,10660Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä330639Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk58634- 53604