Pormestari kehui "saavutuksiaan" estottomasti

topakkatäti

Pormestari Ikonen kehui Aamulehdessä 5.2. estottomasti saavutuksiaan. Hänen kaudellaan Tampere on noussut rupusakista maamme eliittien joukkoon. Täällä viheralueita kunnioitetaan rakentamalla Eteläpuisto täyteen ökyasuntoja.

Miksi Ikonen on viime aikoina kirjoitellut niin paljon omasta erinomaisuudestaan? Siksi, että pormestarin valinta on piakkoin edessä. Tosin valtuusto valitsee pormestarin, eihän kabinettipoliitikkojen Tampereella katukansalle voi antaa niin suurta valtuutusta kuin koko kansalle on annettu Suomen presidentin valinnassa.

47

492

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaupunkisuunnittelu

      Niin sitä kutsutaan kaupunkikehityksesi ja sitähän se Tampereen keskusta nimenomaan vaatii, kaupunkirakenteen tiivistämistä.

      Toisekseen Eteläpuisto ei ole varsinaisesti mikään ulkoilualue vaan toimii tällä hetkellä täysin hyödyttömänä jättömaana, Pyynikki on vieressä sitä varten ja jos ei sinne asti jaksa kävellä niin kannattaa ehdottomasti pysytellä kotona.

      Luonnollinen jatkumo kosken toisella puolella sijaitsevalle rantabulevardille.

      • Kaupunkiepäsuunnittelu

        "Toisekseen Eteläpuisto ei ole varsinaisesti mikään ulkoilualue vaan toimii tällä hetkellä täysin hyödyttömänä jättömaana"


        Täysin sama tilanne on Keskustorin suhteen. Keskustori ei ole varsinaisesti mikään "kaupungin olohuone" vaan toimii tällä hetkellä täysin hyödyttömänä puliukkojen vessana ja kesällä olutteltta kenttänä,

        Luonnollinen jatkumo olisi rakentaa tyhjälle toritonttimaalle New Manhattan kauniine pilvenpiirtäjineen. Tällöin toteutuisi kauneimmalla tavalla vihervasemmiston ikuinen unelmaTampereen keskustan kaupunkirakenteen tiivistämisestä.


      • turhatpuistotpois

        -----Toisekseen Eteläpuisto ei ole varsinaisesti mikään ulkoilualue vaan toimii tällä hetkellä täysin hyödyttömänä jättömaana,---

        Taidat olla jonkun grynderin agentti sillä suurempaa soopaa ei tällä palstalla ole juurikaan nähty. Eteläpuisto on mitä parhain ja komein puisto sanan suomenkielisessä merkityksessä. Ainoa syy rakentamisvimmalle on saada varakkaalle eliitille ranta-asuntoja.

        Miksi säästetään enää Hämeenpuistoakaan sillä Pyynikki on vieressä sitä varten ja jos ei sinne asti jaksa kävellä niin kannattaa ehdottomasti pysytellä kotona. Tehdään talorivit Nässyn rantaan asti, joutavaa asfalttikatua ja hiekkakäytäväähän se on.

        Miksi Koskipuistoakaan kaljaistuskeluun, kyllä Pyynikille pääsee joutusaan sitten kun ratikka kulkee vierestä.


      • Eteläpuistonbulevardi
        turhatpuistotpois kirjoitti:

        -----Toisekseen Eteläpuisto ei ole varsinaisesti mikään ulkoilualue vaan toimii tällä hetkellä täysin hyödyttömänä jättömaana,---

        Taidat olla jonkun grynderin agentti sillä suurempaa soopaa ei tällä palstalla ole juurikaan nähty. Eteläpuisto on mitä parhain ja komein puisto sanan suomenkielisessä merkityksessä. Ainoa syy rakentamisvimmalle on saada varakkaalle eliitille ranta-asuntoja.

        Miksi säästetään enää Hämeenpuistoakaan sillä Pyynikki on vieressä sitä varten ja jos ei sinne asti jaksa kävellä niin kannattaa ehdottomasti pysytellä kotona. Tehdään talorivit Nässyn rantaan asti, joutavaa asfalttikatua ja hiekkakäytäväähän se on.

        Miksi Koskipuistoakaan kaljaistuskeluun, kyllä Pyynikille pääsee joutusaan sitten kun ratikka kulkee vierestä.

        Olennaisinta tässä on se, että järkevällä kaupunkisuunnittelulla Tampere pääsee eroon kaltaisistasi katkerista kyyhkykommunisteista.

        Mikäli sinun haaveesi olisi toteutunut 1918, Tampereella ei olisi mitään muuta kuin sovhooseja ja kaltaisiasi itkuisia paskiaisia.

        Eiköhän se ole parempi, että laahustat sen puudelisi kanssa Kalevankankaalle kasan jatkoksi, muista kuitenkin ottaa kakkasäkki mukaan.


    • Kannattaa kuitenkin muistaa, että suurin osa eurooppalaista kaupungeista on niiden maantieteellisten rajojen sisällä, joissa ne sijaitsevat. Ja Tampere on nyt ensilinjassa parantamassa ihmisten kulkemista ja heidän toiminnan mahdollisuuksia. Ja pitkässä juoksussa tällainen edelläkavijän asema voi osoittautua vielä siunaukselliseksi paikkakunnalle. Josta tullaan hakemaan mallia kaikkialle sinne missä ollaan ja painitaan vielä samojen probleemien kansa, joita Tampereella on nyt alettu ratkaisemaan.
      Samoin on uuden kansainvälisen yritystoiminnan sijoittumisesta paikkakunnalle saatu positiviisia kokemuksia, joista saatuja kontakteja pitää tukea ja hyödyntää. Samalla on kuitenkin muistettava, että aina, kun otetaan käyttöön uusia teknologioita, on niiden ympäristövaikutukset oltava selkeästi esillä, että kuluttajat voivat itse tehdä valintoja. Entisenkaltainen ympäristövaikutuksien pimittäminen ei tule enää kysymykseen. Puhdas ilma, villi erämaaluonto, puhtaat vesistöt ja niiden ranta-alueiden suojelu, sekä paikallisten luontotyyppien suojelu voivat olla niitä tulevaisuuden argumentteja. joilla Tampereella tuotettuja tuotteita voidaan markkinoida. Ja, joille tulee olemaan kysyntää.

      • Greendeath

        Tää Greenway on kyllä todellinen nero.
        Ai että kaupunki on siellä, missä se sijaitsee :)))
        Ja loppu onkin pelkkää sanahelinää vihreydestä, ilman mitään asiaa.


      • rotetttt

        Ihan täyttä paskaa!!!


    • hansenmanu

      Ikonen kirjoittaa yhteistyöstä ja kehittymisestä. On ymmärrettävää, ettet sinä tiedä niistä mitään.

    • Tampereonsuossa

      Kiitos kokoomuksen kabinettiporukalle ylläolevista Annan puolustamispuheista.

    • nhjy665

      Tampereen suurin ongelma edelleen on huono työllisyystilanne. Siihen Ikosen kaudella ei ole parannusta tullut. Se, että Tammerkoski voidaan alittaa tunnelissa ja ylittää ratikalla ei tänne yrityksiä houkuttele, vaikka tätä vihreät väittävätkin. Aivan sama kuin väittäisi, että kännykkä kehitettiin Tampereella, koska tänne oli rakennettu Näsinneula.

      Mitä varmasti Ikosen kaudelta saadaan niin on velkaa. Sen määrä on vaalikaudessa onnistuttu tuplaamaan.

      • Greenhell

        Työttömyys ei ole ainut ongelma. Suuri ongelma on se, että täältä karkaa hyvät veronmaksajat pois ja tilalle tulee työttömiä. Tämä on kaupungin tietoisen politiikan tulos. Pitkässä juoksussa tämä näkyy kyllä kaupungin kirstussa. Nyt siitä ei huolta kanneta, koska velkarahaa saadaan kaikkiin hankkeisiin.


    • greentorvi

      "Kannattaa kuitenkin muistaa, että suurin osa eurooppalaista kaupungeista on niiden maantieteellisten rajojen sisällä, joissa ne sijaitsevat."

      Mikähän kaupunki on omien maantieteellisten rajojensa ulkopuolella?

    • keskustaonslummi

      Ikonen ei ole tainnut käydä keskustassa viime aikoina. Siellä liikkuu juoppoja, narkkareita, työttömiä ja syrjäytyneitä avohoitopotilaita aivan pilvin pimein. Mutta Ikonen ei nää mitään eikä puhu tai tee työttömyydelle mitään.... sen kun rakentaa kämppiä kokoomuskamuilleen.

    • Hunskosenvenu

      Hansenmanulla on taas isältä saatu kravatti alkanut kiristää liikaa. Hellitä hetkeksi. Se helpottaa.

    • Hannu-Kaisa

      Minulla särähtää korvaan se, kun poromerstari Ikonen kirjoittaa kauniisti että "Rantatunneli ja Kansi ovat esimerkkejä alustoista, jotka mahdollistavat yhteensä yli yhden miljardin euron yksityiset investoinnit asumiseen ja palveluihin. Tämä on veronmaksajien kannalta sikälikin järkevää että uusia asuntoja ja työpaikkoja syntyy täydentämällä keskustaa, missä julkiset palvelut ovat jo valmiina."

      A) mitä ovat ne työpaikat joita tunneli ja Kansi synnyttävät?
      B) Kenellä veronmaksajalla on varaa ostaa niitä asuntoja, joita Rantatunnelin päälle ja Kannen pääälle rakennetaan.

      • kokoomussekoomus

        Niinpä. Tunneli työllisti ehkä rakennusvaiheessa mutta nyt sekin on ohi. Kannelle konsulttifirman mukaan piti tulla peräti 3500 työpaikkaa mutta - naurua - sitten selvisi että sinne MAHTUU 3500 työntekijää (mitään työpaikkoja ei siis ole) eli kysymys on liiketilojen määrästä.

        Ikonen puhuu ihan jargonia, vain viherkokoomus enää uskoo näitä valheita.

        Viimeksi se taisi luvata että Tampereesta tulee jokin smart city ja 10 000 työpaikkaa. Eli kuvitteellisten työpaikkojen määrä liikkuu jo kymmenissä tuhansissa ja työttömät muuttavat tänne kurjuuden keskelle turhassa uskossa.


      • Kertokaas

        Minkälainen käsitys teillä kahdella (Hannu-Kaisa ja kokoomussekoomus) on Tampereen ICT-alan nykytilanteesta ja kehityksen suunnasta?


      • Hannu-Kaisa
        Kertokaas kirjoitti:

        Minkälainen käsitys teillä kahdella (Hannu-Kaisa ja kokoomussekoomus) on Tampereen ICT-alan nykytilanteesta ja kehityksen suunnasta?

        Ööö. miten tämä liittyy aiheeseen? Sieltäkö tulee ne 10 000 työpaikkaa? Onko se tunnelin ansiota? Tai KansiAreenan? Laskeeko se keskustan asuntojen hintoja?


      • Kertokaas
        Hannu-Kaisa kirjoitti:

        Ööö. miten tämä liittyy aiheeseen? Sieltäkö tulee ne 10 000 työpaikkaa? Onko se tunnelin ansiota? Tai KansiAreenan? Laskeeko se keskustan asuntojen hintoja?

        Arvelin, ettet ymmärrä elinkeinoelämästä ja työllisyysrakenteista yhtään mitään. Vahvistit, että asia on kohdallasi noin.

        Ehkä sinun kannattaa pohdiskella jotain yksinkertaisempia asioita.


      • kokoomussekoomus

        Tiedän kyllä että ICT-ala työllistää Nokialta työttömäksi jääneitä tyyppejä - pääasiassa siis korkeastikoulutettuja miehiä. Mutta onko kehitys niin huimaa että voidaan luvata jopa 10 000 uutta työpaikkaa ja puhua smart citystä? Vai siirtyvätkö nämä työttömiksi jääneet vain uusiin työpaikkohin eli ei tule uutta porukkaa?

        Entä muut alat? Kovin yksipuolista jos Tampere työllistää vain teknologia-alan osaajia. Tietysti hyvä sekin, mutta kun suurin osa tamperelaisista nyt on kuitenkin ihan perusduunareita eikä koodareita.

        Mites naiset saataisiin houkuteltua alalle?


      • äklökläjklökåoäklöipolåä
        Kertokaas kirjoitti:

        Arvelin, ettet ymmärrä elinkeinoelämästä ja työllisyysrakenteista yhtään mitään. Vahvistit, että asia on kohdallasi noin.

        Ehkä sinun kannattaa pohdiskella jotain yksinkertaisempia asioita.

        Jaa, sinä olitkin se tyyppi, jolla ei koskaan ole mitään sanottavaa, olisiko parempi, että menisit vaan levittämään hiekkaa hiihtoladuille. . . .


      • Kertokaas
        kokoomussekoomus kirjoitti:

        Tiedän kyllä että ICT-ala työllistää Nokialta työttömäksi jääneitä tyyppejä - pääasiassa siis korkeastikoulutettuja miehiä. Mutta onko kehitys niin huimaa että voidaan luvata jopa 10 000 uutta työpaikkaa ja puhua smart citystä? Vai siirtyvätkö nämä työttömiksi jääneet vain uusiin työpaikkohin eli ei tule uutta porukkaa?

        Entä muut alat? Kovin yksipuolista jos Tampere työllistää vain teknologia-alan osaajia. Tietysti hyvä sekin, mutta kun suurin osa tamperelaisista nyt on kuitenkin ihan perusduunareita eikä koodareita.

        Mites naiset saataisiin houkuteltua alalle?

        Sinä vaikutat tietävänkin jotain. Eikö rahan kierto ja sen vaikutus talouteen ja työllisyyteen silti ole tuttuja? Mikään ala ei ole autio saari, vaan ne vaikuttavat toisiinsa suoraan ja kerrannaisvaikutuksin. Jokin ala toimii yleensä moottorina. Kannattaa perehtyä tuohon jos se kiinnostaa, netti on täynnä hyvää settiä. Huomaat, että ei päättäjien puheet olekaan pelkkää sananhelinää.


    • OnnneaJaMenestystä

      Kyllähän täältä jkl:stä katsottuna ainakin Tre on vetovoimainen seutukunta, metropolialuetta vetovoimaisempi. Nimen omaan on seurattu suu auki, kuinka Trella laitetaan tuulemaan eikä anneta tuulen vaan heilutella huulia.

      • kokoomussekoomus

        Ei täällä oikeasti mitään meitä tavallisia tamperelaisia hyödyttävää tapahdu. Rantatunneli on lisännyt kaupungin ruuhkia ja noi Ikosen muut höpöhankkeet ei tasan tuo duunia muuuta kuin raksaäijlle (ja nekin varmaan virolaisia).

        Kansi- ja Areena on turha hanke, joka tulee menemään konkkaan samoin kuin kasino. Ratikalla voi olla kiva ajella muttei se mitään mullista. Torneihin ei ole kelllään varaa muuttaa ja Eteläpuisto tuhotaaan.

        Ja työttömyys vaan kasvaa.....


      • olet.osin.oikeassa
        kokoomussekoomus kirjoitti:

        Ei täällä oikeasti mitään meitä tavallisia tamperelaisia hyödyttävää tapahdu. Rantatunneli on lisännyt kaupungin ruuhkia ja noi Ikosen muut höpöhankkeet ei tasan tuo duunia muuuta kuin raksaäijlle (ja nekin varmaan virolaisia).

        Kansi- ja Areena on turha hanke, joka tulee menemään konkkaan samoin kuin kasino. Ratikalla voi olla kiva ajella muttei se mitään mullista. Torneihin ei ole kelllään varaa muuttaa ja Eteläpuisto tuhotaaan.

        Ja työttömyys vaan kasvaa.....

        Ei niitä töitä löydy tyypeille, jotka eivät osaa mitään. Ne sitten maalailee aikansa kuluksi synkkiä tulevaisuudenkuvia tänne.


      • kyänäinon

        Ei löydy niillekään jotka osaa. Miksi muuten kaikki koulutetut lähtevät pk-seudulle ja tänne jäävät vain luuserit joihin perushommiin. Tampereella on sellainen aivovienti muualle että huh huh.

        Töitä on vain joillekin ripsiteknikoille.


      • zooppaa

        tämähän on täyttä soopaa, meidänkin firmaan on tullut useita työntekijöitä pääkaupunkiseudulta ja muualtakin, jotka maksavat enemmän veroja kuin Suoli24 lukija osaa laskea ja he ostavat kerrostaloasunnon keskustasta


      • Greenhell
        zooppaa kirjoitti:

        tämähän on täyttä soopaa, meidänkin firmaan on tullut useita työntekijöitä pääkaupunkiseudulta ja muualtakin, jotka maksavat enemmän veroja kuin Suoli24 lukija osaa laskea ja he ostavat kerrostaloasunnon keskustasta

        Meidän firmasta taas melkein kaikki on muuttanut naapurikuntiin parempien ja halvempien asuntojen takia. Sinkut ja vanhempi väki on jäänyt. Ei Tampere lapsiperheille mitään ole halunnut tarjota. Ei lapsiperheet halua asua ahtaissa ja kalleissa kerrostalokämpissä asfalttiviidakossa. Jos et tätä usko niin käy ajelees Pirkkalassa, Lempäälässä ja Ylöjärvellä. Ai niin, sinne ei pääse ratikalla.


      • greenfuk
        Greenhell kirjoitti:

        Meidän firmasta taas melkein kaikki on muuttanut naapurikuntiin parempien ja halvempien asuntojen takia. Sinkut ja vanhempi väki on jäänyt. Ei Tampere lapsiperheille mitään ole halunnut tarjota. Ei lapsiperheet halua asua ahtaissa ja kalleissa kerrostalokämpissä asfalttiviidakossa. Jos et tätä usko niin käy ajelees Pirkkalassa, Lempäälässä ja Ylöjärvellä. Ai niin, sinne ei pääse ratikalla.

        tulevat sukupolvet eivät halua omakotitaloihin vaan vaivattomiin kerrostaloihin,
        omakotitalosukupolvi on katoavaa kansanperinnettä, pitää muistaa aikapersepektiivi


      • keskustaonslummi

        Ei kukaan järkevä halua asua Tampereen keskustassa juoppojen, narkkareiden, autohelvetin, melun, oksennuksen, pakokaasujen ja avohoitopotilaiden seassa. Ainoastaan nuoret ja työttömät kestävät sitä menoa.


      • GreenHell
        greenfuk kirjoitti:

        tulevat sukupolvet eivät halua omakotitaloihin vaan vaivattomiin kerrostaloihin,
        omakotitalosukupolvi on katoavaa kansanperinnettä, pitää muistaa aikapersepektiivi

        Viherstalinisten propaganda yrittää aina väittää mustaa valkoiseksi. Lapsiperheet eivät halua muuttaa asfaltti- ja betoniviidakkojen ylikalliisin pikkukoppeihin vaikka tätä mantraa kuinka toistettaisiin.

        Vihreiden kannattaisi itse ruveta tekemään lapsia ja asuttaa ne kopit. Tietenkin asumistuella.


      • alkoi.kiinnostaa
        GreenHell kirjoitti:

        Viherstalinisten propaganda yrittää aina väittää mustaa valkoiseksi. Lapsiperheet eivät halua muuttaa asfaltti- ja betoniviidakkojen ylikalliisin pikkukoppeihin vaikka tätä mantraa kuinka toistettaisiin.

        Vihreiden kannattaisi itse ruveta tekemään lapsia ja asuttaa ne kopit. Tietenkin asumistuella.

        Missä tuohon propagandaan pääsee tutustumaan?


      • greenshitt
        alkoi.kiinnostaa kirjoitti:

        Missä tuohon propagandaan pääsee tutustumaan?

        Näillä palstoilla vihreiden edustajat sitä viljelee.


      • alkoi.kiinnostaa
        greenshitt kirjoitti:

        Näillä palstoilla vihreiden edustajat sitä viljelee.

        Tarkenna. Keitä he ovat ja mitä nimimerkkejä he käyttävät? Voitko myös antaa esimerkkejä noista propagandaviesteistä, vaikka kolme kappaletta?


    • sammakko-

      Ikonen on Tampereen Rumppi!

    • katsokaaympärillenne

      Veikkaisin että pormestari vaihtuu ja Heinämäki astuu tilalle. Tosin se ei menoa muuta, sillä Treella kokoomus ja vihreät ajavat aika samanlaista kaupunkisuunnittelua, eroavat ainoastaan autojen suhteen - siis vihreät ajavat autottomuutta.

      Muuten molemmat ovat valmiita tuhoamaan puistot ja rakentamaan tunneleita, ratikoita ja areenoiita eivätkä tee työttömyydelle mitään muuta kuin lupailevat jotain utopioita.

      • ituhippiys_on_sairaus

        Eikös se ollut niin, että "autottomuutta kannattavat" vihreät kansanedustajat käyttävät kaikkein eniten taksia liikkumiseen. Mikseivät kulje linja-autolla ja junalla ja ratikalla?


      • reini.om.du

        taksi on julkinen liikenneväline kuten bussi, juna tms
        vihreät kannattavat myös kimppahenkilöautoja


      • vihaan_ituhippejä
        reini.om.du kirjoitti:

        taksi on julkinen liikenneväline kuten bussi, juna tms
        vihreät kannattavat myös kimppahenkilöautoja

        Tiedoksi vaan, että taksi saastuttaa jopa enemmän kuin yksityisauto, sen vuoksi, että se joutuu yleensä palaamaan aina taksitolpalle, monesti tyhjänä


      • Viherhippihaihattelua
        vihaan_ituhippejä kirjoitti:

        Tiedoksi vaan, että taksi saastuttaa jopa enemmän kuin yksityisauto, sen vuoksi, että se joutuu yleensä palaamaan aina taksitolpalle, monesti tyhjänä

        Isot bussitkin kulkevat iltaisin lähes tyhjänä, saastuttaen lähes saman verran kuin päivällä täytenä. Ratikkakin kulkee hiilivoimallla, kun ei aurinko paista, eikä tuule...


    • Pilkkuville

      Miten näitten erin omaisten saavutuksien avulla on saatu Tampereen talous kuntoon Ikosen pormestari kaudella jos olis kyse yritys johtajasta niin näillä näytöillä pormestari ja rahoitusjohtaja sais potkut mutta meillä nostetaan palkkaa.

    • EIratikoille

      Toivotaan, että Ikonen ei enää jatka pormestarina, niin paljon on mennyt tamperelaisten rahaa kankkulan kaivoon. Uusi pormestari kehiin ja ratikkahanke jäihin. Ei mennä kehityksessä enää 100 vuotta taaksepäin. Sähköpussit ovat uusi suunta jatkossa ei ratikat.

      • 874sulö

        Missään muualla kuin jossain Albaniassa jne. ei joukkoliikenne perustu Tampereen kokoisissa kaupungeissa bussiliikenteelle, vaan ratikoihin. Kyse ei ole edes energiasta, vaan kyse on kuljetuskapasiteetista, siksi Tampereen joukkoliikenne laitetaan uuteen uskoon.

        Nykyinen Hämeenkadun bussiralli on niin 60-lukulaista kuin olla voi. Siellä on nyt maksimimäärä busseja, joka voi liikkennöidä Hämeenkadulla aikataulujen kärsimättä liikaa. Kaupungin väkiluvun kasvaessa busseja olisi tietty lisättävä ja kadusta tulisi entistäkin epäviihtyisämpi. Bussien jonot kasvaisivat entisestään pysäkeille.

        Satunnaisesti ja miksei enemmänkin bussia käyttävien on myös paljon hankalampi hahmottaa bussien oikeat lähtöpysäkit, eikä jokaiselta pysäkiltä kulje juuri se linja, jota tarvitsee. Tämä aiheuttaa turhaa kävelyä oikealle pysäkille, joka turhauttaa monia, eikä lisää bussin vetovoimaa.

        Sen sijaan ratikan kanssa ei tarvitse miettiä, mikä on oikea pysäkki, koska kaikki pysäkit ovat oikeita ja jokaiselta pysäkiltä pääsee sinne, minne on menossa, sillä molemmat ratikkalinjat kulkevat kaikkien pysäkkien kautta. Huomattava mukavuustekijä ratikan suhteen.

        Lisäksi renkaat rouhii tappavia pienhiukkasia tienpinnasta, meteli on aivan liian kova, bussit tupaten täynnä tiettyinä aikoina, ihmiset seisovat bussin käytävällä ja eivät pääse poistumaan bussista pysäkille helposti ja esteettömästi. Kaikkea muuta, kuin toimivaa, helppokäyuttöistä ja nykyaikaista joukkoliikennettä.


      • Raideliikenne
        874sulö kirjoitti:

        Missään muualla kuin jossain Albaniassa jne. ei joukkoliikenne perustu Tampereen kokoisissa kaupungeissa bussiliikenteelle, vaan ratikoihin. Kyse ei ole edes energiasta, vaan kyse on kuljetuskapasiteetista, siksi Tampereen joukkoliikenne laitetaan uuteen uskoon.

        Nykyinen Hämeenkadun bussiralli on niin 60-lukulaista kuin olla voi. Siellä on nyt maksimimäärä busseja, joka voi liikkennöidä Hämeenkadulla aikataulujen kärsimättä liikaa. Kaupungin väkiluvun kasvaessa busseja olisi tietty lisättävä ja kadusta tulisi entistäkin epäviihtyisämpi. Bussien jonot kasvaisivat entisestään pysäkeille.

        Satunnaisesti ja miksei enemmänkin bussia käyttävien on myös paljon hankalampi hahmottaa bussien oikeat lähtöpysäkit, eikä jokaiselta pysäkiltä kulje juuri se linja, jota tarvitsee. Tämä aiheuttaa turhaa kävelyä oikealle pysäkille, joka turhauttaa monia, eikä lisää bussin vetovoimaa.

        Sen sijaan ratikan kanssa ei tarvitse miettiä, mikä on oikea pysäkki, koska kaikki pysäkit ovat oikeita ja jokaiselta pysäkiltä pääsee sinne, minne on menossa, sillä molemmat ratikkalinjat kulkevat kaikkien pysäkkien kautta. Huomattava mukavuustekijä ratikan suhteen.

        Lisäksi renkaat rouhii tappavia pienhiukkasia tienpinnasta, meteli on aivan liian kova, bussit tupaten täynnä tiettyinä aikoina, ihmiset seisovat bussin käytävällä ja eivät pääse poistumaan bussista pysäkille helposti ja esteettömästi. Kaikkea muuta, kuin toimivaa, helppokäyuttöistä ja nykyaikaista joukkoliikennettä.

        Erittäin hyvä kirjoitus, valitettavasti tuulipuvuille on pakko vääntää kaikki rautalangasta, koska aivokapasiteetti on niin rajallinen.


      • hoh.hoijaaa
        874sulö kirjoitti:

        Missään muualla kuin jossain Albaniassa jne. ei joukkoliikenne perustu Tampereen kokoisissa kaupungeissa bussiliikenteelle, vaan ratikoihin. Kyse ei ole edes energiasta, vaan kyse on kuljetuskapasiteetista, siksi Tampereen joukkoliikenne laitetaan uuteen uskoon.

        Nykyinen Hämeenkadun bussiralli on niin 60-lukulaista kuin olla voi. Siellä on nyt maksimimäärä busseja, joka voi liikkennöidä Hämeenkadulla aikataulujen kärsimättä liikaa. Kaupungin väkiluvun kasvaessa busseja olisi tietty lisättävä ja kadusta tulisi entistäkin epäviihtyisämpi. Bussien jonot kasvaisivat entisestään pysäkeille.

        Satunnaisesti ja miksei enemmänkin bussia käyttävien on myös paljon hankalampi hahmottaa bussien oikeat lähtöpysäkit, eikä jokaiselta pysäkiltä kulje juuri se linja, jota tarvitsee. Tämä aiheuttaa turhaa kävelyä oikealle pysäkille, joka turhauttaa monia, eikä lisää bussin vetovoimaa.

        Sen sijaan ratikan kanssa ei tarvitse miettiä, mikä on oikea pysäkki, koska kaikki pysäkit ovat oikeita ja jokaiselta pysäkiltä pääsee sinne, minne on menossa, sillä molemmat ratikkalinjat kulkevat kaikkien pysäkkien kautta. Huomattava mukavuustekijä ratikan suhteen.

        Lisäksi renkaat rouhii tappavia pienhiukkasia tienpinnasta, meteli on aivan liian kova, bussit tupaten täynnä tiettyinä aikoina, ihmiset seisovat bussin käytävällä ja eivät pääse poistumaan bussista pysäkille helposti ja esteettömästi. Kaikkea muuta, kuin toimivaa, helppokäyuttöistä ja nykyaikaista joukkoliikennettä.

        Edelleenkään yksi ratikkalinja ei poista kuin muutaman bussilinjan Hämeenkadulta. Vaikka sen vääntäisi rautalangasta, niin fanaattiset ratikkafanit eivät ymmärrä sitä.


    • hjngftr555

      "Sen sijaan ratikan kanssa ei tarvitse miettiä, mikä on oikea pysäkki, koska kaikki pysäkit ovat oikeita ja jokaiselta pysäkiltä pääsee sinne, minne on menossa, sillä molemmat ratikkalinjat kulkevat kaikkien pysäkkien kautta. Huomattava mukavuustekijä ratikan suhteen."

      Ratikka on nähtävästi tarkoitettu idiootteja varten. Ne kun eivät ymmärrä, että bussi menee tiettyä reittiä. Ei se käänny joka risteyksestä satunnaisesti. No, nähtävästi Tampereella näitä idiootteja on niin paljon, että niille pitää rakentaa oma joukkoliikenneväline.

    • Kyykkyyn

      Hyväähän se Ikonen onkin tehnyt Tampereelle. Sietää sitä kehuakin. Jos ei muut ymmärrä niin voi sitä itseäänkin kehua. Menkää kommarit Nokialle!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

      https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      103
      2626
    2. Olen tosi outo....

      Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      30
      2355
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      19
      2188
    4. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      99
      1747
    5. Oletko sä luovuttanut

      Mun suhteeni
      Ikävä
      113
      1580
    6. Hommaatko kinkkua jouluksi?

      Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      163
      1307
    7. Aatteleppa ite!

      Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      272
      1119
    8. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1014
    9. Onko se ikä

      Alkanut haitata?
      Ikävä
      79
      966
    10. Omalääkäri hallituksen utopia?

      Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha
      Maailman menoa
      178
      920
    Aihe