Olen vuokraamassa asuntoa ja alkoi mietityttää, kuinka iso riski on muuttaa asuntoon, jonka rappukäytävässä (ainakin alimmassa kerroksessa) haisee tunkkaiselta, todennäköisesti homeelta.
Asunto on 6. kerroksessa ja talo rakennettu 60-luvulla. Putkiremontti on tehty muutama vuosi sitten ja itse asunnossa ei mielestäni haissut vaikka en kovin hyvä olekaan haistamaan homeita. Yritin haistella 6. kerroksen rappukäytävää mutta en osaa sanoa että oliko nenä vain tottunut hajuun vai oliko siellä parempi ilma. E itse ole koskaan oireillut homeista. En vain haluaisi muuttaa homekämppään.
Asunnon vuokraaminen? Rappukäytävässä haisee
3
104
Vastaukset
- fpsf
En suosittele. Kaikki home ei edes haise. Itse en ottaisi riskiä. Toivon että löydät terveen sisäilman asunnon
- tarkkanaoltava
Ihmisen nenä tosiaan tottuu hajuihin ja jos voimakkaasti haisevasta tilasta siirtyy nenän mukaan ikään kuin puhtaampaan tilaan, niin se aistitaan puhtaampana voimakkaiden hajujen jälkeen, vaikkei se sitä kokonaan olisikaan.
- aqqeq
Ei kannata jos itsestä tuntuu ja toinen asunto on mahdollista vuokrata helposti.
Jos jostain syystä täytyy muuttaa kyseiseen paikkaan niin ota selvää mikä on mahdollisuutesi tehdä tarvittaessa hometutkimus..isännöitsijä tms. Kysele talossa asuvilta ihmisiltä onko he huomanneet mitään. Pääsetkö kuinka nopeasti muuttamaan pois asunnosta jne.
Asuin aikanaan 1,5v hometalossa enkä enää koskaan tee sitä että muutan paikkaan jossa haistan vähänkin hometta. Onnekseni en saanut tuolloin juurikaan oireita mutta nyt valitsisin mieluummin teltan metsässä kuin homeisen asunnon. Tuo muutti elämäni siten että ymmärsin kuinka terveys on tärkeintä jopa ruokavaliota myöten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1526309
- 491753
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes381414- 461033
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3241009Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se47928Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13909Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384876Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14857Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni75845