Ateismi, mitä se on?

voipenttil

Ateismi, mitä se on, eihän sellaista kuin ateismi oikeesti oo olemassakaan.
Se on vaan sellaisten ihmisten keksintö, jotka haluavat pönkittää itsetuntoaan milloin milläkin.
Tällaset ihmiset ovat ylpeitä ja yrittävät tekeytyä muka viisaaksi, selitellesään pois kaiken mitä ei silmä nää.

Säälittäviä ihmisiä, niinkuin nyt esimerkiksi Pentti Linkola joka on julkinen ateisti, ja voi kauheeta niitä hänenkin mielipiteitä.

No onneksi nää on häviävän pieni ihmisryhmä.

40

253

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ateismi on sitä kun ei uskota yhteenkään teistiseen jumalaan.

Jos tiedät hyvän perustelun sille, että Allah, Odin, Brahma, Amaterasu, Jahve, Zeus tai joku muu jumala olisi oikeasti olemassa, niin kerro ihmeessä.

• mnhgfdfghjol

Kristinuskon Jumala on uskotta, koska Raamatunhistoria on luotettava, toiseksi Raamattu todistaa itse itsensä.
        Mikään muu uskonnollinen kirja ei kykene siihen.

• mnhgfdfghjol kirjoitti:

Kristinuskon Jumala on uskotta, koska Raamatunhistoria on luotettava, toiseksi Raamattu todistaa itse itsensä.

Raamatussa myös väitetään, että pii on tasan kolme (3). Voin myös lätkäistä sinulle pidemmän listan sen tieteellisistä virheistä, jos tuo ei saa sinua ymmärtämään, että kyseistä kirjaa ei kannata ottaa liian vakavasti.

"toiseksi Raamattu todistaa itse itsensä."

Hahhaa :D Kunnon hihhulien kehäpäättelyä taas kehiin :D :D Eipä yllätä....

Mitä olet mieltä seuraavista:
        1. Voidaanko kirjoittaa kirja, jossa on sekoitus tosiasioita ja fiktiivistä legendaa?
        2. Muuttuvatko kirjoissa kerrotut jutut tosiksi sillä, että jotkut uskovat niihin?

• hgfdsadrtyo
        Huuhaa24 kirjoitti:

Raamatussa myös väitetään, että pii on tasan kolme (3). Voin myös lätkäistä sinulle pidemmän listan sen tieteellisistä virheistä, jos tuo ei saa sinua ymmärtämään, että kyseistä kirjaa ei kannata ottaa liian vakavasti.

on siis 3.14.......

Sehän sanoo järkikin, että se on ilmoitettu noin arvoana.

Jumalaa ei ole kun pii arvo ei ole tarkalleen, niinkö?

Ateisteilla riitää selityksiä kartaakseen vastuun Jumalan edessä.

• kjgfdsrt790
        code_red kirjoitti:

"toiseksi Raamattu todistaa itse itsensä."

Hahhaa :D Kunnon hihhulien kehäpäättelyä taas kehiin :D :D Eipä yllätä....

Ateisti todistaa itse itsensä vastuuttomaksi teorioilla

• asdfgasdfgasdfsd
        kjgfdsrt790 kirjoitti:

Ovatko kaikki jehovalaiset yhtä tyhmiä kuin sinä?

• hgfdsadrtyo kirjoitti:

on siis 3.14.......

"Sehän sanoo järkikin, että se on ilmoitettu noin arvoana."

Sinä sen sanoit!! Koska koko raamattu on "vähän sinnepäin" selittelyä ja sepistyksiä täynnä :) Hyvä ku tämäkin asia tuli selväksi!! :D

• hgfdsadrtyo kirjoitti:

on siis 3.14.......

Älä kiemurtele. Raamatun mukaan piin arvo on tasan 3, mikä on jo selkeä heitto oikeasta luvusta eikä mikään likiarvo kuten 3,14. Kyse myöskään ei äsken ollut siitä, että onko jumala olemassa vai ei vaan siitä, että pitääkö Raamattu paikkansa. Ja paikkaansahan se ei pidä monissa asioissa. Ateistit voivat selitellä mitä haluavat, mutta heidän ei tarvitse kuin todeta se sama tosiasia, että kukaan ei ole toistaiseksi osoittanut yhtäkään jumalaa uskottavaksi tosiasiaksi.

• kjgfdsrt790 kirjoitti:

Ja lisää älytöntä saissee palstan täytteeks :D :D

• Epäjumalienkieltäjä
        mnhgfdfghjol kirjoitti:

<<Raamattu todistaa itse itsensä.>>

Kerrotko miten ihmeessä (ihme!) Raamattu tämän tekee? Minun tietääkseni Raamatussa ei edes puhuta Raamatusta, koska Raamattuun valitut kirjoitukset ovat kokoelma, josta ei tiedetty mitään, silloin kun Raamattuun päätyneet kirjoitukset kirjoitettiin.

• mistäjohtuu

Ateismi johtuu siitä kun Jumalaa ei ole olemassa.

• kjhgfdfyuiop

Ateismi on ihmistekoista, sitä pönkitetään Raamatun kustannuksella, kun vaaditaan sellaista todistusta joka on mahdotonta toteuttaa.

• Epäjumalienkieltäjä
        kjhgfdfyuiop kirjoitti:

Ateismi on ihmistekoista, sitä pönkitetään Raamatun kustannuksella, kun vaaditaan sellaista todistusta joka on mahdotonta toteuttaa.

Ateistit eivät usko yhtään minkään uskonnon mukaiseen jumalaan. Eli Raamatun lisäksi Avista, Koraani, Mahabharata ja moni muu pyhä kirja on ateistien johtopäätöksen mukaan vain "ihmistekosia".

Te kristityt kuvittelette, että me ateistit olemme erityisesti uksomatta Raamattuun ja kristinuskon Jumalaan, mutta voin kertoa sinulle että me olemme tasapuolisesti uskomatta ihan kaikkiin jumaliin - myös niihin, joista sinä etkä minä emme ole edes kuulleet.

• uskonpohjatontyhmyys

Uskova pösilö ei tietenkään tajua niinkään yksinkertaista asiaa, että ateismin ja ateistien solvaaminen ei todista yhtään mitään mistään jumalista, mutta sitäkin enemmän uskovan omasta uskosta ja moraalista.

Mutta eihän uskova tätä koskaan tajua, koska se edellyttäisi kykyä tajuta jotakin.

• jhgfdseryuio

Miksi solvaat kristittyjä?

• jhgfdseryuio kirjoitti:

Uskis haukkuu aloituksessa ateistit ja sitt ku hieman kritisoidaan aloitusta niin alkaa hirvee itku ja martyyriviittaa vaan päälle :D :D Säälittävää hihhulit, säälittävää... :D :D

• uskopohjatontyhjyys
        jhgfdseryuio kirjoitti:

Minä vain kohtelen kristittyjä täsmälleen samoin kuin he ovat aina minua kohdelleet, siis vastavuoroisen tasapuolisesti. Täällä suunnilleen jokaisessa ketjussa kristityt surutta solvaavat ateisteja mitä törkeimmillä tavoilla. Turha nillittää jos vain vastataan samalla tavalla.

"Kaikki minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te heille"

Muistaakseni tuo kohta löytyy vuorisaarnasta. Joten on selvää että kristityt tahtovat että heitä halveksitaan, solvataan ja kohdellaan erittäin töykeästi ja loukkaavasti. Miten muuten voisi selittää sen, että he kohtelevat toisia ihmisiä jatkuvasti tuolla tavalla.

• nbvcdfyuiop
        uskopohjatontyhjyys kirjoitti:

Minä vain kohtelen kristittyjä täsmälleen samoin kuin he ovat aina minua kohdelleet, siis vastavuoroisen tasapuolisesti. Täällä suunnilleen jokaisessa ketjussa kristityt surutta solvaavat ateisteja mitä törkeimmillä tavoilla. Turha nillittää jos vain vastataan samalla tavalla.

"Kaikki minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te heille"

Muistaakseni tuo kohta löytyy vuorisaarnasta. Joten on selvää että kristityt tahtovat että heitä halveksitaan, solvataan ja kohdellaan erittäin töykeästi ja loukkaavasti. Miten muuten voisi selittää sen, että he kohtelevat toisia ihmisiä jatkuvasti tuolla tavalla.

Nyt selvisi kuka lähettelee palliviestejä!

• asdfgasdfasdfs
        jhgfdseryuio kirjoitti:

Ei hän solvannut kristittyjä, vaan sinua. Ja hyvästä syystä.

• mjhgfdfgyuopå

Nykyisin Linkola on jo uskossa

• Olettan, että tuo pitäisikin paikkansa, niin mitä sitten?

• kjhfdftyuop
        Huuhaa24 kirjoitti:

Olettan, että tuo pitäisikin paikkansa, niin mitä sitten?

Kyllä pitää paikkansa, on helluntalainen

• kjhfdftyuop kirjoitti:

...ja mitä sitten?

• Huuhaa24 kirjoitti:

...ja mitä sitten?

Aloittaja väitti PLn olevan ateisti.

• jhgfdseryuio
        kjhfdftyuop kirjoitti:

HeLLuntalainen on Saatananpalvoja Pirun Henki, ei kristitty

HeLLuntalainen ,Miksi solvaat kristittyjä?

• kjhgfdfyuiop
        Huuhaa24 kirjoitti:

...ja mitä sitten?

Ja mitä sitten.....
        aikansa kutakin, kumminkin totuus vie voiton

• https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/pentti-linkola-avussa-kirkossakaynnit-ovat-pyhan-kohtaamisia/

"Ateistisesta vakaumuksesta huolimatta Linkolalla on myös paljon hyvää sanottavaa kirkosta."

Luterilaiseen kirkkoon oli liittynyt tuossa vaiheessa. Ateisti, mutta kirkon jäsen?

• Epäjumalienkieltäjä

Siinä mielessä olen samaa mieltä, että termi "ateismi" on osin turha. Eihän meillä ole erikseen nimitystä niile, jotka eivät usko horoskooppeihin, maasäteilyyn, sielunvaellukseen tai mihin tahansa muuhun uskomukseen. Ateismi taitaa olla nimike, jota enemmän tarvitsee uskovat kuin ateistit itse.

Ateismi on yksinkertaisesti sitä, että ei näe mitään syytä uskoa yhteenkään jumalaan.

PS. Voisit ihan vapautuneesti kehua itseäsi, niin sinun ei tarvitsi keksiä, miksi joku keksimäsi ryhmä, johon et itse kuulu on niin paljon sinua huonompi. Kaikki kuitenkin näkee itsekorostustarpeesi tekstistäsi.

• jumala.on.potaskaa

Asiallisesti sinulla ei ole päässäsi muuta kuin paskaa.

• Roopemäkiluopus

Voi Jumalan perkele sua, jos et tiiä!!!!
      Eppäilen kuitenkin että olet trolli. Joka ikinen saatanan vanhoillislestadiolainen Jumalan lapsikin tietää, mitä tarkoittaa ateismi. Älä perkele leiki jeesusta (niin kuin risumies totesi). Jos oikeesti ei tiedä, mitä ateismi tarkoittaa, niin menköön itteensä ja lausukoon mielessään, että hattalamatta, hattalamatta!

• mjhgfdfghjkl

Ateisti plvoo saatanaa aikaansaamaa teoriaa

• fghjghj

Ehkä se on niin kuin sanot. Uskovaisethan mielellään puhuvat juuri asiosta, joita ei ole kuten jumala. Ja sinä, tosikristitty, olet kovin innostunut puhumaan ateismista, jota sitäkään ei mielestäsi ole.

Mutta jos totta puhutaan niin tässäkään aloituksessasi ei ole mitään tolkkua. Se on syntynyt vain sinun tarpeestasi mustamaalata 'olematonta' ateismia. Ja tällä kertaa se ilmeni harvinaisen tollona aloituksena. Jo on sinulla mustamaalaamisen aiheet vähissä kun tällaista tuubaa tänne kirjoittelet.

Miten muutenviitsit taistella olematonta vastaan? Niinhän te uskovat aina moititte ateisteja. Miksi he taisrtelevat jumalaa vastaan jos kerran jumalaa ei heidän mielestään ole.

Eivät he taistelekaan olematonta jumalaa vastaan vaan jumaluskon aiheuttamia vääryksiä vastaan.

Totta kai ateiasmi on olemassa, siis ihmisiä jotka eivät usko jumalolentoihin. On myös olemassa uskovaisia, jotka oman mielikuvituksensa luomiin jumalolentoihin uskovat, mutta ei se muuta sitä tosiasiaa että jumalia ei ole, tai ainakaan niiden olemassa olosta ei ole ainuttakaan varteenotettavaa todistetta, vain uskovaisten uskomuksia

• ioiu

Klikkasit "aloita keskustelu".

Miksi sitten et tehnyt keskustelun aloitusta? Ei tuollaisen aloituksen pohjalta voi syntyä mitään järkevää keskustelua.

• deatgadf

Tää on trolli. Joka perkeleen vanhoillislestadiolainenkin tietää, mitä ateismi on. onhan sitä paitsi yllättävän moni vl ateisti!
      Perkeleen tyhmä se, joka luulee, ettei joku usko ateismin olemassa oloon. En edes vaivaiudu tollaiselle trollitollolle oikoo mitää saatana. minä olen vanhoillislestadiolainen ja tiedän, mitä ateismi on. Se että joo! älkääkään langeto trollien ansaan!

• oletko_ateisti

On olemassa kahdenlaisia ihmisiä. Kumpaan ryhmään sinä kuulut?

Sinun pitää vain kysyä itseltäsi uskotko yhden tai useamman jumalan olemassaoloon.
      Jos vastaat myöntävästi, niin olet teisti. Muussa tapauksessa olet ateisti.

Ei se sen vaikeampaa ole.

• vanhoillislestadiolainen

Voi jeesus, lankesit trollin ansaan!!!

• Yksi juttu jäi kutkuttamaan: Vaikka aloituksen sisältämä ajatus ateistien ylpeydestä ja viisaaksi tekeytymisestä vaikuttaakin provosoinnilta, niin se ei ole kovin harvinainen uskovaisten esittämäksi. Siksipä sitä voi olla hyvä hieman pohtia tarkemmin.

Ihmiset, jotka eivät väitä tietävänsä todeksi asioita, joita kukaan ei ole pystynyt todeksi osoittamaan, eivät ainakaan siinä mielessä vaikuta kovin ylpeiltä ja viisaiksi tekeytyviltä. Ja juuri tuo todentamattoman pitäminen totena on se merkittävä ero jumaluskovaisen ja ateistin välillä.

• Apotheosis

Oi pyhä lehmä sentään näitä ateismi- sivun loputtomia aloitustyperyyksiä. Näitä tehtaillaan liukuhihnamaisesti, päivästä ja vuodesta toiseen, ja väki vaan jaksaa ryhtyä kommentoimaan. Miksei jätetä tätä hämmentäjäaloittajaa ihan vaan itsensä kanssa painimaan?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      197
      6008
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      144
      2827
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2297
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      93
      2049
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2011
    6. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      229
      1395
    7. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      77
      1362
    8. Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin

Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa
      Maailman menoa
      294
      1346
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      13
      1297
    10. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      6
      1226
    Aihe