Varmoja keinoja päivien päättämiseen?

Haluaisin vinkkejä, miten pääsee helpoiten tästä elämästä.
Mua on neuvottu antamaan haulikkohoitoa itselle, mutta kun en omista asetta.
Berettaa ja Coltia tarjottu liian usein lääkkeeksi. Ne on poissuljettuja vaihtoehtoja, joten älkää edes ehdottako niitä.
Junan alle jättäytyminen olisi ehkä helpoin tapa päättää, mutta mistä kerätä rohkeutta, että sen kykenee tekemään?
Lääkemiksauksia en uskalla testata, koska niissä on suuri riski epäonnistua.
Lääkkeitä toki voisi käyttää apuna. Omasta lääkekaapista ei kuitenkaan löydy mitään rauhoittavia tms. Mutta äkkiäkö noita saa, onhan niitä ehdoteltu mulle lääkärissä. Eikä näiden nappien saaminen katukaupastakaan niin kauhean vaikeaa ole!

26

381

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • l--am

Yksi, on paras keino on elää se, nauttien pienistä mieluista hetkistä jotta jaksaa ottaa vastaan ne vaikeat hetket. Olemme vain käymässä täällä joten ota rauhallisesti, kaikkeen kuluu oma aikansa....

• Jos olisi niitä mieluisia hetkiä. Olen ollut todella kauan varaton, en ole silti oikeutettu tukiin. Tänään päätin käydä eräällä asukastuvalla syömässä ilmaista ruokaa... Mutta eipä siellä ollutkaan mitään tarjolla. Sanoivat, ettei joka keskiviikolle riitä. Tiesin, että tänään on myös leipäjono erään vapaaehtoistahon järjestämänä. Toivorikkaana jonossa odotin, että pääsen vihdoin tyydyttämään murisevaa mahaani. Kesti kaikkinensa muutaman tunnin ja mitä sain: huulirasvaa. Muut ehtivät loppua. On aika vaikea iloita tässä mistään.
        Apua olen hakenut jos vaikka mistä, mutta kun ei saa. Välillä näyttää olevan valoa tunnelin päässä. Esimerkiksi sosiaaliohjaajani oli sitä mieltä, että minä olen oikeutettu tilanteeni huomioon ottaen toimeentulotukeen. Kelalta tuli silti kielteinen päätös. Enää en usko, että tulen saamaankaan apua. Jos otan vain rauhallisesti ja elelen elämää, niin olen jossain vaiheessa spurgu.... skeidalle haiseva luuviulu, joka notkuu kaltaistensa kanssa jossain ostarilla juoden heidän kanssa samasta pullosta lasolia. Niin pitkälle en jaksa odotella, vaan haluan jo ennen sitä täältä pois!

• fgssfjs

Jos yrität sammua sinne junaraiteille tarpeeksi syrjäisessä paikassa?

• Tässä on suuri ongelma se, että milläs sammut? Ei ole virtanappulaa asetettu minnekään. Ja jos taas tarkoitat juopumalla sammumista, ni ne juomatkin olisi pystyttävä ostamaan jostain. Vai meinasitko, että niitä saa ilmaiseksi jostain?

• fgssfjs
        Luzer kirjoitti:

Tässä on suuri ongelma se, että milläs sammut? Ei ole virtanappulaa asetettu minnekään. Ja jos taas tarkoitat juopumalla sammumista, ni ne juomatkin olisi pystyttävä ostamaan jostain. Vai meinasitko, että niitä saa ilmaiseksi jostain?

Tarkoitan juopumalla sammumista. Juomat voi keitellä itse tai varastaa Alkosta. Luulisi vaikka puolentoista kossulitran tyhjään mahaan vedettynä vievän tajun aika tehokkaasti. Hätätilassa voi tietenkin lähikaupastakin ottaa pari salkkua kaljaa ja juosta kassan ohi, ei ne yleensä perään lähde... mutta kaljan kanssa riittävän määrän nopea juominen voi olla vittumaista.

• 67uioo

Niin humalassa saattaa mieli muuttua ja sekoilla niin ettkä kuski näkee jo kaukaa. Ei mikään ihan varmimmasta päästä oleva idea. Nyt kysyttiin varmoja tapoja.

• fgssfjs kirjoitti:

Tarkoitan juopumalla sammumista. Juomat voi keitellä itse tai varastaa Alkosta. Luulisi vaikka puolentoista kossulitran tyhjään mahaan vedettynä vievän tajun aika tehokkaasti. Hätätilassa voi tietenkin lähikaupastakin ottaa pari salkkua kaljaa ja juosta kassan ohi, ei ne yleensä perään lähde... mutta kaljan kanssa riittävän määrän nopea juominen voi olla vittumaista.

Alko on yhtä lähellä kuin lähikauppa. En taida kuitenkaan noudattaa neuvoasi. Pysyköön pullot siellä kauppojen hyllyillä. Eivät ole mun juttu.

• Ihmettelvä

Miten niin et saa tukia ?? Mikä estää ?? Oletko saanut apua anomusten täyttämisessä oikein ?
      Mikä on perustelu, että tukia ei tule ?

• Olen saanut apua mm sosiaaliohjaajalta. Tämä sosiaaliohjaaja ei kuitenkaan päätöksiä tee. Hän oli varma, että olen oikeutettu tukiin. Aiemmin olin yrittänyt hakea tukia itse siinä onnistumatta, jolloin hain sitten apua ja sain oman sosiaaliohjaajan. Ei tämä ole ensimmäinen kerta elämässä, kun olen saanut ulkopuolisten apua joihinkin asioiden hoitamiseen ja silloinkin tullut vain kielteisiä päätöksiä. Mulla tulot kuulemma olleet niin hyvät! Tilinauhasta näkee kahden kuukauden ajalta, että rahaa on kulunut 1500 euroa... näistä ylivoimaisesti suurin osuus on mennyt vuokriin ja sähköihin. Ruokaan mennyt raha on ollut sairaan pieni. Jos en olisi pihistellyt syömisessä, olisin ehkä saanut tukia. En vain ymmärrä sitä, miksi rahojen pitää antaa päästä loppumaan kokonaan ennen, kuin on oikeutettu saamaan mitään? Käsittelyissäkin kun kestää aina niin kauan.

• Luzer kirjoitti:

Olen saanut apua mm sosiaaliohjaajalta. Tämä sosiaaliohjaaja ei kuitenkaan päätöksiä tee. Hän oli varma, että olen oikeutettu tukiin. Aiemmin olin yrittänyt hakea tukia itse siinä onnistumatta, jolloin hain sitten apua ja sain oman sosiaaliohjaajan. Ei tämä ole ensimmäinen kerta elämässä, kun olen saanut ulkopuolisten apua joihinkin asioiden hoitamiseen ja silloinkin tullut vain kielteisiä päätöksiä. Mulla tulot kuulemma olleet niin hyvät! Tilinauhasta näkee kahden kuukauden ajalta, että rahaa on kulunut 1500 euroa... näistä ylivoimaisesti suurin osuus on mennyt vuokriin ja sähköihin. Ruokaan mennyt raha on ollut sairaan pieni. Jos en olisi pihistellyt syömisessä, olisin ehkä saanut tukia. En vain ymmärrä sitä, miksi rahojen pitää antaa päästä loppumaan kokonaan ennen, kuin on oikeutettu saamaan mitään? Käsittelyissäkin kun kestää aina niin kauan.

Vuokran suuruus on 600€, joten tuosta voi aika helposti laskea, kuinka paljon on jäänyt rahaa ruokaan..... Olis pitänyt ne lääkkeetki vain jättää sinne apteekkiin. Ruoka on paljon tärkeämpää, kuin jotku turhan päiväiset lääkkeet!

• y7y7yy7
        Luzer kirjoitti:

Olen saanut apua mm sosiaaliohjaajalta. Tämä sosiaaliohjaaja ei kuitenkaan päätöksiä tee. Hän oli varma, että olen oikeutettu tukiin. Aiemmin olin yrittänyt hakea tukia itse siinä onnistumatta, jolloin hain sitten apua ja sain oman sosiaaliohjaajan. Ei tämä ole ensimmäinen kerta elämässä, kun olen saanut ulkopuolisten apua joihinkin asioiden hoitamiseen ja silloinkin tullut vain kielteisiä päätöksiä. Mulla tulot kuulemma olleet niin hyvät! Tilinauhasta näkee kahden kuukauden ajalta, että rahaa on kulunut 1500 euroa... näistä ylivoimaisesti suurin osuus on mennyt vuokriin ja sähköihin. Ruokaan mennyt raha on ollut sairaan pieni. Jos en olisi pihistellyt syömisessä, olisin ehkä saanut tukia. En vain ymmärrä sitä, miksi rahojen pitää antaa päästä loppumaan kokonaan ennen, kuin on oikeutettu saamaan mitään? Käsittelyissäkin kun kestää aina niin kauan.

Ei niitä tukia lasketa siitä paljonko kuluu rahaa vaan paljonko tulee.

• sefgs

Haluatko nyt kuitenkaan tappaa itseäsi, vai paremminkin sitä että joku saapuisi ja estäisi sen tai kieltäisi sen sulta?

• En tiedä tässä enää oikein muutakaan vaihtoehtoa. Tänään olen ollut hyvin lamaantunut... Kyllä minä täältä pois haluaisin!!! Harmaita päiviä... samanlaista päivästä päivään. Yöt menee valvoen kun ei unikaan enää tule. Kuka jaksaa tällaista?!!

• darling9
      • darling9

• darling9 kirjoitti:

En tiedä missä asut mut täällä Varsinais-Suomessa on tämmösiä hintoja. Sitten kun lähetään tonne syrjempään esimerkiksi Loimaalle vuokrat on vielä huokeempii, kämpän saa keskustan tuntumast jo 250e/kk https://www.tori.fi/varsinais-suomi/Pieni_k_mh_wc_suihku_pienkerrostalon_alakerrasta_32438110.htm?ca=18&w=116

Oispa täällä PK-seudullakin. Tilanteeni on siinä määrin vähän ikävä, että täällä olisi paremmat työllisyysnäkymät. Jos töitä olisi yhtä varmasti tarjolla myös vaikka tuolla Loimaalla, niin ihan hyvin voisin asua sielläkin. Sitten tämä toinen puoli. Unettomuus teki minusta lopulta työkyvyttömän. Työkyvyttömyys vei talouteni tiukille. Taloudellinen tiukkuus aiheuttaa lisää stressiä.
        Loimaalla voisin toki elää leveämpää elämää työttömänä, mutta se, löydänkö sieltä ystäviä. En haluaisi syrjäytyä lopullisesti kaikesta. Sitä parempi vaihtoehto olis ilmanmuuta heittää hyvästit tälle kaikelle!

• Turusta en tunne hirveenä porukkaa. Turku voisi olla ihan kiva asuinpaikkana. Olen siellä käynyt kävelemässä Aurajoen rantaa ja katsellut, kuinka kiva ja viihtyisä kaupunki se on. Olisi vaihtelua PK-seudulla elämiseen.
        Täytyy nyt saada itteni jotenkin kuntoon, että pystyn miettimään muuttoja ja organisoimaankin sitä. Muuttamisessa kun tarvitaan myös suunnitelmallisuutta. Millä roudata tavarat, mistä muuttoapu.

• Ehotus
        Luzer kirjoitti:

Turusta en tunne hirveenä porukkaa. Turku voisi olla ihan kiva asuinpaikkana. Olen siellä käynyt kävelemässä Aurajoen rantaa ja katsellut, kuinka kiva ja viihtyisä kaupunki se on. Olisi vaihtelua PK-seudulla elämiseen.
        Täytyy nyt saada itteni jotenkin kuntoon, että pystyn miettimään muuttoja ja organisoimaankin sitä. Muuttamisessa kun tarvitaan myös suunnitelmallisuutta. Millä roudata tavarat, mistä muuttoapu.

Vuokraa airbnb:n kautta sohvaa tai jotain patjaa yöpyjille vähän edullisemmin kuin muut.
        Paikkojen tulee olla siistit. Jos saat esim. 20 yöltä itsellesi niin 5 yötä kuussa on jo 100€... Hinnoittelu sijainnin mukaan...
        Saat seuraa ja rahaa?

• darling9
        Luzer kirjoitti:

Turusta en tunne hirveenä porukkaa. Turku voisi olla ihan kiva asuinpaikkana. Olen siellä käynyt kävelemässä Aurajoen rantaa ja katsellut, kuinka kiva ja viihtyisä kaupunki se on. Olisi vaihtelua PK-seudulla elämiseen.

Muuttaminen on tietysti oma prosessinsa, mutta uudet maisemat virkistää mieltä ihmeesti. Muutin pari vuotta sitten Helsingistä Turkuun ja tavarat siirrettiin vuokrapakettiautolla. Voisihan se olla vain väliaikainen asuinjärjestely siksi aikaa kunnes rahatilanteesi paranee, puolivuotta tai vuosi ja samalla tavallaan lomaa tutuista kuvioista.

• darling9
        darling9 kirjoitti:

Muuttaminen on tietysti oma prosessinsa, mutta uudet maisemat virkistää mieltä ihmeesti. Muutin pari vuotta sitten Helsingistä Turkuun ja tavarat siirrettiin vuokrapakettiautolla. Voisihan se olla vain väliaikainen asuinjärjestely siksi aikaa kunnes rahatilanteesi paranee, puolivuotta tai vuosi ja samalla tavallaan lomaa tutuista kuvioista.

Tuo on kamalaa kun ei ole rahaa ruokaan, se vetää mielen todella alas ja eikä ole energiaa toimia. Ravinto on ihmisen polttoainetta. Tuossa muuten vilkasin huvikseni Uudenmaan vuokra-asunto tarjontaa, eilen oli tullut tarjolle Lohjalla rivitalo yksiöitä. Kartan mukaan tuolta on tunnin ajomatka Helsinkiin. https://www.tori.fi/uusimaa/Edullisia_yksioita__useita__33964029.htm?ca=18&w=1

• darling9 kirjoitti:

Tuo on kamalaa kun ei ole rahaa ruokaan, se vetää mielen todella alas ja eikä ole energiaa toimia. Ravinto on ihmisen polttoainetta. Tuossa muuten vilkasin huvikseni Uudenmaan vuokra-asunto tarjontaa, eilen oli tullut tarjolle Lohjalla rivitalo yksiöitä. Kartan mukaan tuolta on tunnin ajomatka Helsinkiin. https://www.tori.fi/uusimaa/Edullisia_yksioita__useita__33964029.htm?ca=18&w=1

Huh. Sain vihdoin myönteisen toimeentulotukipäätöksen. Valittelin sosiaaliohjaalalle kurjaa tilannetta ja sitä, että en saa ruokaa mistään, ellei rahaa tule. Kerroin myös siitä, kun leipäjonossa ei riittänytkään mulle asti syötävää. Nyt sieltä sitten tulee sekä tammikuulle, että myöskin helmikuulle rahaa. Kävin myös lääkärin luona ja hän kirjoitti minulle kaksi kuukautta sairaslomaa.
        Tietysti haluaisin olla työelämässä ja osa tätä yhteiskuntaa, mutta lääkäri sanoi vain, että nyt hoidat itsesi kuntoon.

Lohjakin voisi olla hyvä vaihtoehto. Minun tosin täytyisi saada auto, jos muutan Lohjalle. Jään harkitsemaan tuota Lohja-vaihtoehtoakin. Jos ja kun olen siinä tilanteessa, että minulla on mahdollisuus auton hankkimiseen, niin voin muuttaa vähän etäämmällekin. Tietysti ihanne olisi se, että työpaikka sijaitsisi samalla paikkakunnalla. Kaksi kuukautta nyt aikaa hoidattaa itteä kuntoon.

• Meitäriittää
        Luzer kirjoitti:

Oispa täällä PK-seudullakin. Tilanteeni on siinä määrin vähän ikävä, että täällä olisi paremmat työllisyysnäkymät. Jos töitä olisi yhtä varmasti tarjolla myös vaikka tuolla Loimaalla, niin ihan hyvin voisin asua sielläkin. Sitten tämä toinen puoli. Unettomuus teki minusta lopulta työkyvyttömän. Työkyvyttömyys vei talouteni tiukille. Taloudellinen tiukkuus aiheuttaa lisää stressiä.
        Loimaalla voisin toki elää leveämpää elämää työttömänä, mutta se, löydänkö sieltä ystäviä. En haluaisi syrjäytyä lopullisesti kaikesta. Sitä parempi vaihtoehto olis ilmanmuuta heittää hyvästit tälle kaikelle!

Ei niitä ystäviä ole monella muulla, ei minulla ole ollut ystäviä koko elämäni aikaan, tuttavia on ollu ja joku juomakaveri. Ei Suomalaisella suurimmalla osalla ole ystäviä. Suomalaiset välittää vain rahasta talosta ja autosta edellä mainitut on hänen ystäviään. Ei vaikeuksistaan kannata kellekkään puhua sekin tuttava jolle puhut häipyy kuvioistasi. Esm jos sairastut vaikka syöpään niin sinuun suhtaudutaan kuin jo kuolleeseen.
        Meitä masentuneita ja itsemurhaa suunnittelevia meissä juuri tämän tähden riittää koska olemme kylmiä ja välinpitämättömiä toisiamme kohtaan. Minä olen saanut int netistä kirjoittelemisesta ja muuta ajan vietettä sekä telkasta, näin on monella muulla. Moni sanookin näitä joukko viihde välineitä ystävikseen. Jos taloutesi on huonosti niin se masentaa kyllä. Koeta nukkua mahdollisimman paljon jos asut yksin, niin ole valveilla kun valvottaa ja nuku kun nukuttaa.

• ToivonValoaElämääsi

Etkö tosiaan saa asumistukea tai toimeentulotukea tai molempia? Pyydä sosiaalineuvojaa selvittämään, mistä tuen epääminen johtuu. Oisko joku luonnevikainen ollut päättämässä? Entä kunnallinen oikeusavustaja?
      Myös mainitsemasi unettomuus pitäisi saada katkeamaan. Lääkkeillä on usein epätoivottuja sivuvaikutuksia. Säännöllinen ulkoilu ja esim. uinti yhdistettynä uimahallin löylyihin voisi auttaa.
      Työelämän paineet tai jo toteutunut työttömyys yhdistettynä pääkaupunkiseudun suhteettoman koviin vuokriin on vaikea yhtälö kenelle tahansa. Et varmasti ole ainoa. Voisitko yrittää jakaa asumiskuluja? Asunto siistiksi, turha ryjä pois, hanki kerrossänky tai yksi tai kaksi sänkyä lisää ja sitten lehteen tai nettiin ilmoitus kimppakämpästä. Kierrätyskeskuksista sänkyjä löytyy, ehkä särmikin. Suurin vaikeus lienee kuljetuskustannukset.
      Asuntopula ja hintataso on pääkaupunkiseudulla niin kova, että kunnollisia alivuokralaisia riittää lyhyeksi tai pidemmäksi ajaksi.

• Pyysin ja nyt sitten minulle myönnettiinkin sekä tammikuulle, että helmikuulle toimeentulotukea. Helmikuun toimeentulotuki tosin on vasta tulossa. Tammikuun toimeentulotuki laitettu tänään maksuun, joten kohta pitäisi olla tilillä.

Lääkärin luonakin kävin tänään. Hän määräsi minulle kaksi kuukautta sairaslomaa ja sanoi, että nyt hoidat itsesi kuntoon. Toimeentulotuki ei ole kauhean suuri, mutta on se tyhjää paljon parempi. Nyt pystyn taas harrastelemaan kohtuuhintaisia lajeja, kuten juoksua ja uintia.
        kahden kuukauden saikun aikana aion remontoida elämääni kaikin puolin. Alan myymään tavaraa pois. Mahdollisimman vähiin aion karsia omat tavarat. Tavoitteena olisi, että en omistaisi sängyn ja pesukoneen lisäksi, kuin vain henkilöauton peräkontillisen verran tavaraa.

• darling9
        Luzer kirjoitti:

Pyysin ja nyt sitten minulle myönnettiinkin sekä tammikuulle, että helmikuulle toimeentulotukea. Helmikuun toimeentulotuki tosin on vasta tulossa. Tammikuun toimeentulotuki laitettu tänään maksuun, joten kohta pitäisi olla tilillä.

Lääkärin luonakin kävin tänään. Hän määräsi minulle kaksi kuukautta sairaslomaa ja sanoi, että nyt hoidat itsesi kuntoon. Toimeentulotuki ei ole kauhean suuri, mutta on se tyhjää paljon parempi. Nyt pystyn taas harrastelemaan kohtuuhintaisia lajeja, kuten juoksua ja uintia.
        kahden kuukauden saikun aikana aion remontoida elämääni kaikin puolin. Alan myymään tavaraa pois. Mahdollisimman vähiin aion karsia omat tavarat. Tavoitteena olisi, että en omistaisi sängyn ja pesukoneen lisäksi, kuin vain henkilöauton peräkontillisen verran tavaraa.

Mahtavaa että sait myönteisiä uutisia ja suunnitelmasi kuulostaa tosi hyviltä. Siitä se lähtee! :)

• Kyrpä.jo.haudassa

Minä olen luvannut läheisilleni että juon itseni kukkapenkin jatkeeksi tämän vuoden aikana. Ehkä hauskin tapa päättää päivänsä. Aamulla kun herään niin rivakka ranneliike ja viron pullo on auki. Sitten vain pari ryyppyä ja jo helpottaa! Sitten irwinit soimaan ja viina valuu tasaisesti elimistöni läpi myöhään iltaan ja aamulla sama uudestaan alkaa! Tässä jo klo 6 korkkasin ekan pullon ja krapulasta ei tietoakaan. Klo 14 on aika syödä ja nukkua pari tuntia. Klo 16 jatkuu viinan juonti aina klo 23 asti. Tätä menoa olen hyvinkin päässyt tavoitteeseni 31.12.2017 mennessä

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      76
      2691
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      276
      1539
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1497
    4. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      87
      1341
    5. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      399
      1301
    6. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      385
      1246
    7. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      38
      997
    8. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      889
    9. Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?

"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden
      Maailman menoa
      254
      812
    10. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      316
      805
    Aihe