Pahuuden ongelma selittyy aivan yksiselitteisesti:
maailma on hirveä paikka, koska ateisti ihmiset tekevät siitä hirveän joka päivä.
Siksi ihmiskunnalla ei ole muuta toivoa, kuin syntisten Vapahtajan antama toivo.
Maailma on hirveä paikka!!!
26
296
Vastaukset
- nhgfdsdfyuio
Totta!
- tiiuyuyykujuj
Ilman uskovaisia ei olisi ollut uskonsotia, ei noitavainoja, eikä viattomien ihmisten tuomitsemista. Uskovaisten lähimmäisrakkaus on silkkaa vihaa.
- näinsevaanmenee
Maailma paranisi oleellisesti kun jumaluskoiset lopettavat harhoissaan elämisen.
Jumaluskoiset kun ovat suurin kanto kaskessa ihmiskunnan hyvinvoinnin tiellä. Jos elämä siltä tuntuu, niin se on sitten sitä.
Voit varmaan mennä keskustelemaan pappisi kanssa tai soittaa seurakunnan palvelevaan puhelimeen. Varmaan Google haku auttaa aluksi jopa trolleja.- qåaäzm
Maailma olisi paratiisimainen paikka jos kaikki eläisi Jeesuksen ohjeiden mukaan. Hänhän kehotti tekemään hyvää toiselle ihmiselle.
- jhgfdsasery
Ateistit ne vaan suunnittelee uusia aseita, että maailman tilanne pahenee entisestään
- klnjhgvgflnlbh
jhgfdsasery kirjoitti:
Ateistit ne vaan suunnittelee uusia aseita, että maailman tilanne pahenee entisestään
...ja uskovaiset räjäyttelevät pilvenpiirtäjiä.
- qåaäzm
klnjhgvgflnlbh kirjoitti:
...ja uskovaiset räjäyttelevät pilvenpiirtäjiä.
Käskiks Jeesus niin tekemään? Ei tod. Taisi olla nämä teot jonkun muun systeemin vaikutusta kuin aidon kristinuskon.
Kristinuskon nimissä ollaan tehty paljon pahaa mutta silloin kyseessä eivät ole olleet Jeesuksen omat (uskoontulleet) vaan nimikristityt. On osattava erottaa nämä ryhmät toisistaan. Ei ole Jeesuksen syy jos ihminen pahuutta tekee vaan sen tekijän. Jeesus kehotti tekemään sitä hyvää toiselle mitä itselleen halutaan tehtävän.
Maailma olisi todella paratiisimainen jos ihmiset ahkeroitsisivat toiselle hyvää, uhrautuisivat toisen edestä, pyrkisivät hyvyyteen jne. Mutta kun ihminen on mikä on, ahne, itsekäs, omahyväinen, petollinen, vallanhaluinen, hyvän vihamies, kateellinen, väkivaltainen, jne jne.
Tulokset puhuu puolestaan maailmassa. Näettehän kaiken pahuuden ja väkivallan maailmassa? Tämä on seurausta siitä että Jeesus on sivuutettu. Näin se vaan on. - EipäTetenkään
No True Scotsman
qåaäzm kirjoitti:
Käskiks Jeesus niin tekemään? Ei tod. Taisi olla nämä teot jonkun muun systeemin vaikutusta kuin aidon kristinuskon.
Kristinuskon nimissä ollaan tehty paljon pahaa mutta silloin kyseessä eivät ole olleet Jeesuksen omat (uskoontulleet) vaan nimikristityt. On osattava erottaa nämä ryhmät toisistaan. Ei ole Jeesuksen syy jos ihminen pahuutta tekee vaan sen tekijän. Jeesus kehotti tekemään sitä hyvää toiselle mitä itselleen halutaan tehtävän.
Maailma olisi todella paratiisimainen jos ihmiset ahkeroitsisivat toiselle hyvää, uhrautuisivat toisen edestä, pyrkisivät hyvyyteen jne. Mutta kun ihminen on mikä on, ahne, itsekäs, omahyväinen, petollinen, vallanhaluinen, hyvän vihamies, kateellinen, väkivaltainen, jne jne.
Tulokset puhuu puolestaan maailmassa. Näettehän kaiken pahuuden ja väkivallan maailmassa? Tämä on seurausta siitä että Jeesus on sivuutettu. Näin se vaan on.Niiiin alussa oli sana mutta https://fi.wikipedia.org/wiki/Kansan_temppeli
- näinsevaanmenee
"Maailma olisi paratiisimainen paikka jos kaikki eläisi Jeesuksen ohjeiden mukaan. Hänhän kehotti tekemään hyvää toiselle ihmiselle."
Jospa sen uskonnon tuputtamisen sijaan alkaisit käyttäytymään ihmisiksi muita kohtaan ja siten omalta osaltasi tekemään tästä maailmasta parempaa paikkaa kaikille, ihan uskonnosta riippumatta.
- trturey
Jumalaa ei ole. Vapahtajaa ei ole.
- jhfdsdrtyuop
Totta, niille jotka suunnittelee aina vaan uudenaikaisempia aseita, siis ateistit
- trturtreu
jhfdsdrtyuop kirjoitti:
Totta, niille jotka suunnittelee aina vaan uudenaikaisempia aseita, siis ateistit
En tiedä mitä yrität sanoa kun en viitannut aseisiin millään tavalla. Jumalaa ei tietenkään ole olemassa.
- Epäjumalienkieltäjä
Maailma on ihmiselle parempi paikka kuin koskaan. Sotia on vähemmän, sairauksia on vähemmän ja köyhyyttä on suhteellisesti vähemmän kuin koskaan ihmiskunnan historiassa. Paljon on vielä tehtävää, mutta mikään ei parane rukoilemalla.
- q.v
Pahuuden ongelmaan on kaksi mahdollista ratkaisua.
1. Jumala on olemassa mutta paha
tai
2. Jumalaa ei ole
Jos Jumalasta ei ole mitään todisteita niin mikä on teistin paras syy uskoa sen olemassaolo? - uskonpohjatontyhmyys
Suomessa ei kuolla nälkään eikä kulkutauteihin, lapsikuolleisuus on romahtanut, murhien määrä romahtanut ja väestön koulutustaso ja elintaso ja elinikä noussut huimasti takavuosista. Koskaan ennen ei ole mennyt näin hyvin, mutta hihhulin mielestä kaikki on tietenkin huonommin kuin koskaan.
"Kun todellisuus ei vastaa hihhulin harhaisia kuvitelmia, alkaa hihhuli aina etsimään vikaa todellisuudesta, ei koskaan typeristä harhakuvitelmistaan". Säälittävät idiootit. - RistiVittuun
Maailma on hirveä paikka siksi, kun "Jumalaa" ei ole.
On toki ihmisiä, jotka uskonnon varjolla pääsevät tekemään pahaa.
-Putin on ortodoksien suosiossa. Ja juurikin heidän avullaan päässyt diktaattorin asemaan.
-Trump järjestää rukousaamiaisiaan. Pääsi valtaan pitkälti oikeistolaisten ääriuskovaisten avulla.
-Turkin Erdogan roikkuu vallassa vain ja ainoastaan islaminuskoisten tuen myötä.
Jokaisen diktaattorin takaa löytyy joku lahko tai uskonto.- Epäjumalienkieltäjä
Niin pitää muistaa, että kärsimystä aiheuttavat paljon muukin kuin ihmisten pahuus. Malaria, jokisokeus, isorokko, mustasurma, kuppa, syövät jne jne.
Juurikin taudit ovat tappaneet kaikista eniten ihmisiä historian aikana.
Ja nimenomaan kaikista yli sadasta miljardista syntyneestä ihmisestä noin puolet on kuollut lapsena - tauteihin.
Viisikymmentä miljardia kuollutta lasta. Eikä Jumala ole tehnyt mitään muuta kuin katsellut lasten kuolevan ja heittänyt ne lapset Helvetin tulisiin pätseihin, koska he ovat perisyntisiä. Näin on, jos uskot kristinuskon absurdeihin oppeihin.
- Eimuutatoivoa
syntisen Vapahtajan takia kaikki menee päin Helvettiä, koska Jumala juoksee huorissa eikä kuule rukouksiamme. Miksi Jumala nai toisten vaimoja mutta kieltää se itse?
- trivia
"Maailma olisi todella paratiisimainen jos ihmiset ahkeroitsisivat toiselle hyvää, uhrautuisivat toisen edestä, pyrkisivät hyvyyteen jne. Mutta kun ihminen on mikä on, ahne, itsekäs, omahyväinen, petollinen, vallanhaluinen, hyvän vihamies, kateellinen, väkivaltainen, jne jne."
Aivan oikein. Tuen teesiä.
Vetoomus kristityille. Rukoilkaa kaikkivoipaa Jeesustanne lakkauttamaan armeijat ja sota-asetuotannon kaikista maailman maista. Hän voisi tehdä sen kaikkivoivan jeesuksenne toimesta.
Ellei rukoilu tepsi liittykää rauhanliikkeisiin sotaa vastaan. Vaatikaa kristillisen maiden natosotajärjestöä lakkautettavaksi. Vaatikaa Venäjän, Kiinan ja muiden maiden asevarustelua lakkautettavaksi.
Sama vetoomus ateisteille ihmisyyden vuoksi. Emme todellakaan halua tappaa ketään ihonvärin, uskonnon tai omaisuuden vuoksi. - heirätys
Ei uskonto tai ateismi muuta todellisuutta.se on vain yksi tapa yrittää hyväksyä tätä olemassa olon kauheutta.Mikä vois olla sit täydellinen maailma....loputon dopamiinin jms. eritys,kuolemattomuus ja että tietoisuus jää tarpeeksi riittävään pisteeseen.
- kjhyrewert789
Täydellistä maailmaa ei tule koskaan tässä maailman ajassa, koska tilanne vaan entisestään pahenee, toistaiseksi suomi on välttynyt näiltä ongelmilta, se luulo että näin jatkuu on loppumassa muutaman vuoden kuluttua.
- Severus76
Aloitetaan ensimmäisestä virheellisestä olettamuksesta: "maailma on hirveä paikka". Verrattuna mihin? Jos otetaan vertailukohteeksi vaikkapa sellainen hypoteettinen tila, jossa kaikki koskaan eläneet "hyvät" ihmiset soittavat yhdessä harmonisesti harppua tai balalaikkaa ikuisesti yhdessä ja hurraavat, kuinka kaikki on hyvin ja Herra on kiva ja kiltti ja kaikki maistuu vaniljalta, niin onko se siten Paratiisi?
Voisi meinaan minun mielestäni käydä kypsäksi aika nopeasti.
Minun mielestäni maailma on aika hieno paikka. Etenkin, kun mistään paremmasta ei ole luotettavaa tietoa. Minä olen tänä iltana leikkinyt ihanien kummilasteni kanssa, ja katson nytkin heidän hienoja piirrustuksiaan pöydälläni.
Minun nähdäkseni he eivät ole tehneet mitään syntiä tai konnuuksia, jos ei muutamaa juustonaksun palaa sohvalla sellaisiksi lasketa. He ovat aivan yksiselitteisesti kultaisia, rakastettavia ja upeita ihmisen alkuja. Paitsi ehkä aloittajan mielestä, joka ilmeisesti vaatii heitä tilille jostain Aatamin alkusynnistä.
Minä olen ateisti. Tai jos ihan tarkkoja ollaan, niin agnostikko, koska en voi sanoa varmasti tietäväni, ette Jumalaa tai jumalia ole olemassa - en vain ole koskaan nähnyt pienintäkään todistetta, että moisia olisi.
Minäkin uskon. En siihen, että joku partajeesus olisi poistanut minulta syntieni taakan tulemalla hirveällä tavalla kidutetuksi ja tapetuksi vaan siihen, että minä ihan itse olen vastuussa kaikesta, mitä minä teen tai jätän tekemättä. Minä en ole millään tavalla syypää siihen, että joku mies on parituhatta vuotta sitten naulattu lankkuun. Sen sijaan lasken ansiokseni sen, että omalta osaltani varmistan, että sellaista ei enää tapahdu minun vahvivuorollani sekä sen, että jatkossa omalla heikolla panoksellani varmistan, että aloittajan kaltaiset pikkuhitlerit eivät pääse määrittämään sitä, mikä tekee ihmisestä "hyvän".
Loppukaneetiksi kerron, että minun mielestäni "hyvä" ihminen on sellainen, joka auttaa muita riippumatta heidän uskonnostaan, seksuaalisesta suuntauksestaan tai yleisestä p-mäisyydestään. Jos maailma olisikin hirveä paikka, niin omasta puolestani teen parhaani, että kummilapsilleni se olisi vähemmän sellainen. - alfa123om22
Pahuus ei ole ongelma, vaan raamattu on harhaoppi. Sen väitteet, että Isä yksin on hyvä ovat valhetta. Tosiasiassa vain minä olen hyvä.
Ihminen luotiin Jumalan kuvaksi ja kaltaiseksi; eli ruumiilta ja sielulta. Mutta Jumalan Henki on erilainen, ja sitä ei ihmiselle annettu. Tuo henki on kauttaaltaan paha ja petollinen. Ihmiselle annettiin elämän henkäys, mutta ei Jumalan henkeä eli ns. Herran henkeä. Tuo henki vaikuttaa eri eläinlajeissa tehden niistä pahoja ja petollisia.
Herran hengellä on toinenkin nimi eli Iblis. Eli saatana.
1. Raamattu on kauttaaltaan harhainen kirja.
2. Jumala on ruumis, sielu ja henki. Kaksi ensimmäistä kohtuullisia, mutta henki läpeensä paha.
Vaikka minä olen ainoa hyvä en silti siedä eläimiä, joissa on saatana. Ei ihmisen velvollisuus ole katsoa elukoiden perään. Elukat ovat kauttaaltaan petollisia ja kavalia sekä pahoja.
Toista ihmistä kohtaan ihminen voi olla hyvä, mutta ei elukoita kohtaan kuin vain satunnaisesti. Pahat ansaitsevat pahan kohtalon.
Raamattu on huonojen esikuvien ja esimerkkien kirja. Aabraham, Mooses, Daavid, Jeesus, Paavali etc. Kaikki nuo olivat huonoja esimerkkejä ja huonoja esikuvia. Heistä on määrä ottaa oppia ja olla itse parempi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi694580Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D1004048- 543579
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul382871Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!262613Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa612562- 482449
- 391937
- 471918
Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus2511741