Hyvää huomenta

Kun on tässä tullut yö valvottua niin tulipa tässä mieleen katsella noita muita palstoja.
Nyt on pakko sanoa muutama sananen luterilaisten puolesta vaikka meitä niin täällä moititaan. Kello on hieman yli viideen ja monella "piruntorjunta palstalla" on jo täysi tohina päällä ja mitä tekee paljon parjatut luterilaiset ?

Nukkuvat kuin pienet lapset ja nukkuvahan ei tunnetusti pahaa tee. Niin ollaan säyseää väkeä, että meidän lisäksemme taitaa olla ainoastaan enää ortodoksit untenmailla.

Vai olisko se niin, jotta kun ei pahaa tee niin ei tartte öitänsä sitten käyttää pesten omatuntoaan, no niin tai näin. Säyseitä ollaan, aivan turhaan melskataan meidän hankaluudesta puhumattakaan kovaäänisyydestä.

Jos nyt joku ajattelee minun valvoneen synnintunnossa niin ei, kyllä täällä synnytysavustajana on saannut olla. Ei nyt sentään kuitenkaan ihmiselle :)

9

342

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huomenta. Minä puolestani heräsin vähän aikaa sitten. Odotan kahvin tippumista.

      "...kun ei pahaa tee niin ei tartte öitänsä sitten käyttää pesten omatuntoaan..."

      :) Näin taitaa olla.

      Kun menee ajoissa nukkumaan, voi aamut käyttää vaikka tänne kirjoitteluun.

      • Ja tässä samalla voi tehdä rauhalliseen tahtiin niin kotitöitä kuin muitakin töitä.


      • mummomuori kirjoitti:

        Ja tässä samalla voi tehdä rauhalliseen tahtiin niin kotitöitä kuin muitakin töitä.

        Näinpä, täytyykin vissiin alkaa käymään täällä aamusin. Harvinaista herkkua oli emännälle kun sai valmiiseen aamupala pöytään tulla, yleensä kun ollaan vähän niin kuin "eri vuoroissa" :d


    • Sängynlämmintä huomenta ja haukottelua kaikille. Meidän luterilaisten on helppoa ymmärtää toisiamme, kun emme "puhu kielillä". Tässä eräs päivä näin teeveestä sellaisen kielinero evankelistattaren, joka käski puhua, mitä sylki suuhun tuo. Tietenkään tuota siansaksaa ei tulkittu suomen kielelle, koska se oli höpönläppää. Myötähäpeän tarttuessa minuun, jäin miettimään - onko kukaan hihhulievankelista "puhunut kielillä" viittoen. Se vasta olisi näky, mutta ainakin olisi vähemmän ahdistavaa. Voisi itse asiassa olla aikamoista hullunkurista viuhdontaa :).

      • No uskoisin jos oikein ottaisi asiakseen niin saattaisi tuolta amerikan ihmemaasta sellainen löytyä. Onhan sieltä nähty kaikenlaista krampin tapaista jo, ei sillä, että tuolla olisi varsinaisesti viittomakielen kanssa mitään tekemistä.


      • taastätäsamaa

        Katsokaas mitä kissa toi keittiöön:

        Terhi Törmälehto: Vaikka vuoret järkkyisivät. Otava.
        Törmälehdon kirja on kurkistus helluntailaisuuden houkutuksiin ja epäilyihin
        Terhi Törmälehdon esikoisromaani avaa ihmisen tarvetta uskoa pyhään.

        Kertoo kielilläpuhumiseta


      • taastätäsamaa kirjoitti:

        Katsokaas mitä kissa toi keittiöön:

        Terhi Törmälehto: Vaikka vuoret järkkyisivät. Otava.
        Törmälehdon kirja on kurkistus helluntailaisuuden houkutuksiin ja epäilyihin
        Terhi Törmälehdon esikoisromaani avaa ihmisen tarvetta uskoa pyhään.

        Kertoo kielilläpuhumiseta

        Oletko itse lukassut?


      • taastätäsamaa kirjoitti:

        Katsokaas mitä kissa toi keittiöön:

        Terhi Törmälehto: Vaikka vuoret järkkyisivät. Otava.
        Törmälehdon kirja on kurkistus helluntailaisuuden houkutuksiin ja epäilyihin
        Terhi Törmälehdon esikoisromaani avaa ihmisen tarvetta uskoa pyhään.

        Kertoo kielilläpuhumiseta

        Lue se ja tuo sieltä jotain mielenkiintoisimpia kohtia tännekin?


      • taastätäsamaa

        En ole ehtinyt vielä. Luin esittelyn Hesarin kulttuurisivulta. Herätti kykkä kysymyksiä...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1199
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1034
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      129
      926
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      785
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      291
      734
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe