Vanhemmat ihmiset siitä puhhuu.
Mitä in hörpötti?
15
1143
Vastaukset
Löytyy yhdestä Päätalon kirjasta tuo ilmaisu. Enpä paljasta
vielä, kuulostellaan mitä mieltä arvon raati on.En paljasta minäkään, mutta helpotan, että hörpötti on kooltaan kuin hörttilörö.
- sukua.ollaan
Hörttilöröä en ollut kuullut, mutta kyllä se samaa taitaa kainuulaisillekin olla.
- Hörpöttiä
Hörpötti on siemennestettä joka lentää kun kunnolla tojjii! Päätalon kirjassa hörpötti lensi, olkohan se Vikke Nilo niminen nuorimies!
Kyllä, Viimeinen Savotta sivu 207. Tuo tilanne jossa tuo tapahtui ei kehuja siedä eikä varmaan naurata. Päätalo kuvaa perinpohjin huutolaispojan osaa, olkoonkin fiktiota mutta todenperäisyys lienee ammennettu vanhojen ihmisten kertomuksista.
Oma äitinsä oli joutunut olemaan huutolaisena. Tiesi kertoa pirullisista isännistä.
Toki osa sai varmaan ihmismäistäkin kohtelua. Itseäkin sen verran köyhyys kasvattanut että osaa antaa arvoa nykyiselle elintasolle. Tulihan vuodatettua pikkuisen asian vierestä.
Taitaa olla hörpötillä monta eri käyttöyhteyttä, ja tarkoitusta.
Minä kuulin sitä jonkun asian huolimattomasta hoidosta.
Vaikka käsin kylvetty naurismaa, jos se oli huonosti kylvetty, niin sanottiin, että jo on hörpöttii työtä.
Laiska paljon syövä ja juova ihminen, sai kuulla olevansa täysi hörpötti.
Huono auto joka kulutti paljon, niin sitä myös sanottiin hörpötiksi, ainakin vielä 50-luvulla.
Ihmistä joka puhui kovalla äänellä sekavasti ja jatkuvasti sanottiin, että se on mahoton hörpötti aena hörpöttää joutavia.
On näkyy ollut monipuolinen sana Pielisjärvelläkin.- lörpötti
Sitä minäkin että hörpötti ei tarkoita meillä sitä mitä Päätalolla.
Hörpötillä on todellakin monta merkitystä. Seuraavassa eräs niistä. Lainaus eräästä keskustelusta: "Eipä ou vielä nalakkiin jiäny, jos kohta pari kertoo on poes ottaessa hörpötti lopsahtanu oekeen kunnolla".
Hörpötin suurin versio on hörttilörö. Lienevät kyseisen värkin muinaiset nimitykset kaikille selvinneet?- lippis.hävisi.mähköllä
sinä koko ukkkko oooot yhtä hörpötttii sennkiinnn hjhöörpöttti
- minun.lippis.ei.hävinnyt
lippis.hävisi.mähköllä kirjoitti:
sinä koko ukkkko oooot yhtä hörpötttii sennkiinnn hjhöörpöttti
Eikös Kamuttaja kehottanut sinua< vähentämään viinan käyttöä.
- Lörpött
Huitupiimmee.
- Kaupungintalo
Uuninpankkosimulaattorin pakoputki se on.
- Anonyymi
Koivupoeka
- Anonyymi
Muistetaan myös tämän kaltaiset hörpötit.
Renault Clio ja kolmipyttyisen pörinää
... hörpötti hauskalla äänellä Renaultin 90-hevosvoimainen 0,9-litrainen turbomoottori. Tavallaan pikkumoottori on paluu lähtöviivan taakse.
Mitä bongasit liikenteessä? | sivu 567
Overdrive.fi®
— vihdintietä etelään hörpötti dodge ram pickup, joku '95-'02 -mallinen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj212257- 701146
- 1151036
- 491015
Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r72989Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p57957KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.13918Luotathan?
Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na31900Minun on niin vaikeaa uskoa, että
todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.55898Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(50856