Allerginen tyroksiinille

Kortisooni

Hei kaipaisin lääkäriä joka neuvoisi mistä saisin muuta lääkettä kuin tyroksiinia. Oma lääkärini ei kerro minne hakeutuisin hakemaan muuta lääkettä. Hänen mielestään ei ole muuta kuin tyroksiini. Tietää varmasti mutta ei kerro.
Asun Vantaalla.
Kurkkua kuristaa, iho menee ryppyseksi, kutittaa, kihelmöi ja sydän hyppii.
Olisin kovin kiitollinen vastauksista ja ehdotuksista.

9

2445

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hankala_tilanne

Mutkattomasti saat T3:a ja reseptin siihen vain menemällä Kreikkaan.
      Jos olet ollut vuosia oikeissa FB-ryhmissä, ehkä Kilpirauhaspotilaat ry vihjaa jotain.
      Nykyään kyllä hekin joutuvat neuvomaan Kreikkaan tai Saksaan.
      Lääkäreitä tiedetään mutta harvoin pääsee ilman puolen vuoden odottamista.

Aniharvoin tärppää vaihtamalla hoitonsa eri terveyskeskukseen tai endokrinologiset hoidot eri keskussairaalaan tai eri yliopistosairaalaan. Potilasasiamies auttaa.

Oletko kokeillut samoja neuvoja kuin ne joilta on evätty lääkitys?
      Onko mitattu TPOab, TyglAb, ferritiini, B12, D ja folaatti?

• Osaaminen_on_muualla

Mulla sama tilanne, en saa mistään apua. Oma kokemus: kukaan ei auta. Potilasasiamies ei tiedä höykäsen pölahtävää. Olen tehnyt ilmoituksen Fimeaan, mutta mitäpä sekään auttaa, kun olen yksi ainoa tapaus ehkä viidessäkymmenessä vuodessa, joka on ilmoituksen tehnyt. Jos taudinkuvasi poikkeaa opitusta ja yhteisesti sovitusta hoidosta, olet omillasi. Potilaat jätetään oman onnensa nojaan, ja yritetään pitää salassa, että näitä tapauksia onkaan.
      Minulla ths ei laske millään lääkeannoksella ja saan kauheita liikatoimintoireita tyroksiinilla (ihan pienilläkin annoksilla, enkä varmasti ole liikatoiminnalla), mutta ilmankaan en voi olla, koska sitten vajaatoiminta iskee. Tässä sitä sitten ollaan puolikuntoisena, kun ei voimia ole mihinkään. Ja olen koko ajan ollut hoidossa endokrinologilla. Olisi hauska näin 10 vuoden jälkeen tietää, osaako Suomessa kukaan hoitaa näitä tapauksia, vai hoidetaanko vain helppoja "ota tabletti, et huomaa koko sairautta"-tapauksia. Kilpirauhasliitosta voi yrittää saada tietoa, mutta oman kokemuksen perusteella sielläkään ei näistä tapauksista tiedetä (ovat vapaaehtoisia, ei-lääkäreitä), joten hyvän ja osaavan lääkärin löytäminen on arpapeliä. Ja jonot ovat pitkiä....

• mistä.kunnon.lääke

Sivuasiana mainittakoon toissavuotinen nettikeskustelun valitus, että Orionin Thyroxin 25µg ja 100µg tabletit olisivat lisäaineiltaan erilaiset.

Pääasia kuitenkin on, että pitäisi saada eläinperäinen Erfa Thyroid tai eläinperäinen Nature-Throid tai T3-lääke Liothyronin. Täällä viestiketjussa 13431776 tammikuussa 2016 potilas elävästi kuvasi tyroksiinin aiheuttamia kohtauksia. Samoin jo 2.5.2014 tv-ohjelmassa potilasaktiivi Nina Saine kertoi huonoista tuloksista kun yritti käyttää tyroksiinia:
      https://www.youtube.com/watch?v=LSjBU7Ovtl0

• mentävä.eurooppaan

Potilasasiamiehet eivät kilpirauhashoidoista ymmärrä mitään. Myöskään endokrinologit eivät ymmärrä kilpirauhashoidoista mitään, ja se on kaiken ongelman ydin.

Hakeudu potilasjärjestöjen luokse. Kilpirauhasliitolla ei ole paljon tietoa mutta heillä on Kilpi-jäsenlehti, josta saa hyvää infoa. Toinen potilasjärjestö, Kilpirauhaspotilaat ry on osaavampi. Näihin kannattaa molempiin liittyä.

Kannattaa tietää, että Suomessa hyville kilpirauhaslääkäreille on kauhean pitkät jonot tai eivät ota uusia potilaita ollenkaan. Potilaat ovat nykyisin menneet Eurooppaan hankkimaan lääkkeensä. Se on laillista ja ihan helppoa kunhan sen on ensin kerran tehnyt. Euroopasta saa vielä kaikkia kilpirauhaslääkkeitä.

• maallikkojakaaskeidaa

Trolli kysyy ja vastaa itselleen. Säälittävää ja naurettavaakin.

• epäilys-herää

Eräs alan opettaja kertoi joutuneensa tietylle endolle lähinnä siksi että vapaita aikoja oli joka päivälle. Tosihuono. Liekö juuri tämä "maallikkojakaaskeidaa"?

• Euroopasta_saa_hoitoa

Suomessa on huono tilanne, koska lääkärit eivät osaa hoitaa muulla kuin Thyroxinilla. Oli osaavampia lääkäreitä, mutta pari kateellista endokrinologian osastonylilääkäriä tehtaili kanteluita. Seurauksena on oikeudenkäyntejä. Suomessa ei saa hyvää hoitoa kilpirauhasiin.

Onneksi on Eurooppa. Mene jäseneksi Kilpirauhaspotilaat ry, saat sieltä neuvoja. Tähän ei voi kirjoittaa mitään nimiä, koska nämä osastonylilääkärit kyttäävät ja tekevät hysteerisinä kanteluita. On totta, he kirjautuvat potilaspalstoillekin, väärillä profiileilla. Työajalla. Korkeapalkkaisia ylilääkäreitä, veronmaksajien rahoilla eläviä, työajalla tällaista.

• kateenkorva

Taidat olla katkera ihminen. Kateellinen lääkäreille. Eihän kukaan sinua estä liikkumasta Euroopassa ihan vapaasti, eihän? Itse olen tyytyväinen Suomessa saamaani hoitoon.

• Thyroxin.monella.OK

> lääkärit eivät osaa hoitaa muulla kuin Thyroxinilla

Thyroxin toimii optimistisen arvion mukaan jopa 85 prosentilla potilaista "vaikka ei pitäisi". Tarkoittaen että monet biomarkkerit eivät asetu oikeisiin arvoihin mutta olo on silti siedettävä. (Kun vuosien varella on unohtanut millaista on olla täysin terve?)

Thyroxin on vaivaton hoito ja siksi aina ensisijainen kokeiltava.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Gallup: Kansalaiset eivät usko velkajarruun

Puolet suomalaisista ei usko velkajarrun vaatimien sopeutusten toteutuvan, kertoo Iro Researchin kyselytutkimus. Kokoom
      Maailman menoa
      70
      1113
    2. Ethän mies vielä

luovu meistä? Haluaisin jo sun syliin.
      Ikävä
      64
      882
    3. Sinulle nainen

En ehkä koskaan osannut sanoa tätä oikein. Minun vaikeuteni luottaa liittyi ennen kaikkea menettämisen pelkoon. Siihen
      Ikävä
      66
      866
    4. Haaveilen edelleen

Sinusta aika ajoin
      Ikävä
      53
      858
    5. Mä oon kallistumassa

Rikosilmoitukseen!
      Suhteet
      190
      851
    6. Hei rakkaani.

Kohtaaminen lähestyy. Miten teemme sen? Kumpi ottaa yhteyttä vai törmäämmekö jossain sattumalta? Tuleva vaimosi
      Ikävä
      70
      725
    7. Ethän voinut nainen tietää, että rikot rikotun

Omaa elämää taas mietin aamuyön tunteina. En vieläkään löytänyt muistin sokkeloista ainuttakaan onnen hetkeä. Kaipuu on
      Ikävä
      72
      712
    8. Tiedätkö sitä

Että sinun äänesi on ihanan pehmeä
      Ikävä
      42
      706
    9. Martsusta tuli leuhka

Ja ylimielinen. Hän ei nosta persettäkään ilmaseksi . Luulempa et nämä ei tee hyvää hyvinvointivalmennuksille.... Nannal
      Kotimaiset julkkisjuorut
      206
      700
    10. Kuisla Group Oy jättänyt yrityssaneeraushakemuksen

Samalla yrityssaneeraukseen on hakeutunut Kuisla henkilökohtaisesti ja Seinäjoen Motelli Oy, joka omistaa Sorsanpesän ki
      Seinäjoki
      30
      652
    11. Kiulu myynnissä!

Kiulu hakee taas uutta yrittäjää. https://www.yritysporssi.fi/etela-pohjanmaa-lansi-suomi-finland/myytavat/yritykset/ma
      Ähtäri
      26
      578
    12. Uskallanko laittaa sulle viestiä?

Se viesti on tossa valmiina ja lähettämistä vaille valmis. Kun ei kauhee sti tunneta niin eipä sillä olisi niin väliä. S
      Ikävä
      54
      569
    13. On paha olla

Kun olen käyttäytynyt aiemmin kaivattua kohtaan kuin joku narsisti.
      Ikävä
      42
      548
    14. Tulisiko naisille asettaa korkeammat eläkemaksut

Tämä tuli mieleeni kun luin aamun lööppejä. Japanissa alkaa olla "uutta nuorisoa" ihan urakalla, ikä alkaa sadan jälkeen
      Sinkut
      169
      474
    15. Et pysty peittämään minulta

Sinä olet hyvä peittämään asioita niin halutessasi. Pystyt pitkiäkin aikoja salaamaan juttuja. Juuri mietin tuossa, olet
      Ikävä
      47
      474
    16. Mikä tekee kaivatustasi

Haluttavan?
      Ikävä
      18
      468
    17. Mitä oikein tapahtui? Maajussi-Jetta sai tylyt pakit - Sulhoehdokas selittää: "Ei lentänyt kipinät"

Maajussille morsian -sarjassa etsitään rakkautta ja rinnalle kumppania. Yksi maajusseista on Jetta - liikunnallinen ja
      Maajussille morsian
      12
      427
    18. Makeinen, asiaa sinulle

Minua korkeampien voimien kehotuksesta sinua pyydetään avaamaan jokin yhteys asioista keskustelemisen takia kanssani. Il
      Ikävä
      28
      403
    19. Huumekauppaako

”Huumekauppa johti rajuun väkivaltaan Kokkolassa – Kolme nuorta otettu kiinni, yksi epäillyistä alaikäinen”
      Kokkola
      9
      394
    20. J-mies!

Meidän "suhde" (suhde mitä ei oikeastaan edes ole) on kielletty ja vaikea. En tiedä mihin uskot, mutta olet irl itsekin
      Ikävä
      32
      382
    Aihe