siis miten tämä on nyt mahdollista

kukaonoikeassa

8

183

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 15VuottaSItten

      Totta. Ja huomaathan että kysymyksessä on kaikissa tapauksissa 16 vuotias auto.
      Esim. -01 Citroen C5 on ensimmäinen vuosimalli jossa kiistatta oli yllättävän paljon ongelmia. Ei onneksi ruostumisia ja moottoririkkoja mutta harmillisia pikkuvikoja sitäkin enemmän. En muista miksi tuon ajan Lagunat olivat huonossa maineessa. Molmepien mallisarjoijen viimeiset ovat olleet luotettavia.

      Onneksi ranskikset ovat parantaneet noista ajoista kovasti ja ikävä kyllä monet ennen luotettavat kilpailijat ovat tulleet perävalot edellä vastaan.

    • jokumuuuu

      2406 syö kallistuksenvakaajan pystytankoja ja takapään reaktiotankoja eli "aurauksensäätötankoja". Parin kympin osia ja helppo vaihtaa vaikka parkkipaikalla mutta noista se helposti pomppaa konttorilla jos pulikoita ei ole vaihdettu ajallaan.

      Eipä noitakaan nyt ihan päivittäin tarvitse vaihtaa. Omaani meni välillä 300-380 tkm kaksi etupään "koiranluuta", ei yhtään reaktiotankoa. Kaikenlaista muuta sälää sitten kyllä sai uusia.

    • Jojuh

      Tosi hölmö tutkielma jälleen iltiksessä. 406 pösöillä on tuon ikäisinä (16) ajettu usein 400t. Useimmat bemmarit ja audit ei oo sen ikäisinä enää liikenteessäkään.

    • Eihuolta

      Sitikassakin oli joku etulaakerin välys, suurin ongelma taisi olla se, että maahantuoja ei ollut kunnolla kontaktoinut katsastusviranomaisia siitä että rakenne on muuttunut. Ensimmäisissä C5:ssa oli kyllä sähkövikaa ihan huolella. Nykyisissä ei yhtä paljon. Itselläni meni kolmoiskopan C5:ssä 280t aikana joku kolmenkympin jousituspulikka ensin toiselta, sitten toiselta puolelta. Ja muutama sähkölaite, pakoputki, jarrulevyt taakse (ruosteessa, sanoi korjaamo, ja vaihtoi kysymättä). En löytänyt mitään sanottavampia ruosteita eikä myöskään koneessa tuntunut olevan mitään ongelmaa (e-HDI 1,6).

      Vaihdoin pienempään Pököttiin, joka ainakin uutena on ollut ihan ehjä.

    • Kippisvaansullekin

      Ei kai auton paremmuus rakennu siitä, miten se läpäisee katsastuksen?

      Itse arvostan enemmän käyttöominaisuuksia: Suomen olosuhteissa alustan ominaisuudet, talvilämpimyys ja talvitoimivuus muutenkin.

      Kun tein omaan 20 vuotta vanhaan pösööni kaikki edellisten omistajien tekemättömät huollot ja korjaukset, on se läpäissyt viimeiset 5 katsastusta ilman huomautuksia, vaikka keskimääräinen hylkäysprosentti on yli 50.

    • Mukavia_muistoja

      406 osoittautui ainakin minulle erinomaiseksi valinnaksi. Minulla oli 406 ST 2.0 uudesta pitäen 1996–2013, lähes 17 vuotta. Ylivoimaisesti pisimpään minua palvellut auto! Murheet olivat vähäisiä eivätkä kaataneet talouttani. Kilometrit olivat varsin miellyttäviä: auto oli mukava, hiljainen ja ajo-ominaisuuksiltaan hyvinkin kilpailukykyinen. Kulkupuolikin oli minun kiireisiini ihan riittävä.

      Tuo 406 oli viimeiset vuotensa 2008–2013 taloudessamme kakkosautona. Enimmät ajot ajettiin VW Golf Variantilla, joka oli tupla-ahdettuine 1,4 l -moottoreineen 2-litraista vaparia vähäruokaisempi (mutta silti suorituskykyisempi) ja 12 vuotta tuoreempana ajanmukaisemmin varustettu kuin 1990-luvun automaailmaa edustanut Peugeot.

      Eläköitymisen myötä on kahden hengen ruokakunnassamme siirrytty yhden auton politiikkaan. Toissa vuonna oli 508 vakavasti ehdolla VW:n seuraajaksi eikä pettänyt odotuksia koeajollakaan, mutta kalliimman takavetoisen houkutus voitti taloudellisen ajattelun ja nyt mennään sellaisella, C-sarjalaisella. Pikemminkin tunteella kuin järjellä tehty päätös, mutta eipä ole toistaiseksi löytynyt aihetta katuakaan. Aika näyttää, onko vielä joskus syytä vaihtaa kolmisakarainen tähti leijonaan.

      • samallakertaakaikki

        saattaapi pidemmässä pidossa se mersun ruostuminen yllättää ja ehkä harmittaakin

        varmaan oikein mukava auto muuten


    • RMB54

      Minulla juuri tuollainen 2001 406 farkku. Ajettu alle 300 tuhatta km. Jos viitsii vähänkin huoltaa, ei tarvitse jännätä katsastuksessa. Jarrupalat ja käsijarrukengät on hyvä käyttää irti kerran vuodessa. Nivelien kunto on myös helppo todeta. Kun edestä laakerit vielä katsoo ja valot tarkastaa, on huoletonta ajaa katsastukseen.

      Pikku Toyota komeilee listan parhaassa päässä, mutta on samalla muistettava, että pösön ajokilometreillä nekin ovat äkkiä paalissa ja jatkavat elämää hernekeittopurkkeina.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

      Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4612
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

      Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      180
      1877
    3. Ei sua pysty unohtamaan

      Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      124
      1580
    4. Kerro todelliset motiivit

      kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      123
      1110
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

      Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1031
    6. Hei, huomenta komistus

      Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1026
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

      Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      933
    8. Miks et tahtonut

      Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      52
      876
    9. Hyvää huomenta!

      Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as
      Ikävä
      78
      862
    10. Mulla on tarkat korvat

      Kuulin sun äänen ihan selvästi.
      Ikävä
      4
      818
    Aihe