Mielestäni Keskusta on niin merkittävä tekijä, että se ansaitsee sille nimetyllä palstalla myös runoutta, eikä vain proosaa. Tällaiseen ajatukseen tulin, kun nyt hieman selailin palstaa ja näin sen kovin tylsäksi. Toki muutama asiallinenkin avaus näkyy olevan, mutta eivät ne innostaneet minua niitä kommentoimaan.
Tuli mieleeni, että toisenlaista oli ennen, joskus yli 10 vuotta sitten! Silloin täällä ei ollut ainoastaan proosaa, vaan oli myös runoutta. Minäkin sitä esitin. Uteliaisuuttani aloin etsiä, että löytyisikö noita esityksiäni vielä netin kautta. Yllätyksekseni sitä löytyi paljonkin! En nyt esitä kaikkea löytämääni, mutta muutaman hyvän laitan, joilla uskoakseni piristän mukavasti iltaanne.
Nuo kaksi ensimmäistä ovat täsmälleen sellaisina kuin ne aikoinaan laitoin. Varmaan tuo oodini keskustalle sykähdyttää teitä erityisesti! Varmaan kaiholla palaavat mieliinne myös ne ajat, joista kertoo kaunis runoni ”Annelin muistolle”. Tuota kolmatta, ”Kapin metsästäjiä” hieman muuntelin nykytilanteeseen sopivaksi.
Kun nyt taas lyyrikoksi intouduin, vaihdoin profiilikuvanikin tälle persoonalleni sopivammaksi. Seuraavien myötä hyvää yötä!
Rupesin runolle
46
478
Vastaukset
OODI kesKUSTALLE
On ihmeen vetovoimainen kesKUSTA,
se on kuin avaruuden aukko musta;
olkootpa rahat työläisen tai herran,
jos aukon valtapiiriin vain ne kerran
joutuvat, ne menee, eivät palaa,
vaan kyltymätön aukko lisää halaa!
Ja kenet nielaisee tuo aukon nielu,
pimeyteen vajoaa hän, ihmissielu!
Mahtava avaruuden aukko musta
ei silmin näy, mutt` näkyy tuo kesKUSTA
näiltäkin palstoilta se kaikkialta
näyttäen itseänsä suuremmalta.
Mutt` millaisena! Onneksi tuo pitää
sen nähdä, jonka päässä järki itää!
Kuitenkin moni turvaa vain kesKUSTAAN.
Aina on niitä, joiden silmään -----staan
ANNELIN MUISTOLLE
Nyt eron tuska jäytää sydänalaa
kun Anneli on mennyt meiltä pois.
Hän mennyt on, ei koskaan enää palaa.
Sen menetyksen kuinka kestää vois?
Ja onneton nyt Annelikin lienee,
ja yksinäinen, ilman palvontaa.
Ja unohdukseen tiensä pian vienee
kun faksikaan siell` tuskin raksuttaa.
Voi, miksi jätit meidät, kysyn jälleen?
Viehkeän hymysi veit meiltä noin.
Korvissain sulo-äänes kuulen tälleen:
”Puhun niin totta, kuin vain koskaan voin”.
Kapean lantiosi keinahdukset
nyt ilo muiden silmäin on, ei mun!
Voi, miksi menikään niin ristiin sukset
sinulla kanssa sen Paavon kirotun!
Ja kepukin nyt Paavon tahtoon taipuu!
Tietoisuus siitä aivan musertaa!
Pian lailla Sinun unohdukseen vaipuu
myös puolueemme. On se kamalaa!
KAPIN METSÄSTÄJÄT (sanat: Kapi)
Alkuperäinen: Aaveratsastajat (Riders in the sky)
Säv. Stan Jones
Kun kulkee eräs vanha kapi halki saittien (saittien),
niin perässänsä kepulauma mylvii hirmuinen (hirmuinen).
Jos silmistänsä lauma joskus kapin kadottaa,
on paniikissa jokainen – ja alkaa taas huu-haa!
Alkaa siis työ, etsintätyö,
”johtaja” tahtia lyö!
On saitilta taas poistunut jo kapi nauraen (ha ha haa),
mut etsintäänsä yhä jatkaa joukko hikinen (en luovu, en,
ja kiilusilmä ”johtajalla” niin jo harottaa,
että silloin monikin taas tämän kuulla saa:
”Kapi sä oot, kapi sä oot,
varmasti oot – hoo hoo!”
Ja vaikka kukaan täysipäinen kapia ei nää (ei nää),
niin ”johtajalla” mielessä vain kapi myllertää (ää, ää)
ja kapiksi nyt yhä useampi tulla saa!
Mut onko varmaa sittenkään? – Nyt päänsä halkeaa!
Kapi vai ei? Kertokaa, hei!
Järjen tuo arvoitus vei.
Ja ”johtajalta” sonta lentää, sanan säilä soi (soi, soi)!
Ei haittaa vaikka säilän terän tylsäks´ nähdä voi (voi, voi)!
Ja vaikka säilä katkeiskin, kun oikein yrittää,
niin lyöjän käteen ainakin – säilän kahva jää.
Kun keskustaa näin edustaa,
auki on taivas ja maa!
Mut silloin ”johtajankin” päässä ääni huudahtaa (uuaa):
”Sä käänny pois jo tieltäsi, et sitä jatkaa saa! (et saa)
Tai päästäs´ lepakoiden laumaa joudut ajamaan
pian siellä minne johtaa ties – jos jatkat tuota vaan!”
Kädessään vyö naulaa jo lyö
”johtaja” seinään – on yö,
niin synkkä yö,
viimeinen yö….
oo oo
hoo hoo…- RunoKapille
Näin se tyhjäpää taas päätti runolle ryhtyä
onhan vuosipäivä sen kun torniin vedettiin lyhtyä
se juhlapäivä on aatteeltaan miehen punaisen
vaan varreltaan kovin vähäisen ja pienimunaisen
sanoo ettei tänään kommentteja ole hällä asiaan
merkki on se sen, et liikaa kallistellut on lasiaan
josta lemahtaa vain homeinen tuoksu halvan viskin
joka maultaan ihan samaa kuin vesi eilisen tiskin
kovin vaatimaton on ollut elo tyhjäpään tämän
miehen heikkolahjaisen, kouluja käymättömän
jo kauan hänen elämän täyttää se et palstaa vahtaa
ja päänsä sisällä majureita, johtajia ja kepulaisia jahtaa - OodiAliupseerille
Ei juoksu kapin järjen nopsaa
vanhoja sepustuksia kopsaa
on se syytä heikon ammunnan
tuli hänestä avustaja esikunnan
sai siellä perää ylempien nuolla
siksipä voi nyt kapteenina kuolla
aikanaan rukkiin pääsi itkien
nyt yksin istuu giniä litkien
muistot tähkästä anuksessa
sekä munakarvojen kuvauksessa- Peppu-AU-Jompen-Joh-to
HO HOO, HO HOO! Ah, niin kaunista ja herkkää. Oikein kyynel tulee silmään.
Kas, kas - täällähän on nyt joku, joka hallitsee jotenkuten metriikkaa, sillä vastineiksi tulleissa runoissa on todellakin metrumia, eli perinteisissä poljennollisissa runoissa käytettyä runomittaa! Aivan loistavia esityksiä verrattuna niihin, joita aikoinaan sain vastineiksi ”runolle ruvenneilta” palstan kepulaisilta!
Mutta ”runoilija” pilaa kuitenkin tuon paremmankin runonsa ottamalla heti aluksi mukaan punikit. Sellainen pakkomielle teillä monella on, mistä se kertoneekaan. Siinä alkuperäisessä, pitemmässä ”Kapin metsästäjissä” totesin yhdessä säkeistössä näin, ja yhä se näkyy paikkansa pitävän:
Kas, silloin vasta loanheitto täyden puhdin saa (saa, saa)
ja kepulainen viimeinenkin mukaan porhaltaa (taa, taa)
ja punikki on loanheiton kohde jokainen
hän vaikka kuinka olisikin – sinivalkoinen!
Jatkuu vain yö, ja raskas työ,
sellainen miestä syö!
Hyviä esityksiä kuitenkin, vaikka mikään ei tuon ensimmäisenkään runon myöhemmissä säkeissä ole tottaa minua koskien, ja toinen runo sitten kokonaisuudessaan kertoo enemmän ”runoilijan” traumoista kuin muusta. Tuollaistahan kyllä nähdään monenkin runoilijan runoissa. Minä kuitenkin pysyin noissa runoissani - kuten aina muutenkin - totuudessa, sillä totuus on ihan kyllin kiehtova teidän ja kepun kyseessä ollen.- JohtajaMajuri
kapi matalasta murjustaan
taas alkoi muita opastaan
luulee olevansa kaikkitietävä
irottakoulun pätevöittämä
vaikka on lahjat kovin heikot
tietää jopa rantojen veikot
kuinka esikunnan apulainen
on vaatimaton mies pahainen
- KempeleenUkki
Ei elo munakarvaKapin ole hääviä,
ei ole miestä, ei naista, pitää kiertää lääviä.
Se tuskin kenenkään on vika, jos kapin selässä on iso sika,
Ei poistu kapin anuksesta kutka, on pakko tehdä Kärsämäelle mutka..
Ps. kapi katso päivän Fingepori - kapo-vaari
Vain maissintähkä masmalossain,
karsinaan karjun nyt kaipaan. - NytPitääKysyä
Mistä aliupseeri tämä muistetaan
siitäkö heikkolakaisuudestaan
vai munakarvojen kuvauksestaan
sekä maissin tähkästä anuksessaan
todistuksesta asbestikurssistaan
parantumattomasta hulludestaan
loppumattomasta majurikaunastaan
vai mistä paappa tämä muistetaan- TästäMuistetaan
Kuvasi munakarvat
ne harmaat harvat
siitä maine kuolematon
vaikka muutoin olematon
on elo tuon aliupseerin
vähäisen esikunnan sihteerin
köyhä on pöytä joulun
puuttuu opit keskikoulun
ei ystäviä, ei tuttuja
palstalla väntää juttuja
kopsaa kurssi todistuksia
ei jaksa enää ees kuksia
on monella täällä hupia
eikä siihen kysytä lupia
kun viedään kapia kuin litranmittaa
nyt patu murjussa halpaa viskiä kittaa
Taisi olla erehdys kehua noita kahta ensimmäisiksi vastineiksi tulleita runoja. On näköjään alkanut tulla lähes samanlaista kuin silloin aikoinaan, eli ”hengentuotteita”, joita ei voi hyvällä tahdollakaan nimittää runoiksi.
Nuo eivät ole runoja vaan rujoja. Varmaan kuvaavat lähettäjäänsä, ainakin hänen henkistä, luultavasti fyysistäkin olemustaan. Kai ne antavat kuvaa tyypillisestä kepun kannattajasta.
En toki inhoa kepua niin paljon, että toivoisin tuollaista tänne enempää, joten enempää en teitä siihen innosta. Jään nyt vain pienin siemauksin litkimään lasissani olevaa Chivas Regalia, tosin vain aged 12 years. Sekin on lähes lopussa, mutta ensi viikolla saan sitä lisää, kun lauantaina luokseni tulevan naisystäväni kanssa lähdemme Pääkaupungin Päällystön evp-yhdistyksen Tallinnan matkalle Viking XPRS -laivalla.
Jospa tekin malttaisitte jättää tuollaisen. Vaikka ette välittäisi omasta kuvastanne, ette silti leimaisi kaltaiseksenne puoluetta, jonka kannattajia olette!
Näkemiin taas joskus, tuskin kuitenkaan ihan lähipäivinä!- NäinOnJombet
siellä "lemahtaa vain homeinen tuoksu halvan viskin
joka maultaan ihan samaa kuin vesi eilisen tiskin"
On sulla halvat ja huonot juomat, hanki nyt hyvä mies sieltä äkspressiltä pullo single maltia ja opettele kunnon viskien nauttiminen. Dram viskiä sopivan kokoiseen aromilasiin (ei konjakkilasiin), muutama tippa raikasta vettä... ihan toista kuin tuommoinen bulkkiviskeistä sekoitettu litku.
Huomenna kokoonnumme taas perjantaiseuraamme, neljä tai viisi miestä, sauna lämpeää (puulämmitteinen), pientä purtavaa ja hyviä juomia. Erikoisoluita, single malt viskejä jne. Sinulla ei koskaan ole ollut mahdollisuutta tuollaiseen sivistyneeseen illanviettoon, joten ymmärrän ettet ole oppinut ymmärtämään kunnon juomien päälle. Etkä kunnon ruokien. Noissa evp yhdistysten massatapahtumissa kun ei niissä saa kuin liukuhihnaruokaa. Hankkisit vielä vanhoilla päivilläsi oikean elämän sinäkin. - hohohhoo
Haje huomen ammulla "Siwas regalista" olutta kohmeloon.
- NäinOnJombet
On taas ollut hauskaa ilta tämä
ilmestyihän tänne miehen jämä
hän runoa väänsi pikku murjussaan
plommit rinnassa, verkkapuvussaan
vaikka kuinka vääntää, ontuu riimi
siellä vain tyhmä yhden miehen tiimi
vanhan runon kopsaa kepu saitille
siitä heti näkee sen tehnyt on dille
saa vastaansa monta hauskaa pilaa
jotka kapin käyrää ylös vaan hilaa
hammasta purren kapi palstan jättää
vitutukseen naamaansa viskiä mättää
- KempeleenUkki
Kapi tässä keput terse,hellänä on mulla perse.
Karju mua peppuun pani, 200 kiloo painoi hani.
Nyt punkkaan painun ilman kirjaa,
mul ei oo ketään ei Markkuu, Mirjaa... - Kapi_vaarii
Huomenta kepusakki
sekaisin on mulla pakki
löysä oli mun aamukakki
muutenkin on tyhjä takki
illalla liikaa vedin viinaa
siksi itsekseni puhuin kiinaa
nyt kankkunen mua piinaa
tarvitaan kylmää pyyheliinaa- Kapi_vaarii
mulla armoton oli humala
nyt murjuni on kuin sikala
auttaako minua ees jumala
vai kutsuuko nyt manala
naama ja nenä on nyt punanen
suussa maistuu märkä lapanen
vaan tuttu mulla on olo tällanen
olenhan mä aliupseeri pahanen - Kapi_vaarii
Kapi_vaarii kirjoitti:
mulla armoton oli humala
nyt murjuni on kuin sikala
auttaako minua ees jumala
vai kutsuuko nyt manala
naama ja nenä on nyt punanen
suussa maistuu märkä lapanen
vaan tuttu mulla on olo tällanen
olenhan mä aliupseeri pahanenMiksi sorruin mä halpaa kamaan
ja saatoin itseni tähän jamaan
laivalta ostettu viski verovapaa
sehän se vaikuttaa tällä tapaa
lupaan, käytän enemmän rahaa
enää en osta viskiä noin pahaa
kauppaan astun Talinnan laivan
parasta sigle malttia esiin kaivan
siitä sitten jutun palstalle väännän
kaiken parhain päin vielä käännän
näytän, osaan minäkin nautiskella
enkä vain murjussani piereskellä - ResMajuri
Hohhhohoooooooo
Jos vaan suinkin voisin,
parempaa viskiä joisin,
olot hyvät itselleni soisin,
vaan kun koko elämäni loisin,
päivät pitkät esikunnassa koisin,
onkin kaikki nyt toisin,
asuntokin mitä roisin,
pieni murju aikamoisin
- lyhyestävirsikaunis
Ossilla on tukka harva, päässään vaan muutama munakarva. Ossin asuinpaikka on harju, illalla Ossin vieressä on karju.
- MaissiPärakAUJombenJOHTO
Edelleen on sekaisin ja vain pahenemaan päin. Sipilä fokuksessa lapsenomaisella tavalla.
Esimerkin kannustava voima on suuri! Se todentuu tuossa edellä nähtävässä. Laitoin muutaman runon, ja tähän saakka vain prosaistina tunnetusta tuli heti poeettinen! Aluksi jopa melko hyvä, mutta innostuessaan hänen runoutensa muuttui rujoudeksi. Eli tasossa tapahtui sama, kuin on parhaillaan tapahtumassa hänen puolueensa - kepun - kannatuksessa.
Nuorukaisen olisi kuitenkin kannattanut pysyä mieluummin runoudessa kuin alkaa opastaa minua huvittavalla proosallaan. Siihen vähän vastinetta.
Kyllä single malt -viskit hyviä ovat. Niihin tutustuin jo aikoinaan YK:n rauhanturvaajareissuillamme, jolloin ne vero- ja tullivapaina olivat messeissämme hyvin halpoja, kolme kertaa kalliimpia kuitenkin kuin yleisemmät viskit, jotka olivat meille naurettavan halpoja. Asiantuntevalla opastuksella tutustuin niihin joskus 1980-luvun lopulla Iso-Britannian kiertomatkalla, jolla kävimme eräillä Skotlannin tunnetuimmilla viskitislaamoilla. Siellä meille näytettiin viskien valmistusprosessit alusta alkaen ja tarjottiin maistiaisia talon huipputuotteista. Joku meistä kysyi naisoppaalta, että saavatko he niitä huipputuotteita täältä edullisemmin kuin kaupasta. Opas kertoi, että saavat yhden litran pullon viikossa ilmaiseksi. Kysyjä kysyi: ”käytätkö sen itse?”. ”Ei se riitäkään”, vastasi varsin nuori naisopas.
Peräkammarin poika - huomatkaa. etten sano pankkopoika - saa uskoa, että myös suuren firman isännöitsijänä ollessani ja tehtäväni myötä tulleessa seurassa eri tilaisuuksissa ja lukuisilla matkoillanikin olen tutustunut hyviin juomiin kuten hyviin ruokiinkin taatusti paremmin kuin hän omassa perjantaisseurassaan. Ei liene kovin kummoinen seura, jos siihen kuuluvan täytyy tällaisella palstalla puskassa piileksiä.
En ole koskaan ollut kovin suuri oluiden ystävä, mutta kyllä oluella ja oluella voi paljonkin eroa olla. Tämän olen todennut mm. oltuani kaksi kertaa Münchenin olutfestivaaleilla. Siellä muuten söin toistaseksi ainoan kerran perinteistä saksalaisruokaa Schweinekopfia eli sianpäätä, lisukkeena hapankaalia ja kai jotain muutakin, ja yllättävän hyvää se oli!
Viinien ystävä olen ollut aina ruokailun yhteydessä, mutta jo kauan olen iltadrinkkeinänikin nauttinut enemmän viinejä kuin väkeviä, joskin usein iltaisin otan myös viskitömpsyn - kuten eilenkin - tai gin-tonicin, jollaiseen ystävystyin Siinain rauhanturvaajareissullani, sillä täytyihän siellä malariaa torjua;))
Summa summarum: kyllä single malt -viskit hyviä ovat, mutta hinta-laatu-suhdetta ajatellen hieman yliarvostettuja, kuten huippuviinitkin. Kymmenkunta vuotta sitten Provencen kiertomatkalla meitä kuljetettiin viinitiloilta toisille, viinikellareilta toisille ja aina saimme maistella talon parhaita tuotteita. Kun naisoppaamme oli kyllästyttävyyteen saakka kehunut ranskalaisia viinejä ja niiden ylivertaisuutta muiden maiden viineihin verrattuna sanoin hänelle: ”Parhaat ranskalaiset viinit ovat minustakin erinomaisia, mutta yleistäen voidaan mielestäni sanoa, että ranskalaiset viinit häviävät hinta-laatu-suhteessa mm. chileläisille ja jopa etelä-afrikkalaisille ja australialaisillekin viineille.” Tätä mieltä edelleen olen, jopa entistä vakuuttuneemmin.
Nyt en enää kannusta ketään runouteen, kun jo eilen illalla heiltä alkoi tulla enemmänrujoa kuin runoa, ja proosakin saa osaltani nyt riittää useammaksi päiväksi, ehkä viikoksi. Kun ohjelmassani on muuta niin, että en ole täällä aina valmiina kuin partiopoika. Tai tuo peräkammarin poika, joka tehtyäni avauksen ponnahtaa sille aina puskastaan vieteriukon lailla.- NäinOnJombet
Mielensä kapi kovin taas pahoitti
arvostelua sai huonoista juomista
niitä pienellä eläkkeellään rahoitti
olipa ne vielä verovapaata tuomista
kertoi meille, on matkoja tehnyt
siellä paljon juomaoppia saanut
vaikka korvasta opas häntä vienyt
tolloa matkalla eteenpäin hilannut
ruokaakin kertoi matkalla maistelleen
syönyt niin perää kuin päätä sian
sellaista muut tarjoo vain koiralleen
ruuista noista sai hän päähänsä vian - KapiRulesOK
Sinulla Kapi on kyllä sana hallussa ja erittäin hyviä avauksia ja tietoa sinulla tuntuu olevan huomattavasti enemmän, kuin suurimmalla osalla tällä palstalla. Tosiaan hauskaa miten saat nämä muutaman fundamentaali kepulaiset pomppaamaan tänne palstalle ihan pienellä raapaisulla ja raivokas kiehuminen alkaa näiden peräkammarin ja muutenkin jälkijättöisten kepuloisten joukossa.
Sinä annat täällä yllättävän monelle kepulaiselle syyn jatkaa päivästä toiseen, vaikka otsasuoni koholla ja hampaita narskuttaen sorvaavat lapsellisia vastauksiaan sinulle. Sinä olet loppujen lopuksi hyväntekijä ja saisivat maksaa sinulle jonkinlaista hoitotukea näiden kepulaisten mahdollisuudesta purkaa katkeruuttaan ja kateuttaan sinuun. Kyllä se monta kepulaista sieppaa, kun ainoa ulkomaan matka on ollut Leningradiin tai Tallinnaan ja siitäkään matkasta eivät mitään muista, sama juttu heidän maatalousmessureissuilla!
Oikein hyvää viikonloppua Kapille ja pidä keput kuumina! KapiRulesOK kirjoitti:
Sinulla Kapi on kyllä sana hallussa ja erittäin hyviä avauksia ja tietoa sinulla tuntuu olevan huomattavasti enemmän, kuin suurimmalla osalla tällä palstalla. Tosiaan hauskaa miten saat nämä muutaman fundamentaali kepulaiset pomppaamaan tänne palstalle ihan pienellä raapaisulla ja raivokas kiehuminen alkaa näiden peräkammarin ja muutenkin jälkijättöisten kepuloisten joukossa.
Sinä annat täällä yllättävän monelle kepulaiselle syyn jatkaa päivästä toiseen, vaikka otsasuoni koholla ja hampaita narskuttaen sorvaavat lapsellisia vastauksiaan sinulle. Sinä olet loppujen lopuksi hyväntekijä ja saisivat maksaa sinulle jonkinlaista hoitotukea näiden kepulaisten mahdollisuudesta purkaa katkeruuttaan ja kateuttaan sinuun. Kyllä se monta kepulaista sieppaa, kun ainoa ulkomaan matka on ollut Leningradiin tai Tallinnaan ja siitäkään matkasta eivät mitään muista, sama juttu heidän maatalousmessureissuilla!
Oikein hyvää viikonloppua Kapille ja pidä keput kuumina!Kiitos, kiitos! En halua näytellä vaatimatonta ja vähätellä sanomaasi. Täytyyhän sana olla hallussa, jos tänne tulee, sillä se täällä ainoa ”työkalu” on. Vaikutukseni noihin kuvaamasi kaltaisiin kepulaisiin näkyy todella olevan sellainen kuin sanot.
Joo, kyllä minä taidan olla myös hyväntekijä tarkoittamallasi tavalla, mutta en minä siitä ainakaan mitään rahallista korvausta heiltä odota. En ole pikkurahan tarpeessakaan, ja väärin olisi käyttää hyväkseen heidän heikkouttaan. Kyllin palkitsevaa minulle on tuo heiltä tullut, johon sinäkin kiinnität huomiota. Sainhan noin heistä esille uusia kykyjä. Ei heistä tuolla saralla mitään uusia Leinoja tai uusia Kapejakaan tule, mutta eihän meiltä keneltäkään voida vaatia enempää kuin mihin kyvyt riittävät.
En jää tällä erää tätä enempää pitämään heitä kuumina, mutta tuskinpa he ihan pian jäähtyvät;)) Huomenna saan taas luokseni naisystäväni, jonka kanssa minäkin käyn viikolla siellä mainitsemassasi Tallinnassa. Mutta kyllä minulla on jo alustavassa varauksessa matka hieman kauemmaskin, Kambodžaan, sillä se on minulle ainoa toistaiseksi vielä käymätön maa Taka-Intian niemimaalla eli Indokiinassa, jossa on hyvin paljon historiallisesti kiinnostavaa.
Oikein hyvää viikonloppua Sinullekin!- TotuusTuostakin
kapi_ kirjoitti:
Kiitos, kiitos! En halua näytellä vaatimatonta ja vähätellä sanomaasi. Täytyyhän sana olla hallussa, jos tänne tulee, sillä se täällä ainoa ”työkalu” on. Vaikutukseni noihin kuvaamasi kaltaisiin kepulaisiin näkyy todella olevan sellainen kuin sanot.
Joo, kyllä minä taidan olla myös hyväntekijä tarkoittamallasi tavalla, mutta en minä siitä ainakaan mitään rahallista korvausta heiltä odota. En ole pikkurahan tarpeessakaan, ja väärin olisi käyttää hyväkseen heidän heikkouttaan. Kyllin palkitsevaa minulle on tuo heiltä tullut, johon sinäkin kiinnität huomiota. Sainhan noin heistä esille uusia kykyjä. Ei heistä tuolla saralla mitään uusia Leinoja tai uusia Kapejakaan tule, mutta eihän meiltä keneltäkään voida vaatia enempää kuin mihin kyvyt riittävät.
En jää tällä erää tätä enempää pitämään heitä kuumina, mutta tuskinpa he ihan pian jäähtyvät;)) Huomenna saan taas luokseni naisystäväni, jonka kanssa minäkin käyn viikolla siellä mainitsemassasi Tallinnassa. Mutta kyllä minulla on jo alustavassa varauksessa matka hieman kauemmaskin, Kambodžaan, sillä se on minulle ainoa toistaiseksi vielä käymätön maa Taka-Intian niemimaalla eli Indokiinassa, jossa on hyvin paljon historiallisesti kiinnostavaa.
Oikein hyvää viikonloppua Sinullekin!Kas kas
Kapi taas vaihteeksi keskustelee itsensä kanssa. Niinhän siinä aina käy silloin kun kapi saa kunnolla pataan palstalla.
Kapi kaavalla siis mennään. Lähtöitkuja myöten !! Olet sinä kapi pettämätön toistaessasi aina samaa kaavaa, jopa samoin sanoin vuodesta toiseen.
Ja nyt sitten kertomaan kuinka joku on taas joutunut kapiksi. Sekin osa kapi kaavaa. TotuusTuostakin kirjoitti:
Kas kas
Kapi taas vaihteeksi keskustelee itsensä kanssa. Niinhän siinä aina käy silloin kun kapi saa kunnolla pataan palstalla.
Kapi kaavalla siis mennään. Lähtöitkuja myöten !! Olet sinä kapi pettämätön toistaessasi aina samaa kaavaa, jopa samoin sanoin vuodesta toiseen.
Ja nyt sitten kertomaan kuinka joku on taas joutunut kapiksi. Sekin osa kapi kaavaa.Enpä liene tehnyt avaustakaan, jata et olisi tarkkasilmäisenä palstapäivystäjänä havainnut, ja jolle et olisi tullut totuuttasi tuomaan. Ne ”totuutesi” ovat ennenkin yleensä olleet varsin kaukana todellisesta totuudesta, mutta ei kai sentään noin kaukana koskaan. Tuo munakarvoihini liimautunut ”johtaja” on jo kauan ”nähnyt” minut lukuisissa sivullisissa, ja nyt sitten tänne on tullut toinen samanlainen ”näkijä”.
Usko, jumalauta taulapää, että minun ei tarvitse keskustella itseni kanssa, sillä saan täällä ihan tarpeeksi keskustelukavereita. Siis toisin kuin sinä ja tuo toinen ”näkijä”. Minä en välitä tuon taivaallista siitä, mitä mieltä sinä ja seurakuntasi olette viesteistäni, mutta jos joku täyspäinen niitä vähän kehaisee, siitä mielelläni kiitän. Sinun ja kaltaistesi on varmaan vaikea sitä ymmärtää, kun viestejänne ei kukaan viitsi kehaista, ei edes joku toinen kaltaisenne.
Huvittaisi ellei säälittäisi, että sinä puhut jonkun toisen käyttäytyvän muka kaavamaisesti, kun itse olet tyyppiesimerkki kaavamaisesta käyttäytymisestä. Siis siten kuin alussa totean. Toivottavasti sen huomaat nyt, kun et ilmeisesti ole sitä aikaisemmin huomannut.- OodiKapille
kapi_ kirjoitti:
Enpä liene tehnyt avaustakaan, jata et olisi tarkkasilmäisenä palstapäivystäjänä havainnut, ja jolle et olisi tullut totuuttasi tuomaan. Ne ”totuutesi” ovat ennenkin yleensä olleet varsin kaukana todellisesta totuudesta, mutta ei kai sentään noin kaukana koskaan. Tuo munakarvoihini liimautunut ”johtaja” on jo kauan ”nähnyt” minut lukuisissa sivullisissa, ja nyt sitten tänne on tullut toinen samanlainen ”näkijä”.
Usko, jumalauta taulapää, että minun ei tarvitse keskustella itseni kanssa, sillä saan täällä ihan tarpeeksi keskustelukavereita. Siis toisin kuin sinä ja tuo toinen ”näkijä”. Minä en välitä tuon taivaallista siitä, mitä mieltä sinä ja seurakuntasi olette viesteistäni, mutta jos joku täyspäinen niitä vähän kehaisee, siitä mielelläni kiitän. Sinun ja kaltaistesi on varmaan vaikea sitä ymmärtää, kun viestejänne ei kukaan viitsi kehaista, ei edes joku toinen kaltaisenne.
Huvittaisi ellei säälittäisi, että sinä puhut jonkun toisen käyttäytyvän muka kaavamaisesti, kun itse olet tyyppiesimerkki kaavamaisesta käyttäytymisestä. Siis siten kuin alussa totean. Toivottavasti sen huomaat nyt, kun et ilmeisesti ole sitä aikaisemmin huomannut.No,no kapi pistetäänpä välillä lauluksi:
Siel Paloheinän murjussa istuupi hän, tuo vanhus harmaja pää,
ovat lapset maailmaan hältä lähteneet, elon iltaan yksin on hänet jättäneet...
Koeta heinähattu kestää, kyllä kuolo sinutkin kurjan vielä korjaa. OodiKapille kirjoitti:
No,no kapi pistetäänpä välillä lauluksi:
Siel Paloheinän murjussa istuupi hän, tuo vanhus harmaja pää,
ovat lapset maailmaan hältä lähteneet, elon iltaan yksin on hänet jättäneet...
Koeta heinähattu kestää, kyllä kuolo sinutkin kurjan vielä korjaa.Olisit vain pysynyt proosassa, sillä tuota ”lauluasi” ei varmaan voi laulaa millään sävelellä, ei ainakaan sen laulun sävelellä, jota yrität avuttomasti tavoitella. Mutta ollakseni kohtelias puutun kuitenkin sanomaksesi tarkoittamaasi:
Joo, kyllä tällaisen yli kahdeksankymppisen miehen lapset ovat jo hyvin kauan sitten maailmaan lähteneet, ja menestyneet oikein hyvin muutenkin elämässään. Saaneet myös jälkeläisiä kahdessakin polvessa, joista yksi kävi tänäänkin luonani. Täällä Paloheinän murjussa, jonka myynnillä saisi varmasti melkoisen kartanon sieltä Kepulandiasta. Mutta en aio tätä myydä, joten älä pelkää, että tulisin kotitalosi ostamaan ja sinä joutuisit lähtemään sieltä peräkammaristasi, jossa olet koko elämäsi vanhempiesi hoivissa viettänyt ainoana seuranasi suomi 24:n kepupalsta.
Mutta kun minulla on nytkin muuta seuraa - olen tainnut mainita siitä - en jää tänne seuraksesi tätä pitemmälle.
Ps. Kyllä kuolo minut ihan varmasti aikanaan korjaa pois täältä kuleksimasta. Toivottavasti ei kuitenkaan ihan pian, sillä vielä haluaisin kuljeksia kaukomaillakin, sellaista on jo suunnitelmissani. Oletko sinä siis käsityksessä, että kuolo ei sinua korjaa? Oletko ihan varma, ettei se korjaisi sinua jo ennen kuin minua?- Totuuskinesiin
Kapi kyttää "pieruissaan" taustalla, ja narsisminsa pakottamana tuli nostamaan itsensä etusivulle.
Tasan noin on hommeli, eikä kaponen voi itsekkään asiaa kieltää.
Eli pipipää on pipipää vaikka ei itse tautiaan tunnustakkaan. - MarttiTuttusi
kapi_ kirjoitti:
Enpä liene tehnyt avaustakaan, jata et olisi tarkkasilmäisenä palstapäivystäjänä havainnut, ja jolle et olisi tullut totuuttasi tuomaan. Ne ”totuutesi” ovat ennenkin yleensä olleet varsin kaukana todellisesta totuudesta, mutta ei kai sentään noin kaukana koskaan. Tuo munakarvoihini liimautunut ”johtaja” on jo kauan ”nähnyt” minut lukuisissa sivullisissa, ja nyt sitten tänne on tullut toinen samanlainen ”näkijä”.
Huvittaisi ellei säälittäisi, että sinä puhut jonkun toisen käyttäytyvän muka kaavamaisesti, kun itse olet tyyppiesimerkki kaavamaisesta käyttäytymisestä. Siis siten kuin alussa totean. Toivottavasti sen huomaat nyt, kun et ilmeisesti ole sitä aikaisemmin huomannut.Pieni vikki Kapi, jotta nuo itse itsellesi antamat kehut eivät aivan noin läpinäkyviä olisi, niin älä kopsaa näitä "KapiRulesOK" viestejä aiemmista omakehuistasi.
Nytkin kun otat pätkän tuota KapiRulesOK:n viestiä ja laitat sen hakuun, niin kas, sieltähän löytyy lähes sanasta sanaan sama viesti vuosien takaa.
Muista tämä ensi kerralla kun itseäsi kehumaan rupeat
Hyvää sunnuntain jatkoa
- UskottavaOn
Kapi on paljon merkittävämpi kuin kepu. Kapi laittoi pari runoa kepusta, kepulaiset laittoi heti paljon enemmän runoja kapista. Ennestäänkin narsisti kapi pakahtuu ylpeydestä tuommoisen huomion vuoksi. Pitäköön varansa jottei kävisi hänelle kuin sadun sammakolle.
- TimoKekki
Tuosta vuodatuksesta näkee kuinka kapia vituttaa, siis runot ovat osuneet ja uponneet suoraan ihon alle. Kapia on taas viety 100-0, runoillakin.
Vielä täytyy pistäytyä huojentamassa huolta tuolta, joka luulee minua v-tuttavan. Miksi niin tekisi, kun asia on todellakin siten kuin joku tuossa ennen häntä näkyy toteavan: osoittaudunhan taas kepun ilmeisten kannattajien mielestä paljon suuremman huomion arvoiseksi kuin heidän kannattamansa puolue!
Huojennan huolta tuoltakin, joka pelkää minulle käyvän samoin kuin sille sadun sammakolle, joka saamastaan huomiosta ylpistyi niin, että lopulta halkesi. Ei minulle käy niin, kuin saamani huomio on tullut noin matalalta tasolta. Tason mataluus käy ilmi jo ”runojenkin” tasosta. Jos epäilette näkemykseni oikeutusta, ottakaapa lausunto minun runoistani ja heidän rujoistaan joltakin luotettavaksi asiantuntijaksi uskomaltanne!
Minnehän muuten he ovat vieneet minua 100-0, kuten ilmeisesti tuo rujoileva peräkammarin poika sanoo? Täällä kotonani yhä olen, ja nyt lounastettuani käyn obligatorisille päivälevoilleni. Kuvaannollisesti ilmaisten ”vieminen” näyttäisi olevan päinvastoin, eli minä olen vienyt heitä enemmän kuin he minua. En kai minäkään ole heitä todellisuudessa minnekään vienyt. Siellä peräkammareissaan he yhä ovat, kuvaannollisesti ilmaisten tällä palstalla kuten aina.
Ei, ei minulla todellakaan ole aihetta v-tutukseen tuollaisten pienten puskaruikkujen vuoksi! Mutta huvittunut kai saan ihan hyvällä omallatunnolla olla heistäkin;))- Kapi_vaarii
Mä palstalla tällä pistelehdin
aina kun vitutukselta ehdin
Minulla iso hihna jo luistaa
mahtaako mua kukaan muistaa
on läheiset, ystävät mun jättänyt
minä kepupalstalle paskaa mättänyt
kukaan ei palstalla voi unohtaa
että olen se, joka ei osaa johtaa
vain esitellä kuvin munakarvoja
niitä kovin harmaita, harvoja
on maine mulla nyt kuolematon
vaikka oon mies aikaansaamaton - Kapi_vaarii
Pakko taas pistelehtiä palstalle kepun
tänne, jossa paljastanut oon pepun
huomasitehan juttuni jujun pienen
uskoisin palstan viisain nyt lienen
sivityssanan keksin uuden, obligatoorinen
siitä on mulla nyt olo kovin eufoorinen
vaikken ymmärrä mitä sana tarkoittaa
tyhmän maineen se minusta karkoittaa
niin minä ainakin kovasti luulen
MPP:n jo minua kehuvan kuulen
sillä vaikken ole kouluja käynyt
tiedän, olen melkein sivistynyt
siitä todisteenkin aina teille näytän
hienoja sanoja noita palstalla käytän
merkityksen sanan jos joskus ymmärtäisin
voisin itse sanoa, olen aliupseeri täysipäisin
- Kapi_vaan
Täytyy mussa olla vikaa, muistutan kait liikaa sikaa.
uskoni jo alkaa horjuu, miehet, naiset kaikki torjuu.
Ei sänkyyn tule Mirkku, Mirja, on kourassa vain vanhakirja.
Vain läävässä mun seksi luistaa, kun karju mua panna muistaa... - Kysynpä.vaan
Olet vaihtanut profilikuvaasi. Entinen kuvasi oli siinä plommitakissasi. Siinä kai kuljit siellä stadin kaduillakin. Kuljetko nyt räntäsateissa tuossa sombrerossa?
- MinäJatkanTuosta
Otat esiin kapin profiilikuvan. Kuva kuin kuva, mielenkiintoisempi on profiilin teksti. Totta varmaan kaikki. Harva meistä täällä voisi noin itsensä kuvata. Jos rehellisiä olisimme.
(Tietysti olen kapi, alapääjohtaja sen tietää) - OletpaKapiTaiEt
MinäJatkanTuosta kirjoitti:
Otat esiin kapin profiilikuvan. Kuva kuin kuva, mielenkiintoisempi on profiilin teksti. Totta varmaan kaikki. Harva meistä täällä voisi noin itsensä kuvata. Jos rehellisiä olisimme.
(Tietysti olen kapi, alapääjohtaja sen tietää)Totta kuitenkin puhelet. Mukava ”rohviiliteksti” kapilla on. Totta kai paljonkin. Ainakin tämä ”Maailma on muuttunut paljon elinaikanani, niin myös elinympäristöni, joka on vaihtunutkin moneen kertaan”. Niin käynyt niille, jotka on kapin ikään eläneet.
OletpaKapiTaiEt kirjoitti:
Totta kuitenkin puhelet. Mukava ”rohviiliteksti” kapilla on. Totta kai paljonkin. Ainakin tämä ”Maailma on muuttunut paljon elinaikanani, niin myös elinympäristöni, joka on vaihtunutkin moneen kertaan”. Niin käynyt niille, jotka on kapin ikään eläneet.
En ollut minä, jolle vastasit, mutta oikeassa olet, että lisäkseni hyvin monille muille ikäisilleni noin on tapahtunut. Ei tietenkään niille, jotka ovat eläneet koko elämänsä synnyinsijoillaan peräkammarien poikina. Tuota sitaattiasi ehkä merkittävämpänäkin pitäisin seuraavaa profiilillani toteamaani:
>>Muuttunut olen varmaan itsekin, kun muokkaajia on ollut paljon. Tapsa Rautavaara lauleli ”en päivääkään vaihtaisi pois”. En yhdy tuohon varauksetta, mutta yhdyn kyllä laulun säepariin ”jotain jos toimissain väärin mä tein, suon senkin itsellein”. Elämää se kaikki on ollut.<<
Totta on myös tämä siellä sanomani: >>Kun elämä vielä jatkuu, yhä se elämältä maistuu, antejaan antaa ja varsin moniaalle edelleen kuljettaa<<
Tämän tulin vielä sanomaan naisystäväsi keskittyessä tv:sta katsomaan, kuka voittaa tuon Uuden Musiikin Kilpailun ja edustuksemme Euroviisuissa, joista minä puolestani voisin sanoa EVVK. Saman voin sanoa myös tästä palstasta ainakin moniksi päiviksi.- Anaali-Au-JompenJohto
kapi_ kirjoitti:
En ollut minä, jolle vastasit, mutta oikeassa olet, että lisäkseni hyvin monille muille ikäisilleni noin on tapahtunut. Ei tietenkään niille, jotka ovat eläneet koko elämänsä synnyinsijoillaan peräkammarien poikina. Tuota sitaattiasi ehkä merkittävämpänäkin pitäisin seuraavaa profiilillani toteamaani:
>>Muuttunut olen varmaan itsekin, kun muokkaajia on ollut paljon. Tapsa Rautavaara lauleli ”en päivääkään vaihtaisi pois”. En yhdy tuohon varauksetta, mutta yhdyn kyllä laulun säepariin ”jotain jos toimissain väärin mä tein, suon senkin itsellein”. Elämää se kaikki on ollut.<<
Totta on myös tämä siellä sanomani: >>Kun elämä vielä jatkuu, yhä se elämältä maistuu, antejaan antaa ja varsin moniaalle edelleen kuljettaa<<
Tämän tulin vielä sanomaan naisystäväsi keskittyessä tv:sta katsomaan, kuka voittaa tuon Uuden Musiikin Kilpailun ja edustuksemme Euroviisuissa, joista minä puolestani voisin sanoa EVVK. Saman voin sanoa myös tästä palstasta ainakin moniksi päiviksi.Olit jo Turmiolan Tommina liikkeellä tämän jälkeen. HO HOO, HO HOO!
Vai kenkää koko hallitukselle? HO HOO, HO HOO! - NäinOnJombet
kapi_ kirjoitti:
Tämän tulin vielä sanomaan naisystäväsi keskittyessä tv:sta katsomaan, kuka voittaa tuon Uuden Musiikin Kilpailun ja edustuksemme Euroviisuissa, joista minä puolestani voisin sanoa EVVK. Saman voin sanoa myös tästä palstasta ainakin moniksi päiviksi.Kun telkkaa katsoo tampereen mötkö,
palstalle pomppaa paloheinän paksu pötkö
sieltä puskastaan hyppää lailla vieteriukon
aamulla palstalle loikkaa ennen laulua kukon
vaikka juttunsa ei koskaan kehuja saa
ei se paloheinän pöhköä patua haittaa
kas voihan puskasta kehua itseään
jutun senkin näemme varmasti tänään
- Osmium2
Kuvitelkaapa kapi Kärsämäen läävässä, alastomana nelin kontin tuo olkihattu päässään.
Selässään 200 kiloa painava karju köyrimässä ukkoa. Sikalan omistajan tullessa paikalle, kerää kiireesti lumppujaan kainaloonsa, syöksyy auto romulleen , keula kohti Palista ja sitten kiihdyksissään ajaa ojaan. Poliisit poimii seksihurjastelijan kyytiinsä ja yö jatkuu uusilla pahnoilla...Tuosta saisi mehevän näytelmän tv.een Kotikatsomoon...:)- Anaali-AU-Jompen-Joh-to
On se varmaan ollut aikamoinen näky sikalan omistajalle. Oli kai kuitenkin ollut tyytyväinen karjun puolesta. HO HOO, HO HOO!
- Sikalanomistaja
Anaali-AU-Jompen-Joh-to kirjoitti:
On se varmaan ollut aikamoinen näky sikalan omistajalle. Oli kai kuitenkin ollut tyytyväinen karjun puolesta. HO HOO, HO HOO!
Kyllähän se karjulle hyvää teki kun ei oikein sopivaa emakkoakaan ollut. Ei ole varmaan ennen meijän karju pääkaungin miestä saanutkaan.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2241958Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101758Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse551227Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801065Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.17998TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15940- 46855
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89854- 70802
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42784