Valmistin tänään Italianpadan jauhelihasta pussiaines ja tuli maksaan n, 4.50eur ja tuosta määrästä syön kylläkin 3 päivää niin eipä lämmin ruoka nyt kohtuuttomia tule maksaan, osan tuosta padasta tietenkin olis voinut laittaa pakkaseen ja keittää lisäks perunoita.
Italianpata
22
4285
Vastaukset
- murrettuleipäparas
Leipää pittää kans syödä ruuankin kans,Meillä oli kotipitäjän pyhäkoulussa aikojen alussa sanonta että menee muuten pelastusarmeijaan koko ruokailu jos jääpi leipä syömättä.
- selisäks
Niin toki ruisleipä siihen lisäks ni ok, olen katsonut monia elokuvia niinkuin kun muut ni kun aletaan syömään, valkoista leipää taitetaan siinä vaikka soppa ruokana.
- Pataan_vaan
Leipä vaan tuppaa olemaan kalliimpaa kuin jauheliha.
- etheqth
Soijarouhe tulee vielä lihaa halvemmaksi.
- köyhtynyt
Kreikkalainen lihapata -aioin tehdä, en raskinut ostaa rosmariinia, yli kaksi euroa, tuli normi.
- Karvian-täti
Minä tein kanssa tuota italianpataa mutta jätin jauhelihan ja pussin sisällön pois padasta, käytän niitä ehkä seuraavalla kerralla kun teen taas tätä ihanaa pataa.
Italianpata on ihan jees settiä. Sitä voi paistaa pannulla ja mikroaaltouunittaa tarvittaessa. Lisäksi siitä saa spesiaalisen laatikkoruoan munamaitoseoksen kanssa. Ja vaikka pitsan päällistä. Tabascos mauste antaa italianpadalle vielä lisää ulottuvuuksia, samoin kuin chilit etikassa ja tuoreskurkku kuutoituna ja suolan kanssa. Sekä keitinkananmunat suolalla voi hyvin mixata italianpadan kanssa.
Köyhän maestron minestronesoppa. Sitä täällä tein. kasvisliemikuutio, hernemaissipaprikapakastepussin jämät, pari päivää vanhaa keitettyä perunaa sakeuttajaksi,makaroonia mites muuten..pakkasesta löyty vanhastaan kuutioituja lanttuja porkkanaa purjoo. kirveliä,valkopippuri kurkumaa ketsuppia tuomaan tomaattista makua. Siinä itsessään on jo tarpeeks makuja..lievä etikkaisuus sokeri jne.. Kohta syömään. Ai niin kuivaavaaleeta leipää Italialaisiittain. Sitruunavettä tai miedosti mehulla maustettua vettä. no on maitookin. on niin nestepitosta että pitäs täyttää.
- golden.cup
Italianpadan mausteet on tosiaan kohdallaan. Ja itse olen tehnyt niin, että on pieni annos jauhelihaa, pari desiä vettä ja pari lusikallista pata-aineksia.
Pussin sisältö säilyy kyllä muutaman päivän jääkaapissa niin voi taas parin päivän kuluttua tehdä, jos haluaa välillä syödä jotain muuta. - zioöx
Viimeksi kun ostin kyseisiä pata-aineksia johon lisätä jauhelihaa, kanaa jne. Huomasin kuinka paljon erinlaisia vaihtoehtoja : napolinpataa, mexionpataa, italinanpataa ja mitä kaikkia niitä olikaan. Nimellä suomalaistapataa ei näyttänyt olevan. Olisiko itse kehittämäni sitten melkein suomalaista kun lisäsin barilla spaghettia katkonaisena sekä kasvislientä lisäksi pataan.
Ohjeistuksen mukaisesti italianpatakin olisi tarvinnut aterimet niin puuromaista siitä tuli joten sovelsin lisämäällä. Minulla on kyllä toisenlainen näkemys pata ruuista kuin se että niistä tulee ns. puuroa jos ei kehitä lisää ketä milläkin kasviksilla , makarooneilla. En siis ollutkaan ainoa " syntinen " joka myös syö " hirveitä " valmisruokiakin - xuocö
En vielä tiedä, oletettavasti kun heräävät tulee joku / jotkut tähän ns. ketjuun selittämään mielipidettään " kuinka hirveetä moskaa jne " täällä jotkut syövät . Minulta kerrankin kysyi eräs ihminen mitä laitan ruuaksi " tänään " Ihminen joka ei edes ikinä ole ruokapöydässäni istunut eikä kodissani käynyt jne. Sanoin tekeväväni valmis pata-aineksista nopeasti jotain. Kysyjän ilme oli närkästynyt kuinka hän ei sellaista " moskaa jne " Vastasin hänelle vain että eikö ole hyvä asia että sinun ei "tarvitse" syödä mielestäsi ns. ihan " moskaruokaa "
- kyllälöytyyyyy
Juu kyllä näitä terveysvalistajia löytyy mutta monestikki vituilleen kuitenkin asiat./Eihän pusseista valmistaminen nyt mikään paha ratkaisu ole. Osa ostaa valmiina eineksinä vai kuka valmistaa nykyään itse maksalaatikon
- moskakin.kelpaa
Jokainen syö sitä mitä pystyy, siis rahallisesti ja taitojen mukaan. Älytöntä sellainen terveysvalistus. Minä ainakin laitan sekä eineksiä, valmiita pussipatoja tai sitten itsetehtyä alusta loppuun, ihan sen mukaan mitä ehtii ja jaksaa.
Joskus on pelkkä puuropäivä kun rahaa ei muuhun ole.
Älkää muista välittäkö, se on vain pieni äänekäs vähemmistö, joka toisia mollaa. - meitänäiteevalmistaa
Jos vielä tuosta aloittajan menuusta haluaa laskea yhden annoksen hintaa, kaali on vielä kohtuuhintaista. Keittoa tai laatikkoa/pataa. Vaikkapa keittoa, pikkuisen sekaan jauhelihaa/kanaa, hieman muita vihanneksia ja mausteita. Keittokananmuna ja annos keittoa, hinta tippuu aloittajan ateriahinnasta vielä puoleen. Leivänkin voi yrittää valmistaa itse jos paljon käyttää, niin taas putoaa kustannukset.
- Tänäänkin.teen
Kannattaa ostaa Rainbow Italian pata iso 250 gramman pussi. Siinä käytetty tummaa pastaa, se on terveellisempää kuin vaalea. Eikä jauhelihaa tarvitse 700 grammaa, 400 grammaa riittää varsin hyvin. Hyvä, halpa ja terveellinen ruoka.
- halppismerkitttt
Ostaa kans noita halppismerkki pata-ainespusseja ni ihan hyviä.
- vaihtoehtoja.on
Sitten vielä jos italianpataan laittaakin pelkkää makaronia lihan asemasta, sekin sopii yhteen. Ei aina tarvitse lihaa.
- keitettyperuna
Keitetty perunakin maistuu tuon italianpadan sivussa tai seassa.
- seuraavaksi
Seuraavaksi valmistan chili corn carne.
- korjauskorjaus
Korjaan siis tarkoitin chili con carne.
Etusivu / Reseptit / Chili con carne
Chili con carne
Mailo Mailo Pääruoat Gluteeniton Sokeriton Kananmunaton Maidoton
49
Reseptiä katsottu 267 388 kertaa
Tulosta
Vain resepti
30
63
Muistiin
Suosikiksi
Kopioi
Kokkaus
Chili con carne
‹›
4 annosta | Valmistusaika 30 - 60 min
Raaka-aineet Ostoslistalle
400 g jauhelihaa
1 Sipuli
3 kynttä valkosipulia
1 vihreä paprika
1 keltainen paprika
1-2 punaista chilipaprikaa
chilijauhetta maun mukaan
mustapippurirouhetta
1 tlk tomaattimurskaa
1 tlk papuja
persiljaa
- liiankallistaaaa
Liian kallista tuollaiset padat kun itsellä halvempaa herkkua jauhoja veden kanssa ja sitten narskuttaa makaronia suuhun nam nam, margariiniä toki syön 400gr päivässä ni energiaa tulee.
- unohtanutvälillä
Välillä unohtaa noi pata jutut mutta täytyy taas tehdä ja kunnon määrä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123880MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar782037Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5481641Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851308Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671097Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331028Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3808