Tietoa kaipaava

Olga

Moi! Kaipailisin tietoa jostain kiinalaisesta lajista, jota kannattaisi alkaa harrastamaan. Kertokaa millaisia lajeja on ja mikä niistä täydentäisi karatea parhaiten tai olisi ns. "vastaavanlainen". Kiitos etukäteen.

3

715

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kung fu miäs

      Henkilökohtaisesti en suosittelisi mitään kung fu tyyliä täydentääksesi karatea koska kaksi samankaltaista tyyliä joissa harjoitellaan kehon käyttöä mutta eri tavoilla voi sekoittaa pahasti pakkaa. Mitään "täydennystä" ei kannata mennä hakemaan mutta onhan se hauskaa opetella uusia metodeja.

      Oletan että asut pääkaupunkiseudulla, mutta jos et asu niin luettele meille mitä kiinalaisia lajeja löytyy paikkakunnaltasi niin voin kertoa niistä.
      Tässä lajeja mitä löytyy (voit vaikka aluksi googlettaa ja saada hieman tietoa näistä, voit sitten tulla kysymään lisää täältä):
      Xingyi (hsing-i), Baji (pa chi), Tai chi (taiji), tai shin mun, choy lee fut, Bagua (pa kua), wing chun (wing tsun) ja yi quan (yi chuan).

      • Olga

        En ole Helsingistä ja luulin, että tässä kaupungissa ois joku kiinalainenlaji mutta eipä ole, joten se siitä :(


      • kung fu miäs
        Olga kirjoitti:

        En ole Helsingistä ja luulin, että tässä kaupungissa ois joku kiinalainenlaji mutta eipä ole, joten se siitä :(

        No mikä kaupunki se on? Ehkä minä tiedän jonkun pienen ryhmän sielä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe