Subarussa on aito neliveto,

4x4

Jeah vaihdoin "haldexin" Subaruun ja täytyy kyllä sanoa että Aito neliveto on neliveto ja kytkeytyvä on kytkeytyvä.

Kyllä se on hienoa kun lyö hanaa niin ollaan takapainoisen yliohjaavaa ja todellakin tuntee että voimaa liikkuu sinne missä on pitoa.

Kyllä se on niin että en ikina vaihda takaisin mihinkään kiinteän tapaisiin haldexehin tai muihin, näin henk auto puolel.

Aivan loistava auto tekniikaltaan.
Löytyy sellaista mitä ei monessa ole ja kaarteissakaan ei turhia kallistuksia tapahdu.

Ei mul muuta, hauskaa kevät talvea muillekkin.

34

3153

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hehhee

      Ja "oikea" neliveto on varmasti sitten se huonoin...

      "kiinteän tapaisiin haldexehin"?

      Kannattaisi ehkä joskus ajaa autolla jossa on Haldex, eikä yrittää kiillottaa turhaan Subarun kilpeä.

      Se on jo nähty mihin Subarun teknisesti vanhentunut neliveto oikeasti pystyy: Ei mihinkään! Eikä firmalla löydy edes tietoteitoa kehittää "keksintöään"... =))

      Ja Subarun ajettavuuden tietävät kaikki kehnoksi. Outbackin sai Volvon XC:tä ja Audin Allroadilta kunnolla turpaan etenkin ajettavuudessa...

      http://www.4car.co.uk/special/videozone/main.jsp?pg=2&make=Audi&model=allroad&title=Audi allroad V6 Auto&type=Driven 100

      • just joo

        ja jos ensimmäisellä on Subaru ja saattaa olla ollut joku haldexi vehe ja jälkimmäisellä ei kumpaakaan niin kannattaisko olla hiljaa....


      • Hehhee
        just joo kirjoitti:

        ja jos ensimmäisellä on Subaru ja saattaa olla ollut joku haldexi vehe ja jälkimmäisellä ei kumpaakaan niin kannattaisko olla hiljaa....

        Tallissa on nytkin A3 1.8T Quattro, joten ehkäpä sinä voisit olla hiljaa väärine luuloinesi?

        Veljellä Legacy, joten siitäkin on ihan tarpeeksi kokemusta..


      • 4x4
        Hehhee kirjoitti:

        Tallissa on nytkin A3 1.8T Quattro, joten ehkäpä sinä voisit olla hiljaa väärine luuloinesi?

        Veljellä Legacy, joten siitäkin on ihan tarpeeksi kokemusta..

        Kyllä on Haldexin etu/kiinteän ja subarun jatkuvan välillä vähän eroa, esim autolla pystyy ajamaan yliohjaavasti jota ei haldexilla voi. Siis Haldex etuveto ja sitten kiinteän ja etuvedon väliltä. Toisin on Subarussa.

        Ja jos tuo Audisi on A3 niin älä vaan sitten ala vertaamaan sitä Tekniikanmaailman A4 versioon, on niisää sen verran eroa! Heh Heh,

        Mut minkäs sille voi kun minä en enään ikinä osta Haldexia! ainkaan tällä kokemuksella, eli älä nyt minulle rupea tilittämään.


      • 4x4

        Testin aikana auto vaihtuu H6:sta tavalliseen legacyn outbackiin. Eli Auto on ihan eri sarjaa verrattuna noihin joissa on sitten sitä elektroni´sta luistonestoa ja ajonvakuttajaa. Samoin on Subarun H6 jota ei nyt sitten testiin otettu vaan tavallinen ilman mitään herkkua, joten se siitä testistä. Laita H6 ja noi toiset vierekkäin niin saadaan vähän tulosta. Mutatestissäkin oli hitto Subaru selvästi siellä mudan keskellä ja toiseta laidoilla, hiffaat varmaan mitä tarkoitan. Ei noissa muissakaan ole mitään vikaa varsinkaan Audissa onhan siinä kunnon neliveto toisin kuin jossa A3 audissa.

        Mut lopuks juu, mä tykkään Subarusta ja se on ihan mun subjektiivinen ja oma näkemys eli en jaksa sun kanssa riidellä. Jatka todisteluasi niin kyllä se siitä sitten helpottaa jos helpottaa.


      • Hehhee
        4x4 kirjoitti:

        Testin aikana auto vaihtuu H6:sta tavalliseen legacyn outbackiin. Eli Auto on ihan eri sarjaa verrattuna noihin joissa on sitten sitä elektroni´sta luistonestoa ja ajonvakuttajaa. Samoin on Subarun H6 jota ei nyt sitten testiin otettu vaan tavallinen ilman mitään herkkua, joten se siitä testistä. Laita H6 ja noi toiset vierekkäin niin saadaan vähän tulosta. Mutatestissäkin oli hitto Subaru selvästi siellä mudan keskellä ja toiseta laidoilla, hiffaat varmaan mitä tarkoitan. Ei noissa muissakaan ole mitään vikaa varsinkaan Audissa onhan siinä kunnon neliveto toisin kuin jossa A3 audissa.

        Mut lopuks juu, mä tykkään Subarusta ja se on ihan mun subjektiivinen ja oma näkemys eli en jaksa sun kanssa riidellä. Jatka todisteluasi niin kyllä se siitä sitten helpottaa jos helpottaa.

        ja siinä olevista autoista sen verran että ainakaan Volvossa ei ole kuin luistoesto, joka toimii jarruimpulsseilla. Eli EPS/DCS/mikä se nimi nyt milläkin merkillä onkaan-järjestelmää siinä ei ole. Sekin toimii ainoastaan 25mph:n nopeuteen asti, joten esim. Slalom-testissä sitä ei ole käytössä.

        Toiseksi, jokaisessa osiossa on sama Subaru kuin muissakin.

        Mutatessäkin Subaru jää kokojan tasaisesti Audille. Lätäkkö loppuosiossa ei tilannetta enää muuttanut.

        Tuskinpa pelkkä kone olisi ajettavuusongelmaa korjannut....


      • Hehhee
        4x4 kirjoitti:

        Kyllä on Haldexin etu/kiinteän ja subarun jatkuvan välillä vähän eroa, esim autolla pystyy ajamaan yliohjaavasti jota ei haldexilla voi. Siis Haldex etuveto ja sitten kiinteän ja etuvedon väliltä. Toisin on Subarussa.

        Ja jos tuo Audisi on A3 niin älä vaan sitten ala vertaamaan sitä Tekniikanmaailman A4 versioon, on niisää sen verran eroa! Heh Heh,

        Mut minkäs sille voi kun minä en enään ikinä osta Haldexia! ainkaan tällä kokemuksella, eli älä nyt minulle rupea tilittämään.

        selvästikään ajanut autolla jos on Haldex-neliveto.

        Ehkäpä sinunkin kannattaisi hieman perehtyä muihin, parempiin nelivetojärjestelmiin.

        Se pitää paikkaansa että ääritilantessa Subaru yliohjaa, mutta niin tekee myöskin A3 . Tosin siinä ilmiö on huomattavasti lievempi ja käytökseltään auto on selvästi tasapainoisempi kuin Legacy.

        Se vain on tosiasia että ajettavuudessa Audi on joka osa-alueella huomattavasti parempi kuin Legacy.

        Meillä on ollut tästä asiasta vääntöä niinkauan kuin autotkin. Viime talvena teimme pienen testin siitä kumman neliveto järjestelmä toimii paremmin, ts. kummalla pääsee pidemmälle.

        A3:sella pääsi pääsi jäisen mäen ylös asti, jossa Legacy jäi kiinni...

        Että se siitä "oikeasta" nelivedosta...


      • aargh
        Hehhee kirjoitti:

        ja siinä olevista autoista sen verran että ainakaan Volvossa ei ole kuin luistoesto, joka toimii jarruimpulsseilla. Eli EPS/DCS/mikä se nimi nyt milläkin merkillä onkaan-järjestelmää siinä ei ole. Sekin toimii ainoastaan 25mph:n nopeuteen asti, joten esim. Slalom-testissä sitä ei ole käytössä.

        Toiseksi, jokaisessa osiossa on sama Subaru kuin muissakin.

        Mutatessäkin Subaru jää kokojan tasaisesti Audille. Lätäkkö loppuosiossa ei tilannetta enää muuttanut.

        Tuskinpa pelkkä kone olisi ajettavuusongelmaa korjannut....

        luistoestoa eikä vakautusta kuten on muissa,
        Sitäpaitsi miten niin ei ole päällä? Todistappahan se minulee.

        Subaru on 2,5 eikä se mikä alunperin piti olla? Siis miksi? kelaa sitä.


      • 4x4
        Hehhee kirjoitti:

        selvästikään ajanut autolla jos on Haldex-neliveto.

        Ehkäpä sinunkin kannattaisi hieman perehtyä muihin, parempiin nelivetojärjestelmiin.

        Se pitää paikkaansa että ääritilantessa Subaru yliohjaa, mutta niin tekee myöskin A3 . Tosin siinä ilmiö on huomattavasti lievempi ja käytökseltään auto on selvästi tasapainoisempi kuin Legacy.

        Se vain on tosiasia että ajettavuudessa Audi on joka osa-alueella huomattavasti parempi kuin Legacy.

        Meillä on ollut tästä asiasta vääntöä niinkauan kuin autotkin. Viime talvena teimme pienen testin siitä kumman neliveto järjestelmä toimii paremmin, ts. kummalla pääsee pidemmälle.

        A3:sella pääsi pääsi jäisen mäen ylös asti, jossa Legacy jäi kiinni...

        Että se siitä "oikeasta" nelivedosta...

        kyllä on puskuaudi tuo A3 ihan eri maata kuin A4 torseeni.

        On kanssa testattu ja jäi A3 mäkeen jonka pääsi ylös Volvo , Skoda ja Subaru. Eli en jaksa jauhaa koska sinä pidät Autista ja Minä hubarusta.

        Käyhän katsoon vielä 4car comin ratatesti jossa kiertää kehää BMW, Audi ja jagge. Jagge käyttäytyy yliohjaavasti kun taas audi on aliohjaava ja puskee pois kurssista.

        Tutkihan se testi ja palataan sitten juttelemaan jostain missä on vähän asiaa eikä mitään lässytystä puolin eikä toisin.


      • 4x4
        Hehhee kirjoitti:

        selvästikään ajanut autolla jos on Haldex-neliveto.

        Ehkäpä sinunkin kannattaisi hieman perehtyä muihin, parempiin nelivetojärjestelmiin.

        Se pitää paikkaansa että ääritilantessa Subaru yliohjaa, mutta niin tekee myöskin A3 . Tosin siinä ilmiö on huomattavasti lievempi ja käytökseltään auto on selvästi tasapainoisempi kuin Legacy.

        Se vain on tosiasia että ajettavuudessa Audi on joka osa-alueella huomattavasti parempi kuin Legacy.

        Meillä on ollut tästä asiasta vääntöä niinkauan kuin autotkin. Viime talvena teimme pienen testin siitä kumman neliveto järjestelmä toimii paremmin, ts. kummalla pääsee pidemmälle.

        A3:sella pääsi pääsi jäisen mäen ylös asti, jossa Legacy jäi kiinni...

        Että se siitä "oikeasta" nelivedosta...

        kyllä on puskuaudi tuo A3 ihan eri maata kuin A4 torseeni.

        On kanssa testattu ja jäi A3 mäkeen jonka pääsi ylös Volvo , Skoda ja Subaru. Eli en jaksa jauhaa koska sinä pidät Autista ja Minä hubarusta.

        Käyhän katsoon vielä 4car comin ratatesti jossa kiertää kehää BMW, Audi ja jagge. Jagge käyttäytyy yliohjaavasti kun taas audi on aliohjaava ja puskee pois kurssista.

        Tutkihan se testi ja palataan sitten juttelemaan jostain missä on vähän asiaa eikä mitään lässytystä puolin eikä toisin.


      • 4x4
        Hehhee kirjoitti:

        selvästikään ajanut autolla jos on Haldex-neliveto.

        Ehkäpä sinunkin kannattaisi hieman perehtyä muihin, parempiin nelivetojärjestelmiin.

        Se pitää paikkaansa että ääritilantessa Subaru yliohjaa, mutta niin tekee myöskin A3 . Tosin siinä ilmiö on huomattavasti lievempi ja käytökseltään auto on selvästi tasapainoisempi kuin Legacy.

        Se vain on tosiasia että ajettavuudessa Audi on joka osa-alueella huomattavasti parempi kuin Legacy.

        Meillä on ollut tästä asiasta vääntöä niinkauan kuin autotkin. Viime talvena teimme pienen testin siitä kumman neliveto järjestelmä toimii paremmin, ts. kummalla pääsee pidemmälle.

        A3:sella pääsi pääsi jäisen mäen ylös asti, jossa Legacy jäi kiinni...

        Että se siitä "oikeasta" nelivedosta...

        kyllä on puskuaudi tuo A3 ihan eri maata kuin A4 torseeni.

        On kanssa testattu ja jäi A3 mäkeen jonka pääsi ylös Volvo , Skoda ja Subaru. Eli en jaksa jauhaa koska sinä pidät Autista ja Minä hubarusta.

        Käyhän katsoon vielä 4car comin ratatesti jossa kiertää kehää BMW, Audi ja jagge. Jagge käyttäytyy yliohjaavasti kun taas audi on aliohjaava ja puskee pois kurssista.

        Tutkihan se testi ja palataan sitten juttelemaan jostain missä on vähän asiaa eikä mitään lässytystä puolin eikä toisin.


      • 4x4
        Hehhee kirjoitti:

        selvästikään ajanut autolla jos on Haldex-neliveto.

        Ehkäpä sinunkin kannattaisi hieman perehtyä muihin, parempiin nelivetojärjestelmiin.

        Se pitää paikkaansa että ääritilantessa Subaru yliohjaa, mutta niin tekee myöskin A3 . Tosin siinä ilmiö on huomattavasti lievempi ja käytökseltään auto on selvästi tasapainoisempi kuin Legacy.

        Se vain on tosiasia että ajettavuudessa Audi on joka osa-alueella huomattavasti parempi kuin Legacy.

        Meillä on ollut tästä asiasta vääntöä niinkauan kuin autotkin. Viime talvena teimme pienen testin siitä kumman neliveto järjestelmä toimii paremmin, ts. kummalla pääsee pidemmälle.

        A3:sella pääsi pääsi jäisen mäen ylös asti, jossa Legacy jäi kiinni...

        Että se siitä "oikeasta" nelivedosta...

        kyllä on puskuaudi tuo A3 ihan eri maata kuin A4 torseeni.

        On kanssa testattu ja jäi A3 mäkeen jonka pääsi ylös Volvo , Skoda ja Subaru. Eli en jaksa jauhaa koska sinä pidät Autista ja Minä hubarusta.

        Käyhän katsoon vielä 4car comin ratatesti jossa kiertää kehää BMW, Audi ja jagge. Jagge käyttäytyy yliohjaavasti kun taas audi on aliohjaava ja puskee pois kurssista.

        Tutkihan se testi ja palataan sitten juttelemaan jostain missä on vähän asiaa eikä mitään lässytystä puolin eikä toisin.


      • 4x4
        Hehhee kirjoitti:

        selvästikään ajanut autolla jos on Haldex-neliveto.

        Ehkäpä sinunkin kannattaisi hieman perehtyä muihin, parempiin nelivetojärjestelmiin.

        Se pitää paikkaansa että ääritilantessa Subaru yliohjaa, mutta niin tekee myöskin A3 . Tosin siinä ilmiö on huomattavasti lievempi ja käytökseltään auto on selvästi tasapainoisempi kuin Legacy.

        Se vain on tosiasia että ajettavuudessa Audi on joka osa-alueella huomattavasti parempi kuin Legacy.

        Meillä on ollut tästä asiasta vääntöä niinkauan kuin autotkin. Viime talvena teimme pienen testin siitä kumman neliveto järjestelmä toimii paremmin, ts. kummalla pääsee pidemmälle.

        A3:sella pääsi pääsi jäisen mäen ylös asti, jossa Legacy jäi kiinni...

        Että se siitä "oikeasta" nelivedosta...

        kyllä on puskuaudi tuo A3 ihan eri maata kuin A4 torseeni.

        On kanssa testattu ja jäi A3 mäkeen jonka pääsi ylös Volvo , Skoda ja Subaru. Eli en jaksa jauhaa koska sinä pidät Autista ja Minä hubarusta.

        Käyhän katsoon vielä 4car comin ratatesti jossa kiertää kehää BMW, Audi ja jagge. Jagge käyttäytyy yliohjaavasti kun taas audi on aliohjaava ja puskee pois kurssista.

        Tutkihan se testi ja palataan sitten juttelemaan jostain missä on vähän asiaa eikä mitään lässytystä puolin eikä toisin.


      • Hehhee
        4x4 kirjoitti:

        kyllä on puskuaudi tuo A3 ihan eri maata kuin A4 torseeni.

        On kanssa testattu ja jäi A3 mäkeen jonka pääsi ylös Volvo , Skoda ja Subaru. Eli en jaksa jauhaa koska sinä pidät Autista ja Minä hubarusta.

        Käyhän katsoon vielä 4car comin ratatesti jossa kiertää kehää BMW, Audi ja jagge. Jagge käyttäytyy yliohjaavasti kun taas audi on aliohjaava ja puskee pois kurssista.

        Tutkihan se testi ja palataan sitten juttelemaan jostain missä on vähän asiaa eikä mitään lässytystä puolin eikä toisin.

        S6:ssa on Torsen, eikä Haldex, puusilmä!

        Aiemminhan sinä käskit unohtaa Torsenin, mutta nyt käsket verrata siihen.

        On siinä kanssa "asiantuntija", joka ei erota eri tekniikoita toisistaan..=))

        Kyllä auti on sentään auto verrattuna huparuun. Siinä syy miksi siitä pidän..

        PS. Eikö muuten ole sangen asiallinen saitti testeineen?. Täällä Suomessa ei vastaavaa auto-ohjelmaa saada ikinä pystyyn. Täläkään hetkellä ei taida tulla ainuttakaan autoiluohjelmaa tv:stä
        JA jerrankintestaajilla on jonkinlaiset meriitit ja asiantuntemusta eikä vain toimittaja kirjekurssikäytynä...


      • Hehhee
        aargh kirjoitti:

        luistoestoa eikä vakautusta kuten on muissa,
        Sitäpaitsi miten niin ei ole päällä? Todistappahan se minulee.

        Subaru on 2,5 eikä se mikä alunperin piti olla? Siis miksi? kelaa sitä.

        että sen aiemmin piti olla joku muu?

        Sinä kerroit että testin alussa on eri Subarumalli kuin lopussa. Voisitko kertoa missä vaiheessa se parempi malli vaihtuu huonompaan?

        V6-mallista sanotaan sen verran että se tulee UK:ssa myöhemmin myyntiin. Eli se ei ollut vielä testiaikaan saatavilla.

        Ja EDELLEENKÄÄN VOLVOSSA EI OLLUT MITÄÄN VAKAUTUSTA käytössä. Lue nyt hyvä mies tekstini uudelleen ja yritä ymmärtää se mitä luit.

        Lainaus Volvon sivulta:

        "Jos yksi tai molemmat toisen puolen pyöristä alkavat luistaa, Volvon TRACS luistonestojärjestelmä sopeuttaa jarruja niin, että voimaa ohjautuu toisen puolen paremmin pitäville pyörille. Niinpä liikkeellelähtemiseksi vain yhdessä pyörässä tarvitaan pitoa. TRACS toimii noin 40 km/h nopeuteen asti."

        Et siinä se nopeus tuli. Ja jos et usko, käy kokeilemassa. Sillä se selviää...

        Sen verran korjaan aiempaa väittämääni että että Volvoon on näemmä tullut ajovakaudenhallinta järjestelmä optioksi 2002-malleihin...


      • 4x4
        Hehhee kirjoitti:

        että sen aiemmin piti olla joku muu?

        Sinä kerroit että testin alussa on eri Subarumalli kuin lopussa. Voisitko kertoa missä vaiheessa se parempi malli vaihtuu huonompaan?

        V6-mallista sanotaan sen verran että se tulee UK:ssa myöhemmin myyntiin. Eli se ei ollut vielä testiaikaan saatavilla.

        Ja EDELLEENKÄÄN VOLVOSSA EI OLLUT MITÄÄN VAKAUTUSTA käytössä. Lue nyt hyvä mies tekstini uudelleen ja yritä ymmärtää se mitä luit.

        Lainaus Volvon sivulta:

        "Jos yksi tai molemmat toisen puolen pyöristä alkavat luistaa, Volvon TRACS luistonestojärjestelmä sopeuttaa jarruja niin, että voimaa ohjautuu toisen puolen paremmin pitäville pyörille. Niinpä liikkeellelähtemiseksi vain yhdessä pyörässä tarvitaan pitoa. TRACS toimii noin 40 km/h nopeuteen asti."

        Et siinä se nopeus tuli. Ja jos et usko, käy kokeilemassa. Sillä se selviää...

        Sen verran korjaan aiempaa väittämääni että että Volvoon on näemmä tullut ajovakaudenhallinta järjestelmä optioksi 2002-malleihin...

        niin jossain kohdassa puhttiin h6 mallista joka ei todellakaan ole v6 jos niin kuvittelet vaan boxeri kuutonen eli vastaisku, Aivan toinen kun v kone.

        Ja mitä tulee luistonestoon niin sitä ei ole subarun tuossa mallissa kuten on audissa ja volvossa.

        Mitä tulee ajonvakautus järjestelmään niin käsitykseni on että ainakin Audissa se on.
        Volvon Uk mallista en ole varma joten saatoin olla väärässä.

        Ja todellakin Subaru on yliohjaava joten tuollaiset testitohelot eivät todellakaan osaa näemmä kääntää sitä rattia oikein vaan vetävät koko ajan yli. Käy itse kokeilemassa ja totea sama. Ihme kun eicät huomanneet audin puskuherkkyyttä vastaavassa tilanteessa siinä on meinaan ääritilanteessa todella aliohjautuva neilveto mikä ei sinänsä ole haitaksi jos sitä ei ehdon tahdoin haluta tuoda esille.

        Ja lopuksi saahan se suben luistaan kun painaa kaasun pohjaan hiekkamäessä. Tasainen kaasu ja kevennys auttaa. H6:n saa sitten luistonsstolla ja ajonvakuattajalla joka tekee autosta varmaankin saman tasoisen kuin audista. Siis mikä kiire oli 4car.co.uk ottaa mukaan jos vähän ajan päästä tulee se sopiva malli? Monta kyssäriä ja hauskaa kevättä sulle herra Hehhheheheheeee.....

        Minä tykkään Subesta ja sinä Volvosta näemmä?


      • 4x4
        Hehhee kirjoitti:

        S6:ssa on Torsen, eikä Haldex, puusilmä!

        Aiemminhan sinä käskit unohtaa Torsenin, mutta nyt käsket verrata siihen.

        On siinä kanssa "asiantuntija", joka ei erota eri tekniikoita toisistaan..=))

        Kyllä auti on sentään auto verrattuna huparuun. Siinä syy miksi siitä pidän..

        PS. Eikö muuten ole sangen asiallinen saitti testeineen?. Täällä Suomessa ei vastaavaa auto-ohjelmaa saada ikinä pystyyn. Täläkään hetkellä ei taida tulla ainuttakaan autoiluohjelmaa tv:stä
        JA jerrankintestaajilla on jonkinlaiset meriitit ja asiantuntemusta eikä vain toimittaja kirjekurssikäytynä...

        et osaa lukea omaa tekstiäsi. Vittu puhu sinä ensiksi A3:sta haldexilla josta minäkin puhuin aluksi. Vedä sitten A4 testi torseenilla. Ja kun minä kerron puskuaudista joka on A4 ja A3 niin morjensta vaaan ääliö. ;(

        Eli herra puusilmä, kusee omaan suuhunsa ja niin edespäin. Hurraa olet viisas, menehän jo pois, ei sua voi kestää... ARRRRRGGH


      • Hehhee
        4x4 kirjoitti:

        niin jossain kohdassa puhttiin h6 mallista joka ei todellakaan ole v6 jos niin kuvittelet vaan boxeri kuutonen eli vastaisku, Aivan toinen kun v kone.

        Ja mitä tulee luistonestoon niin sitä ei ole subarun tuossa mallissa kuten on audissa ja volvossa.

        Mitä tulee ajonvakautus järjestelmään niin käsitykseni on että ainakin Audissa se on.
        Volvon Uk mallista en ole varma joten saatoin olla väärässä.

        Ja todellakin Subaru on yliohjaava joten tuollaiset testitohelot eivät todellakaan osaa näemmä kääntää sitä rattia oikein vaan vetävät koko ajan yli. Käy itse kokeilemassa ja totea sama. Ihme kun eicät huomanneet audin puskuherkkyyttä vastaavassa tilanteessa siinä on meinaan ääritilanteessa todella aliohjautuva neilveto mikä ei sinänsä ole haitaksi jos sitä ei ehdon tahdoin haluta tuoda esille.

        Ja lopuksi saahan se suben luistaan kun painaa kaasun pohjaan hiekkamäessä. Tasainen kaasu ja kevennys auttaa. H6:n saa sitten luistonsstolla ja ajonvakuattajalla joka tekee autosta varmaankin saman tasoisen kuin audista. Siis mikä kiire oli 4car.co.uk ottaa mukaan jos vähän ajan päästä tulee se sopiva malli? Monta kyssäriä ja hauskaa kevättä sulle herra Hehhheheheheeee.....

        Minä tykkään Subesta ja sinä Volvosta näemmä?

        Subarua saakkaan luistamaan kuin lumella, jäällä ja lumessa niillä tehoilla. On se niin mopo...=))

        Tarkoitin tuota H6-mallia.

        Testitohelot, hihhii....

        Jason Plato, ajaa BTCC-sarjassa kilpaa ja on myös voittanut sarjan viime vuonna.

        Penny Mallory on voittanut Britannian naisten rallimestaruuden.

        Mike Brewer taasen omaa muutaman Britannian maanopeusen.

        Nämä henkilöt ovat sitten mielestäsi toheloita?? =)
        Sinä voitkin sitten näyttää heille miten kuuluu ajaa, kun heillä ei sitä taitoa ole...=D

        Hassua muuten että nämä "tohelot" osasivat kääntää rattia oikein Audin ja Volvon kohdalla, mutta eivät Subarun kohdalla. Olisiko kenties sittenkin autossa jotain vikaa?

        Ja miksi olisi pitänyt odottaa Subarun mallin lanseerausta?

        Teillä Subarukuskeilla tuntuu olevan melkoinen jossittelun tarve silloin kun totuus teidän autoistanne paljastuu. Etenkin kun "oikea"neliveto onkin se porukan huonoin vaihtoehto..

        Minä pidän Audista ja sinä pidät ajoneuvosta...


      • Hehhee
        4x4 kirjoitti:

        et osaa lukea omaa tekstiäsi. Vittu puhu sinä ensiksi A3:sta haldexilla josta minäkin puhuin aluksi. Vedä sitten A4 testi torseenilla. Ja kun minä kerron puskuaudista joka on A4 ja A3 niin morjensta vaaan ääliö. ;(

        Eli herra puusilmä, kusee omaan suuhunsa ja niin edespäin. Hurraa olet viisas, menehän jo pois, ei sua voi kestää... ARRRRRGGH

        Vertaile sinä vaikka halkopinoa liiteriin..=))

        Tai vertaappa kottikärryjä "oikeaan"-nelivetoosi, niin se voi olla jopa parempi. Etenkin kun toisessa ei ole kuin yksi pyörä..=))


        Pikku lainasu tekstistäsi:
        "kyllä on puskuaudi tuo A3 ihan eri maata kuin A4 torseeni"

        Ja nyt ovatkin kumpikin puskuaudeja...hohhooo

        Oikea asiantuntija iski jälleen...=))

        Sinun jutuistasi saa kyllä ylivertaiset naurut..Kiitos niistä..=))


      • hohhoijaa ja voi itku
        Hehhee kirjoitti:

        Subarua saakkaan luistamaan kuin lumella, jäällä ja lumessa niillä tehoilla. On se niin mopo...=))

        Tarkoitin tuota H6-mallia.

        Testitohelot, hihhii....

        Jason Plato, ajaa BTCC-sarjassa kilpaa ja on myös voittanut sarjan viime vuonna.

        Penny Mallory on voittanut Britannian naisten rallimestaruuden.

        Mike Brewer taasen omaa muutaman Britannian maanopeusen.

        Nämä henkilöt ovat sitten mielestäsi toheloita?? =)
        Sinä voitkin sitten näyttää heille miten kuuluu ajaa, kun heillä ei sitä taitoa ole...=D

        Hassua muuten että nämä "tohelot" osasivat kääntää rattia oikein Audin ja Volvon kohdalla, mutta eivät Subarun kohdalla. Olisiko kenties sittenkin autossa jotain vikaa?

        Ja miksi olisi pitänyt odottaa Subarun mallin lanseerausta?

        Teillä Subarukuskeilla tuntuu olevan melkoinen jossittelun tarve silloin kun totuus teidän autoistanne paljastuu. Etenkin kun "oikea"neliveto onkin se porukan huonoin vaihtoehto..

        Minä pidän Audista ja sinä pidät ajoneuvosta...

        "Jason Plato, ajaa BTCC-sarjassa kilpaa ja on myös voittanut sarjan viime vuonna."
        ---jos ajaa sairaan kovaa 2-vetoa (ja muistaakseni etuvetoa) asfalttiradalla niin sekö on tae että nelivedot pysyy käsissä liukkaalla pinnalla????

        KYLLÄ KYLLÄ KYLLÄ ---usein on mutta ei kuitenkaan aina.

        "Penny Mallory on voittanut Britannian naisten rallimestaruuden."--- Mutta mikä on sikäläinen taso??

        "Mike Brewer taasen omaa muutaman Britannian maanopeusen." --- ja älyttöman kovaa suoraan !?!?!?

        ei ne kaikki formula miehetkään osaa ajaa soralla!!

        mulle aivan sama , kinastelkaa vaikka maailman loppuun saakka -- tai sopikaa jäärata kisa ja ajakaa kilpaa.....
        ite ajoin HITON vanhalla Leonella Volvon suuren ja mahtavan turbo nelivedon (joo en tiedä mallia kun ei kiinnosta) kanssa kilpaa ja kun aloin rutistella kunnon luisuja niin Volvo meni hankeen kun yritti pysyä perässä!!!!


      • Hehhee
        hohhoijaa ja voi itku kirjoitti:

        "Jason Plato, ajaa BTCC-sarjassa kilpaa ja on myös voittanut sarjan viime vuonna."
        ---jos ajaa sairaan kovaa 2-vetoa (ja muistaakseni etuvetoa) asfalttiradalla niin sekö on tae että nelivedot pysyy käsissä liukkaalla pinnalla????

        KYLLÄ KYLLÄ KYLLÄ ---usein on mutta ei kuitenkaan aina.

        "Penny Mallory on voittanut Britannian naisten rallimestaruuden."--- Mutta mikä on sikäläinen taso??

        "Mike Brewer taasen omaa muutaman Britannian maanopeusen." --- ja älyttöman kovaa suoraan !?!?!?

        ei ne kaikki formula miehetkään osaa ajaa soralla!!

        mulle aivan sama , kinastelkaa vaikka maailman loppuun saakka -- tai sopikaa jäärata kisa ja ajakaa kilpaa.....
        ite ajoin HITON vanhalla Leonella Volvon suuren ja mahtavan turbo nelivedon (joo en tiedä mallia kun ei kiinnosta) kanssa kilpaa ja kun aloin rutistella kunnon luisuja niin Volvo meni hankeen kun yritti pysyä perässä!!!!

        lukenut koko viestiketjun, niin olisit huomannut että tohelo testikuski-nimitys koski Slalom-osuutta joka ajettiin asfaltilla. Ja tuskinpa asfaltti nyt niin kovin liukas alusta on vai mitä??

        Tässä hiukan Platon saavutuksia:

        2001 - BTCC Touring class Champion. Vauxhall Motorsport Astra Coupe. No. 5.
        Final Position: 1st

        2000 - Stayed in BTCC with a new team and manufacturer, Vauxhall. Jason kicked of his season in fine style by winning the season opener at Brands Hatch, and claimed a new lap record. He had another win at Snetterton and finished 5th in the Championship.

        1999 Third season in the BTCC with Nescafé Blend 37 Williams Renault, 1 win, 5th overall (122pts)

        1998 Fifth place in the BTCC Drivers' Championship (163pts)

        1997 Finished third overall in BTCC (170pts, 2 wins, 4 pole-positions, just 1pt behind Frank Biela)

        1996 Winner of the inaugural Elf Renault Sport Spider Cup

        1995 Competed in Formula Renault Sport

        1994 Test Driver for Janspeed Nissan team in the BTCC

        1993 Competed in British Formula Vauxhall Lotus Championship

        1992 Competed in the British Formula Three Championship for Lotus Junior team with the new works Van Diemen chassis.

        1991 European Formula Renault Champion

        1983 Junior World Grand Prix Kart Champion

        1982 British Karting Champion

        Että ajanut vain etuvedoilla...Juup, ilmeisesti kaverilla on sitten ollut aivan erilaiset karting- ja formula-mallit kuin muilla koska ne muut ovat takavetoja...

        Brewer ei tod. ajanut suoraan. Mistä löydät suoran jolla voi ajaa 24h lätkä tiskissä?

        Ohjelman juontajien kyvykkyys ajaa autoa nopeasti voittaa varmasti jokaisen täällä asiantuntijaa leikkivän. Jopas sinut vaikka uskotkin olevasi juuri se ultimate driver...hihii

        Tuskinpa sinäkään kauaan olisit edellä ajanut jos Jason Plato olisi vastaavalla Leonella perässä ajanut..

        PS. Jos et tiedä malli niin miten tiedät että se Volvo oli suuri ja mahtava turboneliveto?? =)) Etenkin kun se tuli perässäsi?

        Joo jätin minäkin S6:n liikennevaloissa, ja RS4:n, ja RS6:n. Tai en tiedä olivatko ne niitä malleja mutta minulle ainakin tuli parempi mieli kun uskottelin niiden niitä olevan..=))

        Vaikka Mäkinen ajaakin telkkarissa Subarulla rallia, nin ei se hyvämies tarkoita sitää että sinun vanha rotkosi on se sama ralliauto tai että sinäkin osaisit ajaa oikeasti. Se että kerran kesässä ajat mökkitien hiukan kovempaa ei tarkoita sitä että olisi voittamaton ralliässä...=))


      • 4x4
        Hehhee kirjoitti:

        lukenut koko viestiketjun, niin olisit huomannut että tohelo testikuski-nimitys koski Slalom-osuutta joka ajettiin asfaltilla. Ja tuskinpa asfaltti nyt niin kovin liukas alusta on vai mitä??

        Tässä hiukan Platon saavutuksia:

        2001 - BTCC Touring class Champion. Vauxhall Motorsport Astra Coupe. No. 5.
        Final Position: 1st

        2000 - Stayed in BTCC with a new team and manufacturer, Vauxhall. Jason kicked of his season in fine style by winning the season opener at Brands Hatch, and claimed a new lap record. He had another win at Snetterton and finished 5th in the Championship.

        1999 Third season in the BTCC with Nescafé Blend 37 Williams Renault, 1 win, 5th overall (122pts)

        1998 Fifth place in the BTCC Drivers' Championship (163pts)

        1997 Finished third overall in BTCC (170pts, 2 wins, 4 pole-positions, just 1pt behind Frank Biela)

        1996 Winner of the inaugural Elf Renault Sport Spider Cup

        1995 Competed in Formula Renault Sport

        1994 Test Driver for Janspeed Nissan team in the BTCC

        1993 Competed in British Formula Vauxhall Lotus Championship

        1992 Competed in the British Formula Three Championship for Lotus Junior team with the new works Van Diemen chassis.

        1991 European Formula Renault Champion

        1983 Junior World Grand Prix Kart Champion

        1982 British Karting Champion

        Että ajanut vain etuvedoilla...Juup, ilmeisesti kaverilla on sitten ollut aivan erilaiset karting- ja formula-mallit kuin muilla koska ne muut ovat takavetoja...

        Brewer ei tod. ajanut suoraan. Mistä löydät suoran jolla voi ajaa 24h lätkä tiskissä?

        Ohjelman juontajien kyvykkyys ajaa autoa nopeasti voittaa varmasti jokaisen täällä asiantuntijaa leikkivän. Jopas sinut vaikka uskotkin olevasi juuri se ultimate driver...hihii

        Tuskinpa sinäkään kauaan olisit edellä ajanut jos Jason Plato olisi vastaavalla Leonella perässä ajanut..

        PS. Jos et tiedä malli niin miten tiedät että se Volvo oli suuri ja mahtava turboneliveto?? =)) Etenkin kun se tuli perässäsi?

        Joo jätin minäkin S6:n liikennevaloissa, ja RS4:n, ja RS6:n. Tai en tiedä olivatko ne niitä malleja mutta minulle ainakin tuli parempi mieli kun uskottelin niiden niitä olevan..=))

        Vaikka Mäkinen ajaakin telkkarissa Subarulla rallia, nin ei se hyvämies tarkoita sitää että sinun vanha rotkosi on se sama ralliauto tai että sinäkin osaisit ajaa oikeasti. Se että kerran kesässä ajat mökkitien hiukan kovempaa ei tarkoita sitä että olisi voittamaton ralliässä...=))

        kyllä se siitä, kiristä piposi ja pyyhi nokkasi.

        Ei tuohon voi muuta sanoa.

        Ja muista että v6 on ihan eri kuin boxeri kuusi.

        Mä en jaksa sua enään.

        Luistonesto on kuitenkin sinustakin luistonesto eikä neliveto voimansiirto ratkaisu?

        Ja jos sinulle tuli suuri voittamisen tunne kun näit että Auti on auti niin terve menoa Audi osastolle, haldexilla en kuitenkaan aja enään ikuna on se sen verran pusku auto.


      • 4x4
        Hehhee kirjoitti:

        Vertaile sinä vaikka halkopinoa liiteriin..=))

        Tai vertaappa kottikärryjä "oikeaan"-nelivetoosi, niin se voi olla jopa parempi. Etenkin kun toisessa ei ole kuin yksi pyörä..=))


        Pikku lainasu tekstistäsi:
        "kyllä on puskuaudi tuo A3 ihan eri maata kuin A4 torseeni"

        Ja nyt ovatkin kumpikin puskuaudeja...hohhooo

        Oikea asiantuntija iski jälleen...=))

        Sinun jutuistasi saa kyllä ylivertaiset naurut..Kiitos niistä..=))

        ole hyvä vaan. Haldexi on todella puskeva ja torseeni on kanssa puskeva. Jos sinä olet noin kakara että tartut kirjaimiin niin ,kyllä isi ymmärtää ja äiti. Älä kuitenkaan rupea tekemään itsestäsi ihan kakaraa.

        Mut joo en mä jaksa sua enään, pikkuinen.


      • Hehhee
        4x4 kirjoitti:

        ole hyvä vaan. Haldexi on todella puskeva ja torseeni on kanssa puskeva. Jos sinä olet noin kakara että tartut kirjaimiin niin ,kyllä isi ymmärtää ja äiti. Älä kuitenkaan rupea tekemään itsestäsi ihan kakaraa.

        Mut joo en mä jaksa sua enään, pikkuinen.

        sinne vanhainkotiin.

        Sinun lisäksesi sinne kuuluu myöskin Subarun vanhainaikanen vetojärjestelmä, jonka huonouden ovat uudemmat ja paremmat järjestelmät osoittaneet.

        Mielenkiintoista että kaikki muut ovat kehuneet Torsen-järjestelmää stabiiliksi mutta sinä puskevaksi.

        Vinkki sinulle pappa: Aja ja testaa ennekuin väität mitään. Kommenttisi ovat olleet tähän asti lähinnä huvittavia Essonbaari uskomuksineen...


      • Hehhee
        4x4 kirjoitti:

        kyllä se siitä, kiristä piposi ja pyyhi nokkasi.

        Ei tuohon voi muuta sanoa.

        Ja muista että v6 on ihan eri kuin boxeri kuusi.

        Mä en jaksa sua enään.

        Luistonesto on kuitenkin sinustakin luistonesto eikä neliveto voimansiirto ratkaisu?

        Ja jos sinulle tuli suuri voittamisen tunne kun näit että Auti on auti niin terve menoa Audi osastolle, haldexilla en kuitenkaan aja enään ikuna on se sen verran pusku auto.

        pappaa jo väsyttämään? Voi voi, tuntuu ottavan koville se että se oma suosikki ei olekaan maailman paras.

        No, kyllä se siitä. Kävelet vain auto(Audi)kauappaan ja tilaat uuden, OIKEAN nelivedon. Ja heti mieli kirkastuu...=))

        Minä tein niin ja hyvin pyyhkii!


      • Hehhee
        4x4 kirjoitti:

        kyllä se siitä, kiristä piposi ja pyyhi nokkasi.

        Ei tuohon voi muuta sanoa.

        Ja muista että v6 on ihan eri kuin boxeri kuusi.

        Mä en jaksa sua enään.

        Luistonesto on kuitenkin sinustakin luistonesto eikä neliveto voimansiirto ratkaisu?

        Ja jos sinulle tuli suuri voittamisen tunne kun näit että Auti on auti niin terve menoa Audi osastolle, haldexilla en kuitenkaan aja enään ikuna on se sen verran pusku auto.

        Samalla minkä mallin vaihdoit tuohon Subaruun? Ja mikä Subarumalli sinulla nyt on?


      • No niin
        Hehhee kirjoitti:

        lukenut koko viestiketjun, niin olisit huomannut että tohelo testikuski-nimitys koski Slalom-osuutta joka ajettiin asfaltilla. Ja tuskinpa asfaltti nyt niin kovin liukas alusta on vai mitä??

        Tässä hiukan Platon saavutuksia:

        2001 - BTCC Touring class Champion. Vauxhall Motorsport Astra Coupe. No. 5.
        Final Position: 1st

        2000 - Stayed in BTCC with a new team and manufacturer, Vauxhall. Jason kicked of his season in fine style by winning the season opener at Brands Hatch, and claimed a new lap record. He had another win at Snetterton and finished 5th in the Championship.

        1999 Third season in the BTCC with Nescafé Blend 37 Williams Renault, 1 win, 5th overall (122pts)

        1998 Fifth place in the BTCC Drivers' Championship (163pts)

        1997 Finished third overall in BTCC (170pts, 2 wins, 4 pole-positions, just 1pt behind Frank Biela)

        1996 Winner of the inaugural Elf Renault Sport Spider Cup

        1995 Competed in Formula Renault Sport

        1994 Test Driver for Janspeed Nissan team in the BTCC

        1993 Competed in British Formula Vauxhall Lotus Championship

        1992 Competed in the British Formula Three Championship for Lotus Junior team with the new works Van Diemen chassis.

        1991 European Formula Renault Champion

        1983 Junior World Grand Prix Kart Champion

        1982 British Karting Champion

        Että ajanut vain etuvedoilla...Juup, ilmeisesti kaverilla on sitten ollut aivan erilaiset karting- ja formula-mallit kuin muilla koska ne muut ovat takavetoja...

        Brewer ei tod. ajanut suoraan. Mistä löydät suoran jolla voi ajaa 24h lätkä tiskissä?

        Ohjelman juontajien kyvykkyys ajaa autoa nopeasti voittaa varmasti jokaisen täällä asiantuntijaa leikkivän. Jopas sinut vaikka uskotkin olevasi juuri se ultimate driver...hihii

        Tuskinpa sinäkään kauaan olisit edellä ajanut jos Jason Plato olisi vastaavalla Leonella perässä ajanut..

        PS. Jos et tiedä malli niin miten tiedät että se Volvo oli suuri ja mahtava turboneliveto?? =)) Etenkin kun se tuli perässäsi?

        Joo jätin minäkin S6:n liikennevaloissa, ja RS4:n, ja RS6:n. Tai en tiedä olivatko ne niitä malleja mutta minulle ainakin tuli parempi mieli kun uskottelin niiden niitä olevan..=))

        Vaikka Mäkinen ajaakin telkkarissa Subarulla rallia, nin ei se hyvämies tarkoita sitää että sinun vanha rotkosi on se sama ralliauto tai että sinäkin osaisit ajaa oikeasti. Se että kerran kesässä ajat mökkitien hiukan kovempaa ei tarkoita sitä että olisi voittamaton ralliässä...=))

        sitä volvoo se on tuol naapurikunnassa se oli 850awd eli nyt sitten tiedetään se suuri ja mahtava.....ja katos tässä jutussa kuten siinä testissäkin ei ajajien taito/mieltymys eri ajotapoihin/autoihin merkkaa mitään , vai?????
        jaa se oli asfaltti pujottelu jaa no sitten se subaru tais olla pössi siinä......eipä maha mittään.....
        tarpeeksi suurella nopeudella asfalttikin on liukasta -- oon muute kokeillu , oletko ite?
        Platoa ei juuri kukaan pidä "super" lupauksena se on vaan tavallinen nopea kuljettaja , jonka tietä on helpottanut nopeampien siirtyminen muihin sarjoihin.
        Breveristä en ole koskaan kuullutkaan ja ite sanoit sen : "omaavan muutamia britannian maanopeusen." ???? sori kun en siitä tajunnut että se on ajanut pitkiä kisoja...

        ja Platon kanssa koitan jäällä kilvan ajoa milloin vaan , vaikkakin jään tod. kakkoseksi tai sitten en. On meinaan tullu ajeltua jäärataa takuulla enempi kun se:-)

        Kattelen kyll mäkisen ajoa mutta oon kokeillutkin sitä ja voin sanoa että 200 puiden välissä ei oo mun juttu on se sen verran hurjaa hommaa....
        se volvon kaataja ei ole ralliauto vaan tie pirssi mutta on tuolla tallissa oikeakin ralliauto , varmaan on sullakin kun tulee noin kovaa kommenttia???

        Kai muuten sun veljeskin ostaa audin kun ei tuolla subarulla mitään tee?

        PS. ei oo mökkiä eikä mökki tietä.


      • Anonyymi
        4x4 kirjoitti:

        ole hyvä vaan. Haldexi on todella puskeva ja torseeni on kanssa puskeva. Jos sinä olet noin kakara että tartut kirjaimiin niin ,kyllä isi ymmärtää ja äiti. Älä kuitenkaan rupea tekemään itsestäsi ihan kakaraa.

        Mut joo en mä jaksa sua enään, pikkuinen.

        Ette helvetti edes tajua sitä että ei se vetotavan toteutus tee sitä ali- tai yliohjautuvuutta vaan siihen vaikuttaa todella paljon miten mm. paino sijaitsee suhteessa akseleihin...eli vaikkapa moottori suhteessa etuakseliin näissä em. manituissa kaikissa autoissa.

        Subaruthan on aika huonoja ajettavia..siis jos aletaan kikkailemaan eli aliohjautuu pahasti.


    • no niin no

      ajattelin lopetella tämän asian kommentoimisen koska se ei ole mulle henki ja elämä kuten eräille?!??!
      tehdään vaikka niin että aja audilla ja ole onnellinen :-)

      niin ja koita nyt rauhoittua , ne on vaan autoja.
      toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä , tiiäkkö???

    • Blaah

      On se uskomatonta, että kuinka paljon jonkin Tekniikan Maailman testi saa puhetta aikaan. Kun vielä ihmiset ymmärtäisivät että ei se Tekniikan Maailma ole Suomen Laki tai Raamattu. Jos Tekniikan Maailma testaa suklaapatukat ja voittajaksi selvityykin Mars, niin todennäköisesti kaikki maailman räkänökat alkavat Snickers ja Tupla palstoilla kehumaan omaa Marsiaan... Pieni on maailma ja pienet on ihmisellä huolet, jos tuossa on elämän tehtävä.

      • no niin no taas

        asiaa...tää on kumma palsta kun aina löytyy joku piru joka itkee kaiken aikaa sitä "ainoaa ja oikeaa" asiaansa!!!!
        lopetin TM:n tilaamisen -89 vuonna kun se vaikutti luisuvan kahvinkeitin-partakone testi linjalle.....
        edelleenkin toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä ----- ja PÄÄASIA on että kumpikin on tyytyväinen!!!

        ps. toi Mars/Snickers/Tupla-juttu oli hauska mutta totinen tosi!


    • Anonyymi

      Olisit laittanut torsen quattron.

    • Anonyymi

      Viestiketjun ihmettelyä.
      Volvon,Audin,Skodan ja Mazdan "nelivedon"entisenä omistajana täytyy sanoa,että onhan Subarun voimansiirto aivan ylivertainen.
      Nykyään ajelen uudella Outbakilla,jossa neliveto,maavara ja tilat todella huiput.

    • Anonyymi

      Liukkaalla liikkeellähtö ja sohjossa ajo on ne jotka erottaa vedot toisistaan. Audisshan ei enää ole sitä oikeaa quattro torseenia. Siinä missä xc60 haldex jää sohjoon niin outback menee samoin x3 bmw. Ja meidän taloon se riittää,että pääsee kotia huonollakin kelillä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6510
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2624
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2200
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      74
      1876
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1661
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1447
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe