Ylpeä sydän vihaa nuhtelua
Mutta katso, te luotatte valheen sanoihin, joista ei ole hyötyä. Miten on? Te varastatte, tapatte, rikotte avion, vannotte väärin, poltatte uhreja Baalille ja seuraatte vieraita jumalia, joita te ette tunne. Ja te tulette ja astutte minun eteeni tähän huoneeseen, joka on otettu minun nimiini, ja sanotte: 'Me kyllä pelastumme' - tehdäksenne yhä kaikkia näitä kauhistuksia! (Jeremia 7:8-10).
Tässä on vastaus. Jostain synnistä pidetään tiukasti kiinni, sydämessä on joku salainen epäjumala. Syntiä oikeutetaan. Kuljetaan maailman kanssa. Veljeillään maailman kanssa. Sitten tullaan Jumalan huoneeseen kehumaan, Minua ei tuomita. Tämä on avoin kutsu valehteleville hengille!
Herran sanoma voi tehdä vaikutuksen sellaiseenkin ihmiseen, jonka sydän on ylpeä. Tällainen ihminen voi jonkun aikaa kulkea näennäisesti nöyränä, mutta tekee lopulta liiton maailman kanssa eikä vastusta syntiä elämässään. Hänestä tulee maailman ystävä ja veli. Veljeys on samanmielisyyttä, itsensä kaltaisuutta.
Hän liittoutuu sen kanssa, minkä Jumala oli kironnut. Tänäkin päivänä niin moni tuntee vain pintapuolista katumusta. Hän voi väittää rakastavansa totuutta, mutta syvällä sisimmässään vihaa nuhtelua.
Moni paimen ja opettaja seurakunnassa sanoo, me tahdomme ainoastaan totuutta, saarnataan siitä eikä välitetä vaikka sattuu. Nämä ovat vilpillisen suun sanoja. Sydämessä kiehuu ja totuuden sanoja pidetään liian rankkana, ja niinpä he todellisuudessa eivät siedä sitä yhtään enempää, vaikka suu puhuu toista.
Tänä päivänä kuunnellaan valehtelevien henkien opastusta. Tämä valehteleva henki laittoi Sidkian, väärän profeetan, kehumaan, että Jumalan Henki oli hänen yllään. Valehteleva henki hänessä pystyi vilpittömästi julistamaan, Herra lähetti minut. Valehtelevat henget ovat hyvin viekoittelevia Saat viekoitella (1Kun. 22:22). Ahab oli nyt täysin viekoiteltu, että hän kuuli Jumalan äänen ja tulisi voittajana takaisin.
Iisebelin opin kahlitsemat kristityt ovat sataprosenttisen varmoja siitä, että he ovat oikeassa. He eivät näe petosta. Ei Ahab ajatellut, Miika on oikeassa, hänellä on Jumalan mieli. Nuo neljäsataa ovat väärässä, ei heillä ole sanaa Jumalalta. Ei. Hän lähti täysin vakuuttuneena, täysin huijattuna, täysin vieteltynä. Hän oli vakuuttunut, että Miika oli väärässä ja ne neljäsataa väärää profeettaa olivat oikeassa.
On koe, jolla voidaan testata oikeat ja väärät profeetat.
Iisebelin profeetat profetoivat ainoastaan hyvää, vain rauhaa ja menestystä. Jerusalemin profeetoissa minä olen nähnyt kauhistuksia: aviorikosta ja valheessa vaeltamista; he vahvistavat pahantekijäin käsiä, niin ettei kukaan käänny pois pahuudestansa. He ovat minun edessäni kaikki kuin Sodoma, ja kaupungin asukkaat kuin Gomorra. Sentähden, näin sanoo Herra Sebaot profeetoista: Katso, minä syötän heille koiruohoa ja juotan heille myrkkyvettä; sillä Jerusalemin profeetoista on jumalattomuus levinnyt koko maahan. Näin sanoo Herra Sebaot: Älkää kuulko profeettain sanoja, noiden, jotka teille ennustavat täyttäen teidät tyhjillä toiveilla: oman sydämensä näkyjä he puhuvat, mutta eivät sitä, mikä tulee Herran suusta. He hokevat minun halveksijoilleni: 'Herra on sen sanonut: Teillä on oleva rauha!' Ja kaikille, jotka vaeltavat sydämensä paatumuksessa, he sanovat: Ei teitä kohtaa onnettomuus (Jeremia 23:14-17). He eivät käännytä ihmisiä pois pahuudestaan. He puhuvat unelmista ja toimivat tyhmästi saarnatuolissa. He ovat leikinlaskijoita.
David Wilkerson
Ylpeä sydän vihaa nuhtelua
retttt
1
<50
Vastaukset
- eimeen
Aamen, aamen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1211861
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1431741Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill561562Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1671382Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1771375- 1511326
- 521228
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.761183- 591168
- 1191055