Muistutus mitä kreationismi on

päivänpalaute

Ei kaikki kreationistit ajattele että maailma luotiin 7 päivässä tai edes 7000v. On myös ihmisiä jotka ajattelevat täysin eri tavalla kuin mitä massamuotti maailma on tuottanut ylimielisiä ihmisiä (ei yleistys mutta tämän palstan selkeä luonne) joiden tyydytys on toisten ajattelun iskeminen kumoon pilkalla ja naurulla. Odotetaan milloin päästään iskemään kimppuun ja todistamaan kuinka 7000v vanhaan maailmaan uskova on väärässä.

Kreationistien pilkkaajat: Oletteko itse ikinä muodostaneet omia teorioita ja ajatelmia siitä mitä täysin uutta voitte itse luoda? Miksi te vietätte aikaa palstalla joka on ilmeisesti täysin lapsellisen tasoinen teidän ymmärrykseenne nähden? Internetistä varmasti löytyy paikkoja missä paljon fiksummat keskustelevat paljon fiksumpia asioita.

Tuntuu oudolta ajatukselta että Darwin, Newton ja Einstein olisivat pilkanneet muita kuinka heidän ymmärrys on tyhmän tasolla ja miten noin tyhmä voi olla että uskoo jumalan luoneen kaiken.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Kreationismi

52

416

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Odotetaan milloin päästään iskemään kimppuun ja todistamaan kuinka 7000v vanhaan maailmaan uskova on väärässä."

      Kaikki kretut ovat yhtälailla huuhailijoita riippumatta siitä noudattavatko kreationistista ajanmääritystä:

      http://keskustelu.suomi24.fi/t/14699842/kreationistinen-ajanmaaritys

      Kretut jotka sotkevat omasta tai muiden hatusta vetämiä kuvitelmia muinaisiin paimentolaisteksteihin mielensä mukaan ovat monin tavoin YEC-kretujakin epäloogisempia:

      http://keskustelu.suomi24.fi/t/14660173/yec-kretuilu-vs--luterilaisuusmuut

      • Yeshua

        Sinä yurki teet eksyttäjän työtä tällä palstalla. Tarjoat linkkejä YouTube-videoihin jotka ovat sielunvihollisen kätyreiden työtä. Sielusi, jonka pitäisi elää Herran Jeesuksen armon valossa olet myynyt pimeydelle.

        Elät valheessa ja pyrit levittämään valheita eksyttääkseni muita pimeyden herrasi tykö.

        Hylkää saatanasi ja tartu Herraan Jeesukseen niin pelastut.


      • nytyrritiedottaa

        Utti on yhtä jääräpää kuin natsit.
        Jos ei ole samaa ieltä kuin hän on hölmö.
        En ole havainnut yhtäkään järjen kipinää hänen kirjoituksissaan.


      • nytyrritiedottaa kirjoitti:

        Utti on yhtä jääräpää kuin natsit.
        Jos ei ole samaa ieltä kuin hän on hölmö.
        En ole havainnut yhtäkään järjen kipinää hänen kirjoituksissaan.

        "Utti on yhtä jääräpää kuin natsit.
        Jos ei ole samaa ieltä kuin hän on hölmö.
        En ole havainnut yhtäkään järjen kipinää hänen kirjoituksissaan."

        Se johtuu vain siitä, että kykysi eivät ylipäätään riitä järjen havaitsemiseen.


      • utti
        moloch_horridus kirjoitti:

        "Utti on yhtä jääräpää kuin natsit.
        Jos ei ole samaa ieltä kuin hän on hölmö.
        En ole havainnut yhtäkään järjen kipinää hänen kirjoituksissaan."

        Se johtuu vain siitä, että kykysi eivät ylipäätään riitä järjen havaitsemiseen.

        Nuo Jyrbän viimeaikaiset purkaukset kertovat nähdäkseni kuitenkin että jotain menee perille.

        Jyrbää taitaa jo ahdistaa ihan tosissaan, ettei kykene puolustamaan satukirjaansa mitenkään. Tai oikeastaan paradoksaalisesti minä puolustan sen kirjan varsinaisia tekstejä Jyrbän valheilta, Steven DiMattein esimerkin mukaisesti:

        http://contradictionsinthebible.com/defend-biblical-text-getting-genesis-1-right/


      • Juu, mutta tämä kirjoittaja ei ole jyrbä, vaan hämäävästi jyrri-nimeä nimimerkissään käyttävä perähikiä.


      • moloch_horridus kirjoitti:

        Juu, mutta tämä kirjoittaja ei ole jyrbä, vaan hämäävästi jyrri-nimeä nimimerkissään käyttävä perähikiä.

        Ah, ok.


      • Yeshua

        Minulla on Herran Jeesuksen armosta ja siunauksesta kyky tunnistaa eksytetyt ja eksyttäjät. Olet ensijaisesti eksytetty ja toissijaisesti eksyttäjä. Herra auttaa eksytettyä, joka anoo armoa ja pyytää pelastusta. Niille jotka ylpeyttään valitsevat eksyttäjän tien on Herra oikeudenmukaisuudessaan kiivas.

        Viestintuoja, joka tarjoaa armon pelastusrengasta. Se minä olen.


    • kunhan.kommentoin

      "Oletteko itse ikinä muodostaneet omia teorioita ja ajatelmia siitä mitä täysin uutta voitte itse luoda?"

      Olemme, mutta terve itsekritiikki estää meitä levittelemästä niitä muka totuuksina pitkin nettiä.

      Toisaalta, eivät kai kreationistit muodosta itse muuta kuin toistensa mielestä vääräoppisia raamatuntulkintoja?

      • päivänpalaute

        Ei ne jotka yhdistelevät tiedettä,ihmistä, raamattua, jumalaa ja uskontoa.

        Yhtälailla julistetaan evoluutioteoriaa totuutena vaikka siitä ei kukaan kykene luomaan yleismaailmallista tieteellistä mallia ja kaavaa jolla pystyy havainnoimaan kaikkien lajien evoluutiota samasta näkökulmasta. Silloin on jokin pahasti pielessä teoriassa vaikka sitä kuinka yritetään selittää monimutkaisuudella.


      • "Yhtälailla julistetaan evoluutioteoriaa totuutena vaikka siitä ei kukaan kykene luomaan yleismaailmallista tieteellistä mallia ja kaavaa jolla pystyy havainnoimaan kaikkien lajien evoluutiota samasta näkökulmasta. Silloin on jokin pahasti pielessä teoriassa vaikka sitä kuinka yritetään selittää monimutkaisuudella."

        Höpsis. Vaikka miljoonat erilaiset ja eri olosuhteisiin sopeutuneet lajit ovat kehittyneet miljardeja vuosia, niiden kaikkien evoluution voi tiivistää hyvin yksinkertaisesti: Kaikki lajit ovat peräisin yhteisestä kantamuodosta ja ne ovat kehittyneet välimuotojen kautta nykyiselleen sopeutumalla olosuhteisiin miljardien vuosien evoluution eli perinnöllisyyden, satunnaisen muuntelun ja luonnonvalinnan sekä muutaman muun evoluution mekanismin, kuten horisontaalisen geeninvaihdon, satunnaisen ajautumisen ja epigenetiikan jne. avulla. Siinä sinulle yksinkertainen havaintoihin perustuva näkökulma joka ikiselle lajille.


      • päivänpalaute
        moloch_horridus kirjoitti:

        "Yhtälailla julistetaan evoluutioteoriaa totuutena vaikka siitä ei kukaan kykene luomaan yleismaailmallista tieteellistä mallia ja kaavaa jolla pystyy havainnoimaan kaikkien lajien evoluutiota samasta näkökulmasta. Silloin on jokin pahasti pielessä teoriassa vaikka sitä kuinka yritetään selittää monimutkaisuudella."

        Höpsis. Vaikka miljoonat erilaiset ja eri olosuhteisiin sopeutuneet lajit ovat kehittyneet miljardeja vuosia, niiden kaikkien evoluution voi tiivistää hyvin yksinkertaisesti: Kaikki lajit ovat peräisin yhteisestä kantamuodosta ja ne ovat kehittyneet välimuotojen kautta nykyiselleen sopeutumalla olosuhteisiin miljardien vuosien evoluution eli perinnöllisyyden, satunnaisen muuntelun ja luonnonvalinnan sekä muutaman muun evoluution mekanismin, kuten horisontaalisen geeninvaihdon, satunnaisen ajautumisen ja epigenetiikan jne. avulla. Siinä sinulle yksinkertainen havaintoihin perustuva näkökulma joka ikiselle lajille.

        Anna esimerkki dinosauruksista ja kuusesta miten näiden evoluutiota voidaan ymmärtää määrittelysi perusteella yksinkertaisesti. Vaikka et tietäsi mitään noista pystyykö tätä tekemään yleisellä tasolla.


      • moloch_horridus kirjoitti:

        "Yhtälailla julistetaan evoluutioteoriaa totuutena vaikka siitä ei kukaan kykene luomaan yleismaailmallista tieteellistä mallia ja kaavaa jolla pystyy havainnoimaan kaikkien lajien evoluutiota samasta näkökulmasta. Silloin on jokin pahasti pielessä teoriassa vaikka sitä kuinka yritetään selittää monimutkaisuudella."

        Höpsis. Vaikka miljoonat erilaiset ja eri olosuhteisiin sopeutuneet lajit ovat kehittyneet miljardeja vuosia, niiden kaikkien evoluution voi tiivistää hyvin yksinkertaisesti: Kaikki lajit ovat peräisin yhteisestä kantamuodosta ja ne ovat kehittyneet välimuotojen kautta nykyiselleen sopeutumalla olosuhteisiin miljardien vuosien evoluution eli perinnöllisyyden, satunnaisen muuntelun ja luonnonvalinnan sekä muutaman muun evoluution mekanismin, kuten horisontaalisen geeninvaihdon, satunnaisen ajautumisen ja epigenetiikan jne. avulla. Siinä sinulle yksinkertainen havaintoihin perustuva näkökulma joka ikiselle lajille.

        MH. Miksi kannatat skitsoa EVIL-uutiota? Uskomasi evoluutio tuotti RAAMATUN, joka kumoaa evoluution.


      • "Anna esimerkki dinosauruksista ja kuusesta miten näiden evoluutiota voidaan ymmärtää määrittelysi perusteella yksinkertaisesti. Vaikka et tietäsi mitään noista pystyykö tätä tekemään yleisellä tasolla."

        Kumpaankin lajiryhmääsi pätee täysin tuo esittämäni määritelmä. Sitten kehityksestä on selvitettävä vain yksityiskohtia, vaikkapa molekyylibiologian ja fossiiliaineiston avulla.


      • Epäjumalienkieltäjä
        päivänpalaute kirjoitti:

        Ei ne jotka yhdistelevät tiedettä,ihmistä, raamattua, jumalaa ja uskontoa.

        Yhtälailla julistetaan evoluutioteoriaa totuutena vaikka siitä ei kukaan kykene luomaan yleismaailmallista tieteellistä mallia ja kaavaa jolla pystyy havainnoimaan kaikkien lajien evoluutiota samasta näkökulmasta. Silloin on jokin pahasti pielessä teoriassa vaikka sitä kuinka yritetään selittää monimutkaisuudella.

        <<Yhtälailla julistetaan evoluutioteoriaa totuutena vaikka siitä ei kukaan kykene luomaan yleismaailmallista tieteellistä mallia ja kaavaa jolla pystyy havainnoimaan kaikkien lajien evoluutiota samasta näkökulmasta.>>

        Kyllä tuollainen malli kuvattiin jo aika kauan sitten. Lue tuolta:

        https://www.gutenberg.org/ebooks/52187


    • luomisenketju

      Jumalan luomisteot ovat nähtävinä ja myös ne periaatteet, joiden mukaan kaikki maailmassa rakentuu. Jumala ei ole huijari, joka loisi jotain sellaista, joka tutkittaessa antaisi väärän kuvan ajan kulusta.
      Jumalan luomistekojen aikatauluja on nähtävissä kaikkialla ja ei ole mitään syytä olettaa, että Jumala olisi tehnyt äkisti jotain, joka sitten näyttäisi tutkittaessa miljoonilta vuosilta.
      Jumala on kovasti innoissaan siitä, millä tavalla ihminen pystyy löytämään hänen luomistekojensa aikatauluja ja salaisuuksia ja lopulta ihminen löytää myös Jumalan, jonka tiede pystyy todistamaan olevaksi ja kaiken luojaksi ...tämän ilmoittaa Raamattu tapahtuvaksi.
      Silloin on mielenkiintoista todeta, kuinka ateistit hyökkäävät vahvasti tieteen todistusta vastaan, jonka ateistiset tiedemiehet heille todistavat ..
      Nythän ateistit kovasti perustelevat teorioitaan tieteen ilmituomilla todisteilla, vaikka tiede ei todista Jumalan olemassa olosta mitään ..

      • spiigula.ploogula.hii

        "Jumala on kovasti innoissaan siitä, ..."

        Ihanko hän itse tämän kertoi?

        Todennäköisempää on, että olet itse oma jumalasi.


      • Epäjumalienkieltäjä
        spiigula.ploogula.hii kirjoitti:

        "Jumala on kovasti innoissaan siitä, ..."

        Ihanko hän itse tämän kertoi?

        Todennäköisempää on, että olet itse oma jumalasi.

        <<Todennäköisempää on, että olet itse oma jumalasi. >>

        Näinhän se nöyrän kristityn ajatuksenkulku menee:
        Minä olen innoissani = Jumala on innoissaan.
        Minä en hyväksy = Jumala ei hyväksy.
        Minä olen tätä mieltä = Jumala on tätä mieltä.

        Ja Jumalan käsityksiähän ei sovi kyseenalaistaa.


      • IlkimyksenTeologitäti
        Epäjumalienkieltäjä kirjoitti:

        <<Todennäköisempää on, että olet itse oma jumalasi. >>

        Näinhän se nöyrän kristityn ajatuksenkulku menee:
        Minä olen innoissani = Jumala on innoissaan.
        Minä en hyväksy = Jumala ei hyväksy.
        Minä olen tätä mieltä = Jumala on tätä mieltä.

        Ja Jumalan käsityksiähän ei sovi kyseenalaistaa.

        Minä en olisi kyennyt keksimään tuota = Jumala ei kykene luomaan tuota.

        Kuten kitiinikavioista hevosta.


    • "Ei kaikki kreationistit ajattele että maailma luotiin 7 päivässä tai edes 7000v. On myös ihmisiä jotka ajattelevat täysin eri tavalla kuin mitä massamuotti maailma on tuottanut ylimielisiä ihmisiä (ei yleistys mutta tämän palstan selkeä luonne) joiden tyydytys on toisten ajattelun iskeminen kumoon pilkalla ja naurulla."

      Itse nautin kreationistien valheiden paljastamisesta, en siitä, että kreationisti paljastuu niin yksinkertaiseksi, että hän ei ymmärrä mistään yhtään mitään.

      "Odotetaan milloin päästään iskemään kimppuun ja todistamaan kuinka 7000v vanhaan maailmaan uskova on väärässä."

      Tietenkin hän on väärässä, aivan kuten kaikki muutkin evoluution kieltäjät. Minusta tuollaisen uskomuksen erhelliisyyden paljastaminen parhaimillaan saattaa jonkun saada pohtimaan, että miksi hän sellaiseen on tullut uskoneeksi.

      "Kreationistien pilkkaajat: Oletteko itse ikinä muodostaneet omia teorioita ja ajatelmia siitä mitä täysin uutta voitte itse luoda?"

      Juu, mutta ne eivät ole olleet kovinkaan tuloksekkaita. Sinulla on lauseessasi kuitenkin virheellinen sivumerkitys: todellisuudessa ne ovat juuri kreationistit, jotka eivät ikinä oikeasti ole luoneet mitään: he vain lukevat Raamatusta tarinan ja koittavat sovittaa ajattelunsa siihen tosiasioista piittaamatta. Jotta ajatuksella olisi merkitystä, sen tulisi pohjautua tosiasioihin.

      "Miksi te vietätte aikaa palstalla joka on ilmeisesti täysin lapsellisen tasoinen teidän ymmärrykseenne nähden?"

      Tämä on hauska palsta ja ainakin itse olen oppinut täältä paljon ihmisten ajattelusta ja evoluutikkojen tarjoamista tieteellisistä linkeistä.

      "Internetistä varmasti löytyy paikkoja missä paljon fiksummat keskustelevat paljon fiksumpia asioita."

      Epäilemättä. Mutta harvoja yhtä viihdyttäviä palstoja.

      "Tuntuu oudolta ajatukselta että Darwin, Newton ja Einstein olisivat pilkanneet muita kuinka heidän ymmärrys on tyhmän tasolla ja miten noin tyhmä voi olla että uskoo jumalan luoneen kaiken."

      Eivätpä he varmasti tehneetkään sellaista. Tosin heillä ei ollut keskustelukumppaneina nykyajan kreationisteja.

      • "kreationistit, jotka eivät ikinä oikeasti ole luoneet mitään: he vain lukevat Raamatusta tarinan ja koittavat sovittaa ajattelunsa siihen tosiasioista piittaamatta."

        Eipä nuo niistä Raamatun teksteistäkään piittaa eli ennemminkin lukevat jostain kretuvalhetehtaista tarinoita, tai keksivät sellasia itse, ja vääntävät sitten sekä ne Raamatun tekstit että todellisuutta koskevat faktat kieroon omien tarinoidensa tarpeiden mukaan.


      • utti kirjoitti:

        "kreationistit, jotka eivät ikinä oikeasti ole luoneet mitään: he vain lukevat Raamatusta tarinan ja koittavat sovittaa ajattelunsa siihen tosiasioista piittaamatta."

        Eipä nuo niistä Raamatun teksteistäkään piittaa eli ennemminkin lukevat jostain kretuvalhetehtaista tarinoita, tai keksivät sellasia itse, ja vääntävät sitten sekä ne Raamatun tekstit että todellisuutta koskevat faktat kieroon omien tarinoidensa tarpeiden mukaan.

        Juu, sen olet osoittanut.


      • olet.valehtelija

        valehtelet


      • olet.valehtelija kirjoitti:

        valehtelet

        rajua


      • urheasti eläneet ja kunniakkaasti kuolleet pääsevät valhallaan, odinin valtakuntaa.


      • Miten fotosynteesi toimii ilman aurinkoa?


      • olet.valehtelija
        yurki1000jc kirjoitti:

        rajua

        valehtelet


      • Olet.valehtelija

        En ole ainakaan sielunvihollisen valheisiin eksyttäjä kuten sinä.


      • Olet.valehtelija kirjoitti:

        En ole ainakaan sielunvihollisen valheisiin eksyttäjä kuten sinä.

        selitä


      • dsfdfdssd

        Tule verkostomarkkinointi tilaisuuteeni niin saat kuulla kuinka pystyt tienaamaan 100000e kuussa.


      • selitäppäss

        Kuinka pitkäksi aikaa taivaaseen.


    • Kreationismi_on_sairaus

      Yksinkertainen ja tyhjentävä selitys vastaukseksi avauksen tehneelle jeesuksenmorsiammelle:

      Kreationismi on Raamatusta kyhätyn kehäpäätelmän varaan kötystetty uskomusjärjestelmä, jolla narsistisia ja herkkäuskoisia hölmöjä höynäytetään ja rahastetaan. Kreationismin väitteitä "todistetaan" valheita esittämällä tai tosiasioita vääristelemällä.

      • päivänpalaute

        Mitä oli ennen alkuräjähdystä? Etkö tiedä..hehehehehe oot hölmööö tyyhmäää!!!! ääliöööööö!!!! Ei oo oma järjenjuoksusi sen korkeemmalla tasolla kuin jeesuksenmorsiammella.


      • Jännä.ero.siinä
        päivänpalaute kirjoitti:

        Mitä oli ennen alkuräjähdystä? Etkö tiedä..hehehehehe oot hölmööö tyyhmäää!!!! ääliöööööö!!!! Ei oo oma järjenjuoksusi sen korkeemmalla tasolla kuin jeesuksenmorsiammella.

        Rehelliset tiedemiehet tietävät etteivät tiedä. Epärehelliset jeesuksenmorsiammet luulevat tietävänsä.



      • päivänpalaute
        Jännä.ero.siinä kirjoitti:

        Rehelliset tiedemiehet tietävät etteivät tiedä. Epärehelliset jeesuksenmorsiammet luulevat tietävänsä.

        myönnän olette parempia ihmisiä kuin minä.


      • Krea: "Kreationismi on Raamatusta kyhätyn kehäpäätelmän varaan kötystetty uskomusjärjestelmä..."

        ihmelinen evolutio


      • Jännä.ero.siinä kirjoitti:

        Rehelliset tiedemiehet tietävät etteivät tiedä. Epärehelliset jeesuksenmorsiammet luulevat tietävänsä.

        Rehellinen ateisti: "Evoluutiota ei ole, mutten voi uskoa Jumalaan." Henkimaailman juttu.

        OPPIA TÄSTÄ

        https://www.google.fi/#q=demonic possession&tbm=vid

        Mark:
        5:1 Ja he tulivat toiselle puolelle järveä gerasalaisten alueelle.
        5:2 Ja kohta kun hän lähti venheestä, tuli häntä vastaan haudoista mies, joka oli saastaisen hengen vallassa.
        5:3 Hän asusti haudoissa, eikä kukaan enää voinut häntä kahleillakaan sitoa;
        5:4 sillä hän oli monta kertaa ollut sidottuna jalkanuoriin ja kahleisiin, mutta oli särkenyt kahleet ja katkonut jalkanuorat, eikä kukaan kyennyt häntä hillitsemään.
        5:5 Ja hän oleskeli aina, yötä ja päivää, haudoissa ja vuorilla, huutaen ja runnellen itseään kivillä.
        5:6 Kun hän kaukaa näki Jeesuksen, juoksi hän ja kumartui maahan hänen eteensä
        5:7 ja huutaen suurella äänellä sanoi: "Mitä sinulla on minun kanssani tekemistä, Jeesus, Jumalan, Korkeimman, Poika? Minä vannotan sinua Jumalan kautta, älä vaivaa minua."
        5:8 Sillä hän oli sanomaisillaan sille: "Lähde ulos miehestä, sinä saastainen henki."
        5:9 Ja Jeesus kysyi siltä: "Mikä on nimesi?" Niin se sanoi hänelle: "Legio on minun nimeni, sillä meitä on monta."
        5:10 Ja se pyysi pyytämällä häntä, ettei hän lähettäisi niitä pois siitä seudusta.
        5:11 Niin siellä oli lähellä vuorta suuri sikalauma laitumella.
        5:12 Ja ne pyysivät häntä sanoen: "Lähetä meidät sikoihin, että menisimme niihin."
        5:13 Ja hän antoi niille luvan. Niin saastaiset henget lähtivät miehestä ja menivät sikoihin. Silloin lauma, noin kaksituhatta sikaa, syöksyi jyrkännettä alas järveen; ja ne hukkuivat järveen.

        VAINO

        https://www.google.fi/#q=christian persecution&tbm=vid

        Joh. 15:18 Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää, että se on vihannut minua ennen kuin teitä.


      • vggvvg
        yurki1000js kirjoitti:

        Krea: "Kreationismi on Raamatusta kyhätyn kehäpäätelmän varaan kötystetty uskomusjärjestelmä..."

        ihmelinen evolutio

        Myös verbaalisesti ihmelinen evolutio. Hyvää yötä on jo myöhä!


      • yurki1000js kirjoitti:

        Krea: "Kreationismi on Raamatusta kyhätyn kehäpäätelmän varaan kötystetty uskomusjärjestelmä..."

        ihmelinen evolutio

        "ihmelinen evolutio"

        Olen entistä vakuuttuneempi siitä, että yurkin henkilökohtainen sanavarasto rajoittuu noin 10:een sanaan ja nekin tuottaa melkoisia vaikeuksia. Vai menikö arvaus yläkanttiin?.


      • yurki1000js kirjoitti:

        Rehellinen ateisti: "Evoluutiota ei ole, mutten voi uskoa Jumalaan." Henkimaailman juttu.

        OPPIA TÄSTÄ

        https://www.google.fi/#q=demonic possession&tbm=vid

        Mark:
        5:1 Ja he tulivat toiselle puolelle järveä gerasalaisten alueelle.
        5:2 Ja kohta kun hän lähti venheestä, tuli häntä vastaan haudoista mies, joka oli saastaisen hengen vallassa.
        5:3 Hän asusti haudoissa, eikä kukaan enää voinut häntä kahleillakaan sitoa;
        5:4 sillä hän oli monta kertaa ollut sidottuna jalkanuoriin ja kahleisiin, mutta oli särkenyt kahleet ja katkonut jalkanuorat, eikä kukaan kyennyt häntä hillitsemään.
        5:5 Ja hän oleskeli aina, yötä ja päivää, haudoissa ja vuorilla, huutaen ja runnellen itseään kivillä.
        5:6 Kun hän kaukaa näki Jeesuksen, juoksi hän ja kumartui maahan hänen eteensä
        5:7 ja huutaen suurella äänellä sanoi: "Mitä sinulla on minun kanssani tekemistä, Jeesus, Jumalan, Korkeimman, Poika? Minä vannotan sinua Jumalan kautta, älä vaivaa minua."
        5:8 Sillä hän oli sanomaisillaan sille: "Lähde ulos miehestä, sinä saastainen henki."
        5:9 Ja Jeesus kysyi siltä: "Mikä on nimesi?" Niin se sanoi hänelle: "Legio on minun nimeni, sillä meitä on monta."
        5:10 Ja se pyysi pyytämällä häntä, ettei hän lähettäisi niitä pois siitä seudusta.
        5:11 Niin siellä oli lähellä vuorta suuri sikalauma laitumella.
        5:12 Ja ne pyysivät häntä sanoen: "Lähetä meidät sikoihin, että menisimme niihin."
        5:13 Ja hän antoi niille luvan. Niin saastaiset henget lähtivät miehestä ja menivät sikoihin. Silloin lauma, noin kaksituhatta sikaa, syöksyi jyrkännettä alas järveen; ja ne hukkuivat järveen.

        VAINO

        https://www.google.fi/#q=christian persecution&tbm=vid

        Joh. 15:18 Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää, että se on vihannut minua ennen kuin teitä.

        Ihmeellinen uskonto. luonto toimii väärin. babylonialaisten mytologia tiesi paremmin. Tai mitä siitä nyt on jäljellä kun sitä on uudelleensovitettu muutama vuosituhat...


      • ravenlored kirjoitti:

        Ihmeellinen uskonto. luonto toimii väärin. babylonialaisten mytologia tiesi paremmin. Tai mitä siitä nyt on jäljellä kun sitä on uudelleensovitettu muutama vuosituhat...

        LOGIIKKA

        Jos uskoo evoluutioon, muttei ole tyytyväinen evoluutiotuotteisiin, on syytä valittaa SUORAAN evoluutiolle.


      • yurki1000js kirjoitti:

        LOGIIKKA

        Jos uskoo evoluutioon, muttei ole tyytyväinen evoluutiotuotteisiin, on syytä valittaa SUORAAN evoluutiolle.

        Logiikkaa by yurki, syyttää luonnonlakeja siitä että ne ovat olemassa? Jos saa sähköiskun niin onko sähköoppi syyllinen....?


      • On.se.hörhö
        ravenlored kirjoitti:

        Logiikkaa by yurki, syyttää luonnonlakeja siitä että ne ovat olemassa? Jos saa sähköiskun niin onko sähköoppi syyllinen....?

        Niin tai jos Jyrki hurmoapäissään putoaa alas parvekkeelta kielillä puhuen niin Jyrkin hörhölogiikalla Jyrkin tulee pillittää gravitaatiolla.

        Kreationismi on hölmöjen taikauskoa.


      • code_red kirjoitti:

        "ihmelinen evolutio"

        Olen entistä vakuuttuneempi siitä, että yurkin henkilökohtainen sanavarasto rajoittuu noin 10:een sanaan ja nekin tuottaa melkoisia vaikeuksia. Vai menikö arvaus yläkanttiin?.

        Ilja Ilfin ja Jevgeni Petrovin 12 tuolia -romaanissa tavataan näyttelijätär, jonka sanavarasto on kolmekymmentä. Suomennosta en valitettavasti tähän hätään löytänyt.

        "William Shakespeare's vocabulary has been estimated by the experts at
        twelve thousand words. The vocabulary of a Negro from the Mumbo Jumbo tribe
        amounts to three hundred words.
        Ellochka Shukin managed easily and fluently on thirty."


    • näinsevaanmenee

      Einsteinin uskosta

      "Einstein piti elämänsä loppuvaiheissa henkiolentoihin uskomista lapsellisena[50] eikä uskonut jumalaan, joka olisi antropomorfinen, itsenäinen persoonallisuus ja rankaisisi tai palkitsisi. Nuoremmalla iällä hän mainitsi, vuonna 1929, rabbi Herbert Goldsteinille uskovansa Spinozan jumalaan. Toisin sanoen jumalaan, joka on substanssi eli luonto.[50] Einstein käytti paljon uskoon ja jumalaan perustuvia vertauksia, mutta ne eivät silti todista Einsteinin uskovan jumalaan. Kuuluisin tällainen ilmaisu lienee ”Jumala ei heitä noppaa”. Einstein merkitsi virallisiin dokumentteihin usein olevansa uskontokuntaan kuulumaton, mutta kirjoitti olevansa juutalainen, jos uskontokunta oli pakko valita.

      Einstein kirjoitti tiedelehti Natureen vuonna 1940 artikkelin Science and Religion, jossa pohti uskonnon ja tieteen välistä ristiriitaa. Artikkeli antaa kuvan, että Einstein piti tieteen ja uskon välisiä eroavaisuuksia väärinymmärryksinä. Vuonna 1954 hän taas kirjoitti erittäin uskontovastaisen kirjeen saksalaisfilosofi Eric Gutkindille. Kirjeessä hän kuvailee uskontoa lapselliseksi taikauskoksi ja haukkuu Raamatun kokoelmaksi alkukantaisia legendoja. Einstein myös kieltää juutalaisten aseman valittuna kansana. Hän kirjoittaa: ”Heillä [juutalaisilla] ei ole mitään erityisominaisuuksia muihin ihmisiin nähden. Minulle juutalainen uskonto on kuten kaikki muutkin: lapsellisten taikauskojen ruumiillistuma.” "Minulle sana "jumala" ei ole muuta kuin inhimillisen heikkouden ilmaisu ja tuote. Raamattu on kokoelma kunniallisia mutta alkukantaisia legendoja, jotka ovat melko lapsellisia. Edes hienostuneet tulkinnat eivät voi tätä asiaa muuttaa," Einstein toteaa kirjeessään.[51]"

    • alkujaloppumiten

      Raamattu kansalle kertoo luomisen järjestyksen selkeämmin: Kysymys on Mooseksen saamasta ilmestystiedosta, jonka mukaan hän näitä tuo esiin.
      1 päivä tulkoon valkeus
      2 päivä haihtumisen luominen
      3 päivä maan päällä olevan veden ja maan erottaminen, yksi manner ja yksi meri ja myös kasvien luominen
      4 päivä aurinko paikoilleen, kuu paikoilleen, koko avaruuden järjestelmä paikoilleen omille kiertoradoilleen (mitä Mooses ilmestyksessään näki tässä kohtaa ja mitä hän näki omilla luonnollisilla silmillään - sitä hän yrittää tässä kuvata. Hänellä ei ollut mitään käsitystä oikeasti siitä, mitä oli tapahtunut jo ennen kuin maa oli turmeltunut ja joutunut veden valtaan kokonansa, siis ennen 1 Mooseksen kirjan 1 luvun ensimmäistä jaetta.)
      5 päivä meren eläimet ja linnut
      6 päivä maan eläinten luominen ja ihmisen luominen

      Mikä oli tuo valkeus, joka riitti antamaan kasvun ja voiman aluksi, ennen kuin aurinko oli pantu oikealle radalleen? Raamattu antaa meille siitä selkeän kuvan Ilmestyskirjassa 22:5 'Yötä ei enää ole, eivätkä he tarvitse lampun valoa eivätkä auringon valoa, sillä Herra Jumala valaisee heitä.' Aluksi Jumala omalla kirkkaudellaan siis valaisi ja lämmitti maan piiriä ja saattoi sen tilaan, jossa voi menestyä kaikki, neljäntenä päivänä Jumala asetti auringon oikealle etäisyydelle ja oikealle kiertoradalle , jotta se tekee sen tehtävän, joka sille kuului.

      Luomisen päivät olivat siis Jumalan päiviä, joiden pituutta ei ole kerrottu oikeasti meille lainkaan. Kuudentena Jumalan päivänä luotiin siis vasta ihminen 'iltapuhteella', koska ensin luotiin muut eläimet kaikki.

      Milloin Jumala voi oikeasti sanoa, että kaikki oli 'erittäin hyvää'? Vasta silloin, kun koko maa oli täynnä elämää ja meri ja järvet ja joet olivat täynnä elämää.

      Mitä meille kerto eläinten ja kasvien lisääntyminen? Se kertoo sen tavan, millä Jumala täytti maan kokonaan, ei hän luonut kaikkea täyteen, vaan asetti alun kaikelle moninaisuudelle, joka sitten hänen säätämiensä lisääntymistapojen mukaan alkoi lisääntyä ja täyttää maata ja vesiä ja ilmaa. (Kertomus Nooan arkista vahvistaa tämän asian hyvin selkeästi.) Aikaa siis kului valtavan paljon kaiken elämän leviämiseksi täyttämään kaikki maa ja kaikki vedet ja ilma.

      Miksi Moosekselle annettiin näin epämääräinen imestystieto kaiken ennalleen asettamisesta? Siihen meillä ei ole vastausta, muuta kuin se, että Raamattu kertoo Jeesuksen kertomuksen kokonaisuudessaan, maan uudelleen asuttavaksi tekemisestä, ihmisen lunastamisesta synnin orjuudesta ja aina iankaikkisuuden maan luomiseen asti.

      Olennaista ei ole siis Raamatussa se, kuinka täsmällistä tieto on, vaan se Jumalan pelastussuunnitelma vapaan tahdon saaneen ihmisen pelastamiseksi ja päästämiseksi ikuiseen elämään Jumalan yhteydessä.

      Meidän pelastuksemme ei ole siis lainkaan riippuvainen siitä, kauanko nuo Jumalan luomisen päivät kestivät - sillä ei ole mitään merkitystä Raamatun tärkeimmän ilmoituksen kannalta! Ehkä Jumala tarkoituksella jätti kertomatta asioita, koska oli luonut ihmisen uteliaaksi ja arveli, että ihminen kyllä lähtee mielellään etsimään kysymyksiin vastauksia. Niin on myös tapahtunut.

      Mikä on sitten ihmisen aika täällä? Siihenkään Raamattu ei anna täsmällistä vastausta. Kertomus Adamista on takautuma 1 Mooseksen kirjan 1 luvun 26-29 jakeisiin ja itse Adam on se ihminen, josta voidaan alkaa Jeesuksen sukupuu. Tuo kertomus takautumana kertoo tuon 1 luvun ihmisen luomisen tarinan ja sitten se kertoo tuon Adamin kertomuksen, kun hänet ja Eva oli asetettu Edeniin (=Jumalan puutarhaan). Ihmisiä oli siis ennen, jopa paljon ennen, Adamia, joka siirrettiin Edenin puutarhaan, sekin voidaan todeta Kainin kertomuksesta. Kain pelkäsi, että ihmiset tappavat hänet, kun hän joutuu lähtemään kotiseudultaan muualle - Kain siis tiesi, että on ihmisiä muualla asumassa ja pelkäsi. Ei Kain isäänsä ja äitiänsä pelännyt! Eivät he olisi poikaansa surmanneet!

      Adamissa meille vain kerrotaan se, että ihmisen on täysin mahdotonta noudattaa Jumalan tahtoa - ihminen ei pysty siihen! Miksi meidät luotiin tällaisiksi? Koska Jumala tahtoi lahjoittaa jokaiselle iankaikkisen elämän; sitä ei siis voi yksikään ihminen ansaita, eikä tehdä mitään sen saamiseksi! Adam siis aloittaa ihmisen kertomuksen Jeesuksesta ihmisenä, joka oli tuleva kerran sovittamaan meidän syntimme - ihminen ja Jumala. Jeesuksesta Jumalana kertomus alkaa sitten jo paljon ennen, 'ennen kuin maailma olikaan' - Jeesus Jumala on aina ollut.

      Voit olla tästä edellä olevasta mitä mieltä tahansa, mutta Jeesuksesta et voi olla mitä mieltä tahansa, jos haluat sisälle iankaikkiseen elämään Jeesuksen kanssa!

      Nooan kertomus näyttäytyy myös aika erilaisena kuvana edellä olevan perusteella ajateltuna ja nähtynä!

    • alkujaloppumiten

      Mitä kertomus Nooasta kertoo meille ja millainen oli tuo vedenpaisumus?
      Mooses sai siitäkin ilmestystietoa ja ehkä myös kertomuksia, jotka olivat kulkeneet sukupolvelta toiselle.
      Nooan arkin mitat on annettu tarkasti. Sinne siis mahtui vain se määrä erilaisia eläimiä, mitä Nooa ja hänen perheensä tarvitsi aluksi, kun he tulivat arkista ulos ja aloittivat elämän. Vedenpaisumus on kuva Nooan tunteman maailman hävittämisestä - eihän Nooan tuntema maailma ollut kovin laaja, jonkinlainen kuva lähi-idästä Nooalla saattoi olla aikalaistensa matkakertomuksista, joita hän kuuli ihmisiltä, jotka olivat kulkeneet eri puolilla.
      Mooseksen saama ilmestystieto käsitti siis sen mitä Jumala halusi hänen tuovan esiin. Jälleen Jumala jätti paljon kertomatta, miksi? Koska se ei ole olennaista. Nooan kertomuksen olennainen merkitys on siinä, että Nooassa valmisteltiin Israelin kansan geeniperimää juuri oikeanlaiseksi - eikä vain Israelin kansan geeniperimää (Israelia ei ollut vielä Nooan aikana), vaan erityisesti Jumalan katse jo silloin kiinnittyi Jeesuksen äidin geeniperimään, jonka Jumala halusi täsmällisesti siksi, mitä se sitten oli tuon Marian esi-isien ja -äitien sukupolvien ketjun tuloksena! Luukas kertoo tuon Jeesuksen sukupuun Adamiin asti!

      Oleellista on siis Nooan vedenpaisumus kertomuksessa juuri se Jumalan puuttuminen asioihin, jotta Jeesus voi syntyä juuri oikealle äidille ja juuri oikeaan aikaan. Jeesuksesta on siis kysymys jälleen!

      Edellä olevasta ajatuksesta voit olla jälleen mitä mieltä tahansa, mutta Jeesuksesta et voi olla mitä mieltä tahansa, jos haluat päästä sisälle iankaikkiseen elämään.

      Raamattu ei siis ole täsmällinen tietokirja, mutta se antaa jonkinlaisen Jumalan haluaman kokonaiskuvan ihmiskunnan vaiheista Jeesukseen ja hänen sovitukseensa ja aina Jeesuksen Herrauteen iankaikkisuudessa ja jo nyt! Miten Jumala siis johdatti kaikkea juuri niin, kuin hän tahtoi.

    • Epäjumalienkieltäjä

      <<Ei kaikki kreationistit ajattele että maailma luotiin 7 päivässä tai edes 7000v.>>

      Ajatella voi mitä tahansa, mutta eikö tärkeintä ole, että mitkä perusteet (argumentit) on ajatella jollakin tavalla. Erilaisia kuvitelmia ei kreationisteilta puutu. Puuttuu vain perusteluja.

      • Epäjumalienkieltäjä

        <<Vastuu on kuulijalla.>>

        Varsinkin sinun höpötyksiä lukiessa.


    • Itseajattelupalkitsee

      Tiedoksi vain että AitoJyri ei ossallaistu luomispäivien pituuskeskusteluun millään lailla koska Raamattu ei noiden päivien pituuksista yhtään mitään.
      Molo saa mölistäniistä ihan mitä lystää ja saa jopa uskoa omiin juttuihinsa joita ei ole havaittu vaan hän uskoo mieluummin toisten juttuihin ja toistelee niitä kuin apina.

    • Tämä on kreationismipalsta.
      Täällä pitää keskustella kreationismista eikä keksiä ja kehitellä kreatiosmin ulkopuolisia teorioita.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8366
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe