Vastaajista yli puolet kuitenkin piti autoilun verotuksen nykymallia "tiensä päähän tulleena".
Anne Bernerin toimet prosessin ajat saavat haukut valtaosalta suomalaisista.
Erityisesti muutoksen kaavailtu nopeus sai pyyhkeitä.
KANSASTA PUOLET BERNERIN TAKANA !
94
755
Vastaukset
- Eimonikaan
On tietenkin mutta moniko on näiden punarupujen takana.
- Onhantuo
mitattu, 14 prosenttia..
- Kepulistubidos
"Vastaajista yli puolet kuitenkin piti autoilun verotuksen nykymallia "tiensä päähän tulleena"."
Tyhmiä jotka eivät tajua mistään mitään. Tienkäyttömaksuvero on vain uusi tapa repiä autoilijan selkänahasta lisää rahaa ja autoveron poisto merkitsee 850 miljoonan euron verotulojen vähenemistä joka katetaan autoveron jo ennen poistoa uuden tai käytetyn auton hinnassa maksaneilta, eli täysin väärä päätös.
Nykyinen malli on edelleen paras koska sähköautot ovat vielä marginaalia. - RahaPuhuu
Kepulistubidos kirjoitti:
"Vastaajista yli puolet kuitenkin piti autoilun verotuksen nykymallia "tiensä päähän tulleena"."
Tyhmiä jotka eivät tajua mistään mitään. Tienkäyttömaksuvero on vain uusi tapa repiä autoilijan selkänahasta lisää rahaa ja autoveron poisto merkitsee 850 miljoonan euron verotulojen vähenemistä joka katetaan autoveron jo ennen poistoa uuden tai käytetyn auton hinnassa maksaneilta, eli täysin väärä päätös.
Nykyinen malli on edelleen paras koska sähköautot ovat vielä marginaalia.Bernerin sunnitelmassa köyhät pitää saada kyykkyyn hinnalla millä hyvänsä. Vanhan auton omistajelle olisikin ollut tulossa yli 50% autonkäyttökulujen kasvu.
Rikkaat köyhiltä riistäjät pitäisi saada pois tuolta kansalaisten asioiden päättäjien paikoilta.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000005059183.html
Mitä kalliimman ökyauton ostaisit, sitä enemmän hyötyisit Berner-Sipilän tienkäyttömaksuvero- ja autoveron poistomallissa. Keskokoomus ajaa vain eliitin kulujen leikkauksia ja tavallisen kansan menojen lisäyksiä.
Kyllä sitä tienkäyttömaksuveroja varakas mielellään jo makselisikin kun säästäisi useita kymmeniä tuhansia ökyautonsa ostossa ja taas uusiin vaihdoilla. Varsinkin kun Bernerin-Sipilän tienkäyttömaksuvero olisi vielä päästöperusteinen, eli uusien autojen, varsinkin öky-Teslojen onistajat säästäisivät vielä tiemaksuissakin. Jäusi eliitti tuhansia plussan puolelle, eli autoilumaksut putoaisivat puolella ainakin.
Vanhan eli isompipäästöisen auton köyhä tavisomistaja taas maksaisi tienkäyttömaksuveroakin varakkaita enemmän. Autoilun kulut kasvaisivat 500 - 1 500 € vuodessa.
Vitun kieroja nuo eliitin asiaa ajavat Bernerit ja Sipilät sekä koko keskokoomuksen EKokoomusmafia. - BernerPoispoisPOIS
Berner on erotettava heti!
Berner tuhoaa koko puolueen. - kuin.sabrina.aikoinaan
Tässäpä kommentissa se taas tyhjyys tiivistyy =) Lue kommenttisi syksyllä veronkorotusten jälkeen uudelleen ja mieti sitten olisiko autoveron poisto kenties kumminkin maistunut teille
- dgdsfgsdgfdsf
Autoverosta päästävä ja verot bensaan tai sähköön, ei tämä sen vaikeampaa ole..
- Oikeudenmukaisuuttajoo
Kannatan bensan ja sähkön verotusta, mutta autoveron poiston voivat maksaa ne jotka uusia autoja ostavat, koska hyötyisivät sitä enemmän miyä kalliimpi auto. Mahdollinen tiemaksu siis vain uuden auton ostajalle ja auton hinnan mukaan koska hyötyvät autoveton poistostakin. Vanhoille autoille nykyinrn verotus.
- Toiset.lähtee
Ei se sen vaikeampaa, mutta vain 900 000 000 euroa täytyy tuottaa veroa , jotta herrojen matuset saataisiin elätettyä. Teistähän tuo sakki paskat välittää. Eihän Walhroos asu Suomessa, ei käytä teitä, eikä varmaan myöskään Berner käytä pitkään enää täällä teitä.
Oikeudenmukaisuuttajoo kirjoitti:
Kannatan bensan ja sähkön verotusta, mutta autoveron poiston voivat maksaa ne jotka uusia autoja ostavat, koska hyötyisivät sitä enemmän miyä kalliimpi auto. Mahdollinen tiemaksu siis vain uuden auton ostajalle ja auton hinnan mukaan koska hyötyvät autoveton poistostakin. Vanhoille autoille nykyinrn verotus.
Taviksen autossa tuo autovero ei loppujen lopuksi niin kauheasti ole, eli periaatteessa tähän rakennettuun systeemimme kaikenkaikkiaan, autovero on itseasiassa oikeudenmukainen. Emme voi toimia verotuksen osalta kuin "Namibia", ja pyrkiä olemaan tasa-arvoinen ja demokraattinen läntinen hyvinvointivaltio.
Verot ja verotus on siis meillä suoritettava maksukyvyn mukaan, nyt on suurituloisten maksuosuutta laskettu jo kohtuuttomasti, kuin myös yritysten.
- Tarkennusta
yli puolet kannattaa muutoksia autoilun verotukseen..
- autovero
Hemmetin tyhmää, kerron kuitenkin salaisuuden joka asettaa tämänkin ketjun ja avauksen paikalleen, noin 90 prosenttia verotetuista ei pidä verotuksestaan ja haluaa siihen muutoksia sama koskee myös autoilijoita.
Tutkimus olisi älyllistä julistaa ja levittää vasta kun siihen on lähteet ja näkee, mitä on kysytty jne. Gallupeilla tunnetusti on manipuloitu yksinkertaisimpia jo vuosia, samoin tilastoilla.
Autoverosta vain pieni osa menee teihin ja tieinfraan, suurin osa siitä menee aivan muille momenteille, eli ei ihme, että siihen halutaan muutosta. Mutta valtiolla ei oikein ole varaa alentaa autoveroa, velka kun kasvaa joka päivä ja autoveroja juuri jokin aika sitten jopa nosteltiin 100 miljoonan edestä. - Niin_menee
autovero kirjoitti:
Hemmetin tyhmää, kerron kuitenkin salaisuuden joka asettaa tämänkin ketjun ja avauksen paikalleen, noin 90 prosenttia verotetuista ei pidä verotuksestaan ja haluaa siihen muutoksia sama koskee myös autoilijoita.
Tutkimus olisi älyllistä julistaa ja levittää vasta kun siihen on lähteet ja näkee, mitä on kysytty jne. Gallupeilla tunnetusti on manipuloitu yksinkertaisimpia jo vuosia, samoin tilastoilla.
Autoverosta vain pieni osa menee teihin ja tieinfraan, suurin osa siitä menee aivan muille momenteille, eli ei ihme, että siihen halutaan muutosta. Mutta valtiolla ei oikein ole varaa alentaa autoveroa, velka kun kasvaa joka päivä ja autoveroja juuri jokin aika sitten jopa nosteltiin 100 miljoonan edestä.mutta minkas teet ,7 vero eurosta vain 1 euroa menee tiestön ylläpitoon, veroja ei voi korottaa, niin että miksei, siksi että korotukset vain pienetää verotuloja valtiolle, pattitilanne..
- Ihme.jujuttajia
Kansa on 5,5 miljoonaa, ei kukaan ole sitä tarkistanut, että puolet siitä sitä mieltä...
Taas muutama sanoo olevansa kansa.- Mahjong-kyselyt
Nykyisen tavan mukaan, taloustutkimuksella teetetään kysely, johon osallistuu väitetysti 1046- yli tuhat kyselyyn vastannutta. Kyselyn teettäjä kertoo haluamansa vastaukset ja taloustutkimus joko lähettelee sekavan 72 sivuisen kyselypaperinipun, jossa kysymyksiä kaikesta maan ja taivaan väliltä, tai sottelevat ja kyslevät kaikkea maan ja taivaan väliltä. Mikäli yleensäkään tuollaisen yksittäisen kyslyn takia edes vaivautuvat, sillä heillä on noita "kyselynippuja" joiden pohjalta voidaan valita sopivat kyselyyn "vastanneet".
Yleensä sitten kyselyn teettäjä, jos se on Yle, kertoo että kansasta niin ja niin suuri prosentti kannattaa tai vastustaa - tarpeen mukaan, yleensä hallituksen aknnattamaa tai vastustamaa asiaa. Tämä Ylen ja teetettyjen kyselyiden pohjalta kerrottu "kansan mielipide", sen kertominen, on lisääntynyt tämän ja parin viime hallituksen aikana. - ManipuloituTulos
Mahjong-kyselyt kirjoitti:
Nykyisen tavan mukaan, taloustutkimuksella teetetään kysely, johon osallistuu väitetysti 1046- yli tuhat kyselyyn vastannutta. Kyselyn teettäjä kertoo haluamansa vastaukset ja taloustutkimus joko lähettelee sekavan 72 sivuisen kyselypaperinipun, jossa kysymyksiä kaikesta maan ja taivaan väliltä, tai sottelevat ja kyslevät kaikkea maan ja taivaan väliltä. Mikäli yleensäkään tuollaisen yksittäisen kyslyn takia edes vaivautuvat, sillä heillä on noita "kyselynippuja" joiden pohjalta voidaan valita sopivat kyselyyn "vastanneet".
Yleensä sitten kyselyn teettäjä, jos se on Yle, kertoo että kansasta niin ja niin suuri prosentti kannattaa tai vastustaa - tarpeen mukaan, yleensä hallituksen aknnattamaa tai vastustamaa asiaa. Tämä Ylen ja teetettyjen kyselyiden pohjalta kerrottu "kansan mielipide", sen kertominen, on lisääntynyt tämän ja parin viime hallituksen aikana.Taloustutkimuksen omistaa kokoomusmoguli Eero Lehti, joten tulokset ovat keskokoomuksen ja EKokoomusmafian oikeiston rahavallan hyvävelirapparien tilaamia. Valhe, emävalhe, galluppi.
- sekolainentilanne
Ovat laiskahkoja muuttamaan. Edes paikkakuntaa. Onko kavereiden puolesta kaikki prioriteetit päätetty jo.
- Tukiaiset_pois
Yli 80% kansasta pitää nykyisiä maataloustukia järjettömiä ja niiden tasoa mielettömänä. Miten tämä liittyy autoverotukseen? Siten että kaikki ylimääräinen mitä kerätään liikenteen verotuksella menee maataloustukiin.
Maataloustuet pois ja autovero alas on hyvä yhtälö siinä ei autoilun kulut nouse, eikä palkansaajia tarvitse tappaa veroilla ja maksuilla.- Maataloustuesta
valitukset suoraan Brysseliin..
- semmottiatukia
Maataloustuesta kirjoitti:
valitukset suoraan Brysseliin..
Onhan meillä vielä nämä kotimaiset tuet Brysselin tukien päälle, joskin ne Brysselin tuetkin ovat vain suomalaisten omaa rahaa joka Suomalaiset ovat maksaneet sinne Brysseliin, nettomaksajiahan me olemme ja sitten saamme sieltä jotain omiamme pois ja jotkut luulevat että saamme EU:sta rahaa, vaikka maksamme todellisuudessa muidenkin maiden maataloustukia.
- paraskinpuhuja
Kuka sen tekee senkun näkis ei ainakaan sossut juurihan Rinne puolusti maalaisia tuossa autoveroasiassa.
- Tarkoitatko
semmottiatukia kirjoitti:
Onhan meillä vielä nämä kotimaiset tuet Brysselin tukien päälle, joskin ne Brysselin tuetkin ovat vain suomalaisten omaa rahaa joka Suomalaiset ovat maksaneet sinne Brysseliin, nettomaksajiahan me olemme ja sitten saamme sieltä jotain omiamme pois ja jotkut luulevat että saamme EU:sta rahaa, vaikka maksamme todellisuudessa muidenkin maiden maataloustukia.
että meidän pitää maksaa SAksan tai Ranskan tuottajille maataloustukea ?
- bcvxbxcvbxcv
Tarkoitatko kirjoitti:
että meidän pitää maksaa SAksan tai Ranskan tuottajille maataloustukea ?
Sitähän se käytännössä tarkoittaa.
- alternativefacts
aika kepulainen tapa nähdä asia.. muka bernerin takana
- paskakaivo_kaksi
Autovero kokonaan pois, siksikö makeisvero poistettiin, että pystyttiin leikkimään tälläisellä uudella kusetusverolla? Suomessa olisi puolet autoilijoista joutunut luopumaan autosta, siihen olisi jäänyt kaupassakäynnit, lääkärissä käynnit, jopa töissä käynnit. Kehdattiin valehdella, ettei kenenkään kustannukset nouse uuden mallin myötä, kataisen kutosen matikka on näköjään yhtä periytyvä sairaus eduskunnassa, kuin dementiakin. Kyllä tämä oli kepuli ripuleiden paskakaivo asetus 2.
Aloittajalta toivoisin linkkiä todisteeksi siitä,m että puolet kannatti kansasta, mutta kun puhdasta paskaa puhuu, taidat olla vaan näitä ituhippi vihreitä punaviinin kera takahikiä hesassa.- Kaup-Kesk
Yli 80 % kansasta kannattaa autoveron poistoa. Vain kommarit ja puolet sossuista, vastustaa sitä sen vuoksi kun niillä reppanoilla ei ole autoja.
Auto on hyödyllinen kulkuväline ihmiselle, mitä sen ostoa turhaan verottaa.
Verotetaan vasta sen käyttöä ja polttoainetta, näin tekee kaikki viisaat maat.
Mutta kun vasurit on umpityhmiä, niin niiden kanssa ei onnistu mikään. - dgsfgsdfgdsfgsd
Kaup-Kesk kirjoitti:
Yli 80 % kansasta kannattaa autoveron poistoa. Vain kommarit ja puolet sossuista, vastustaa sitä sen vuoksi kun niillä reppanoilla ei ole autoja.
Auto on hyödyllinen kulkuväline ihmiselle, mitä sen ostoa turhaan verottaa.
Verotetaan vasta sen käyttöä ja polttoainetta, näin tekee kaikki viisaat maat.
Mutta kun vasurit on umpityhmiä, niin niiden kanssa ei onnistu mikään.Autoveroa on kutsuttu aikoinaan kateusveroksi, nykyään vain veroksi..
Kaup-Kesk kirjoitti:
Yli 80 % kansasta kannattaa autoveron poistoa. Vain kommarit ja puolet sossuista, vastustaa sitä sen vuoksi kun niillä reppanoilla ei ole autoja.
Auto on hyödyllinen kulkuväline ihmiselle, mitä sen ostoa turhaan verottaa.
Verotetaan vasta sen käyttöä ja polttoainetta, näin tekee kaikki viisaat maat.
Mutta kun vasurit on umpityhmiä, niin niiden kanssa ei onnistu mikään.Mahdolliseti kannattaa, mutta kysymyksen asettelusta riippuen. Totta kai yli 80 % kansasta on sitä mieltä että kaikki verot pois, mutta sitten pitäisi myös kysyä, mistä ovat valmiita luopumaan. No money - no funny.
Kysehän ei ole siitä, mitä kysytään, vaan miten kysytään.
- Siinä.5.5milj.kansa
Kokokansa
galluppi, jossa 2000 puhelinvastaajaa, joista puolet ei ymmärrä mitä kysytään. - kurpa
En usko, että Bernerin takana oli kansasta varsinaisesti juuri kukaan. Suuyrityksistä kyllä ja hallituksestakin vain Sipilä joka on itsekin lunatikki uneksija. Kuka nyt nii hullu olisi, että haluaisi maksaa autoveron kahteen kertaan. Tai hyväksyisi perustuslainvastaiset haja-asutusalueiden aukkaiden nyhtämiseen tähtäävät toimet. Eikös tuon akan pitäisi alkaa änkyröidä kotimaassaan Sveitsissä noita liikenneuudistuksiaan tai kyöpelinvuorella josta alunalaken lienee kotoisin:)
- aikapaljon
Ensinnäkin kaikki puolueet ovat näin sanoneet että autovero pitää poistaa kaikki muu on politikointia joka ei johda mihinkään oikeaan.
- epäilen-ei
Onko maassa yhtään, joka ei kannata autoveron poistoa?
- ajattelia
Jos autovero poisto johtaa siihen että kaikki hyöty tulee ostamalla uusi auto eli maksamalla rahaa että saat hyötyä ja sen jälkeen maksat taas lisää jopa tienkäytöstä.Tällä hetkellä omistan kaksi autoa ja häviäisin n. 2000 euroa joka vuosi.Joutuisin siis ostamaan kaksi uutta autoa jotta hyötyisin.Eikö tämä ole suorastaan KIRISTYSTÄ!Sipilä ja Berner haistakaa laadukasta Ranskalaista juustoa!
- eiköyhäpysty
ajattelia kirjoitti:
Jos autovero poisto johtaa siihen että kaikki hyöty tulee ostamalla uusi auto eli maksamalla rahaa että saat hyötyä ja sen jälkeen maksat taas lisää jopa tienkäytöstä.Tällä hetkellä omistan kaksi autoa ja häviäisin n. 2000 euroa joka vuosi.Joutuisin siis ostamaan kaksi uutta autoa jotta hyötyisin.Eikö tämä ole suorastaan KIRISTYSTÄ!Sipilä ja Berner haistakaa laadukasta Ranskalaista juustoa!
Sullahan on vara maksaa älä turhaan kitise.
- ajattelia
eiköyhäpysty kirjoitti:
Sullahan on vara maksaa älä turhaan kitise.
No minä varmaa tiedän oman rahatilanteei vähän paremmin kuin sinä!
- Eiköyhäpysty
Niin minäkin omani ja sen,että olen ostanut 7 uutta autoa työurani aikana ,joten laske siitä paljonko veroa olen maksanut mutta en kitise kuin sinä.
- ajattelia
Ne oli varmaan:ensimmäinen autosi varburg,sitte moskovizz,,ja loput uskollisesti LADOJA,ja kaikki uutena hankittu.Olisit ostanut länsiauton olisit pärjännyt kahdella!
- Hyvällähyväajaa
Noita autoja en huoli vaikka ilman saisin mulla on kaikki olleet länsi-autoja.
- Karbbinen
Minä käytän Vitaprota joka päivä!!!!!
- juoppokepulainen2
vesainen petää aina
http://mvlehti.net/2017/01/24/anni-mari-perkkio-kavalsi-liki-neljannesmiljoona-euroa-kepulaiselta-yhdistykselta/ - uskoo_ken_tahtoo
Juu, tiet tulevat parempaan kuntoon ilman, että tienkäyttäjän rasitteet lisääntyvät.
- kerro.lisää
Se olisi helppoa, autoilijoilta otetaan kuusi miljardia veroa vuodessa, siitä vain vajaa kaksi miljardia käytetään teihin ja niiden kunnossapitoon, loput, se suurin osa menee muille momenteille, ei siis teihin. Kyseisten liikenneverojen kohdentaminen teihin siis riittäisi ja veroj olisi varaa jopa alentaakin, mutta kun ne muut momentit tarvitsevat myös rahaa jota autoilijoilta lypsetään.
Eli mikä oli kommenttisi pointti? - arvaan
kerro.lisää kirjoitti:
Se olisi helppoa, autoilijoilta otetaan kuusi miljardia veroa vuodessa, siitä vain vajaa kaksi miljardia käytetään teihin ja niiden kunnossapitoon, loput, se suurin osa menee muille momenteille, ei siis teihin. Kyseisten liikenneverojen kohdentaminen teihin siis riittäisi ja veroj olisi varaa jopa alentaakin, mutta kun ne muut momentit tarvitsevat myös rahaa jota autoilijoilta lypsetään.
Eli mikä oli kommenttisi pointti?"Eli mikä oli kommenttisi pointti? "
Ilmeisesti tietämättömyys oli se pointti. Sellainen on yleistä näillä palstoilla, täällä kirjoitellaan ja vaahdotaan asioista joista ei juurikaan tiedetä, mutta luullaan paljon, sellainen on tietysti tyhmähköä näin netin ja hakukoneiden aikana, mutta se ilmeisesti kuuluu suomalaisuuteen. - S24uomlaineN
kerro.lisää kirjoitti:
Se olisi helppoa, autoilijoilta otetaan kuusi miljardia veroa vuodessa, siitä vain vajaa kaksi miljardia käytetään teihin ja niiden kunnossapitoon, loput, se suurin osa menee muille momenteille, ei siis teihin. Kyseisten liikenneverojen kohdentaminen teihin siis riittäisi ja veroj olisi varaa jopa alentaakin, mutta kun ne muut momentit tarvitsevat myös rahaa jota autoilijoilta lypsetään.
Eli mikä oli kommenttisi pointti?Mistä leikkaisit neljä miljardiasi tai mitä veroja nostaisit?
- diwe9w
Miksi pitäisi leikata 4 miljardia?
- S24uomlaineN
diwe9w kirjoitti:
Miksi pitäisi leikata 4 miljardia?
Jos autojen verotus tippuu niin se on korvattava jollakin. " 2 miljardia riittää" -> Ei riitä ilman, että erotus korvataan muilla keinoilla.
- gdsfgdsfgsdfg
S24uomlaineN kirjoitti:
Jos autojen verotus tippuu niin se on korvattava jollakin. " 2 miljardia riittää" -> Ei riitä ilman, että erotus korvataan muilla keinoilla.
Ideana oli maksajien lisääminen, maksajiksi olisi joutunut 600 euron Opelilla ajavat kansalaiset, kysehän oli tasaverosta..
- ettäs
S24uomlaineN kirjoitti:
Mistä leikkaisit neljä miljardiasi tai mitä veroja nostaisit?
No lopetetaan ulkolaisten ihmisten rahtaaminen suomalaisten veronmaksajien elätettäväksi. Kustannukset lienevät kokonaisuudessaan mainitsemasi 4 miljardia vuosittain.
S24uomlaineN kirjoitti:
Mistä leikkaisit neljä miljardiasi tai mitä veroja nostaisit?
Maataloustuista tietenkin. Vielä jäisi yli miljardi näiden elättietanoiden tukemiseen.
Maatalousyrittäjät, oikeammin maataloussyöttiläät maksakoon omat eläkkeensä, nyt veronmaksajat maksavat noin 80% elättietanoiden eläkkeistä, luopumistuet ja lomatuet pois. Pitäköön maataloussyöttiläät vaikka 11 kuukautta LOMAA, MUTTA MAKSAKOON ITSE KUTEN OIKEAT YRITTÄJÄT TEKEVÄT.
Maatalous"yrittäjät" eivät maksa edes omia sairaus- ja tapaturmavakuutuksia.
Sipilän hallitus antoi ensitöikseen 300 000 000 € lisää maataloustukia ja se tuki ei hyödytä kansantaloutta, vaan tämä tuki tulee vain lisäämään tuentarvetta.
Metsän omistusta, siis metsän omistamista veronmaksavat 200 eri tuen voimin, nämä tuet ovat äärettömän tuhoisia, niiden avulla metsän omistajat voivat kiristää teollisuudelta ylikorkeita hintoja.
Näistä on hyvä aloittaa.
- rehellinen_näkemys
Ei mitään eri asioiden kytkykauppoja. Jokaisella asialla pitää olla omat perustelunsa.
- missä.galluppi
Missä on tehty tuollainen galluppi kun on noin tyhmää porukkaa, ei Bernerin takana ole yhtään täysjärkistä, edes hieman vähemmän järkistäkään.
- sfdgsdgsdgfsdg
Miksei voi olla Bernerin takana, nykymenokaa ei voi jatkua että autoilijoilta kerätään miljardeja valtion yleisiin menoihin.
Bernerin ehdotus olisi ollut ihan hyvä jos se olisi koskenut vain uusia autoja.. - YRtyretyteryt
Viime perjantain ja tämän viikon maanantain välisenä aikana Taloustutkimuksen internetpaneelissa tehtiin haastattelututkimus..
- bcvbcxbcxvbcxb
YRtyretyteryt kirjoitti:
Viime perjantain ja tämän viikon maanantain välisenä aikana Taloustutkimuksen internetpaneelissa tehtiin haastattelututkimus..
Internetpaneelissa?
Maanantaina kansalaisten oli mahdollista kirjoittaa näkemyksensä ministeriön perustamalle otakantaa sivustolle. Tulos oli Bernerin kannalta aika murskaava.
- Funlandiankansalainen
Autoilusta kerätyt erilaisetverot riittävät yksistään teiden ja tieverkon ylläpitoon. Ongelma on se, että niitä käytetään ihan muihin tarkoituksiin. Bernerin ja kepun suunnitelman mukaan maksut olisivat pysyneet samansuuruisin, mutta tämä ylmääräinen osa kupattu muihin taskuihin. Kepu ei ole vielä ikinä ehdottanut tai laatinut kansalaisten kannalata tasapuolista tai oikeudenmukaista lakialoitetta. Tällä kertaa oli hyvä, että kusetuksen haistoivat jopa persut. Ehkä ajat ovat muuttuneet ja kepun kuppaukset ja toimintatavat tiedetään ja tunnetaan.
- fghfghdfghfghdf
Nyt odotamme vai SDP:n ehdotusta tiestön kuntoon saamiseksi !
- S24uomlaineN
fghfghdfghfghdf kirjoitti:
Nyt odotamme vai SDP:n ehdotusta tiestön kuntoon saamiseksi !
A Rinne ehodtti viime vaalikaudella yhtiötä tiestön kunnostamiseksi. Nyt huutaa alkoholin punaama naama valkoisena, että yhtiöittäminen on kamalaa. Ai niin Rinne on vanha petosmies!
- sellaistapeliä
Ja keskustalla ei sitten löydy noita petos miehiä niinkö?
Koko puolue on noita. S24uomlaineN kirjoitti:
A Rinne ehodtti viime vaalikaudella yhtiötä tiestön kunnostamiseksi. Nyt huutaa alkoholin punaama naama valkoisena, että yhtiöittäminen on kamalaa. Ai niin Rinne on vanha petosmies!
Kyllä elättietanoiden puolueessa on huutajia, Mauri Pekkarinen, Antti Kaikkonen, Paavo Väyrynen ja useat muut ovat jopa toteemitollero Juha Sipilä ovat sitä mieltä, että Anne Bernerin ehdotus on toteuttamiskelvoton. Sitä ei enää edes jatketa.
Anne Bernerin ehdotusta ei kannata kuin pari Hullujen huoneen "akateemista" inssiä, Ylil. evp. kepukemistia ja ankarassa ryssänkiimassa oleva "suomalainen".- uyreyuieruiu
S24uomlaineN kirjoitti:
A Rinne ehodtti viime vaalikaudella yhtiötä tiestön kunnostamiseksi. Nyt huutaa alkoholin punaama naama valkoisena, että yhtiöittäminen on kamalaa. Ai niin Rinne on vanha petosmies!
Ei kyllä ollut SDP, vaan vasemmiston Kyllönen saman Ollilan parlamentin ulkopuolisen Ollilan provoryhmän tukemana.
Että voit lopettaa sen valehtelun.
- Puhu_joka_päivä
Toivottavasti Berner jaksaa pitää keskustelun tästä väyläyhtiöstä yllä kunnallisvaaleihin saakka, niin saamme noita kepulaisia vähemmän valtuustoihin.
- Mitenkä_sen_ottaa
autot kallitta ja tiet rpautuu, jotain tarttis tehrä..
- kusetusko
Mitenkä_sen_ottaa kirjoitti:
autot kallitta ja tiet rpautuu, jotain tarttis tehrä..
Aivan ja kun 8 miljardilla vuodessa ei saa kun tiestön rapautumaan herää kysymys, vai liekö ihme et 1,6 miljardilla kaikki korjaantuu? Joku kusettaa..........
- dsfgdfgdgd
kusetusko kirjoitti:
Aivan ja kun 8 miljardilla vuodessa ei saa kun tiestön rapautumaan herää kysymys, vai liekö ihme et 1,6 miljardilla kaikki korjaantuu? Joku kusettaa..........
Kaikki johtuu että menoja on liikaa, veroilla ja maksuilla ei pystytä vajausta kattamaan, VEROJEN NOSTO VAIN ALENTAA VALTION TULOJA, hankala tilanne..
- Omat_koirat_purivat
Onkohan näin?
Berner on "halki, poikki ja pinoon" -ihminen ja johtanut näin yritystään. Ei taida sopia valtion hallintoon rällainen menettely.
http://www.suomenmaa.fi/uutiset/kolbernerin-avauksista-puoluedemokratiaaei-kunnioitettu-6.3.198283.902e1385bf
"En ole vielä ehtinyt perehtyä liikenneverkkouudistukseen, mutta onhan se ihan p...stä."
Näin kuvasi kokoomuksen entinen puoluesihteeri Heikki A. Ollila ministeri Anne Bernerin selvityksen herättämiä reaktioita. Moni otti kiivaasti kantaa näkemättä koko paperia.
Liikenne- ja viestintävaliokunnan keskustalaiset jäsenet ovat yksimielisiä siitä, että liikenneverkon yhtiöittämishankkeen nopea keskeyttäminen oli järkevin ratkaisu kiihkeäksi äityneessä asenneilmapiirissä.
Liikenneverkossa on noin 2,5 miljardin korjausvelka, joka kasvaa koko ajan. Niin, mistä se nk. velka on tullut, jos autoilusta on kerätty vuosittain 7-8 mrd. Valtio käyttää liikenneinfrastruktuurin kehittämiseen ja ylläpitoon kaiken kaikkiaan keskimäärin 1 ,7 mrd euroa vuodessa ja lopulla kustannetaan, mitä?
http://www.aut.fi/tilastot/verotus_ja_hintakehitys/valtion_verotulot_tieliikenteesta
Ja täältä löytyy tietoa, josta ei tarvitse maksaa koleasataatuhatta euroa.- Hyvä_linkki
Linkistä näkyy ettei verotulot enää kasva vaikka veroja nostetta, on saavutetty kyllästymispiste..
- dfsgdsfgdsfgsd
Hyvä_linkki kirjoitti:
Linkistä näkyy ettei verotulot enää kasva vaikka veroja nostetta, on saavutetty kyllästymispiste..
Tarkoittaa että jos bensaveroa nostetaan laskee kulutus ja verot valtiolle saattaa jopa laskea...
- Silmänkääntötemppu
Hyvä_linkki kirjoitti:
Linkistä näkyy ettei verotulot enää kasva vaikka veroja nostetta, on saavutetty kyllästymispiste..
http://www.liikennevirasto.fi/documents/20473/182908/Korjausvelka_lähtökohdat_uusi/89fb46ef-a494-4586-8e72-4d2fc48cc0a4
Kun autoilija maksaa kaikkien liikenneväylien kunnossapidon, jää muille vain tappion tuottaminen?
Kylläpä taitaa olla mennyt vellit ja puurot nyt sekaisin Bernerillä. Laski miten tahansa siitä esityksestä, olisi autoilijalle tullut muutaman satasen kalliimmaksi kuin nykyinen, mutta nykyinen tulee pakollakin uudistettavaksi jo EU:n painostuksesta.
Ulkomaalaisten autojen rahastus olisi voitu hoitaa ajat sitten. jos olisi haluttu, onhan hoidettu väylämaksyt ja lentoliikenteenkin maksujen kerääminen. - GRDSS
Silmänkääntötemppu kirjoitti:
http://www.liikennevirasto.fi/documents/20473/182908/Korjausvelka_lähtökohdat_uusi/89fb46ef-a494-4586-8e72-4d2fc48cc0a4
Kun autoilija maksaa kaikkien liikenneväylien kunnossapidon, jää muille vain tappion tuottaminen?
Kylläpä taitaa olla mennyt vellit ja puurot nyt sekaisin Bernerillä. Laski miten tahansa siitä esityksestä, olisi autoilijalle tullut muutaman satasen kalliimmaksi kuin nykyinen, mutta nykyinen tulee pakollakin uudistettavaksi jo EU:n painostuksesta.
Ulkomaalaisten autojen rahastus olisi voitu hoitaa ajat sitten. jos olisi haluttu, onhan hoidettu väylämaksyt ja lentoliikenteenkin maksujen kerääminen.EU ei puutu maiden autoverotukseen.
- bernerinhätävale
Otsikko on berner-trollien VALHE.
- dfsgdsgdfsgdsf
Tutkimuksen tehnyt Taloustutkimus on netissä kaikkien luettavissa..
- khihihihii
jos puolet kansasta oli Bernerin takana... Bernerillä oli varmaan ihan hemmetin kivaa.. 2 500 000 ukkelia onnessaan...
- Miksei_olisi
Autot kalliita, tiet rapautuu, verot tapissa, kyllä kansa tietää..
Kyllä ne paranevat kun Sipilän hallitus lapioi lisää rahaa maataloustukiin, rikkaiden verotusta vähennetään ja maatalouden jo nyt vähäisiä veroja vähennetään ja perintöverot poistetaan jne.
Kyllä tämä tollerotollisko tietää, ylityö- ja sunnuntailisien poistaminen ja työajan palkaton pitentäminen parantaa heti kaikki tiet, sillat ja rautatiet.
NÄIN TOIMII MAALAISLIITTO JA Saunan takana on tilaa- bcvxncxncvxnbcvx
osmium1 kirjoitti:
Kyllä ne paranevat kun Sipilän hallitus lapioi lisää rahaa maataloustukiin, rikkaiden verotusta vähennetään ja maatalouden jo nyt vähäisiä veroja vähennetään ja perintöverot poistetaan jne.
Kyllä tämä tollerotollisko tietää, ylityö- ja sunnuntailisien poistaminen ja työajan palkaton pitentäminen parantaa heti kaikki tiet, sillat ja rautatiet.
NÄIN TOIMII MAALAISLIITTO JA Saunan takana on tilaaNyt aletaan kuulkaas tukemaan sitä, että saadaan luomumaitoa kouluihin.
Tämä se on keskustan Kärkihanke.
- ainaei
Bernerin olis fiksua erota ,jos ei ja jatkaa tätä yhtiöimättimisen pakkolinjaa Sipiläkamu,eli hallitus kaatuu Berner järki käteen ei aina voi voittaa vaikkakin SUOMI on pieni maa.
- dfsgdfgdfsg
Ja minkä takia, jos hoitaa virkaansa mihin on valittu, ei se ole mikään erottamisen syy..
- 1hoopo
Autoveron uudistus on ihan puhdas SUMUVERHO operaatiolle nimellä julkinen rahankeräys minulle itselle mielikuvalla " lastensairaala Helsinkiin". Poliisitutkinnan paikka ja välittömästi omaisuuus hukkaamiskieltoon. Lastensairaalan rakentaminen ja ylläpito Suomessa on meidän rehellisten veromaksajien velvolvisuus ja tehtävä.
- Muu_tapa_sitten
voisitko kertoa, autot kalliita, tiet huonossa hoidossa, veroja kertään moninkertaisesti mitä tiestön hoito vaatii, jotain tarttis tehrä..
- Wanhademu
Muu_tapa_sitten kirjoitti:
voisitko kertoa, autot kalliita, tiet huonossa hoidossa, veroja kertään moninkertaisesti mitä tiestön hoito vaatii, jotain tarttis tehrä..
ammutaan kaikki esitykset tilanteen korjaamiseksi alas..
Eikös vanha lahtari uhkaile yhtään?
Kyllä tiet paranee kun Sipilä lapioi rahaa elättietanoille ja muille maataloussyöttiläille ja rikkaiden verotus nollaan tai jopa alle ja yritysten veroprosentti alas ja valtavat tuet kepua lähellä oleville yrityksille.
Kyllä siinä tiet paranevat, itse toteemitollero sen kertoo ja hänen lapsilleen ja lähipiirille junaillaan rahaa.....
Onko ihana olla noin tyhmä?Wanhademu kirjoitti:
ammutaan kaikki esitykset tilanteen korjaamiseksi alas..
Lähinnä vaikuttavat esitykset sellaisilta, että mm. tiet jätetään huonoon kuntoon ja lisätään kaverien yhtiöille rahan keräämistä heille siirretyllä kansallisomaisuudella..
- Articulator
Autoilun ja muun liikenteen verotuksesta kertyy ihan riittävästi euroja ilman minkäänlaista tieliikenneyhtiötä eikä mitään tienhoito-ongelmaa tai korjausvelkaa olisi, jos liikenteestä ja autoilusta kerätyt 7,6 miljardia euroa tai edes puolet siitä käytettäisiin tienpitoon ja rata- ym. hankkeisiin.
Tällä hetkellä valtio satsaa ainoastaan 1,7 miljardia euroa yhteensä koko liikennesektoriin, kerätyistä veroista siis noin 6 miljardia hassataan ihan muuhun käyttöön. Edellämainitut summat voi helposti googlettamalla tarkistaa.
Berner yritti nykyään hyvin tavanomaiseksi tullutta vedätystä, jota jo esim. kunnissa paljon käytetään. Perustetaan yhtiö, johon sitten on jo valmiiksi konsulttifirmasta haettu joku puolituttu toimitusjohtajaksi. Kun kunnallinen tai valtiollinen toiminta yhtiöitetään, loppuu veronmaksajien tiedonsaantioikeus siihen, yksityisen yrityksen ei tarvitse antaa selvityksiä rahankäytöstään. Helsingin Länsimetron rakentaminen on tästä hyvä esimerkki, rahaa palaa eikä selvityksiä saada.
Suomessa poliitikot ja ministerit eivät juuri koskaan tumpuloidessaan itse ymmärrä erota, se erottaa meidät suomalaiset länsimaisesta sivistyksestä! Minkäänlaista moraalikäsitystä ei nykyään enää noudateta, pääasia on, että saadaan omat ja sukulaisten taskut euroja täyteen, sen jälkeen voidaan paeta ulkomaille eläkepäiviä viettämään tai jonkun valtion viraston pääjohtajan pallille persettä levittämään ja esittelemään naistenlehdissä torkkupeittoja - Se.Toinenpuoli
"KANSASTA PUOLET BERNERIN TAKANA ! "
Kyllä silloin kannattaisi olla syömättä hernekeittoa, voi olla että väki harvenee. saman vaikutuksen tekee myös piilojunailu. Vaihteiden kohdalla voi kiskot yllättäin viedä topparille. Tuo on nyt tapahtunut. Montakaan puolestapuhujaa ei ole ilmoittautunt ja kis näyttää ajavan vahvasti karille !! - sorinori
Berner haloo jos et älyä erota,voit viedä Sipilän ja koko hallituksen mukana onhan sinulla suuria suunnitelmia muuallakin.
- hdfjdfjkdfjkdf
Antaa sen olla vaan. Päästään koko keskusta puolueesta lopullisesti eroon sippilän ja bernerin ansiosta.
- kusetusko
Aivan 800 miljoonaa voidaan heti poistaa uuden auton verotuksesta eli uuden auton ostosta ja kerros mihin se 7 mijardia käytetään mitä nyhdetään autoilijoilta jolla saadaan vain 100 miljoonaa korjausvelkaa?
IL: Bernerin omistaja yritys hakee ministeriöltä valtiontukea
Talouselämä 9.5.2016 07:44 päivitetty 9.5.2016 08:10
Anne Berner
Jaa artikkeli
Facebook
Twitter
LinkedIn
Google
Sähköposti
Liikenneministeri Anne Bernerin (kesk) omistama yritys Vallila Interior hakee työ- ja elinkeinoministeriöltä investointitukea sähköautojen ja latausjärjestelmien hankkimiseksi, kertoo Iltalehti.
Bernerin 60-prosenttisesti omistama Vallila Interior on mukana yritysryhmässä, joka vaatii valtiolta miljoonien eurojen tukea sähköautojen uuden tukiohjelman rahoittamiseksi.
Konsulttiyhtiö Eera Oy:n kokoama yritysryhmä vaatii valtiolta useiden miljoonien eurojen tukea sähköautojen ja niiden latauspisteiden uuden tukiohjelman rahoittamiseksi kolmen vuoden ajan.
Ministeri Anne Berner kiistää Iltalehdelle olevansa esteellinen. Hänen avustajansa mukaan ministeri sanoo, että yksittäiset tuet kuuluvat työ- ja elinkeinoministeriön ja joiltain osin myös valtiovarainministeriön vastuulle.
Iltalehti huomauttaa, että liikenneministeri yrittää hakemuksellaan vaikuttaa yrityksensä tukihakemuksen avulla työ- ja elinkeinoministeriöön, jotta tämä ottaisi käyttöön uuden väliaikaisen tukijärjestelmän sähköautoille. - hyihyihyihyi
kusetusko kirjoitti:
Aivan 800 miljoonaa voidaan heti poistaa uuden auton verotuksesta eli uuden auton ostosta ja kerros mihin se 7 mijardia käytetään mitä nyhdetään autoilijoilta jolla saadaan vain 100 miljoonaa korjausvelkaa?
IL: Bernerin omistaja yritys hakee ministeriöltä valtiontukea
Talouselämä 9.5.2016 07:44 päivitetty 9.5.2016 08:10
Anne Berner
Jaa artikkeli
Facebook
Twitter
LinkedIn
Google
Sähköposti
Liikenneministeri Anne Bernerin (kesk) omistama yritys Vallila Interior hakee työ- ja elinkeinoministeriöltä investointitukea sähköautojen ja latausjärjestelmien hankkimiseksi, kertoo Iltalehti.
Bernerin 60-prosenttisesti omistama Vallila Interior on mukana yritysryhmässä, joka vaatii valtiolta miljoonien eurojen tukea sähköautojen uuden tukiohjelman rahoittamiseksi.
Konsulttiyhtiö Eera Oy:n kokoama yritysryhmä vaatii valtiolta useiden miljoonien eurojen tukea sähköautojen ja niiden latauspisteiden uuden tukiohjelman rahoittamiseksi kolmen vuoden ajan.
Ministeri Anne Berner kiistää Iltalehdelle olevansa esteellinen. Hänen avustajansa mukaan ministeri sanoo, että yksittäiset tuet kuuluvat työ- ja elinkeinoministeriön ja joiltain osin myös valtiovarainministeriön vastuulle.
Iltalehti huomauttaa, että liikenneministeri yrittää hakemuksellaan vaikuttaa yrityksensä tukihakemuksen avulla työ- ja elinkeinoministeriöön, jotta tämä ottaisi käyttöön uuden väliaikaisen tukijärjestelmän sähköautoille.Niin mitäs se nyt esteellinen voisi olla. Että pistää vihaksi tällaiset ministerit. Jotka imuttavat omiin bisneksiinsä valtion rahaa. Sitten ulvotaan ja mekastetaan jonkun köyhän työttömyyskorvauksista ja vaaditaan korvauksille vastikkeellisuutta.
Tämä akka pistää joka sentin ja euron omaan takalistoonsa ja kierrättää vielä yrityksensä verotkin, ettei mitään jää suomeen.
Rikkailta ei voi leikata, koska rikkaat eivät saa valtion tukia. Näin huudettiin, kun leikattiin eläkeläisiltä, työttömiltä, opiskelijoilta ja vaadittiin työntekijöitä osallistumaan yksipuolisesti kikyyn. Nyt samat raadot eduskunnassa vaativat lisää leikkauksia ja paikallista sopimista.
- VesaKaitera
Bernerin esityksessä oli hyvää juuri tuo autoveron poisto. Autoeverohan säädettiin tasan kuusikymmentä vuotta sitten, väliaikaisena. Tietenkin ne rahat, jotka valtio tuon veron poistossa menettää, pitää saada jollakin keinolla katettua.
Yhtiöittämismalli oli hosumista, tätä asiaa olisi pitänyt valmistella paremmin. Kritiikki kohdistuu erityisesti liikenne- ja viestintäministeriön kansliapäällikköön, joka suorastaan ohjasi kokemattoman ministerin suoraan miinakenttään.- kusetusko
Ettet nyt sekoita auton "väliaikaista" käyttöveroa 1995 porvarihallituksen? Ja edelleen uuden auton verosta jos verot poistetaan tekee se 800 miljoonaa vähemmän valtion kassaan, ja kun edelleen autoilijoilta veroina vuodessa nyhdetään senkin jälkeen lähes 7 miljardia herää vain yksi kysymys miten tälläkin rahalla vuodessa voi saada sitä korjausvelkaa yli 100 miljoonaa tähän tiestöön, ja kun olet "viisas" osaat varman ihan omin sanoin kertoa miksi kusessa ollaan?
- polttoaineessa
Minusta kaikki autoon kohdistuva verotus pitäisi olla polttoaineessa. Tallissa seisova auto ei kuluta teita eikä saastutta
- kusetusko
Mutta jos meinaat sillä joskus ajaa mikä muu vero täytyy maksaa? Ja aivan jos ei aja ei pidä........
Jotenkin epätasapuolista tuokin ja heikentäisi suomalaisten yritysten kilpailukykyä. Into kulkea pitkiä työmatkojakin heikkenisi, mikä heijastuisi myös kansantalouteen.
Kuitenkin varsinainen syy, miksi nykyinen eivätkä tulevatkaan hallitukset halua siirtää verotuksen painopistettä polttoaineeseen on, että ne odottavat sähköautojen tuloa markkinoille. Ainakaan vielä ei ole keksitty, miten autoihin "tankattava" sähkö voidaan hinnoitella tavallista kulutussähköä korkeampaan hintaluokkaan. Kenenkään talous ei kestä sitä, että tavallinen sähkö maksaa yhtä paljon kuin autosähkön pitäisi maksaa ollakseen nestepolttoaineiden hintaluokassa.- kusetusko
Pystyyn_kuollut kirjoitti:
Jotenkin epätasapuolista tuokin ja heikentäisi suomalaisten yritysten kilpailukykyä. Into kulkea pitkiä työmatkojakin heikkenisi, mikä heijastuisi myös kansantalouteen.
Kuitenkin varsinainen syy, miksi nykyinen eivätkä tulevatkaan hallitukset halua siirtää verotuksen painopistettä polttoaineeseen on, että ne odottavat sähköautojen tuloa markkinoille. Ainakaan vielä ei ole keksitty, miten autoihin "tankattava" sähkö voidaan hinnoitella tavallista kulutussähköä korkeampaan hintaluokkaan. Kenenkään talous ei kestä sitä, että tavallinen sähkö maksaa yhtä paljon kuin autosähkön pitäisi maksaa ollakseen nestepolttoaineiden hintaluokassa.Aivan ja kukas sen jälkeen 200 tolloa elättäsi plus et ministerinauton takapenkillä istusi ministeri joka maksaa kyydistään.
IL: Bernerin omistaja yritys hakee ministeriöltä valtiontukea
Talouselämä 9.5.2016 07:44 päivitetty 9.5.2016 08:10
Anne Berner
Jaa artikkeli
Facebook
Twitter
LinkedIn
Google
Sähköposti
Liikenneministeri Anne Bernerin (kesk) omistama yritys Vallila Interior hakee työ- ja elinkeinoministeriöltä investointitukea sähköautojen ja latausjärjestelmien hankkimiseksi, kertoo Iltalehti.
Bernerin 60-prosenttisesti omistama Vallila Interior on mukana yritysryhmässä, joka vaatii valtiolta miljoonien eurojen tukea sähköautojen uuden tukiohjelman rahoittamiseksi.
Konsulttiyhtiö Eera Oy:n kokoama yritysryhmä vaatii valtiolta useiden miljoonien eurojen tukea sähköautojen ja niiden latauspisteiden uuden tukiohjelman rahoittamiseksi kolmen vuoden ajan.
Ministeri Anne Berner kiistää Iltalehdelle olevansa esteellinen. Hänen avustajansa mukaan ministeri sanoo, että yksittäiset tuet kuuluvat työ- ja elinkeinoministeriön ja joiltain osin myös valtiovarainministeriön vastuulle.
Iltalehti huomauttaa, että liikenneministeri yrittää hakemuksellaan vaikuttaa yrityksensä tukihakemuksen avulla työ- ja elinkeinoministeriöön, jotta tämä ottaisi käyttöön uuden väliaikaisen tukijärjestelmän sähköautoille.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman451399Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761295Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86953- 79855
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee185830- 10822
Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20801- 82791
Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17710- 50705