esim. junalla tai muulla normaalilla välineellä, kun 1 vuotiaskin mukana, turvallisempaa kulkupeliä tarvitaan?eiks sieltä saa matkustaa kuin salaa meren kautta?
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201701232200058460_uu.shtml
Eikö nämä voi rahoillaan matkustaa
25
337
Vastaukset
- ent.siivoojaparka
""""- Jouduin veden varaan. Kelluin nuoremman poikani kanssa meressä noin 2-3 tuntia odottamassa apua. Soitin vaimoni enolle Irakiin ja kerroin, että kuolemme varmaan kaikki...""""
Hyvä kännykkä hänellä ainakin on.
Kummalliselle minustakin kuulostaa se, että on henkeään kaupalla lähdetty venepakolaisena liikkeelle, mutta sitten kun saa turvapaikan, niin ajellaan lomille Irakiin ja takaisin lentäen muina miehinään.
Tuo nyt ei näköjään uskalla mennä takaisin lentäenkään, kun pelkää (vain) sukulaisiaan lapsen hukkumisen takia. Mitäköhän hän sitten läksi pakoon alunperin? En ihmettele vaikka pelkäisi sukulaisiaan. Tuhlasi perheensä rahat ja omaisuuden ihmis-salakuljettajille, siinä vielä pikkulapsi menetti henkensä.
Sain kuvan että perheellä ei edes ollut mitään hätää Irakissa, katuvat lähtöään kun siellä olisikin hyvä olla.
Moni turvapaikan saanut lomailee maassa josta läksivät pakoon kun ovat hengenvaarassa.- MeneeUsko
>- Neuvottiin kertomaan, että Irakissa tapahtui minua ja perhettäni kohtaan uhkailua, vaikka todellisuudessa kaikki oli hyvin asuinolosuhteissani. Minulla oli hyvä asua Irakissa, isä tunnustaa..<
Kuinkahan paljon noita valepakolaisia on.. Oli hyvä olla Irakissa, mihin paratiisiin kuvittelivat pääsevänsä. - ent.siivoojaparka
MeneeUsko kirjoitti:
>- Neuvottiin kertomaan, että Irakissa tapahtui minua ja perhettäni kohtaan uhkailua, vaikka todellisuudessa kaikki oli hyvin asuinolosuhteissani. Minulla oli hyvä asua Irakissa, isä tunnustaa..<
Kuinkahan paljon noita valepakolaisia on.. Oli hyvä olla Irakissa, mihin paratiisiin kuvittelivat pääsevänsä.Mutta hänpä keksi näytellä rehellistä ja veti valheen hukkuneesta lapsesta, mitä ei pystytä millään todistamaan, koska lapsi oli haudattu hänen tietämättään minne.
Jos yksi saa "hukkuneen lapsen" varjolla oleskeluluvan, niin viesti kulkee pakolaiskeskuksesta toiseen ja niitä "hukkuneita salaa haudattuja lapsia" alkaa olla enemmänkin. Hänkin jo tiesi toisessa pakolaiskeskuksessa yhden toisen, jonka tyttö oli hukkunut.
Aika oudolta kuulostaa, että mies kelluu meressä lapsensa kanssa ja jutustelee kännykkäänsä samalla kun hänen lapsensa hukkuu siinä vieressä.
Tottahan häntäkin jotkut sinisilmäiset suvaitsevaiset uskovat. ent.siivoojaparka kirjoitti:
Mutta hänpä keksi näytellä rehellistä ja veti valheen hukkuneesta lapsesta, mitä ei pystytä millään todistamaan, koska lapsi oli haudattu hänen tietämättään minne.
Jos yksi saa "hukkuneen lapsen" varjolla oleskeluluvan, niin viesti kulkee pakolaiskeskuksesta toiseen ja niitä "hukkuneita salaa haudattuja lapsia" alkaa olla enemmänkin. Hänkin jo tiesi toisessa pakolaiskeskuksessa yhden toisen, jonka tyttö oli hukkunut.
Aika oudolta kuulostaa, että mies kelluu meressä lapsensa kanssa ja jutustelee kännykkäänsä samalla kun hänen lapsensa hukkuu siinä vieressä.
Tottahan häntäkin jotkut sinisilmäiset suvaitsevaiset uskovat.>Aika oudolta kuulostaa, että mies kelluu meressä lapsensa kanssa ja jutustelee kännykkäänsä samalla kun hänen lapsensa hukkuu siinä vieressä<
Samaa minäkin ihmettelin.- eppu2
mielikki.mummo kirjoitti:
>Aika oudolta kuulostaa, että mies kelluu meressä lapsensa kanssa ja jutustelee kännykkäänsä samalla kun hänen lapsensa hukkuu siinä vieressä<
Samaa minäkin ihmettelin.Saman huomion tein kännysoitosta.
Enkä kyllä kasitä sitäkään, miks lähtee tommoselle epävarmalle reisulle, jos kerran asiat on hyvin.
Tuon aloittajan kysymykseen tuli mieleen, että eivät varmaan saa asianmukaisia matkustusasiakirjoja rahallakaan, en tiedä, mutta vois olla syy. - bessie-
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Mutta hänpä keksi näytellä rehellistä ja veti valheen hukkuneesta lapsesta, mitä ei pystytä millään todistamaan, koska lapsi oli haudattu hänen tietämättään minne.
Tottahan häntäkin jotkut sinisilmäiset suvaitsevaiset uskovat.Pidän kyllä todennäköisempänä sitä, että hän puhuu totta ja on oikeastaan todella rehellinen.
Lapsi on voinut saada merivettä keuhkoihinsa jo veneen kaatuessa. Aika paljon voi pelastusliivit päällä tehdä, mm. puhua kännykkään ja samalla kannatella lasta, mutta ei mahdottomia kuitenkaan ja paljon riippuu siitäkin millaiset pelastusliivit henkilöllä on. Tai lapsella on voinut olla huonolaatuinen ja huonosti sopiva liivi, sellainen voi kääntää kasvot veteen, noin pieni lapsi ei siitä pysty kääntymään ja hukkuu käytännössä saman tien.
Hänen kertomuksensa on minusta uskottava ja myös helposti todeksi todistettavissa oleva. - ent.siivoojaparka
bessie- kirjoitti:
Pidän kyllä todennäköisempänä sitä, että hän puhuu totta ja on oikeastaan todella rehellinen.
Lapsi on voinut saada merivettä keuhkoihinsa jo veneen kaatuessa. Aika paljon voi pelastusliivit päällä tehdä, mm. puhua kännykkään ja samalla kannatella lasta, mutta ei mahdottomia kuitenkaan ja paljon riippuu siitäkin millaiset pelastusliivit henkilöllä on. Tai lapsella on voinut olla huonolaatuinen ja huonosti sopiva liivi, sellainen voi kääntää kasvot veteen, noin pieni lapsi ei siitä pysty kääntymään ja hukkuu käytännössä saman tien.
Hänen kertomuksensa on minusta uskottava ja myös helposti todeksi todistettavissa oleva.Sitähän minä kirjoitinkin:
"Tottahan häntäkin jotkut sinisilmäiset suvaitsevaiset uskovat." bessie- kirjoitti:
Pidän kyllä todennäköisempänä sitä, että hän puhuu totta ja on oikeastaan todella rehellinen.
Hänen kertomuksensa on minusta uskottava ja myös helposti todeksi todistettavissa oleva.En usko soittajan tarinaan ja syystä että ,olen muutaman kerran polskinut jäidenkin joukossa ja syksyn kylmillä pelastuspuvussa .
Kun otetaan huomioon et välimeren keskilämpö on marraskuus varmaan jotain 7/10 astet ja kaveril tuskin oli kelluntapukua.
Siin kun on kylmäs vedes ,koittaa pitää perhes jäseniä silmällä ja pinnalla 2-3h niin eihän siin ekan puolentunnin jälkeen pysty kunnol puhumaankaan.
Käretkin tärisee ku mandoliinin soittajalla ja puhe on ku ajokoira ulahtelis ,en usko tarinaan soittamisesta .- bessie-
koti-kiusattu kirjoitti:
En usko soittajan tarinaan ja syystä että ,olen muutaman kerran polskinut jäidenkin joukossa ja syksyn kylmillä pelastuspuvussa .
Kun otetaan huomioon et välimeren keskilämpö on marraskuus varmaan jotain 7/10 astet ja kaveril tuskin oli kelluntapukua.
Siin kun on kylmäs vedes ,koittaa pitää perhes jäseniä silmällä ja pinnalla 2-3h niin eihän siin ekan puolentunnin jälkeen pysty kunnol puhumaankaan.
Käretkin tärisee ku mandoliinin soittajalla ja puhe on ku ajokoira ulahtelis ,en usko tarinaan soittamisesta .Ensimmäiseksi se perheen pienin jäähtyy niin että menee tajuttomaksi ja tuollaisessa 7-10 asteisessa vedessä viimeistään parissa tunnissa melko varmasti kuolee hukkumattakin, hypotermiaan, vaikka pinnalla pidettäisiinkin.
Onpa tuota joskus tullut veneestä pudottua vähän viileämpäänkin veteen, ei minulla muistaakseni kädet tärisseet tai toimintakyky ratkaisevasti huonontunut ihan pian. Heti alussa vähän rupesin hyperventiloimaan, mutta senkin itse tajusin ja pakotin itseni lopettamaan. Hyvin pystyin myös puhumaan, kiroilin ja uhittelin ja nimittelin merta kun se selvästi yritti vetää minua alas pohjaan päin.
Jos puhelin olisi ollut ja tarve soittaa, niin olisin kyllä pystynyt oikeaan asentoon päästyäni. bessie- kirjoitti:
Ensimmäiseksi se perheen pienin jäähtyy niin että menee tajuttomaksi ja tuollaisessa 7-10 asteisessa vedessä viimeistään parissa tunnissa melko varmasti kuolee hukkumattakin, hypotermiaan, vaikka pinnalla pidettäisiinkin.
Onpa tuota joskus tullut veneestä pudottua vähän viileämpäänkin veteen, ei minulla muistaakseni kädet tärisseet tai toimintakyky ratkaisevasti huonontunut ihan pian. Heti alussa vähän rupesin hyperventiloimaan, mutta senkin itse tajusin ja pakotin itseni lopettamaan. Hyvin pystyin myös puhumaan, kiroilin ja uhittelin ja nimittelin merta kun se selvästi yritti vetää minua alas pohjaan päin.
Jos puhelin olisi ollut ja tarve soittaa, niin olisin kyllä pystynyt oikeaan asentoon päästyäni.Meinaatko että se putoaja ekana työnään kilautti kaverille?
Pikkasen tuli mielikuva että ihan käskemällä ei hypotermia loitolla pysy , aika ratkasee .- ent.siivoojaparka
bessie- kirjoitti:
Ensimmäiseksi se perheen pienin jäähtyy niin että menee tajuttomaksi ja tuollaisessa 7-10 asteisessa vedessä viimeistään parissa tunnissa melko varmasti kuolee hukkumattakin, hypotermiaan, vaikka pinnalla pidettäisiinkin.
Jos puhelin olisi ollut ja tarve soittaa, niin olisin kyllä pystynyt oikeaan asentoon päästyäni.Jos sinulla olisi ollut puhelin, niin sen mikrofoni ainakin olisi jo imaissut vettä sisäänsä niin paljon, että siitä olisi kuulunut vain puli puli.
Käyhän monet avannossakin uimassa, mutta harvemmat siellä kai tuntitolkulla kelluvat, niinkuin et sinäkään.
Kyllä minä uskon, että se mies on soittanut jostain päin maailmaa anoppinsa veljelle ja ilmoittanut, että se on menoa nyt (etteivät ala suotte kyselemään velkojaan takaisin) ja jatkanut matkaansa eri identiteetillä.
Miten sellaista muuten voi pakolaisena pitää, joka omien sanojensakin mukaan ei ole lähtenyt mitään pakoon?
Minulla oli yksi työkaveri, joka sanoi, että oikeasti se hänen nimisensä on kuollut, eivätkä hänen sukulaisensakaan tiedä hänen olevan elossa ja Ruotsissa.
Ne osaa ja konstit on monet. koti-kiusattu kirjoitti:
Meinaatko että se putoaja ekana työnään kilautti kaverille?
Pikkasen tuli mielikuva että ihan käskemällä ei hypotermia loitolla pysy , aika ratkasee .Jännittää että mihin lopputulokseen pääsette.
- ent.siivoojaparka
expimot kirjoitti:
Jännittää että mihin lopputulokseen pääsette.
Jospa me otettaisiin expimot koekaniiniksi ja heitettäisiin kellumaan kolmeksi tunniksi mereen. Soittaa pirahutappa sitten minulle. Odottelen puheluasi ...
expimot kirjoitti:
Jännittää että mihin lopputulokseen pääsette.
Täs asias voin levollisin mielin sanoa et ,jotain tierän minäkin olinhan siellä itsekkin ,meinaan vedessä ja kylmässä .
Mun puolest olkoon tässä .- bessie-
koti-kiusattu kirjoitti:
Meinaatko että se putoaja ekana työnään kilautti kaverille?
Pikkasen tuli mielikuva että ihan käskemällä ei hypotermia loitolla pysy , aika ratkasee .No en meinaa yhtään mitään, kun en tiedä kovin tarkkoja yksityiskohtia. Kuvittelin itseäni tilanteessa.
Perheeni kanssa veden varaan ja jopa hengenvaaraan jouduttuani yrittäisin soittaa läheisilleni heti kun suinkin pystyn, ja ihan viimeistään silloin kun huomaan lapseni olevan huonossa kunnossa. Noin pieni lapsi voi mennä tajuttomaksi alle puolessa tunnissa (hypotermiasta kun puhutaan) ja aikuinen on silloin vielä kohtalaisessa kunnossa (edelleen kun 7-10 asteisesta vedestä puhutaan). Siinäkin tapauksessa, että lapsi olisi selvästi jo kuollut, soittaisin. Enhän tiedä selviänkö itsekään, ilman muuta soitan. Monestakin syystä.
Olenko väittänyt, että hypotermialta voi tahdonvoimalla säästyä?! Ei voi, mutta kun tietää mitä tekee saa pikkuriikkisen lisäaikaa. Ja jos ei tiedä mitä pitäisi tehdä, kannattaa ehdottomasti "kilauttaa kaverille". Myös se on minulle itsestäänselvyys, että vesillä ollessani (ja muissakin olosuhteissa joskus) puhelimeni on vesitiiviissä pussissa. Hätävarjelun liioitteluun taipuvaisena olen joskus laittanut neljäkin minigrip pussia ja hyvin on puhelin käyttö niiden läpi onnistunut.
Jos tuollaiselle vaaralliselle matkalle lähtisin, niin laittaisin myös paikannuksen päälle ja pikanapin taakse kohderannan merivartioston ja pelastuspalvelun numerot.
Miten se vaimon eno Irakista olisi pystynyt auttamaan vaikka hänelle soittaisi. Olisi kai voinut soittaa heille apua jostakin, mutta mistä?Jos lapsi on vaarassa niin minä ainakin unohtaisin puhelimen.
Kyllä mies ainakin viranomaisille valehteli aluksi kun häntä oli kehotettu niin tekemään. Myöhemmin hän kertoi kuinka asia on, ei hän oikea hädässä oleva pakolainen ole, senkin myönsi että Irakissa oli asiat ihan hyvin hänen kohdallaan.- bessie-
Jos lapsi olisi vaarassa, niin minä en unohtaisi puhelinta. Kilttiä auttavaista delfiiniäkö sinä odottaisit?
Lasta mitenkään lisää vaarantamatta soittaisin paikkaan josta varmimmin uskon apua saavani. Itse arvioisin kuka olisi paras, tehokkain ja nopein auttamaan ja soittaisin hänelle.
Jos vaimon eno olisi ollut jollain tavalla osallisena matkan järjestelyissä, soittaisin ensimmäiseksi hänelle. (Ellen tietäisi suoraa ja varmaa numeroa lähialueen työkseen pelastaville). Salakuljettajat siirtyivät toiseen veneeseen jolla poistuivat paikalta, niin ymmärsin. Tämän rotat-laivasta operaation aikana ilmeisesti salakuljettajien pakoalus rikkoi näiden jättämän veneen ja ihmiset joutuivat veden varaan.
Eno olisi ehkä tiennyt salakuljettajien puhelinnumeroita, tai ainakin saanut ne meressä olevaa helpommin selville. Hän olisi voinut soittaa salakuljettajille ja vaatia heitä palaamaan takaisin auttamaan veden varassa olevia ihmisiä ja/tai lähettämään muita veneitä. Kysymyksessä oli paitsi kunnia, myös suuret rahat ja bisnes, joten he olisivat ehkä kääntyneetkin.
Vaikka enolla ei olisikaan ollut mitään yhteyttä salakuljettajiin, niin jos tietäisin hänet nopeaälyiseksi, neuvokkaaksi, tehokkaan toimintakykyiseksi ja mielellään vielä vaikutusvaltaiseksikin niin sittenkin soittaisin hänelle. Ensisijaisesti pelastaakseni perheeni, mutta samalla myös kertoakseni mitä tapahtui ja totuuden näistä salakuljettajista; heidän ahneudestaan, pelkurimaisuudestan ja armottomuudestaan, ja lopuksi myös jättääkseni jäähyväisiä ja terveisiä suvuille välitettäväksi, pyytääkseni anteeksi jne..
Mies valehteli aluksi, myönsi sen, ja puhui sitten totta ja koska oli halukas todistamaan ahneita ja ihmishengistä piittaamattomia, matkaa tehokkaasti markkinoineita rikollisia ihmissalakuljettajia vastaan, näin uskon.
Luotan suomalaiseen oikeuslaitokseen ja poliisiin sen verran, etten usko heidän kelpuuttavan todistajaksi ketä tahansa ja että todistajan kertomien asioiden todenperäisyys on aika hyvin tarkistettu. bessie- kirjoitti:
Jos lapsi olisi vaarassa, niin minä en unohtaisi puhelinta. Kilttiä auttavaista delfiiniäkö sinä odottaisit?
Lasta mitenkään lisää vaarantamatta soittaisin paikkaan josta varmimmin uskon apua saavani. Itse arvioisin kuka olisi paras, tehokkain ja nopein auttamaan ja soittaisin hänelle.
Jos vaimon eno olisi ollut jollain tavalla osallisena matkan järjestelyissä, soittaisin ensimmäiseksi hänelle. (Ellen tietäisi suoraa ja varmaa numeroa lähialueen työkseen pelastaville). Salakuljettajat siirtyivät toiseen veneeseen jolla poistuivat paikalta, niin ymmärsin. Tämän rotat-laivasta operaation aikana ilmeisesti salakuljettajien pakoalus rikkoi näiden jättämän veneen ja ihmiset joutuivat veden varaan.
Eno olisi ehkä tiennyt salakuljettajien puhelinnumeroita, tai ainakin saanut ne meressä olevaa helpommin selville. Hän olisi voinut soittaa salakuljettajille ja vaatia heitä palaamaan takaisin auttamaan veden varassa olevia ihmisiä ja/tai lähettämään muita veneitä. Kysymyksessä oli paitsi kunnia, myös suuret rahat ja bisnes, joten he olisivat ehkä kääntyneetkin.
Vaikka enolla ei olisikaan ollut mitään yhteyttä salakuljettajiin, niin jos tietäisin hänet nopeaälyiseksi, neuvokkaaksi, tehokkaan toimintakykyiseksi ja mielellään vielä vaikutusvaltaiseksikin niin sittenkin soittaisin hänelle. Ensisijaisesti pelastaakseni perheeni, mutta samalla myös kertoakseni mitä tapahtui ja totuuden näistä salakuljettajista; heidän ahneudestaan, pelkurimaisuudestan ja armottomuudestaan, ja lopuksi myös jättääkseni jäähyväisiä ja terveisiä suvuille välitettäväksi, pyytääkseni anteeksi jne..
Mies valehteli aluksi, myönsi sen, ja puhui sitten totta ja koska oli halukas todistamaan ahneita ja ihmishengistä piittaamattomia, matkaa tehokkaasti markkinoineita rikollisia ihmissalakuljettajia vastaan, näin uskon.
Luotan suomalaiseen oikeuslaitokseen ja poliisiin sen verran, etten usko heidän kelpuuttavan todistajaksi ketä tahansa ja että todistajan kertomien asioiden todenperäisyys on aika hyvin tarkistettu.Itse en pystyisi ajattelemaan noin analyyttisesti jos lapseni ja oma henkeni olisi vaarassa. Kuvailet veden varaan joutuneen miehen ajatuksia miksi hän soitti, voi olla noinkin...
Oliko niistä puheluista sitten mitään apua, käsittääkseni Kreikan alukset pelastivat miehen. Sai hän hyvästeltyä sukulaisiaan, en usko puhelusta muuta hyötyä olleen.
Minusta on kauheaa että lapsi kuoli isän ajattelemattomuuden takia, lähtivät ihan hyvistä oloista kohti tuntematonta. Isäkin katuu lähtöään, se vain on nyt myöhäistä.
Maastamme ei pitäisi antaa viestiä kuinka hyvät olot täällä on kaikille tulokkaille, sellainen edesauttaa juuri tuollaisia murhenäytelmiä.
- PaninpaMerkille
Ketjussa eräällä on pakottava tarve olemattomin perustein inttää vastaan. Niinkuin aina ennenkin.
- ent.siivoojaparka
Sitä sanotaan keskusteluksi.
- PaninpaMerkille
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Sitä sanotaan keskusteluksi.
olemattomin perustein inttää vastaan?
En tarkoittanut sinua. - intoInttäjä
Olitko itse paikan päällä kun tiedät näköjään paremmin?
Pakottava tarveko :) Kunhan pääsen eroon tästä taudista niin pakottava tarve ainakin vähenee. Nyt ei jaksa tehdä mitään, nuokun netissä, tämäkin on aika rankkaa selälle :(
- PaninpaMerkille
mielikki.mummo kirjoitti:
Pakottava tarveko :) Kunhan pääsen eroon tästä taudista niin pakottava tarve ainakin vähenee. Nyt ei jaksa tehdä mitään, nuokun netissä, tämäkin on aika rankkaa selälle :(
Mielikki, en tarkoitanut sinuakaan.
Jännäksi menee tämä arvuuttelu...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2011631
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?581061Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän140964- 85922
- 61916
Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11810Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t268795Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75765Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk61732Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä342731