Nastarengaslieju tuohoaa kaiken

tuhonastat

Asfaltista nastarenkaiden irroittama kivi- ja asfalttipöly muodosti paksut liejukerrokset teille ja sotki ympäristön, tuohoaa autot tarttumalla peltipintoihin ja sairastuttaa ihmiset kuivuttuaan jälleen pölyksi.

24

210

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hQU7qJVC

Se lieju tulee kun pidetään tie märkänä suolaamalla.

• Juuri noin, suola ja hiekka jota lupsisrenkailla ajavat vaativat teille aiheuttaa tuon liejun.

• nastat.saa.kieltää

Tänä talvena olen kaivannut nastoja vain yhtenä aamuna, joten onhan se vähän rikollista ajella turhaan nastoilla sulilla teillä.

• Siinä vaiheessa kun tiet ovat sulia niin ei siinä vielä ajeta.

• dxthrh

nastat.saa.kieltää !

Valehtelet vaan.....

• yksi.varmaa

Kun Bernerin ehdotus ei mene läpi, nastarenkaiden kielto nousee taas yhtenä esiin.

• suola.syö

Suola syö hesalaisten autot. Nastarenkaat ei tarvitse suolaa.

• mistä.suola.tuntee

Kumma ettei syö kehä 3 ulkopuolelta päivittäin stadiin töihin tulevien autoja.

• suola.syö
        mistä.suola.tuntee kirjoitti:

Kumma ettei syö kehä 3 ulkopuolelta päivittäin stadiin töihin tulevien autoja.

Suola lilluu Hesan kaduilla. Siksi hesalaisten autot ruostuvat.

• ji88s

Nastarenkaiden raastama tie siirtyi autoni pinnoille.

• jatkuvaa-luistelua

Suola ei auta näihin onnettomuuksiin:

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/katastrofin-ainekset-saimaalla-ensin-veteen-putosi-aura-auto-kuskeineen-sitten-viela-jattinosturi/6188898
      "nosturi oli alkanut ylämäessä luisua taaksepäin"

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000004894552.html
      "Rekan perävaunu alkoi heittelehtiä liukkaalla tiellä"

http://www.aamulehti.fi/kotimaa/kuorma-auto-suistui-tielta-nokialla-kuljettaja-loukkaantui-lievasti-24114439
      "kuorma-auto suistui tieltä pellolle"

http://www.iltalehti.fi/uutiset/201701202200056761_uu.shtml
      " tuuli ja liukas tie edesauttoivat tieltä suistumista. Kitkaa ei juuri ollut"

http://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005053525.html
      "Onnettomuuden syynä oli luultavimmin tien liukkaus"

• nastapakko.tarvitaan

Raskas kalustokin tarvitsee nastarenkaat.

• MössöRuostuttaa

Suomalainen autoilija rikkoo tietä kovametalipaloin varusteluilla renkailaan kovaa rensgasmelua tuottaen nastapölyä nieleskellen likaisella kotterollaan pölyisiä housunlahkeitaan häveten ja ankarasti kiroten korkeita veroja. Hän hakeekin pian uuden käytetyn auton Saksasta, jossa suolataan paljon enemmän kuin Suomessa mutta autot säilyvät ruosteettomina, koska nastamössöä ei ole. Joka tätä ei usko voi käydä Saksassa ja ihmetellä.

• ruostuu.ne.sielläkin

Kannattaisi tutustua ulkomaiden autokantaan ennen yleistysten tekemistä. Ruoste ei ole suomalainen keksintö. Saksassa on hyvinkin ruosteisia autoja. Toki sekaan mahtuu vähemmän suolaliemessä ajettujakin, joita sitten tuodaan kilvan Suomeen.

• SuolausKiellettävä

Suolaus pitää kieltää, suurin syy ilmastonmuutokseen on jatkuvasti, jokapuolella leijuva suolasumu. Myös pohjavedet on saastuneet jatkuvan suolauksen takia. Talvirengaspakon voisi ihan hyvin lopettaa myös, koska aikaisemminkin selvittiin samoilla renkailla kesät talvet, ei ollut talvirenkaita ei ja köröteltiin tosin kolmeakymppiä. Nastarenkaat kun tuli, niin sitten talvinopeudetkin nousi, mutta kenelläpäs nyt mikään kiire mihinkään olisi, joten kai noilla kitkoillakin pärjää kieli keskellä suuta ajellessa.

• RCA6cxpp

Ja pyöräteitä ei saisi hiekoittaa. Pilaa vain potkukelkan luiston ja pölyää keväällä.

• Hyvävuosi

Kitkarenkailla pärjää kokenut ja rauhallisen ajotyylin omaava henkilö, tällä en suinkaan tarkoita että ollaan tientukkoina, itse saan ohittaa jatkuvasti kitkoilla kun ajelen nastoilla körötteleviä autoilijoita. Paras on kun jokainen saa valita mieleisensä renkaat.

• pito-ongelmaongelma
        Hyvävuosi kirjoitti:

Kitkarenkailla pärjää kokenut ja rauhallisen ajotyylin omaava henkilö, tällä en suinkaan tarkoita että ollaan tientukkoina, itse saan ohittaa jatkuvasti kitkoilla kun ajelen nastoilla körötteleviä autoilijoita. Paras on kun jokainen saa valita mieleisensä renkaat.

Kitkarenkailla ei vaan tee jäisellä tiellä mitään. Kuljettajasta tulee silloin matkustaja.

• Eikö tuo olisi selvintä jokainen saa valita mitä renkaita käyttää kelin ja ajon mukaan. Onnettomuus tilanne tutkinta voisi päättää onko valittu oikeay renkaat ajoon.
        Että silleen.

• passiiviaktiivi
        höpöhöpö kirjoitti:

Eikö tuo olisi selvintä jokainen saa valita mitä renkaita käyttää kelin ja ajon mukaan. Onnettomuus tilanne tutkinta voisi päättää onko valittu oikeay renkaat ajoon.
        Että silleen.

Hölmömpi voisi luulla että kannattaisi valita mahdollisimman hyvät renkaat etukäteen, jotta vältyttäisiin siltä onnettomuudelta.

• 9vvv

Monella on mielipide kitkarenkaiden heikkouksista, vaikka eivät ole koskaan niilla edes ajaneet. Jos olisivat eivät höpisisi pehmeitä.

• liukkaat.olivat

Kertakokeilu riitti minulle. Ajoin niillä toki yhden talven ja seuraavan kesän, jonka jälkeen alle taas oikeat nastarenkaat. Olivat testivoittaja nokialaiset, joten edustivat lajinsa parhaimmistoa.

• mr.nsta
        liukkaat.olivat kirjoitti:

Kertakokeilu riitti minulle. Ajoin niillä toki yhden talven ja seuraavan kesän, jonka jälkeen alle taas oikeat nastarenkaat. Olivat testivoittaja nokialaiset, joten edustivat lajinsa parhaimmistoa.

Nastarenkaat toimivat sentään kesälläkin aivan hyvin. Kitkarenkaat taas eivät toimi missään olosuhteissa.

• Ihmettelijä80

Suola on valkoista eikä ruskeaa pölyä, jota on joka paikka täynnä talvisin. Se on nimenomaan nastarenkaiden tiestä rouhimaa asfalttia, joka on vähintään yhtä haitallista autoille kuin suola. Ihmisille se on kaikista haitallisinta.

Saksassa suolataan enemmän kuin suomessa ja tiet sekä autot on paljon paremmassa kunnossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      1968
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1380
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1153
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1047
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1042
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      893
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      811
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      802
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      761
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      713
    Aihe