perheenjäsenet, kolehti

arkielämää_viettävä

Olen muutamia asioita miettinyt, ehkä mitättömiä, mutta jotenkin tuntuu silti tärkeiltä asioilta ainakin minulle.

Jos ja kun rohkaistun liittyäkseni kirkkoon niin miten minuun suhtaudutaan kun muut perheenijäsenet eivät halua kuulua kirkkoon?

toinen kysymykseni kuuluu kolehtiin. Tietääkseni kolehtia kerätään myös ort. kirkossa, mutta kun pankkit rahastavat jos nostaa käteistä, niin tästä on seurannut se, että käytän korttia ostoksiani tehdessä. Näin ollen käteistä ei ole ja kieltämättä mietin, että olisi nolotilanne jos kolehtia kerätään eikä ole mitään mitä antaa. Onko kolehdin keruuta käytännössä?

Pahoitteluni, jos kysymykset tuntuvat turhilta tai loukkaavilta, sillä tarkoitukseni olisi ymmärtää kirkossa tapahtuvaa käytännön elämää näinkin pieniltä vaikuttavien asioiden osalta.

7

158

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • metsähiisit

Kolehtiin ei tarvitse osallistua. Mistä tiedän viekö pappi kolehtirahat kotiinsa.

• Niin..oletko naimisissa,lapsia? vai nuori? En ole eronnut kirkosta mutten ole ortodoksi. Joku ihme juttu on.. että tunnen jonkinlaista suunnatonta vetovoimaa alkaa ortodoksiksi. Oma perheeni, siis vanhemmat (kun en ole naimisissa eikä ole lapsia) niin varmaan ihmettelisivät kovasti. Tapakristittyjä ovat. Mutta se on oma asiani se, mitä teen ja mihin uskon.

Kolehti..niin..en ole oikein luottavainen ihmisyyteen. Jos olisin varakas, edes jonkin verran, voisin hankkia jonkun asian jotain juttua varten (hyväntekeväisyyttä) mutta mihinkään välikäsiin en rahoja laittaisi. Ihmisen luonne kun on.. se mikä se valitettavasti monella on.

• ikoninurkkaus

uunounelmaerakko, tervetuloa yksin uskovien ryhmään.

Yksin uskovilla on mielenkiinto ortodoksisuuteen.

• erakkoja

Meitä " erakkoloissa " kilvoittelevia on suomessa ehkä enemmän kun rekisteröityjä ortodokseja.

• ikoninurkkaus

Jokainen omassa ympäristössään,hienoa.

Pidän yhteyttä silti ort.kirkkoon. Minulla on tuo pitkä matka ongelma,olisi mukava käydä tilaisuuksissa. Ortodoksisuuden ajatukset ovat todella minulle sopivia.

Ja kirkkomusiikki, niin kaunista.

• Junttisavosta

Siis palvot omaksi tyydytykseksesi ort kirkon symbolistisia markkereita kuten kirkkolaulua yms siis miellytät itseäsi. Minne unohtui jumala? Hengellinen elämä ei ole itsrnsä miellyttämistä eikä itseään kiinnostavien asioiden tekemistä.

• ikoninurkkaus

Olen vasta etsijä...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?

Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "
      Maailman menoa
      409
      1895
    2. Onko ikäerolla väliä?

Mitä mieltä ootte? Meillä on 14 vuotta ikäeroa.
      Ikävä
      146
      1400
    3. Mitä kirjainta kaipaat?

🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      116
      1336
    4. Onko sulla rakas mitään sanottavaa?

Lähetä tässä kaivatullesi haluamasi terveiset 💌
      Ikävä
      165
      1333
    5. Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"

Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh
      Suomalaiset julkkikset
      28
      1106
    6. Uusioperhe vai salasuhde?

Mitä ensisijaisesti haluat? Pelkään, että menetän järjen sun kanssa 😉
      Ikävä
      111
      892
    7. Nanna hakkasi Martinan aivot tuusan nuuskaksi!!!

Ihme jos Martina pystyy muodostaa järkeviä lauseita tämän nyrkkisateen jälkeen. Ottelupalkkio tuli, tajunta meni.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      225
      825
    8. Otan vielä sut

Niin on tähtiin kirjoitettu. Nainen, turha on kohtaloa juosta pakoon.
      Ikävä
      59
      691
    9. Mulla on ikävä sua!

Enemmän kuin ikävä... sun kanssa oli niin helppo olla ja jutella!
      Ikävä
      26
      645
    10. Vaikea löytää samantyylistä miestä

Nyt on pakko avautua. Onko ketään muuta jonka on yksinkertaisesti todella vaikeaa löytää samanhenkistä kumppania kuin i
      Sinkut
      124
      635
    Aihe