Chevrolet on Suomen paskin auto

Länsipaskaa

Viime vuoden katsastustilastot julki. Katsastuksissa eniten hylätty (prosenttia saman vuosimallin autoista):

Chevrolet TRANS SPORT vm. 2001 (58,7 %)

Lähde: http://yle.fi/uutiset/3-9422199

14

401

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 350

      Chevrolet TRANS SPORT voi olla Suomen paskin auto, mutta sillä ei ole paljonkaan tekemistä OIKEIDEN Chevyjen kanssa, joita tehtiin 60-70-luvun vaihteen molemmin puolin.

    • tuyuy

      No sä tietenkin laitoit sen koskemaan kaikkia chevrolet malleja. Kuka ylipäätään ajaa tuon ikäisillä autoilla?

      • katsastustilastot

        Katsastustilastothan ne auton paremmuuden määrittelee, joopa joo. Onhan se kauheata jos alapallonivel tai raidetangonpää on väljä. siitähän se auto paskaksi muuttuu katsastustilastojen mukaan.


    • 350

      En tarkoittanut että monikaan niillä ajaisi. Tarkoitin että ennen tehtiin autot kunnolla.
      Aloittaja yleisti paskimman koskemaan koko merkkiä.

    • Katteuspaistaa

      Miullakin on vain Skoda. Ei oo olluna koskaan rahhoo eikä uskallusta laittaa jenkkivehettä.

    • omakas

      Joo, ei varmaan mitkään Chevyt ole Toyotien veroisia, mutta näin cruzeiderina, pyydänpä vertaamaan samanhintaisiin autoihin samassa luokassa.

      Esimerkiksi Toyota Corolla on kiistatta Cruzea kestävämpi auto. Entä ominaisuudet muuten? Tietääkseni kaikkien vertailujen mukaan Cruze on parempi auto luotettavuutta lukuunottamatta. Entäpä sitten se hinta käytettynä? Minkä ikäisen Corollan saisi samaan rahaan kuin Cruzen? Ja mikä sitten sellaisen huomattavasti vanhemman Corollan katsastusmenestys olisi?

      Eli voikin olla, että jos haetaan vaikka karvan alle kymppitonnin käytettyjä, niin Cruzen ostamalla saa paremman, uudemman ja yhtä hyvin katsastuksissa menestyvän auton. Eli esimerkiksi Cruze vm. 2011 vs. Corolla vm. 2006 tjtsp.

      Ei nyt välttämättä mene aivan näin, mutta suuntaa-antavasti nyt kuitenkin ajattelemisen aihetta. Itse olin vannonut pitkään ostavani seuraavaksi Toyotan, mutta ne perkeleet pitävät arvonsa niin hyvin ja uudishintakin on kova ominaisuuksiin nähden kestävyyttä lukuunottamatta, niin päädyin Cruzeen, mikä ei varmasti ole ikäistensä autojen luokassa paras juuri missään, mutta hinta-laatu-suhteeltaan vaikuttaa mainiolta.

    • Höppöhöö

      Jospa joo, jenkkejä haukutaan vaikka niissä on yleensä vain joitain nivel ja jarru ongelmia. Entäs sitten niiden pahimpien kateellisten nillittäjien saksan tekeleet, niistähän sitten hajoo koneet ja vaihteistotkin ja pellit pukkaa ruostetta urakalla. Noi tilastot ovat täyttä potaskaa sensuhteen että niissä ei oteta huomioon esim. Saksalaisten autojen tekniikan hajoamista millään lailla, vaikka niillä on huonoimmat voimansiirron komponentit muihin verrattuna. Tilastoista myös huijataan uskomaan että saksalaiset merkit ovat muka ylivoimaisia muihin nähden, vaikka totuus onkin toinen, onneksi jenkit saivat kiinni ne päästöjen manipuloinnista niin pikkuhiljaa alkaa kansalaisetkin uskomaan että sakut vetää nenästä 1-0. Itse nauran huutonaurua noille katsastustilastoille sillä meillä on ollut aina jenkki autoja ja ei todellakaan ole ollut katsastuksessa ongelmia vaan kehuilla ovat menneet aina läpi. Olen muuten huomannut että jos tänne tulee jokin jenkki merkki myyntiin, niin välittömästi se auto lehdissä mustamaalataan ettei se saisi markkinaosuutta ns. Preemium merkeistä. Ostakaa vaan jenkkejä niin ei tarvitse pajalla oleskella ja huomaatte katsastaessa miten noilla tilastoilla kansalaisia vedätetään.

      • crr

        Noinhan se on. Tilastot ovat huijauksen yksi muoto. Niistä voi halutessaan vetää minkälaisia johtopäätöksiä hyvänsä. Ja suurin osa kansasta vieläpä uskoo. Mekaniikan viat ovat helppoja korjata, mutta kun puhutaan nykyautojen sähköisistä vioista, onkin se sitten jo toinen juttu.
        Itseäni kiusaa Cruzessa satunnaisesti silloin-tällöin temppuileva lämmityslaite, jota ei kannata korjata, koska sille ei ole mitään tehtävissä. Ainut toimenpide olisi vaihtaa kokeilemalla osia ja siltikin vika voisi uusiutua milloin vain.
        Mutta siitäkin huolimatta pidän Cruzea hyvin luotettavana ja vähävikaisena autona. Tosin minun muut (jonkinasteinen keräilijä kun taidan olla), vanhat autoni ovat yleensä vieläkin viattomampia. Lukuunottamatta Range Roveria, joka on minun mielestäni, kuten kaikki Land Roverin tuotteet, todella kiusallisen huono auto. Mutta siinäkin se itse kulkemiseen vaikuttava puoli on kunnossa, mutta ne sähköviat, ne kiusaavat. Eikä kysymys ole yksinomaan Lucasista, vaikka se pimeyden prinssi siellä kummitteleekin, vaan yksinkertaisesti siitä, että on otettu liian paljon sähköllä toimivia laitteita, liitetty ne huonoilla johtimilla ja sellaisten suunnitelmien ja piirustusten mukaan, johon ei ilmeisesti kukaan muu yltäisi kuin joku insinööritason engelsmanni. Mutta korjaamisen sijaan siinäkin olisi parempi johdottaa kaikki uusiksi.
        Kunnon vanha jenkkiauto olisi hyvä, kun sen ensin laittaisi kaikin puolin kuntoon. Rangesta ei kunnollista saa tekemälläkään, mutta mettässä se menee hyvin.
        Cruze on nykypäivän ajotarpeisiini sopiva, ilman jatkuvaa räpellystä vaativa ja kaikin puolin hyvä arki-, pyhä- ja käyttöauto.
        Harrastuksena tai harrastuskäytössä sitten muut.


      • omakas
        crr kirjoitti:

        Noinhan se on. Tilastot ovat huijauksen yksi muoto. Niistä voi halutessaan vetää minkälaisia johtopäätöksiä hyvänsä. Ja suurin osa kansasta vieläpä uskoo. Mekaniikan viat ovat helppoja korjata, mutta kun puhutaan nykyautojen sähköisistä vioista, onkin se sitten jo toinen juttu.
        Itseäni kiusaa Cruzessa satunnaisesti silloin-tällöin temppuileva lämmityslaite, jota ei kannata korjata, koska sille ei ole mitään tehtävissä. Ainut toimenpide olisi vaihtaa kokeilemalla osia ja siltikin vika voisi uusiutua milloin vain.
        Mutta siitäkin huolimatta pidän Cruzea hyvin luotettavana ja vähävikaisena autona. Tosin minun muut (jonkinasteinen keräilijä kun taidan olla), vanhat autoni ovat yleensä vieläkin viattomampia. Lukuunottamatta Range Roveria, joka on minun mielestäni, kuten kaikki Land Roverin tuotteet, todella kiusallisen huono auto. Mutta siinäkin se itse kulkemiseen vaikuttava puoli on kunnossa, mutta ne sähköviat, ne kiusaavat. Eikä kysymys ole yksinomaan Lucasista, vaikka se pimeyden prinssi siellä kummitteleekin, vaan yksinkertaisesti siitä, että on otettu liian paljon sähköllä toimivia laitteita, liitetty ne huonoilla johtimilla ja sellaisten suunnitelmien ja piirustusten mukaan, johon ei ilmeisesti kukaan muu yltäisi kuin joku insinööritason engelsmanni. Mutta korjaamisen sijaan siinäkin olisi parempi johdottaa kaikki uusiksi.
        Kunnon vanha jenkkiauto olisi hyvä, kun sen ensin laittaisi kaikin puolin kuntoon. Rangesta ei kunnollista saa tekemälläkään, mutta mettässä se menee hyvin.
        Cruze on nykypäivän ajotarpeisiini sopiva, ilman jatkuvaa räpellystä vaativa ja kaikin puolin hyvä arki-, pyhä- ja käyttöauto.
        Harrastuksena tai harrastuskäytössä sitten muut.

        En kyllä usko tuohon huijausteoriaan. Eiköhän nuo tilastot ihan totuuden kerro, mutta katsastustotuus ei tietenkään ole koko totuus, eiväthän Volkkarien leviävät moottorit esimerkiksi näy katsastustilastoissa. Niitäkin varten on kyllä omia tilastojaan tielle jättävistä ongelmista, mutta näitä lähinnä Saksasta ja USA:sta. Yllättävän vähän muuten Volkkarit näyttävät tiellekään jättävän, vaikka koneongelmista puhuttukin. No DSG ei taas näy tielle jättävissä ongelmissakaan, koska sehän hapertuu hissuksiin ja huoltoon kyllä ehtii ajaa.

        Kaiken kaikkiaan uskon silti katsastustilastojen näyttävän kohtalaisen kokonaiskuvan Cruzesta, mikä ei myöskään ole selvinnyt vailla moottoririkkoja. Mutta edelleen kun suhteutetaan muihin ominaisuuksiin ja hintaan, niin uskon käytetyn Cruzen olevan hyvä valinta. Uutena ostaneille ei ehkä niinkään.

        Onko muuten kokemuksia jatkuvasti päällä olevista sivupeilien lämmittimistä? Ne tuntuvat vaivaavan tätä omaa "uutukaistani". Plus tietenkin takakontin avauskytkin hajalla.


    • crr

      Tuo huijausjuttuni tarkoitus oli, että tilastoja voidaan käyttää mihin tarkoitukseen tahansa riippuen mitä halutaan esittää.
      Minä sammutan aina tuon peilien ja takalasin lämmityksen heti alkuunsa auton käynnistettyäni, joten mitään havaintoa lämmityksen päällejäämisestä ei ole. Ilmeisesti sammutusautomatiikka ei toimi? Pitäisi sammua itsestään jossakin vaiheessa. Nykyautojen tehtaan halvalla ostamat sähkölaitteet ovat melko heppoista tekoa. Jos itse osaisi vaihtaa automatiikkaa ohjaavat systeemit parempilaatuiseen, mutta kun ei niin ei.
      Takaluukun kytkin on minullakin kerran jo vaihdettu. Toisen kerran jo luulin menneen, mutta alkoi toimia parin päivän päästä. Yleensä ei kannata edes yrittää pakkasella, toimii vasta ilmojen ollessa plussalla. Sekin melkoisen heppoinen osa, josta jenkkifoorumilla sanovat tehtaan jo tehneen paremman versionkin. Sitähän taas ei löydy Suomesta, mahtaisikohan AliExpressistä tai eBaystä löytyä...
      Kaiken kaikkiaan silti olen tyytyväinen Cruzeeni, toistaiseksi ainakin. Joitakin pikkuvikoja on ollut, mutta ei mitään isompia. Tosin minulla on yksi 30 vuotias Suzukin maastoauto, jossa ei ole ollut ollenkaan vikoja. Siinä taas on sitten hitsattu peltejä urakalla.

      • omakas

        Tuntuisi olevan päällä ilman, että on koskaan päälle laitettukaan. Ei pala valo, eikä napin painaminen tunnu vaikuttavan, mutta peilit lämpiminä.

        Silikonilla takaluukun kytkintä toiset kehottaneet eristämään, mutta ilmeisesti huollossa eivät sitä tee automaattisesti edelleenkään?

        Taitavat ne peltityöt tulla eteen Cruzenkin kanssa, jos aikoo 30 vuotiaaksi ajaa. Lukemieni tilastojen mukaan ei mikään Audi tässä mielessä, minkä takia itse ajattelin laittaa ruostesuojauksen ensi kesänä.

        Joku jenkkiautojen edustajahan sanoi, että Suomessa katsastusmiehet eivät oikein osaa katsastaa jenkkejä, että niissä kuuluukin olla enemmän väljää ohjauksessa ja nivelissä kuin euroissa.. tiedä sitten puhuiko vain omaa etuaan ajaakseen? Ja voiko Cruzea nyt tässä mielessä jenkkinä edes pitääkään?


      • omakas
        omakas kirjoitti:

        Tuntuisi olevan päällä ilman, että on koskaan päälle laitettukaan. Ei pala valo, eikä napin painaminen tunnu vaikuttavan, mutta peilit lämpiminä.

        Silikonilla takaluukun kytkintä toiset kehottaneet eristämään, mutta ilmeisesti huollossa eivät sitä tee automaattisesti edelleenkään?

        Taitavat ne peltityöt tulla eteen Cruzenkin kanssa, jos aikoo 30 vuotiaaksi ajaa. Lukemieni tilastojen mukaan ei mikään Audi tässä mielessä, minkä takia itse ajattelin laittaa ruostesuojauksen ensi kesänä.

        Joku jenkkiautojen edustajahan sanoi, että Suomessa katsastusmiehet eivät oikein osaa katsastaa jenkkejä, että niissä kuuluukin olla enemmän väljää ohjauksessa ja nivelissä kuin euroissa.. tiedä sitten puhuiko vain omaa etuaan ajaakseen? Ja voiko Cruzea nyt tässä mielessä jenkkinä edes pitääkään?

        Täsmennän vielä, että napista kyllä saa takalasin sulamaan, mutta takalasinlämmittimen ottaminen pois päältä ei tunnu lopettavan peilien sulatusta. No tätäkin saavat huollossa tutkia.


    • omakas

      Voi muuten olla hyvä vinkki tuo, ettei yritäkään manuaalisesti pakkasella avata konttia? Olisikohan muutenkin paras käyttää lähinnä kaukosäädintä? Ei tarvitse käsiäkään niin paljon liata niin.

    • Captivated

      Takaluukun mikrokytkin- ongelma lienee muissakin automerkeissä. Ainakin Citroenissa oli samaa jäätymisvikaa.
      Ostin 3 vuotta sitten Chevrolet Captiva 2.2 D automaatin. 2 vuotta vanha auto ja hinta jo pudonnut puoleen. Webastolla ja kaikilla varusteilla, kuten navilla ja tuulilasin alaosan lämmityksellä ( irrottaa jäätyneet pyyhkimet mukavasti)
      Olisin mielelläni hankkinut Volvo XC 60:n tai Xc 70:n. Niissä on hyvä tekniikka ja 300tkm ei ole niille vielä mitään. Valitettavasti vain, en uskaltanut ottaa niin isoa autolainaa, että olisi saanut Volvon kohtuudella maksettua.
      Päädyin siis captivaan. Korjattu on kolmen vuoden ja 120th aikana 1x polttoainesuutin ja jäähdytin. Arvo pudonnut noin 10th. Tarkoitus olisi ajella seuraavat 5 vuotta ja sittenhän auto alkaakin lähentyä romutusikää ( 12-14v).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1345
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1086
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      76
      888
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      807
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      65
      737
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      716
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      708
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      691
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      688
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      43
      665
    Aihe