Hyvinkään oma Trump ?

Piikki.täysin.auki

On saatu tiedoksi ettei ns. Martinkadun valojen rakentamisella ollut teknisen lautakunnan päätöstä. Asiasta kertovat 2 lautakunnan jäsentä tänään Aamupostissa. Siis liikennesuunnittelu on omin päin tilannut konsultin tuhoamaan toimivab liikenteen tuossa risteyksessä ja veronmaksajien rahaa on palanut ilman kenenkään päättävän tahon lupaa. Kaupungin johtohenkilöt edelleen vaikenevat asiasta.

50

1086

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TietoaTarvitaan

      Aloittaja kertoi jotain olennaista, ja keskusteluun tarvittaisiin lopultakin vastaajien selkeitä vastauksia, "kantajat" keskustelevat keskenään ja esittävät kysymyksiä koko ajan, ja "vastaajat" ovat uppiniskaisesti ja itseriittoisesti hiljaa. Pelkäämme saavamme seuraavaksi liikenneratkaisujen suunnittelijoilta ja päättäjiltä uhmakasta ja nöyryyttävää kaupunkilaisten halveksimista.
      Milloinkahan liikenneinsinööri kertoo kaupunkilaisille siitä prosessista/projektista kuinka esim. Martinkadun risteyksen liikennevalojen tarpeellisuus ja ratkaisu päätettiin. Ja myös siitä, miksi suojatievalot ovat pimeänä Ruotsalaisen koulun suojatien kohdalla. Suojatiehän siinä edelleen on, mutta viereisissä liikennevaloissa turhautuvat autoilijat eivät noudata suojatiesääntöjä, koska eivät enää huomaa valotonta suojatietä, tai eivät halua pysähtyä enää toistamiseen, selvittyään turhista, vain sujuvan liikenteen tarpeettomasti pysäyttäneistä punaisista.
      Hei, haloo liikenneinsinööri, kerro nyt ihmeessä jotakin, että tiedämme sinun olevan edes töissäsi ja kuittaavan palkkasi!

      • Hommat.haltuun

        Kaupunginjohtajan pitäisi nyt herätä ja puuttua asiaan. Haastattelu vaikka ilmaislehteen niin tavoittaa kaikki kaupungin asukkaat. Yhden itsekkään sooloilu alkaa jo riittämään.


      • taluttaja
        Hommat.haltuun kirjoitti:

        Kaupunginjohtajan pitäisi nyt herätä ja puuttua asiaan. Haastattelu vaikka ilmaislehteen niin tavoittaa kaikki kaupungin asukkaat. Yhden itsekkään sooloilu alkaa jo riittämään.

        Kaupunginjohtaja -> mies on puudeli, pelkkä litran mitta täysin toisten vietävissä, vailla omaa ajattelukykyä. Eli ao "johtaja" ei kyllä saa mitään aikaiseksi


      • Odotellaan
        taluttaja kirjoitti:

        Kaupunginjohtaja -> mies on puudeli, pelkkä litran mitta täysin toisten vietävissä, vailla omaa ajattelukykyä. Eli ao "johtaja" ei kyllä saa mitään aikaiseksi

        Jonkun pitää oikeasti puuttua kaupungin mainetta pilaavaan ongelmaan. Kukaan vaaleissa oleva ehdokas ei vielä tätä ryhtiliikettä ole ilmoittanut tekevänsä.


      • Anonyymi
        Odotellaan kirjoitti:

        Jonkun pitää oikeasti puuttua kaupungin mainetta pilaavaan ongelmaan. Kukaan vaaleissa oleva ehdokas ei vielä tätä ryhtiliikettä ole ilmoittanut tekevänsä.

        Kaikki edelleen ennallaan. Piipertäjät kiusaavat ihmisiä. Sairaalaankaan ei saadauutta ajoyhteyttä kolmostieltä, koskasilloin menee muutama neliö piiperöiden lenkkipolusta. Pinta-ala muutos alle 1.n prosentin luokkaa, mutta häiriköille ei riitä mikään. Toisten hengenhätä ei heitä liikuta, koska ambulanssit joutuu kiertämään pitkät kiertotiet muutaman häiriköivän lenkkelijän vuoksi.


    • Harde_

      Vastuun kantajalle potkut perseille ja äkkiä. Lukemalla itsensä insinööriksi, ei juuri ole merkitystä, jos ei ymmärrä lukemaansa tai osaa lukemaansa soveltaa .

    • verorahatharakoille

      Miksi kyseistä 'insinööriä' ei voi laittaa pois virasta, tai edes hyllylle vähäksi aikaa. Niinhän se muissakin työpaikoissa, jos töppäät jatkuvalla syötöllä, teet virheitä, niin saat lähteä. Ei kenenkään firma kestä moista rahantuhlausta, se menee konkkaan hyvin äkkiä. Mutta Hyvinkäällä on näköjään pohjaton kassa.

      • TITITI.TAATAATAA.TITITI

        Konsultti on myös säätänyt suojateiden näkövammaisille tarkoitetun äänimerkin ( piipityksen ) niin kovalle että lähitalojen asukkaat sen kuulevat. Tuohan on jo tahallista asukkaiden kiusaamista.


    • Puusilmänen

      Virka on työpaikka josta ei niin vaan tarvitse lähteä pois!

      Pitäisi varmaankin vilkkua keltaisella ne Ruotsalaisen koulun kohdalla olevat suojatien valot jotta ko. suojatie vielä havaittaisiin jatkossa!!!

      • Jonkun.tuttu

        Keväällä lämpimillä keleillä nuo suojatiemerkit kadusta lähtevät. Näöin on suunnitellut konsultti.


    • HärskiäPimitystä

      Ihan asian ytimeen osuva juttu: http://www.aamuposti.fi/artikkeli/481528-valtuutettu-ruoskii-hyvinkaata-suorin-sanoin-valitukset-kaikuvat-taysin-kuuroille
      Tuossa puhuttiin nimenomaan näistä liikenneasioista, kun ei mikään auta, eikä virkamiehet kuuntele asukkaita, tai kerro mitään motiivia tekemisilleen, jos sitä yleensä on. On ikäänkuin virkamiesten ikioma kaupunki, jossa saa tehdä kuten itseä huvittaa ja omien näkemysten pohjalta. Enää ei ole mielenosoituksiin pitkä matka, jos tahti näin omavaltaisesti jatkuu. Missään muissa kaupungeissa ei ole tyritty mokomaa liikennesuunnittelua niin useaan otteeseen, kuin täällä, että aihe on jatkuvasti ollut lehtien ja netin mielipidekirjoituksissa jo vuosia. Ainoa liikennesuunnittelun motiivi, mikä on annettu julkisuuteen on "sinivalkoiset lasit"! Näillä laseilla Kiuru ei näe omaa nenänvarttaan pidemmälle.

      • Kiinteistöosaaja

        On törkeää ettei kukaan päättäjä millään tavoin puutu tähän toimintaan. Onko Martinkadun risteyksen sekoittanut konsultti otettu toimimaan kilpailutuksen kautta, vai liittyykö asiaan jotain pahempaakin? Miten on jääviyskysymykset selvitetty ja kenen valvonnassa esteellisyyskysymykset ovat kaupungilla. Jonkun niitä on valvottava, koska taloyhtiöitäkin valvotaan esteellisyyskysymyksissä. On myös erikoista ettei valtuuston jäsenetkään saa tietoa asiasta, vaikka heillä on äänestäjien valtuutus ja siten he edustavat ikään kuin kaupungin rahoittajia. Veronmaksajatjan nuo remontit rahoittaa.


      • Riku-P

        Ei ole konsultin nimeä missään julkaistu, eikä sitä, mitä tämä maksoi. Lisäksi on jätetty arvioimatta tai mittaamatta liikennemäärien alkuperäinen lähtötilanne ja nykyinen. Alkuperäiset liikennemäärät jäävät Martinkadulla hyvin vähäisiksi, joten valot olisivat olleet siltäösin perusteettomat.

        Jos valoilla tähdätään Seittemänmiehenkadun länsipään sulkemiseen, olisi valojen todellista tarvetta pitänyt tutkia kiinteistöliikenteen arvion mukaan, tai sulkemalla Seittemänmiehenkatu koeluontoisesti vaikka kuukauden ajaksi ja näin selvittää valojen todellinen tarve.

        Nythän on niin, että Seittemänmiehenkadun länsipäässä asuvat kulkevat pääasiassa Seit.miehenkatua itään ja tätä itään suuntaavaa liikennettä lisää tätä reittiä keskustaan suuntautuva läpiajoliikenne näiden valojen välttämiseksi, joten nyt liikennemääriä ei kannata mitata.

        Mutta jos ajatellaan asiaa niin, että suurin osa Seittemänmiehenkadun länsipään liikenteestä on läpiajoa ja jos länsipää suljetaan, jää jäljelle vain kiinteistöliikenne, joka on todellisuudessa niin vähäistä, ettei se kuormita Martinpuiston risteystä, eikä edes Seittemänmiehenkatua, koska läpiajo on poistunut. Näin liikennemäärät olisivat entistäkin vähäisemmät, joten lisätoimenpiteisiin ei olisi mitään perusteita.

        Lähtökohta liikenneratkaisujen lisätoimenpiteisiin ryhtymisen perusteeksi on onnettomuudet, jatkuvat ylinopeudet, liikenteen merkittävä kasvu, liikenteen merkittävä haitta ympäristölle (asukkaille ja kevyelle liikenteelle) ja ennakoivaa muutoksesta (kadun sulku) johtuvaa lisätoimenpiteiden tarpeen arviointia on juuri liikennemäärien arviointi tai mittaus ja liikenteen suuntautumisen tutkiminen ja arviointi ennen ja jälkeen muutoksen Nyt kun tätä ei ole suoritettu, eikä erityisiä riskejä ole, putoaa lisätoimenpiteiden (valojen hankinta) tarpeellisuuden perusteilta pohja.

        Nyt tuntuukin, että valot on hankittu joistain muista syistä, kun liikennemääristä, tai -turvallisuudesta johtuen, koska Seit.mieh.kadun läpiajon estyttyä sen liikenne vähenee ja jäljelle jäävät liikennemäärät eivät nosta Martinkadun liikennemääriä millään logiikalla juuri mitään.


      • Riku-P

        Ellei Kiuru sitten suunnittele Seittemänmiehenkadun liikenteen lisäämistä ja tämän liikenteen kääntämistä tässä kohtaa Uudenmaankadulle... Järjetöntä sekin olisi, kun Seittemänmiehenkatu on muutenkin pieni kokoojakatu, jonka liikennemääriä asukkaat ovat toistuvasti toivoneet alennettavan. Nyt asukkaat luulevat liikennemäärien laskevan kun länsipää suljetaan, mutta Kiuru onkin tehnyt jo tällekin läpiajoliikenteelle korvaavan reitin Martinkadun kautta. Ihme kiertoreitti suunnitelmia, ei kyllä edusta hyvän tai ekologisten arvojen mukaista toimintaa, vaan pikemminkin ammattitaidottomuutta ja kyvyttömyyttä suunnitella kunnon ratkaisuja kompromissien sijaan.


      • EiTästäTuleMitään
        Riku-P kirjoitti:

        Ellei Kiuru sitten suunnittele Seittemänmiehenkadun liikenteen lisäämistä ja tämän liikenteen kääntämistä tässä kohtaa Uudenmaankadulle... Järjetöntä sekin olisi, kun Seittemänmiehenkatu on muutenkin pieni kokoojakatu, jonka liikennemääriä asukkaat ovat toistuvasti toivoneet alennettavan. Nyt asukkaat luulevat liikennemäärien laskevan kun länsipää suljetaan, mutta Kiuru onkin tehnyt jo tällekin läpiajoliikenteelle korvaavan reitin Martinkadun kautta. Ihme kiertoreitti suunnitelmia, ei kyllä edusta hyvän tai ekologisten arvojen mukaista toimintaa, vaan pikemminkin ammattitaidottomuutta ja kyvyttömyyttä suunnitella kunnon ratkaisuja kompromissien sijaan.

        Ja sitten ammattitaidottomuuden lisäksi tehdään asioita salaa ilman lautakunnan päätöstä. Päätöksenteon kiertämisellä kierrellään jotain muuta. Suunnittelu toimii täysin oman ajattelun pohjalta, eikä huomioi muita seikkoja tai ota kaupunkilaisten ääntä kuuleviin korviinsa! Tämä on jo sairasta oman edun itsekästä tavoittelua, joka on saatava loppumaan! Kiuru vaihtoon ja pätevämpi tilalle tekemään kunnon oikeasti toimivat suunnitelmat, joiden tekemiseen ei tarvita konsulttia!! Kiuru ei osaa suunnitella, kuin pyöräteitä ja me emme semmoista suunnittelijaa kaipaa, nyt kun pyörätietkin on jo kunnossa.


      • Oma.trump
        EiTästäTuleMitään kirjoitti:

        Ja sitten ammattitaidottomuuden lisäksi tehdään asioita salaa ilman lautakunnan päätöstä. Päätöksenteon kiertämisellä kierrellään jotain muuta. Suunnittelu toimii täysin oman ajattelun pohjalta, eikä huomioi muita seikkoja tai ota kaupunkilaisten ääntä kuuleviin korviinsa! Tämä on jo sairasta oman edun itsekästä tavoittelua, joka on saatava loppumaan! Kiuru vaihtoon ja pätevämpi tilalle tekemään kunnon oikeasti toimivat suunnitelmat, joiden tekemiseen ei tarvita konsulttia!! Kiuru ei osaa suunnitella, kuin pyöräteitä ja me emme semmoista suunnittelijaa kaipaa, nyt kun pyörätietkin on jo kunnossa.

        Ei lautakunnalta kysellä jos omin päin tilaa konsultin paikalle "suunnittelemaan". Kyseessä on heppu jonka toimiin ei kukaan uskalla puuttua, ei esimiehet eikä poliittiset "päättäjät". Kaikki vaan nuolee.


    • Jurristi

      Tällaisella palstalla kirjoittelu ei tuota tulosta, koska keskustelupalstojen arvo on laskenut viime vuosna rajusti häiriköiden epäasiallisten kirjoitusten vuoksi. Asiallisetkin kirjoitukset luokitellaan samaan luokkaan, koska samassa keskusteluketjussa on lähes aina myös törkykommentteja. Jonkun henkilön on tehtävä kuntalaisaloite ja kerättävä siihen riittävästi nimiä. Kuntalaisaloite on kansalaisaloite, joka on toimiva ja tehokas asiakirja: Sitä ei voida sivuuttaa. Kun selvityspyyntö on kirjoitettu ja perusteltu hyvin ja liitteenä on lista nimiä, niin siitä vain kopioita ja yhdet kaikkien valtuustopuolueiden puheenjohtajille. Sama paperi tekniseen lautakuntaan. Ja jos mitään ei ala kuulu, niin sama paperi ja lisäselvitys lähimpään hallinto-oikeuteen.
      Kyllä kunnanvaltuuston on saatava virkamiehiin vipinää.
      Mistä löytyy se rohkea hyvinkääläinen joka uskaltaa tehdä aloitteen omalla nimellään?

      • Alkoi.toiminta

        Huhtikuussa on mahdollisuus vaikuttaa asiaan. Kuntavaaliehdokkaat ovat sopivasti esillä torilla ym. paikoissa ja mitä useampi henkilö ottaa keskusteluissa monen ehdokkaan kanssa tämän esille, niin silloin ehdokkaat tuovat vaalimainoksissaan saman esille. Siinä voi kertoa ettei petosta kannata yrittää, koska sen taas voi nimen kanssa kertoa mediassa ja sitähän he pelkäävät, negatiivista julkisuutta.


    • Reklaami

      Eli niinkö, että pelko huijariksi paljastumisesta on ainoa motiivi toimia niin kuin on luvannut? Negatiivinen jukisuus riittää joskus narsistiselle henkiölle joka haluaa vain olla esillä. Se on jukisuutta. Mitä mieltä muuten olette siitä, että joku poliitikko ottaa "täyden poliittisen vastuun" hommasta jota ei ole voinut hoitaa tai on tyrinyt täydellisesti. Taloudellista vastuuta hän ei ole koskaan luvannut ottaa.

    • Näsi_PekkaNäsi

      Mihin tarvitaan Kiurua lainkaan. Kyllä se sihteerikin osaa konsultin soittaa paikalle. Konsulttien käyttämisessä noin yleensäkkin haiskahtaa lahjus, kun suunnittelija tilaa suunnittelijan ja vielä kaikki tehdään vähintään kahteen kertaan, niin on hinta kohdallaan. On niitä Hyvinkäällä ollut kaikenlaista soran myynnistä aina polttopuihin, eikä kaupungin autojen käyttö omiin ja tuttavien tarpeisiin ole harvinaisuus vaan joka päiväistä.

    • HyvätNeuvot

      Jos olet äänestänyt kunnallisvaaleissa ja ehdokkaasi istuu kunnanvaltuustossa, niin ota häneen yhteyttä, ja kysele. Jos ehdokkaasi ei päässyt hehkuttamaan aatteitaan ja jäi rannalle, niin ota yhteyttä johonkin toiseen tumpeloon, siis tavalliseen kunnanvaltuuston jäseneen ja kerro että äänestit häntä, ja haluat hänet nyt selvittämään asioita. Ja soittele viikoittain hänelle, ja kysele mitä katuasialle kuuluu.

    • Valojapäälle

      On teilläki perkele ongelmat! Kitistään yksistä liikennevaloista kuukausitolkulla!?!

      • Suoraan.sanottuna

        Ei ole kysymys pelkästään yksistä liikennevaloista, vaan koko kaupungin liikennesuunnittelusta ja sen toteutuksesta. Kaikki menee päin persettä ja käytän nyt samaa tyyliä kuin sinäkin, eli suorasukaisuutta. Nyt ei ole kysymys vain tästä hetkestä, vaan vuosia jatkuneesta ihmisten liikkumisen sabotoinnista. Oletko itse teknisessä virastossa töissä, kun lähdet veronmaksajia nokertelemaan?


      • Valojapäälle
        Suoraan.sanottuna kirjoitti:

        Ei ole kysymys pelkästään yksistä liikennevaloista, vaan koko kaupungin liikennesuunnittelusta ja sen toteutuksesta. Kaikki menee päin persettä ja käytän nyt samaa tyyliä kuin sinäkin, eli suorasukaisuutta. Nyt ei ole kysymys vain tästä hetkestä, vaan vuosia jatkuneesta ihmisten liikkumisen sabotoinnista. Oletko itse teknisessä virastossa töissä, kun lähdet veronmaksajia nokertelemaan?

        En todellakaan ole!:) Mutta koko ikäni Hyvinkäällä liikkuneena jokaisella mahdollisella kulkineella ei ikinä ole minkään valtakunnan ongelmia ollut! Ja se kenellä siellä on niin en ainakaan suosittele isompiin ympyröihin lähtemistä! Ainakaan Suomen rajojen ulkopuolelle! Ja muuten veroja on myös maksettu enemmän kun pitäisi! Siitä voisin ennemminkin täällä itkeä mutta kun on mailmassa oikeitakin murheita!;) Mutta siinä ollaan samaa mieltä että kaikki menee päin persettä! Hiukan vaan isommassa mittakaavassa!!


      • OnkoHvnk-lläruuhkia

        Nii-in, se on sitä porukkaa, jolla ei ole mitään oikeita ongelmia. Eikä ehkä edes omaa elämää tai jos on, se on selvästi hyyyvin rajoittunutta.


      • SurkeaaJaNaurettavaa

        Totta on, ettei Hyvinkäällä ole liikenteen kanssa ollut ongelmia, niin miksi sitten tämä suunnittelija silti kokoajan on milloin mitäkin risteystä tai mutkaa muokkaamassa ja vielä huonompaan suuntaan ja kalliilla rahalla? Ne oikeat ongelmat, mitä nyt on, on vieläkin korjaamatta ollut jo vuosia. Suunnittelija on nyt keskittynyt liian hyvin toimivien ratkaisujen romuttamiseen.


    • SurkeaaJaNaurettavaa

      Kuten edellä on mainittu, niin kyse ei ole yksittäis tapauksesta, vaan yleensäkin tästä koko liikennejärjestelmän kanssa sooloilusta vasten kaupunkilaisten tahtoa. Ne, ketkä haluaa keskustella muista ongelmistaan, niin oikean ketjun luulisi niillekin olevan.

      Kuitenkin tämä liikenteen vaikeuttaminen ja naurettavat suunnitelmat ovat olleet arvostelun kohteena jo vuosia. Muistan ajan, kun ei vielä ollut korttia, kun tämä sama aihe herätti kiivasta keskustelua lehdissä ja silloisessa opiskelupaikassani. Nyt tämä surkea touhu on mennyt jo niin pitkälle, että ulkopaikkakunnillakin Hyvinkään liikennesuunnittelu on surullisen kuuluisa tapaus ja virnuilun aihe ainakin ammattikuljettajien keskuudessa. Tämä jo kertoo, että jotain on pielessä. Lisäksi en tiedä toista vastaavaa kaupunkia, jossa suunnittelu on näin yksipuoliseen ja lyhytnäköiseen ajatusmaailmaan pohjautuva. Ja vielä kaupunkilaisia kuuntelematon lautakunnalta tietoja pimittävä osasto. Tämä surkea suunnittelu on tähän asti tullut erittäin kalliiksi ja tulee jatkossakin, ellei sitä saada nyt ruotuun.

      Suunnittelija on täysin onneton, kun käyttää konsulttia ja sälyttää syyt sitten konsultin niskaan, vaikka todellisuudessa sai kuitenkin sen mitä pohjimmiltaan oikeasti halusi, eli hankaloitettua liikennettä. Lautakunnan sana piti saada ohitettua, että näin idioottimainen suunnitelma menee läpi ilman perusteita, tai näyttöä tarpeellisuudesta. Suunnittelijan päämäärä on saada liikennettä hankaloitettua kaikin keinoin, ilman perusteita, koska on autoiluvastainen hihhuli.

      • Mäenlaskija

        Oma kirjoituksesi perustuu yksipuoliseen ja lyhytnäköiseen ajatusmaailmaan. Sinulle sana liikenne näyttää olevan moottoriliikenteen tai kenties henkilöautoliikenteen synonyymi. Analyyttinen ja moniulotteinen ajatusmaailma ottaisi huomioon myös esimerkiksi motorisoidun liikenteen aiheuttaman ympäristökuormituksen arvioidessa erilaisten liikenneratkaisujen tarkoituksenmukaisuutta. Kenties sinun kannattaisi harkita jatkokoulutusta ammattikoulun lisäksi, jos analyyttinen ja kriittinen ajattelu kiinnostaa.


      • SurkeaaJaNaurettavaa

        Otinkin tässä nyt kantaa ajoneuvo, eli autoliikenteeseen. Kevyen liikenteen osalta nämä järjestelyt eivät ole juurikaan puhuttaneet, koska sen osalta hommat on hoidettu melko mallikkaasti. Nimenomaan autoliikennettä nämä puhetta nostaneet järjestelyt ovatkin koskeneet ja tämä ketju lisäksi liikenneosaston kyseenalaista päätöksenteon ohittavaa toimintaa.

        Toki, jos lähdetään tälle, eri kulkuneuvoja koskevalle linjalle, niin liikenneasioissa on otettava kaikki kulkumuodot ja turvallisuus huomioon. Ajoneuvoliikenne on näistä silti erityisessä roolissa käsittäen monia erilaisia ja -kokoisia ajoneuvotyyppejä, jotka kaikki aiheuttavat nykyisillä liikennettä haittaavilla järjestelyillä entistä enemmän energiahukkaa ja päästöjä tavalla, tai toisella.
        Jos pyöräilijä joutuu hetken seisahtumaan ja lähtemään taas liikkeelle, hänen ympäristökuormituksensa pysyy silti vakiona, toisin, kuin ajoneuvoliikenteellä.

        Ajoneuvoliikenne ei siirry polkimile sen olosuhteita haittaamalla, eikä ajoneuvoliikenteen haittaaminen infran keinoin ole perusteltua mistään näkökulmasta katsottuna ilman erityistä todettua turvallisuus riskiä.

        Jos Mäenlaskijalla on eri käsitys liikennesuunnittelun ympäristö- ja turvallisuuspainopisteistä, voin aloittaa tästä aiheesta yksityiskohtaisen luennon, kaikki näkökulmat huomioon ottaen 1960 -luvulta lähitulevaisuuteen asti, infra- ja energiatekniikan ammattilaisena ja opiskelijana.


      • Kiinteistöosaaja

        Olet oikeassa. Helsingissä vinoillaan pienen kylän tekoruuhkista ja toinen aihe on hintti-kyykkäpeli. Osaavat vinoillen aina kysellä miten jokojoko meni, vaikka varsin hyvin tietävät etten ikinä mene moista maakuntapeliä katsomaan. Liikenne liittyy osittain kiinteistöasioihin ja Vantaallakin erään kiinteistön ja katualueen palaverissa alkua odotellessa tokaistiin että "tätä sitten ei tehdä Hyvinkään malliin". Kadusta tuli hyvä ja liittymä kiinteistölle toimii hyvin, eikä liikennevaloja ole lähimaillakaan. Siis Hyvinkään maine negatiivisesti todellakin tunnetaan pääkaupunkiseudulla.


    • ääknivyH

      Hyvä jos Martinkadun valot voitaisiin pitää toistaiseksi vilkkumassa keltaista kun on niin vähäinen hyöty niistä ja liikenne kulkee esteettömämmin ilman niitä ainakin nykyisillä liikennemäärilllä. Tykkäättekö muuten Hyvinlinnan edessä olevasta uudesta paikoitussysteemistä? Olen kuullut että siitä ei monikaan pidä ja vain harvoja hankalia taskuparkkeja!!!

      • Meitä.opastetaan

        Sitä on kirottu ja kiitetty, sekä neuvottu ajamaan Hyvinkäänkadun kautta. Neuvon antoi teknisen lautakunnan puheenjohtaja, joka ei läppäristään nöhnyt katupiirustuksia. Etsitään ketju sinulle kun ehditään.


    • LiikenneSujuu

      Kaupungin sivuilta näkee osan suunnitelmista, mutta tiedot eivät koskaan näytä realiaikaisilta. Tiedotus on puutteellista, koska paikallinen lehti on avuton, se ei kykene pitämään yhteyttä kaupungin virkamiehiin ja informoimaan muusta kuin naapurikuntien kissaristiäisistä ja julkaisemaan muiden lehtien roskikisita keräämiään kahden päivän ikäisiä"uutisia".
      Seittemänmiehenkadun liikenne on oletettavasti se, jonka vuoksi Martikadun risteykseen on viritetty ne liikennevalot. Jos ja kun yhteys S-miehenkadulta Kalevankatuun katkaistaan siirtyy katkaistu liikenne Martikadun kautta ohjatuksi.
      On todennäköistä, että liikennelaskenta on suoritettu jollakin tavalla. Oma käsitykseni on se, että joinakin aikoina, kuten klo 15.40 - 17.00 liikenne Kalevankadulta Seittemämiehenkadulle on lähes yhtä vilkasta kuin Kalevankatua etelää päin.
      Käykää katsomassa. Itse katselen sitä ikkunastani.

      • nuolee.nuolee

        Olihan siinä kuvattu Riihimäen ja Lopen kansanedustajat Riihimäen asemalla. Varsinkin Heinonen saa palstatilaa toistuvasti ja lehteä kutsutaankin Heinosen pää-äänenkannattajaksi. Mutta Hyvinkään kansanedustajasta juttua vain silloin kun ongelmatoimittaja haukkuu häntä kolumnissaan. Nty vaalien alla on hyvä seurata keitä muita kehutaan kokoaukeaman jutuilla Rantalaisen lisäksi.


    • Hyvin.tuhmaa

      Aloitukseen liittyen, miten on mahdollista että liikennesuunnittelu toimi omin päin ilman lautakunnan päätöstä ?

      • Oma.trump

        On mahdollista.


      • Nyt.riittää

        Kuulemma toimii ja konsultti toimii myös tilauksen mukaisesti. Pikemminkin diktatuuria kuin demokratiaa ja kuitenkin verovarat käytössä.


      • Kovin.luvattu

        Muutosta tulossa vaalien jälkeen. Päättäjät kun vaihtuvat uusiin lautakunnissa.


    • Liikenneralli

      Onko tuosta Seittemänmiehenkadun sulkemisesta/rajoittamisesta autoliikenteeltä olemassa mitään päätöksiä? On kyllä melkoinen ralli käynnissä tuolla kadulla päiväsaikaan.

      • RalliJatkuu

        Tuskin rajoitetaan. Silloinhan ylimitoitetulta kauppakeskukselta edelleen vähenisi asiakkaat. Kaikki reitit pidetään auki, näin on paikallinen kauppakamari päättänyt ja muiden on toteltava.


    • Anonyymi

      Tuo Sonninmäen puiston suojelijoiden nillityksestä välikommetin tehnyt kirjoittaa täyttä asiaa. Se katu Kuumolankadun rautatiesillalta Hangon radan vieressä Sairaalakadulle on oikea ratkaisu. Koko laaja puisto jää edelleen puistoksi ja koirien paskatusalueeksi.
      Taas se, että liikennejärjestelyistä vastaavat henkilöt tekevät näköjään vääriä ratkaisuja, näyttää kuuluvan Hyvinkäällä johonkin kirjoittamattomaan, mystiseen lakiin. Olisikohan seuraavana asiana syytä hankaloittaa yksityistä henkilöautoliikennettä Sairaalalle esim. vähentämällä pysäköintipaikkoja ja lisäämällä pysäköinnnintarkastajien määrää. Ja muutettava tarkastajien palkkaus provisiopalkaksi.
      Siihen Martinkadun risteyksen valojärjestelyyn on kai jo totuttu. Se joskus tökkii, kun Martinkadulta vasemmalle, Kirjavalletolpalle päin kääntyvä toispaikkakuntalainen törmää suojatien punaosiin valoihin, eikä huomaa 10 metrin päässä olevia vihreitä valoja, ja pysähtyy ja tukkii koko risteysalueen. Tällöin perään kertyneitä viimeiset jäävät risteysalueelle, kun heille syttyvät jo seuraavat punaiset valot, ja risteävälle liikenteelle vihreät.
      Tyypillistä Hyvinkäällä on se, etteivät kaupungin liikennejärjestelyistä vastaavat henkilöt kerro paikallisessa lehdessä, kuinka "erikoisristeyksissä" tulee liikennöidä ja välttää sakot. Poliisihan ei kerro mitään.

    • Anonyymi

      Kun nyt on vaihtunut kaupunginjohtaja ja myös uusi tekninen lautakunta aloittanut, niin voisivatko he tarkastaa tuon Martinkadun-Uudenmaakadun risteyksen liikennevaloskandaalin. Siinä tärveltiin tarkoituksella kaupungin varoja aivan tarpeettomasti, vaikka kuinka asiantuntijat varoittivat ja kaupungin asukkaat vastustivat. Liikennesuunnittelijat pitäisi saada vastuuseen tuosta skandaalista.

      • Anonyymi

        Kukahan Hyvinkäällä tietää, onko se Seittemänmiehenkadun ja Kalevankadun risteys edelleen sulkulistalla? Niiden Martikadun valojenhan oli tarkoitus annostella liikennettä Uudenmaankadulta Seittemämiehenkadulle.


    • Anonyymi

      Nyt vastaavaa koheltamista on Sandelininkadun ent. Terveyskeskuken kohdalla. Keusoten alueen valtuuston kokoomuslaiset valtuutetut ajavat väkisin toimintojen siirtämistä ruuhkaiselle sairaalanmäelle pois asukkaiden lähettyviltä. Sandeliininkadun kiinteistössä ilmenee lähiaikoina "kosteusvaurio" ja perään aletaan puhua homeongelmasta. Malliesimerkkinä käytetään ent. Sahanmäen palvelukeskuksen kiinteistöä, joka homeongelmineen todettiin ns. käyttökelvottomksi, mutta myynnin jälkeen yksityiset ottivat sen toimipisteekseen ja vain nimi muutettiin. Puhallus mallia Hyvinkää.

    • Anonyymi

      Pyytäisikö joku MOT-ohjelmaa tutkimaan näitä niin saadaan selkoa asioihin ja valtakuntaan näkyvyyttä miten hommat Hyvinkäällä hoidetaan.

      • Anonyymi

        Tutkihan MOT jokunen vuosi sitten jonkin nuorisosäätiön asuntojen rahoitusta ja kahden henkilön pakoilua asiassa. Jutun yhteydessä yrittivät haastatella hyvinkääläistä henkilöä aiheen suhteen, mutta eivät onnistuneet. Tuolloin aiheeseen ei liittynyt Hyvinkään kaupungin entistä kiinteistöomaisuutta koskevia ns. uudelleen sijoitusta ja uuteen omistukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tutkihan MOT jokunen vuosi sitten jonkin nuorisosäätiön asuntojen rahoitusta ja kahden henkilön pakoilua asiassa. Jutun yhteydessä yrittivät haastatella hyvinkääläistä henkilöä aiheen suhteen, mutta eivät onnistuneet. Tuolloin aiheeseen ei liittynyt Hyvinkään kaupungin entistä kiinteistöomaisuutta koskevia ns. uudelleen sijoitusta ja uuteen omistukseen.

        Jonkun asioista oikeasti tietävän päättäjän pitäisi olla se vuotaja joka aluksi paljastaisi kaiken kähminnän kaupungin omaisuuden myymiseen alle käyvän arvon. Kun paljastusketjun pää on saatu auki ja muutama apuri syytteeseen niin kyllä he sitten oman etunsa vuoksi kertoo kaiken. Tämä kaava on toiminut muuallakin, eri kaupungeissa ja jopa valtioissa. Nyt toimeksi vaan, sisäpiiriläinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jonkun asioista oikeasti tietävän päättäjän pitäisi olla se vuotaja joka aluksi paljastaisi kaiken kähminnän kaupungin omaisuuden myymiseen alle käyvän arvon. Kun paljastusketjun pää on saatu auki ja muutama apuri syytteeseen niin kyllä he sitten oman etunsa vuoksi kertoo kaiken. Tämä kaava on toiminut muuallakin, eri kaupungeissa ja jopa valtioissa. Nyt toimeksi vaan, sisäpiiriläinen.

        Eivät tuon tyyppiset asiat selviä Hyvinkäällä, koska hyvinkääläiset ovat nössöjä.
        Tuo Sandelininkadun terveyskeskusrakennus jugent-tyyppisine perusrakennuksineen on oiva paikka yksityiselle yrittäjälle, joka toteaa asiantuntijoiden tutkimana, ettei mitään ilmastoitnipuutteita tai homeongelmia ole.
        Jostakin kummasta syystä Hyvinkäällä hyväksytään gangsterityyppinen kähmintä ja rikollisuus, jonka mätä ja älyllisesti vajaa luottamushenkilöstö hyväksyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät tuon tyyppiset asiat selviä Hyvinkäällä, koska hyvinkääläiset ovat nössöjä.
        Tuo Sandelininkadun terveyskeskusrakennus jugent-tyyppisine perusrakennuksineen on oiva paikka yksityiselle yrittäjälle, joka toteaa asiantuntijoiden tutkimana, ettei mitään ilmastoitnipuutteita tai homeongelmia ole.
        Jostakin kummasta syystä Hyvinkäällä hyväksytään gangsterityyppinen kähmintä ja rikollisuus, jonka mätä ja älyllisesti vajaa luottamushenkilöstö hyväksyy.

        Eikös myös homeinen yhteiskoulu ole kokemassa ihmekorjautumista ja muuttumassa vanhusten kollektiiviksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät tuon tyyppiset asiat selviä Hyvinkäällä, koska hyvinkääläiset ovat nössöjä.
        Tuo Sandelininkadun terveyskeskusrakennus jugent-tyyppisine perusrakennuksineen on oiva paikka yksityiselle yrittäjälle, joka toteaa asiantuntijoiden tutkimana, ettei mitään ilmastoitnipuutteita tai homeongelmia ole.
        Jostakin kummasta syystä Hyvinkäällä hyväksytään gangsterityyppinen kähmintä ja rikollisuus, jonka mätä ja älyllisesti vajaa luottamushenkilöstö hyväksyy.

        Tunnetaan yleisesti nimellä Hyvinkään mafia kansalaisten keskuudessa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8316
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe