Esitätkö vain??

Sket

Esitätkö sinä tietoisesti tietämätöntä Jumalan olemassaolon suhteen?

Kyllä vaiko et?

Toivon suoraa vastausta, kiitos.

76

620

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • agnostinen.ateisti

Mistä Jumalasta on kyse?

Ateismi tarkoittaa uskon puutetta.
      Minulla puuttuu usko Zeuksen olevaisuuteen. Samoin Teutatekseen. Kuten myös Jahveen.

En usko koska mistäkään noista eikä muistakaan ole esitetty kunnollisia todisteita. Kunnollinen todiste ei ole esimerkiksi, että "katsokaa noita puita ja lintuja..."

Jos joku pystyy esittämään kunnollisen todisteen jostakin Jumalasta, kuten Zeuksesta tai Teutateksesta tai Jahvesta... niin sitten voin uskoa sen Jumalan olevan olemassa.

Montako kertaa tämäkin selvennys on ollut tällä palstalla. Ja montako kertaa aioit vielä kysyä samaa asiaa?
      Johtuuko se älykkyydestäsi vai asenteestasi?

• "Esitätkö sinä tietoisesti tietämätöntä Jumalan olemassaolon suhteen?

Kyllä vaiko et?"

Yksinkertainen vastaus: En esitä, en vain usko Jumalan tai jumalien olemassaoloon :)

• Sket

Valitsit sitten tietoisesti valehtelun Totuuden sijasta, häpeällisen voiton tähden.

Valehtelijat ei peri taivastenvaltakuntaa.

Väärä todistaja ei jää rankaisematta, ja joka valheita puhuu, se ei pelastu.
        Sananlaskut 19:5

Sinun on tehtävä parannus.

• segsgsgsgsg
        Sket kirjoitti:

Valitsit sitten tietoisesti valehtelun Totuuden sijasta, häpeällisen voiton tähden.

Sinun itse on ensiksi tehtävä parannus surkeaan elämääsi.

• Sket kirjoitti:

Lyhyesti lainaten: ”Hyvien ihmisten hiljaisuus on ihmiskunnan suurin tragedia.” Martin Luther King.

• Sket kirjoitti:

Miksi sinä päätit valehdella toisesta henkilöstä vaikka uskontosi näin kieltää?

Et taida olla kovinkaan hyvä kristitty :)

• Sket kirjoitti:

Itse vastaan nykyään aivan samalla tavalla, etten usko jumalien olemassaoloon, enkä siinä asiassa valehtele. On varsin röyhkeää väittää toista ihmistä valehtelijaksi pelkästään siksi, ettei hänen mielipiteensä vastaa sinun uskomuksiasi.

• agnoskepo kirjoitti:

Itse vastaan nykyään aivan samalla tavalla, etten usko jumalien olemassaoloon, enkä siinä asiassa valehtele. On varsin röyhkeää väittää toista ihmistä valehtelijaksi pelkästään siksi, ettei hänen mielipiteensä vastaa sinun uskomuksiasi.

Tämä on itsellekin yksi suurimmista kipukohdista joskus jos olen keskustelemassa uskovaisten kanssa. On äärimmäisen epäkunnioittavaa tehdä vastaavia olettamuksia :)

Lainaten Joseph Addisonia:
        "A man must be both stupid and uncharitable who believes there is no virtue or truth but on his own side."

• Sket

Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa, sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut.

Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa, koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.

Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.

Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa, nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.

Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen; samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
        Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.

He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä; ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia, vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta; jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.

• Epäjumalienkieltäjä
        Sket kirjoitti:

<<Valitsit sitten tietoisesti valehtelun Totuuden sijasta>>

Sinä wanna-be saarnaaja olet valinnut valehtelun. Pistät sanoja toisten suuhun. Kun ei näe mitään syytä uskoa yhdenkään jumalan olemassaoloon, niin sitten ei näe. Se, että joku ei jaa sinun fundamentalistista uskoa ei tee hänestä valehtelijaa. Pikemminkin päin vastoin.

• Sket
        Epäjumalienkieltäjä kirjoitti:

<<Valitsit sitten tietoisesti valehtelun Totuuden sijasta>>

Sinä wanna-be saarnaaja olet valinnut valehtelun. Pistät sanoja toisten suuhun. Kun ei näe mitään syytä uskoa yhdenkään jumalan olemassaoloon, niin sitten ei näe. Se, että joku ei jaa sinun fundamentalistista uskoa ei tee hänestä valehtelijaa. Pikemminkin päin vastoin.

Ihmiset on valehtelijoita, mutta Jumalan Sana on Totuus.

"Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat. Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi. Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt."

Vihaatte Totuutta koska rakastatte syntiä.

Kiellätte Jumalan Sanan, koska haluatte jatkaa haureudessanne.

"ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta senjälkeen tulee tuomio"

Te ette ole valmiit kun lähtö tulee, jo seuraava hengen veto voi olla viimeisesi.

Jokainen joka ei sydämestään luovu vääryydestä ja luota Jumalan Sanaan, ei tule selviämään tuomiolla.

• Epäjumalienkieltäjä

<<Ihmiset on valehtelijoita>>

Ihmiset kuten sinä - vai oletko jo korottanut itsesi jumalten joukkoon?

• Sket
        Epäjumalienkieltäjä kirjoitti:

<<Ihmiset on valehtelijoita>>

Ihmiset kuten sinä - vai oletko jo korottanut itsesi jumalten joukkoon?

"Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua." -Jeesus Kristus

• Sket kirjoitti:

"Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua." -Jeesus Kristus

Mitä toi tarkoittaa niinkuin käytännössä, sanotaa vaikka sun elämässäsi?

• kiinnnnostunut kirjoitti:

Ilmeisesti sitä että hän on kieltäytynyt hyväksymästä totuutta ja mieluummin saarnaa ja toistelee samoja raamatunkohtia joka kiinnostaa harvempia Ateismi-palstalla

• Sket
        kiinnnnostunut kirjoitti:

Kieltäytymistä lihan teoista ja elämistä Hengen mukaan.

"lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus, epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot, kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa. Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen. Sellaista vastaan ei ole laki. Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen."

• Sket
        Sket kirjoitti:

"lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus, epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot, kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa. Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen. Sellaista vastaan ei ole laki. Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen."

P.S
        Syntiinlankeamuksen tähden ihminen on hengellisesti kuollut, ihmisen tulee uudestisyntyä ylhäältä,
        jotta voi elää Hengen mukaan.
        Eli on tehtävä todellinen parannus tunnustamalla ja hylkäämällä synti, jolloin Jumala on luvannut antaa Armonsa eli Pyhän Henkensä, jonka voimasta lihan teot myös pysyy kuolleena.
        Jolloin sielusi ei ole enää yhtä kuolevan ruumiisi kanssa, vaan olet tullut yhdeksi Kristuksen kanssa Hänen Pyhän Henkensä kautta.

Näin on Jumala luvannut:

"Minä vihmon teidän päällenne puhdasta vettä, niin että te puhdistutte; kaikista saastaisuuksistanne ja kaikista kivijumalistanne minä teidät puhdistan.
        Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen.
        Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne."

• Sket kirjoitti:

P.S
        Syntiinlankeamuksen tähden ihminen on hengellisesti kuollut, ihmisen tulee uudestisyntyä ylhäältä,
        jotta voi elää Hengen mukaan.
        Eli on tehtävä todellinen parannus tunnustamalla ja hylkäämällä synti, jolloin Jumala on luvannut antaa Armonsa eli Pyhän Henkensä, jonka voimasta lihan teot myös pysyy kuolleena.
        Jolloin sielusi ei ole enää yhtä kuolevan ruumiisi kanssa, vaan olet tullut yhdeksi Kristuksen kanssa Hänen Pyhän Henkensä kautta.

Näin on Jumala luvannut:

"Minä vihmon teidän päällenne puhdasta vettä, niin että te puhdistutte; kaikista saastaisuuksistanne ja kaikista kivijumalistanne minä teidät puhdistan.
        Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen.
        Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne."

Ennen kuin puhut "Jumalasi" lupauksista tai sanoista, kannattaa todistaa tämän olemassaolo.
        Muuten puhut tai kirjoitat ihan turhaan koska ihminen joka ei usko ei ole kiinnostunut muiden ihmisten ilmeisistä mielikuvituskavereista :)

• Sket
        epikuros kirjoitti:

Lyhyesti lainaten: ”Hyvien ihmisten hiljaisuus on ihmiskunnan suurin tragedia.” Martin Luther King.

"Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin."-Jeesus Kristus

"Autuaita ovat hiljaiset, sillä he saavat maan periä."-Jeesus Kristus

• Sket
        Oudoksuva kirjoitti:

Ennen kuin puhut "Jumalasi" lupauksista tai sanoista, kannattaa todistaa tämän olemassaolo.
        Muuten puhut tai kirjoitat ihan turhaan koska ihminen joka ei usko ei ole kiinnostunut muiden ihmisten ilmeisistä mielikuvituskavereista :)

Sinulla on jo kaikki tarvittava tieto.

• Sket kirjoitti:

Sinulla on jo kaikki tarvittava tieto.

Sen perusteella mitä tietoa minulla on, Jumalaa ei näytä olevan olemassa ainakaan siinä muodossa mitä kristinusko väittää :)

• Sket kirjoitti:

Tommottia tänne kirjoittelet, ja kuitenkin pääasiallisesti täällä vain vittuilet ateisteille, eli kanssaihmisillesi.
        Oletko koskaa elämässäsi ajatellut alkaa elämään niinkuin saarnaat?

• Epäjumalienkieltäjä
        Sket kirjoitti:

<<Kieltäytymistä lihan teoista ja elämistä Hengen mukaan.>>

Jos "Hengen mukaan eläminen" tarkoittaa tuollaista omahyväistä verbaalioksentelua, niin enpä suosittelisi kenenkään kokeilemaan tuota kotona.

• Sket

Olen kertonut vain sen, mitä on Kirjoitettukin.

• Sket kirjoitti:

Mikä ei merkitse mitään kenellekään paitsi uskovaiselle :)

Vai tekeekö se sinuun vaikutuksen jos rupean lainaamaan kirjoituksia kirjasta Tuhannen ja Yhden Yön Tarinoita?

• IsollaKoolla
        Oudoksuva kirjoitti:

Vai tekeekö se sinuun vaikutuksen jos rupean lainaamaan kirjoituksia kirjasta Tuhannen ja Yhden Yön Tarinoita?

Ihmisten tosissaan uskomien asioiden piirissä pysyen voitaisiin ensin kokeilla sitä, millaisen vaikutuksen Sketiin tekevät lainaukset vaikkapa Koraanista. Sinnekin on sentään kirjoitettu, anteeksi, Kirjoitettu, sellaisia asioita, jotka lukuisat ihmiset kokevat koko olemuksellaan tosiksi ja merkityksellisiksi.

• Sket
        Oudoksuva kirjoitti:

"Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta."

Kylvetty Sana alkaa kasvamaan siellä, missä on otollinen sydämen maaperä.

• Sket
        IsollaKoolla kirjoitti:

Ihmisten tosissaan uskomien asioiden piirissä pysyen voitaisiin ensin kokeilla sitä, millaisen vaikutuksen Sketiin tekevät lainaukset vaikkapa Koraanista. Sinnekin on sentään kirjoitettu, anteeksi, Kirjoitettu, sellaisia asioita, jotka lukuisat ihmiset kokevat koko olemuksellaan tosiksi ja merkityksellisiksi.

Se on kuoleman kultti, jossa kaikki pelkää toisiaan, harva uskaltaa erota siitä, vaikka salaa halu olisikin.

• Sket kirjoitti:

"Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta."

Kylvetty Sana alkaa kasvamaan siellä, missä on otollinen sydämen maaperä.

Uskonnollisista teksteistä puheen ollen, usko tulisi kasvamaan pelkästään jo valmiiksi jollain tasolla uskovissa henkilöissä.

Ihmisiin jotka eivät lainkaan usko ei sillä ole lainkaan vaikutusta. Samalla tavalla kuin jos minä puhun sinulle Spagettimonsterista joka keitettiin ihmisten syntien takia ja jonka kunnioittamiseksi ihmisten kuuluisi pitää spagettisiivilää päässään... Saako tämä sinut uskomaan?

Todennäköisesti ei, koska et usko valmiiksi jo spagettihirviöön. Joten miksi oletat että ateistit uskoisivat enemmän jos sinä kerrot vastaavia omasta uskonnostasi?

• Sket kirjoitti:

Se on kuoleman kultti, jossa kaikki pelkää toisiaan, harva uskaltaa erota siitä, vaikka salaa halu olisikin.

Ei kaikki islamiin uskovat ole samanlaisia kuin ISIS:n jäsenet.

Samalla tavalla kuin kaikki Kristityt eivät myöskään kuulu KKK:hon tai Westboro Baptist Church:iin tai muuten hyväksy näiden toimia.

• Sket
        Oudoksuva kirjoitti:

Uskonnollisista teksteistä puheen ollen, usko tulisi kasvamaan pelkästään jo valmiiksi jollain tasolla uskovissa henkilöissä.

Ihmisiin jotka eivät lainkaan usko ei sillä ole lainkaan vaikutusta. Samalla tavalla kuin jos minä puhun sinulle Spagettimonsterista joka keitettiin ihmisten syntien takia ja jonka kunnioittamiseksi ihmisten kuuluisi pitää spagettisiivilää päässään... Saako tämä sinut uskomaan?

Todennäköisesti ei, koska et usko valmiiksi jo spagettihirviöön. Joten miksi oletat että ateistit uskoisivat enemmän jos sinä kerrot vastaavia omasta uskonnostasi?

Kuulkaa! Katso, kylväjä lähti kylvämään. Ja hänen kylväessään osa putosi tien oheen, ja linnut tulivat ja söivät sen. Ja osa putosi kallioperälle, jossa sillä ei ollut paljon maata, ja se nousi kohta oraalle, kun sillä ei ollut syvää maata. Mutta auringon noustua se paahtui, ja kun sillä ei ollut juurta, niin se kuivettui. Ja osa putosi orjantappuroihin; ja orjantappurat nousivat ja tukahuttivat sen, eikä se tehnyt hedelmää. Ja osa putosi hyvään maahan; ja se nousi oraalle, kasvoi ja antoi sadon ja kantoi kolmeenkymmeneen ja kuuteenkymmeneen ja sataan jyvään asti." Ja hän sanoi: "Jolla on korvat kuulla, se kuulkoon".

• Sket kirjoitti:

Kuulkaa! Katso, kylväjä lähti kylvämään. Ja hänen kylväessään osa putosi tien oheen, ja linnut tulivat ja söivät sen. Ja osa putosi kallioperälle, jossa sillä ei ollut paljon maata, ja se nousi kohta oraalle, kun sillä ei ollut syvää maata. Mutta auringon noustua se paahtui, ja kun sillä ei ollut juurta, niin se kuivettui. Ja osa putosi orjantappuroihin; ja orjantappurat nousivat ja tukahuttivat sen, eikä se tehnyt hedelmää. Ja osa putosi hyvään maahan; ja se nousi oraalle, kasvoi ja antoi sadon ja kantoi kolmeenkymmeneen ja kuuteenkymmeneen ja sataan jyvään asti." Ja hän sanoi: "Jolla on korvat kuulla, se kuulkoon".

Uskotko oikeasti että sillä mitä sanoit on mitään merkitystä ihmisille jotka eivät jo valmiiksi usko ja tunne raamattua?

• Sket
        Oudoksuva kirjoitti:

Uskotko oikeasti että sillä mitä sanoit on mitään merkitystä ihmisille jotka eivät jo valmiiksi usko ja tunne raamattua?

Ei pakanoista olisi kukaan koskaan tullut uskoon, ellei Sanan julistuksella olisi merkitysä.

• Sket kirjoitti:

Ei pakanoista olisi kukaan koskaan tullut uskoon, ellei Sanan julistuksella olisi merkitysä.

Paikat joissa eniten kääntyy ihmisiä uskoon ovat niitä joissa ihmisillä on tiedonpuute. Esimerkiksi käännytystyö kehitysmaissa tai nuorien lapsien käännytys.

Korkeakoulutetuilla aikuisilla länsimaissa päinvastoin "sana" saa monesti ihmiset jättämään uskon tiedon kasvaessa :)

• Sket
        Oudoksuva kirjoitti:

Paikat joissa eniten kääntyy ihmisiä uskoon ovat niitä joissa ihmisillä on tiedonpuute. Esimerkiksi käännytystyö kehitysmaissa tai nuorien lapsien käännytys.

Korkeakoulutetuilla aikuisilla länsimaissa päinvastoin "sana" saa monesti ihmiset jättämään uskon tiedon kasvaessa :)

Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Totisesti minä sanon teille: rikkaan on vaikea päästä taivasten valtakuntaan. Ja vielä minä sanon teille: helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."

• Sket kirjoitti:

Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Totisesti minä sanon teille: rikkaan on vaikea päästä taivasten valtakuntaan. Ja vielä minä sanon teille: helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."

Kokeile joku kerta laittaa oikeasti uskottavaa tietoa. Joskin saattaisit joutua lukemaan muitakin kirjoja kuin raamattua :)

• 1817
        Sket kirjoitti:

Tämä kylväjä-kertomus kertoo sanan julistajista ja kuvaa kiusallisen hyvin asiaa.

Kuinka hemmetin yksinkertainen ja tyhmä pitää kylväjän olla, että hän heittää kalliin siemenviljan kalliolle ja maantien ojaan sen sijaan, että kylväisi sen kynnettyyn peltoon? Ovatko sanojen kylväjät samanlaisia tomppeleita?

Eiköhän heidänkin kannattaisi julistaa sanomaansa sellaisilla palstoilla ja keskustelualueilla, joissa heitä halutaan kuunnella ja poistua alueilta, jossa he ovat häiriöksi.

• Sket
        Oudoksuva kirjoitti:

Kokeile joku kerta laittaa oikeasti uskottavaa tietoa. Joskin saattaisit joutua lukemaan muitakin kirjoja kuin raamattua :)

Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta ja että niiden kautta silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen. Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.

• 1817 kirjoitti:

Tämä kylväjä-kertomus kertoo sanan julistajista ja kuvaa kiusallisen hyvin asiaa.

Kuinka hemmetin yksinkertainen ja tyhmä pitää kylväjän olla, että hän heittää kalliin siemenviljan kalliolle ja maantien ojaan sen sijaan, että kylväisi sen kynnettyyn peltoon? Ovatko sanojen kylväjät samanlaisia tomppeleita?

Eiköhän heidänkin kannattaisi julistaa sanomaansa sellaisilla palstoilla ja keskustelualueilla, joissa heitä halutaan kuunnella ja poistua alueilta, jossa he ovat häiriöksi.

Saattaa olla että kyseinen henkilö ei puhu lainkaan Suomea kun ei tunnu reagoivan tai kommentoivan muuta kuin toistamalla kohtia Raamatusta.

• Sket
        Oudoksuva kirjoitti:

Saattaa olla että kyseinen henkilö ei puhu lainkaan Suomea kun ei tunnu reagoivan tai kommentoivan muuta kuin toistamalla kohtia Raamatusta.

Joka on Jumalasta, se kuulee Jumalan sanat. Sentähden te ette kuule, koska ette ole Jumalasta."

• Elsojrj
        Oudoksuva kirjoitti:

Ei kaikki islamiin uskovat ole samanlaisia kuin ISIS:n jäsenet.

Samalla tavalla kuin kaikki Kristityt eivät myöskään kuulu KKK:hon tai Westboro Baptist Church:iin tai muuten hyväksy näiden toimia.

Sillä erolla, että ISIS tekee sitä mitä mohammed käskikin tekemään, mohammed näytti vielä mallia omalla esimerkillään.

Kristuksen opeilla taas on aika hankalaa ruveta selittelemään, mitään noista teoista.

• Elsojrj kirjoitti:

Sillä erolla, että ISIS tekee sitä mitä mohammed käskikin tekemään, mohammed näytti vielä mallia omalla esimerkillään.

Kristuksen opeilla taas on aika hankalaa ruveta selittelemään, mitään noista teoista.

Niin Jeesuskin kertoi tulevansa ajamaan pojan isäänsä vastaan ja naapurit naapureita vastaan, lue vaikka matteuksen evankeliumi 10 jos kiinnostaa :)
        Ja vanhassa testamentissa on vielä paljon pahempia.

Sekä kristinuskolla että islamilla voi ihan yhtä hyvin selittää että se käskee väkivaltaan, tämän vuoksi on tärkeää että pidetään huoli että uskomuksistaan huolimatta, ihmisillä ei ole kykyä pakottaa omaa uskomustaan muille. Silloin tulee ryhmiä tyyliin ISIS tai Westboro Baptist Church.

• Epäjumalienkieltäjä
        Sket kirjoitti:

Sinä jauhat omia harhojasi ja kuvittelet niitä Jumalan lausumiksi totuuksiksi. SInulla on tyypillinen hihhuli-uskovaisen persoonallisuuden laajentuma niin että olet sotkenut Jumalan ja itsesi.

Oletko koskaan ihmetellyt miten Jumala sattuukin ajattelemaan kaikesta juuri niin kuin sinä?

• Elsojrj
        Oudoksuva kirjoitti:

Niin Jeesuskin kertoi tulevansa ajamaan pojan isäänsä vastaan ja naapurit naapureita vastaan, lue vaikka matteuksen evankeliumi 10 jos kiinnostaa :)

Sekä kristinuskolla että islamilla voi ihan yhtä hyvin selittää että se käskee väkivaltaan, tämän vuoksi on tärkeää että pidetään huoli että uskomuksistaan huolimatta, ihmisillä ei ole kykyä pakottaa omaa uskomustaan muille. Silloin tulee ryhmiä tyyliin ISIS tai Westboro Baptist Church.

Raamattu kyllä kertoo selvästi mitä Jeesus tuolla erottavalla miekalla tarkoittaa, mutta tietysti on myös ihmisiä, jotka vääntää väkisin kieroon näitä, omia pahoja tarkoitusperiään ajaen.

Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan MIEKAN.
        Matteus 10:34

Mistä miekasta Jeesus puhuu?

Tee siis parannus; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi pian ja sodin heitä vastaan suuni MIEKALLA.
        Ilmestyskirja 2:16

ja ottakaa vastaan pelastuksen kypäri ja Hengen MIEKKA, joka on JUMALAN SANA.
        Efesolaiskirje 6:17 FB38

— ja myös sinun sielusi lävitse on MIEKKA käyvä — että monen sydämen ajatukset tulisivat ilmi".
        Luukas 2:35

"Sillä JUMALAN SANA on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään KAKSITERÄINEN MIEKKA ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija; eikä mikään luotu ole hänelle näkymätön, vaan kaikki on alastonta ja paljastettua hänen silmäinsä edessä, jolle meidän on tehtävä tili.
        Hebrealaiskirje 4:12‭-‬13

ja lampunjalkain keskellä Ihmisen Pojan muotoisen, pitkäliepeiseen viittaan puetun ja rinnan kohdalta kultaisella vyöllä vyötetyn.
        Ja hänen päänsä ja hiuksensa olivat valkoiset niinkuin valkoinen villa, niinkuin lumi, ja hänen silmänsä niinkuin tulen liekki; hänen jalkansa olivat ahjossa hehkuvan, kiiltävän vasken kaltaiset, ja hänen äänensä oli niinkuin paljojen vetten pauhina. Ja hänellä oli oikeassa kädessään seitsemän tähteä, ja HÄNEN SUUSTAAN LÄHTI KAKSITERÄINEN, TERÄVÄ MIEKKA, ja hänen kasvonsa olivat niinkuin aurinko, kun se täydeltä terältä paistaa.
        Ilmestyskirja 1:13‭-‬16

Ja minä näin taivaan auenneena. Ja katso: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen, ja hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa.
        Ja hänen silmänsä olivat niinkuin tulen liekit, ja hänen päässään oli monta kruunua, ja hänellä oli kirjoitettuna nimi, jota ei tiedä kukaan muu kuin hän itse, ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on JUMALAN SANA.
        Ja häntä seurasivat ratsastaen valkoisilla hevosilla taivaan sotajoukot, puettuina valkeaan ja puhtaaseen pellavavaatteeseen.
        Ja HÄNEN SUUSTAAN LÄHTEE TERÄVÄ MIEKKA, että hän sillä löisi kansoja. Ja hän on kaitseva heitä rautaisella valtikalla, ja hän polkee kaikkivaltiaan Jumalan vihan kiivauden viinikuurnan.
        Ja hänellä on vaipassa kupeellaan kirjoitettuna nimi: "Kuningasten Kuningas ja herrain Herra".
        Ilmestyskirja 19:11‭-‬16

Miekka on Totuus, Jumalan Sana, Jeesus Kristus, jota valheentekijät vihaa.
        Koska se paljastaa kaiken salatun ja rikkoo valheelle rakennetun väärän rauhan.

"vanhassa testamentissa on vielä paljon pahempia."

Nyt eletään armonajassa, mutta kyllä Jumala tulee hukuttamaan lopussa kaikki vihamiehensä ja
        väärintekijät Helvetin tuleen lopullisesti.

Tuo on sinulta hyvin epärehellistä väittää tuollaista kristinuskosta, kun kuitenkin mohammed käskee suoraan katkomaan sormia ja päitä väärä uskoisilta, kun taas Jeesus käskee rukoilemaan vihamiestensä puolesta ja kääntämään toisen posken.

• Elsojrj kirjoitti:

Raamattu kyllä kertoo selvästi mitä Jeesus tuolla erottavalla miekalla tarkoittaa, mutta tietysti on myös ihmisiä, jotka vääntää väkisin kieroon näitä, omia pahoja tarkoitusperiään ajaen.

Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan MIEKAN.
        Matteus 10:34

Mistä miekasta Jeesus puhuu?

Tee siis parannus; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi pian ja sodin heitä vastaan suuni MIEKALLA.
        Ilmestyskirja 2:16

ja ottakaa vastaan pelastuksen kypäri ja Hengen MIEKKA, joka on JUMALAN SANA.
        Efesolaiskirje 6:17 FB38

— ja myös sinun sielusi lävitse on MIEKKA käyvä — että monen sydämen ajatukset tulisivat ilmi".
        Luukas 2:35

"Sillä JUMALAN SANA on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään KAKSITERÄINEN MIEKKA ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija; eikä mikään luotu ole hänelle näkymätön, vaan kaikki on alastonta ja paljastettua hänen silmäinsä edessä, jolle meidän on tehtävä tili.
        Hebrealaiskirje 4:12‭-‬13

ja lampunjalkain keskellä Ihmisen Pojan muotoisen, pitkäliepeiseen viittaan puetun ja rinnan kohdalta kultaisella vyöllä vyötetyn.
        Ja hänen päänsä ja hiuksensa olivat valkoiset niinkuin valkoinen villa, niinkuin lumi, ja hänen silmänsä niinkuin tulen liekki; hänen jalkansa olivat ahjossa hehkuvan, kiiltävän vasken kaltaiset, ja hänen äänensä oli niinkuin paljojen vetten pauhina. Ja hänellä oli oikeassa kädessään seitsemän tähteä, ja HÄNEN SUUSTAAN LÄHTI KAKSITERÄINEN, TERÄVÄ MIEKKA, ja hänen kasvonsa olivat niinkuin aurinko, kun se täydeltä terältä paistaa.
        Ilmestyskirja 1:13‭-‬16

Ja minä näin taivaan auenneena. Ja katso: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen, ja hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa.
        Ja hänen silmänsä olivat niinkuin tulen liekit, ja hänen päässään oli monta kruunua, ja hänellä oli kirjoitettuna nimi, jota ei tiedä kukaan muu kuin hän itse, ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on JUMALAN SANA.
        Ja häntä seurasivat ratsastaen valkoisilla hevosilla taivaan sotajoukot, puettuina valkeaan ja puhtaaseen pellavavaatteeseen.
        Ja HÄNEN SUUSTAAN LÄHTEE TERÄVÄ MIEKKA, että hän sillä löisi kansoja. Ja hän on kaitseva heitä rautaisella valtikalla, ja hän polkee kaikkivaltiaan Jumalan vihan kiivauden viinikuurnan.
        Ja hänellä on vaipassa kupeellaan kirjoitettuna nimi: "Kuningasten Kuningas ja herrain Herra".
        Ilmestyskirja 19:11‭-‬16

Miekka on Totuus, Jumalan Sana, Jeesus Kristus, jota valheentekijät vihaa.
        Koska se paljastaa kaiken salatun ja rikkoo valheelle rakennetun väärän rauhan.

"vanhassa testamentissa on vielä paljon pahempia."

Nyt eletään armonajassa, mutta kyllä Jumala tulee hukuttamaan lopussa kaikki vihamiehensä ja
        väärintekijät Helvetin tuleen lopullisesti.

Tuo on sinulta hyvin epärehellistä väittää tuollaista kristinuskosta, kun kuitenkin mohammed käskee suoraan katkomaan sormia ja päitä väärä uskoisilta, kun taas Jeesus käskee rukoilemaan vihamiestensä puolesta ja kääntämään toisen posken.

Ilmestyskirja on kirjoitettu huomattavasti myöhemmin kuin muut kirjat raamatussa, ainoa syy miksi se on osana sitä on koska Vatikaani on näin päättänyt ja päätti myös kristityille että se olisi hyvä käännyttämiseen jos väitetään vastaavan sekoilun olevan totta.

Samalla tavalla, Islamissakin miekka toimii selityksenä tulkitsijan tarpeista riippuen sekä kuvainnollisesti että sananmukaisesti :)

Eli tässä et valitettavasti voi väittää että kristinusko olisi edistyksellisempää kuin Islam. Kyseessä on lähinnä se miten uskonnollisen vakavasti näitä kirjoituksia tulkitaan.

Mitä tarkemmin seurataan uskontoa, sitä vähemmän ihmishengillä on väliä molemmissa

• Elsojrj
        Oudoksuva kirjoitti:

Ilmestyskirja on kirjoitettu huomattavasti myöhemmin kuin muut kirjat raamatussa, ainoa syy miksi se on osana sitä on koska Vatikaani on näin päättänyt ja päätti myös kristityille että se olisi hyvä käännyttämiseen jos väitetään vastaavan sekoilun olevan totta.

Samalla tavalla, Islamissakin miekka toimii selityksenä tulkitsijan tarpeista riippuen sekä kuvainnollisesti että sananmukaisesti :)

Eli tässä et valitettavasti voi väittää että kristinusko olisi edistyksellisempää kuin Islam. Kyseessä on lähinnä se miten uskonnollisen vakavasti näitä kirjoituksia tulkitaan.

Mitä tarkemmin seurataan uskontoa, sitä vähemmän ihmishengillä on väliä molemmissa

"Ilmestyskirja on kirjoitettu huomattavasti myöhemmin kuin muut kirjat raamatussa, ainoa syy miksi se on osana sitä on koska Vatikaani on näin päättänyt ja päätti myös kristityille että se olisi hyvä käännyttämiseen jos väitetään vastaavan sekoilun olevan totta."

Tuo ei pidä paikkaansa, sillä ilmestyskirja on linjassa, varsinkin Danielin näyn kanssa ja myös muut osat Raamatussa osaltaan vahvistaa sitä.

"Samalla tavalla, Islamissakin miekka toimii selityksenä tulkitsijan tarpeista riippuen sekä kuvainnollisesti että sananmukaisesti"

Voitko antaa jonkun tälläisen kohdan Koraanista?

"Eli tässä et valitettavasti voi väittää että kristinusko olisi edistyksellisempää kuin Islam. Kyseessä on lähinnä se miten uskonnollisen vakavasti näitä kirjoituksia tulkitaan."

Muhammedin opit on täysin Kristuksen oppien vastakohdat.

Tähän koottu hyvin nuo opit/teot vierivieren sivun alaosassa

http://www.thereligionofpeace.com/pages/articles/jesus-muhammad.aspx

• oikeutus.löytyy
        Elsojrj kirjoitti:

"Kristuksen opeilla taas on aika hankalaa ruveta selittelemään, mitään noista teoista. "

Aika näppärästi kristinuskolla on oikeutettu sotia ja niihin liittyviä hirmutekoja. EIkä kristitty terrorismikaan mikään tuntematon ilmiö ole. Esimerkiksi aborttiklinikoihin ja abortteja tekeviin henkilöihin kohdistuneet iskut ovat hyvinkin usein olleet uskonnollisten näkemysten motivoimia, ja terrorismistahan tällaisissakin teoissa on kysymys.

• Elsojrj
        oikeutus.löytyy kirjoitti:

"Kristuksen opeilla taas on aika hankalaa ruveta selittelemään, mitään noista teoista. "

Aika näppärästi kristinuskolla on oikeutettu sotia ja niihin liittyviä hirmutekoja. EIkä kristitty terrorismikaan mikään tuntematon ilmiö ole. Esimerkiksi aborttiklinikoihin ja abortteja tekeviin henkilöihin kohdistuneet iskut ovat hyvinkin usein olleet uskonnollisten näkemysten motivoimia, ja terrorismistahan tällaisissakin teoissa on kysymys.

Te olette kuulleet sanotuksi: 'Silmä silmästä ja hammas hampaasta'. Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa; vaan jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle toinenkin;
        Matteus 5:38‭-‬39

ja jos joku tahtoo sinun kanssasi käydä oikeutta ja ottaa ihokkaasi, anna hänen saada vaippasikin;
        ja jos joku pakottaa sinua yhden virstan matkalle, kulje hänen kanssaan kaksi.
        Anna sille, joka sinulta anoo, äläkä käännä selkääsi sille, joka sinulta lainaa pyytää.
        Matteus 5:40‭-‬42

Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi'. Mutta minä sanon teille:
        rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
        Matteus 5:43‭-‬44

Vaan rakastakaa vihollisianne ja tehkää hyvää ja lainatkaa, toivomatta saavanne mitään takaisin; niin teidän palkkanne on oleva suuri, ja te tulette Korkeimman lapsiksi, sillä hän on hyvä kiittämättömille ja pahoille.
        Luukas 6:35

Katsokaa, ettei kukaan kosta kenellekään pahaa pahalla, vaan pyrkikää aina tekemään hyvää toinen toisellenne ja kaikille.
        1. Tessalonikalaiskirje 5:15

Älä anna pahan itseäsi voittaa, vaan voita sinä paha hyvällä.
        Roomalaiskirje 12:21

Älä kiellä tarvitsevalta hyvää, milloin sitä tehdä voit.
        Älä sano lähimmäisellesi: "Mene nyt ja tule toiste, huomenna minä annan", kun sinulla kuitenkin on.
        Sananlaskut 3:27‭-‬28

Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Pistä miekkasi tuppeen; sillä kaikki, jotka miekkaan tarttuvat, ne miekkaan hukkuvat.
        Matteus 26:52

Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion'. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.
        Matteus 5:21‭-‬22

Te olette kuulleet sanotuksi: 'Älä tee huorin'. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa.
        Matteus 5:27‭-‬28

On sanottu: 'Joka hylkää vaimonsa, antakoon hänelle erokirjan'. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden, saattaa hänet tekemään huorin, ja joka nai hyljätyn, tekee huorin.
        Matteus 5:31‭-‬32

Älkää kootko itsellenne aarteita maan päälle, missä koi ja ruoste raiskaa ja missä varkaat murtautuvat sisään ja varastavat. Vaan kootkaa itsellenne aarteita taivaaseen, missä ei koi eikä ruoste raiskaa ja missä eivät varkaat murtaudu sisään eivätkä varasta. Sillä missä sinun aarteesi on, siellä on myös sinun sydämesi.
        Matteus 6:19‭-‬21

Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat.
        Matteus 7:12

Älkääkä tuomitko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta. Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan.
        Luukas 6:37

Mutta Jeesus kutsui heidät tykönsä ja sanoi: "Te tiedätte, että kansojen ruhtinaat herroina niitä hallitsevat, ja että mahtavat käyttävät valtaansa niitä kohtaan. Näin älköön olko teillä keskenänne, vaan joka teidän keskuudessanne tahtoo suureksi tulla, se olkoon teidän palvelijanne, ja joka teidän keskuudessanne tahtoo olla ensimmäinen, se olkoon teidän orjanne; niinkuin ei Ihmisen Poikakaan tullut palveltavaksi, vaan palvelemaan ja antamaan henkensä lunnaiksi monen edestä."
        Matteus 20:25‭-‬28

Älkää kostako pahaa pahalla, älkää herjausta herjauksella, vaan päinvastoin siunatkaa; sillä siihen te olette kutsututkin, että siunauksen perisitte.
        1. Pietarin kirje 3:9

Kaikki katkeruus ja kiivastus ja viha ja huuto ja herjaus, kaikki pahuus olkoon kaukana teistä.
        Efesolaiskirje 4:31

Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        Johannes 3:16

Pankaa siis pois kaikki pahuus ja kaikki vilppi ja ulkokultaisuus ja kateus ja kaikki panettelu,
        1. Pietarin kirje 2:1

Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset, eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.
        1. Korittolaiskirje 6:9‭-‬10

• dfgtrtt
        Oudoksuva kirjoitti:

Toisaammalla Jeesus sanoo:
        Mutta te opetatte toisin. Jos joku sanoo isälleen tai äidilleen: 'Se, mitä sinun piti minulta saada, on nyt korban*: olen luvannut sen uhrilahjaksi', te ette salli hänen enää tehdä mitään isänsä tai äitinsä hyväksi. Markus 7:11
        ja Paavali kirjoittaa:
        Mutta jos joku ei pidä huolta omaisistaan ja varsinkaan ei perhekuntalaisistaan, niin hän on kieltänyt uskon ja on uskotonta pahempi. 1. kirje Timoteukselle

eli Raamattu ei opeta, ettei omaisistaan pidä välittää.

• Elsojrj kirjoitti:

"Ilmestyskirja on kirjoitettu huomattavasti myöhemmin kuin muut kirjat raamatussa, ainoa syy miksi se on osana sitä on koska Vatikaani on näin päättänyt ja päätti myös kristityille että se olisi hyvä käännyttämiseen jos väitetään vastaavan sekoilun olevan totta."

Tuo ei pidä paikkaansa, sillä ilmestyskirja on linjassa, varsinkin Danielin näyn kanssa ja myös muut osat Raamatussa osaltaan vahvistaa sitä.

"Samalla tavalla, Islamissakin miekka toimii selityksenä tulkitsijan tarpeista riippuen sekä kuvainnollisesti että sananmukaisesti"

Voitko antaa jonkun tälläisen kohdan Koraanista?

"Eli tässä et valitettavasti voi väittää että kristinusko olisi edistyksellisempää kuin Islam. Kyseessä on lähinnä se miten uskonnollisen vakavasti näitä kirjoituksia tulkitaan."

Muhammedin opit on täysin Kristuksen oppien vastakohdat.

Tähän koottu hyvin nuo opit/teot vierivieren sivun alaosassa

http://www.thereligionofpeace.com/pages/articles/jesus-muhammad.aspx

"Tuo ei pidä paikkaansa, sillä ilmestyskirja on linjassa, varsinkin Danielin näyn kanssa ja myös muut osat Raamatussa osaltaan vahvistaa sitä."

Valitettavasti se on oikeasti kirjoitettu erikseen eikä liity m uuten muihin kirjoihin paitsi että sen kirjoittaja on mahdollisesti lukenut nämä ja käyttänyt näitä lähteinään nykytutkimuksen mukaan. :)

https://en.wikipedia.org/wiki/Book_of_Revelation
        https://books.google.de/books?id=2Vo-11umIZQC&pg=PA1535&dq="There is little ground, therefore, for supposing that Revelation is a pseudonymous work"&hl=en&sa=X&ei=fJ8KVPzBDpDp8AWpqoKgBQ&redir_esc=y#v=onepage&q="There is little ground, therefore, for supposing that Revelation is a pseudonymous work"&f=false

"Voitko antaa jonkun tälläisen kohdan Koraanista?"

Kyse on lähinnä siitä että millä perusteella sinä tulkitset koraanin tai muiden uskontojen kehotuksia sananmukaissesti siinä missä oman uskontosi miekka-kuvaukset sinä katsot olevan kuvainnollisia?

Nopealla googlaamisella löytyi se mitä käsittääkseni kutsutaan "sword verse":ksi.

En ilmeisesti voi linkata koska ylläpito poistaa sen tällöin?

Mistä tiedät että tässä ei ihmisten pysäyttämisellä ei tarkoiteta esimerkiksi "uskonnon pysäyttämistä" eli käännytystyötä? Niin että muiden uskontojen jäsenien usko ja mieli pitää napata ja olla kaikkialla kertomassa omasta uskonnostasi? Ja huomaatko miten islamistitkin puhuvat siitä että "Jumala" on oikeudenmukainen ja anteeksiantava?

Ongelma tulee silloin kun alat päättämään mitä kohtia voit lukea kirjaimellisesti ja mitä tarvitsee tulkita sovittaakseen asia nykyaikaan.

"Muhammedin opit on täysin Kristuksen oppien vastakohdat.

Tähän koottu hyvin nuo opit/teot vierivieren sivun alaosassa"
        Mutta silti raamatussakin (kyllä, kristinuskon raamatussa) silti käsketään esimerkiksi kivittämään ihmisiä.

Se ongelma oikeastaan tulee siinä vaiheessa kun ihmiset aloittavat valitsemaan mitä he tulkitsevat ja mikä luetaan sanantarkasti. Melkein sääntönä, ihmiset jotka ymmärtävät raamattua sanantarkasti ovat pääosin huonoa seuraa, uskonnosta riippumatta.

Ihmiset jotka tulkitisevat osaa niin että se sopii nykyaikaan ja ideaan siitä että ollaan hyviä muille on ihan hyvä, mutta siinä että tulkitsee osaa, ja osan katsoo olevan sananmukaista totuutta on se ongelma että raamatusta puuttuu maininta että mitkä kuuluu ymmärtää millä tavalla eikä minulla ole heitä vastaan mitään erityistä.

En vain itse pysty uskomaan uskontoon, jossa omasta tulkinnasta riippuen uskonto voi kattaa koko skaalan hullusta psykopatiasta, ystävälliseen ja välittävään kanssaelämiseen. Molemmat ovat raamatun mukaisia tapoja elää, ainoa ero näissä on miten kirjaimellisesti ymmärtää raamattua.

• dfgtrtt kirjoitti:

Toisaammalla Jeesus sanoo:
        Mutta te opetatte toisin. Jos joku sanoo isälleen tai äidilleen: 'Se, mitä sinun piti minulta saada, on nyt korban*: olen luvannut sen uhrilahjaksi', te ette salli hänen enää tehdä mitään isänsä tai äitinsä hyväksi. Markus 7:11
        ja Paavali kirjoittaa:
        Mutta jos joku ei pidä huolta omaisistaan ja varsinkaan ei perhekuntalaisistaan, niin hän on kieltänyt uskon ja on uskotonta pahempi. 1. kirje Timoteukselle

eli Raamattu ei opeta, ettei omaisistaan pidä välittää.

Tarkemmin sanottuna, Raamattu on ristiriidassa itsensä kanssa koska siinä kerrotaan molempia. :)

Se miten tulkitset näytä yhdessä tarkoittaa että voit ymmärtää täyden skaalan siitä että perhe on tärkeää siihen että vain Jumala on tärkeää. Riippuu ihan miten sinä itse henkilökohtaisesti päätät yhdistää näitä.

• suora.vastaus

En. Kaikki jumalat ovat ihmiskeksintöä.

• Sket

Erittäin suora vastaus! Amen ja Faktaa

• Sket
    • Ramen

Esitätkö vain sietämätöntä?

• Hehhah

<< Esitätkö sinä tietoisesti tietämätöntä Jumalan olemassaolon suhteen?
      Kyllä vaiko et?
      Toivon suoraa vastausta, kiitos. >>

En esitä. En vaan millään kykene pitämään jotain jumalauskomusta yhtään pätkää uskottavampana tai vähemmän uskottavampana kuin uskomusta saunatonttuihin, ufomiehiin tai suuriin muinaisiin. En tiedä, kykeneekö aivosi taipumaan siihen, että pystyisit tajuamaan, että minulle Sinun Jumalasi on ihan yhtä totta kuin Sinulle saunatonttu, joulupukki tai yksityisetsivä Vares (olettaen, ettet niihin usko; olen tavannut sellaisenkin kristityn, joka selitti saunatonttujen olevan henkiä).

Mihin tämä tieto kannastani nyt johtaa ? Aiotko kysyä tätä vielä sata kertaa lisää vai mitä hyötyä tästä nyt on ?

Jep ja, veikkaisin, että suurin osa ateisteista ajattelee juuri samoin.

• Sket

Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.
        1. Johanneksen kirje 2:22

• q.v
        Sket kirjoitti:

Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.

Miksi Raamattu olisi totta?

Kerro meille miksi ja miten Raamattu poikkeaa vaikka Vedakirjoista tai Harry Potterista?

• logiikka
        Sket kirjoitti:

Onko mielessäsi koskaan käynyt, että Raamatun siteeraaminen ihmisille, jotka eivät Jumalaan usko, ei ole hirveän järkeenkäypää? Kuten nimim. q.v tuossa huomauttikin, ei Raamatulla ole ateisteille sen enempää painoarvoa kuin millään muullakaan opuksella. Varsinkaan kun kyseinen Raamatun kohta on silkkaa hölynpölyä. Millään järjellisellä mittapuulla ei voida pitää valheena sitä, että ihminen rehellisesti vain ei usko sinun jumalaasi.

• taidat.esittää
        Sket kirjoitti:

Esitätkö vain uskovasi tuohon?

• logiikka kirjoitti:

Onko mielessäsi koskaan käynyt, että Raamatun siteeraaminen ihmisille, jotka eivät Jumalaan usko, ei ole hirveän järkeenkäypää? Kuten nimim. q.v tuossa huomauttikin, ei Raamatulla ole ateisteille sen enempää painoarvoa kuin millään muullakaan opuksella. Varsinkaan kun kyseinen Raamatun kohta on silkkaa hölynpölyä. Millään järjellisellä mittapuulla ei voida pitää valheena sitä, että ihminen rehellisesti vain ei usko sinun jumalaasi.

Se on järkeenkäypää siinä valossa, että jos lahko-oppi painottaa niitä Jeesuksen sanoja joissa hän ilmoitti vihaavansa laimeaa julistamista (jotenkin noin), silloin kaikki raamatullinen melskaaminen on Helvetin mahdollisuuden työntämistä omalla kohdalla kauemmas, vaikka kukaan ei kuuntelisi saati tulisi uskoon.

• Hehhah
        Sket kirjoitti:

<< Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? >>

Kuitenkin nimenomaan tämä Jeesukseen liitetty yliluonnollinen ominaisuus on pelkästään uskonvarainen asia - siis asia, jota pidetään totena ilman todisteita. Jotkut eivät vaan yksinkertaisesti voi uskoa tuollaista höpinää todeksi vaikka tarina olisi kerrottu missä.

En siis kiellä. En vaan yksinkertaisesti usko todisteettomiin.

Sinäkään et kuitenkaan taida kieltää saunatonttujen olemassa oloa (missä on todisteet, ettei saunatonttuja ole olemassa) ? Et vaan usko moisiin veijareihin ?

<< Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.
        1. Johanneksen kirje 2:22 >>

Mutta kun koko juttu on vain aikuisten satu. Se, että satukirjassa lukee: teidän pitää uskoa tämä satu, ei tee sadusta totta - kuten ei tee satukirjaa erehtymättömäksi absoluuttiseksi faktaksi. Näin sen sisällä olevat viittaukset itseensä ovat kehäpäättelyä, alimman tason argumentointivirhettä. Tuollaisilla ei siis vaan yksinkertaisesti ole mitään arvoa.

Sinä uskot omaan saunatonttuusi ja tästä uskosta käsin sanot, että kaikki muut ovat pahuuden pahimpia ruumiillistumia. Onko tuossa itsesikään mielestä mitään tolkkua ? Varsinkin kun ihan jokainen uskontokunta toitottaa sitä samaa laulua: omasta mielestään vain he ovat oikeassa ja kaikki muut eivät näe "aivan täysin selviä merkkejä". Mieti vaikka ufouskoisia: heille on aivan täysin päivänselvää, että tällä käy alieneja ja he viestivät näiden ufomiesten kanssa. Heille se on aivan totisinta totta, joka kuuluu ihan arkipäiväisenä asiana heidän todellisuuteensa ja heillä on näistä ufotyypeistä ihan suoria todisteita omasta mielestään. Kuitenkin koko homma on vain heidän omassa päässään oleva harha, jota he pönkittävät joillain omakeksimillä todisteilla, kirjoilla, kokemuksillaan jne. Miten ihmeessä tuo Sinun höperehtiminen olisi jotenkin eri asia ?

• Epäjumalienkieltäjä
        Sket kirjoitti:

<<Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää ...>>

Sinä?

• fjhh9

Ihan tietoisesti olen sitä mieltä että jumalaa, jumalia, ei ole.

• Epäjumalienkieltäjä

Ihmiset uskovat varmasti moneen sellaiseennkin jumalaan josta en ole edes kuullut. Minulla ei ole kuitenkaan mitään perusteltua syytä uskoa yhdenkään jumalan olemassaoloon. Minulla ei siis ole mitään syytä olettaa niitä olemassa oleviksi.

Vaikka toivoit suoraa vastausta, niin tämä on suorin kuvaus käsityksistäni jumalien suhteen ja sinä saat tulkita olenko "tietämätön niiden olemassaolosta" vai jotain muuta.

• setyr

Uskovainen aloittaja kieltäytyy uskomasta että on olemassa ihmisiä jotka eivät todellakaan usko jumaliin, että muka esittävät vain tietämätöntä.

• hihhulille

Höpö höpö, hihhuli!

Sinun jumalasi tulisi ensin olla totta ja todeksi osoitettu, jotta noin voisi sanoa. Nyt kun se kuitenkin on vain mielikuvitusolio, niin puhutkin paskaa suupielet ruskeina. Näin se vain on, etkä mahda asialle YHTÄÄN MITÄÄN mussuttamalla täällä höpöjuttujasi. Kaiken lisäksi kaltaistesi ulosanti antaa vain yhä useammille syytä kyseenalaistaa oma uskonsa, koska kuka muka haluaisi assosioitua sinunlaisiisi? Ei kukaan tietenkään. Pidä se mielessä, ennen kuin seuraavan kerran kuittailet täällä jotain noin tyhmää.

• Sket

mhgfdftyuop - Valitsit sitten tietoisesti valehtelun Totuuden sijasta, häpeällisen 3 sanaisen viestisi tähden.

mhgfdftyuopin kaltaiset perustelutaidottomat Valehtelijat ei peri taivastenvaltakuntaa.

Sinun on tehtävä parannus mhgfdftyuop , aloita oikeinkirjoituskestasi JA PARANNA SITÄ.

• hemmahosmammaochpappa

Kuka uskoisi Raamattuun kun siihen uskovatkaan eivät sitä noudata?

• mktyrrtylbn5gf

Uskova esittää uskovansa muttei usko esittävänsä.

• 1817

Esitätkö sinä tietoisesti tietoista Jumalan olemassaolon suhteen? Vai luuletko vain?

Uskot että Jumala on olemassa, vaikka sinulla ei ole mitään todellista uskosi tueksi, kun joku sitä sinulta kysyy.

Aikuistu hyvä ihminen! Tule lopulta järkiisi ja hylkää perusteettomat ja lapselliset kuvitelmat.

• En esitä.
      En usko että minkäänlaisia jumalia olisi olemassa.

• Hyvin olet nimimerkkisi valinnut.
      ''Sket on sanan skita imperfekti.
      Sket on sanan skita taipunut muoto.
      Skita
      1. paskoa
      2. paskantaa''

• mhgfdftyuop

Teistit ovat teeskentelijöitä

• Borous

Oletko jo lakannut hakkaamasta muijaasi/äijääsi? Suora vastaus, kiitos.

• Kantapää

Mikä mainio esimerkki uskovaisesta, joka on vetänyt uskonnollisesta hurmoksesta päänsä niin sekaisin ja nuijinut dogmaattisilla "totuuksillaan" oman todellisuudentajunsa niin mutkalle, ettei hänen ulosannistaan löydy enää järjen tapaistakaan, enkä ainakaan itse onnistunut löytämään tästä ketjusta häneltä ainuttakaan viestiä, joka oikeasti ansaitsisi keneltäkään minkäänlaista vastausta....
      Ainoa asia mitä koen tarpeelliseksi tämänkin palstaroskaajan kohdalla miettiä, että jos on kerran vapaaehtoisesti noin sokeaksi itsensä millekään uskostaan irralliselle saattanut todellisuudelle, niin mitä tarkoitusta tietokoneen ääressä tällä palstalla roikkuminen mukamas palvelee? Eikö aloittaja olisi onnellisempi ja käyttäisi aikansa paremmin vaikka ihan vaan keskenänsä keskellä lattiaa makoilemalla ja omaa sokeaa uskonsa euforiaa ihmetellen ja huokaillen..?

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      143
      2956
    2. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      50
      2442
    3. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      107
      2401
    4. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2101
    5. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      236
      1633
    6. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      99
      1632
    7. Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä

"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä
      Maailman menoa
      423
      1509
    8. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      14
      1482
    9. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      8
      1469
    10. R.I.P. Kristian Antila

Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi
      Maailman menoa
      20
      1269
    Aihe