Taas lisää tietoa

12

216

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vai onko se ni että elämän synnyn tuonne jonnekkin estää se sama maaginen prosessi mikä estää mikroevoluution myötä syntyvien muutosten kasaantumisen ja siten makroevoluution toteutumisen?

      • pellejäpiisaa

        No kunhan nyt ensin selvität sen että millä mekanismilla se elämä tänne syntyi, heheeh.


    • lekottelija

      Oletetaan, että kaikki elämän rakennuspalikat ovat kasassa, vähän niin kuin iso läjä kaikenlaisia lego palikoita.
      Miten elämä syntyy noista palikoista? Vähän niinkuin lego palikosita itsestään rakentuisi https://www.youtube.com/watch?v=kYYT4EWn1WE tollainen laite.

      Paitsi että tuon legopyssyn pitäisi osata koota kopioita itsestään

      • kreationismituleevielä

        Kaksi vaihtoehtoa: Joko tarvitaan älykäs voima tai energia joka ohjaa kokoonpanoa tai alussa on ollut tekijä (ihminen tai mikä tahansa organismi) joka on koodattu eli älyllisesti suunniteltu toimimaan tavalla joka osaa rakentaa palikoista elämän kun se kehittyy.

        Luonnonvalinta sattumalta kuullostaa samalta kuin lottopallojen arpominen osuuko numerot kohdalle. Vaihtoehto tämäkin on jos haluaa näin katsoa asiaa että legopalikat menisivät paikoilleen keskenään joka vaatii ääretömän onnekkuuden ellei ne ole yksinkertaisia kuten videon legopalikat. Organismit ja elämä ei ole yksinkertaisia palikoita.


      • heh.heh.heh
        kreationismituleevielä kirjoitti:

        Kaksi vaihtoehtoa: Joko tarvitaan älykäs voima tai energia joka ohjaa kokoonpanoa tai alussa on ollut tekijä (ihminen tai mikä tahansa organismi) joka on koodattu eli älyllisesti suunniteltu toimimaan tavalla joka osaa rakentaa palikoista elämän kun se kehittyy.

        Luonnonvalinta sattumalta kuullostaa samalta kuin lottopallojen arpominen osuuko numerot kohdalle. Vaihtoehto tämäkin on jos haluaa näin katsoa asiaa että legopalikat menisivät paikoilleen keskenään joka vaatii ääretömän onnekkuuden ellei ne ole yksinkertaisia kuten videon legopalikat. Organismit ja elämä ei ole yksinkertaisia palikoita.

        Ja taas kreationistin piti valehdella, mutta mihinkäs valepukki karvoistaan pääsisi.
        "luonnonvalinta sattumalta" HAH! Pölkkypää. Eikö kretu käsitä, että jo koko sanapari on ristiriitainen.


      • A.Teisti
        kreationismituleevielä kirjoitti:

        Kaksi vaihtoehtoa: Joko tarvitaan älykäs voima tai energia joka ohjaa kokoonpanoa tai alussa on ollut tekijä (ihminen tai mikä tahansa organismi) joka on koodattu eli älyllisesti suunniteltu toimimaan tavalla joka osaa rakentaa palikoista elämän kun se kehittyy.

        Luonnonvalinta sattumalta kuullostaa samalta kuin lottopallojen arpominen osuuko numerot kohdalle. Vaihtoehto tämäkin on jos haluaa näin katsoa asiaa että legopalikat menisivät paikoilleen keskenään joka vaatii ääretömän onnekkuuden ellei ne ole yksinkertaisia kuten videon legopalikat. Organismit ja elämä ei ole yksinkertaisia palikoita.

        >>"Luonnonvalinta sattumalta kuullostaa samalta kuin..."

        Jo lauseen alku kuulostaa oudolta. Eihän luonnonvalinnassa ole kyse mistään sattumanvaraisesta, Richard Dawkinskin kuvaa luonnonvalintaa engl. sanalla non-random, esim. kun oikaisi erään kardinaalin vääriä kuvitelmia...


      • lekottelija

        Luonnonvalinta toimii vasta, kun elämää jo on. Luonnonvalintaan tarvitaan perimä.


    • tieteenhaastaja

      Älyllisen elämän löytyminen muilta mahdollisilta planeetoila törmää tilastolliseen mahdottomuuteen.
      Jos se olisi muualla mahdollista niin olisihan sitä syntynyt sitten tännekin!
      Mutkun ei!

      • A.Teisti

        Kreationistit kyllä saavat usein epäilemään tuota ihmisen älyllisyyttä...


      • Siismissäsetosityhmyys
        A.Teisti kirjoitti:

        Kreationistit kyllä saavat usein epäilemään tuota ihmisen älyllisyyttä...

        Älä, minä taas epäilen evokkien älykkyyttä sen vuoksi että vastoin kaikke tiedettä nuo pitävät luonnollisena sitä että miehet pökkivät toisiaan anukseen .


      • anti-jyri
        Siismissäsetosityhmyys kirjoitti:

        Älä, minä taas epäilen evokkien älykkyyttä sen vuoksi että vastoin kaikke tiedettä nuo pitävät luonnollisena sitä että miehet pökkivät toisiaan anukseen .

        Otapas lääkkeesi.


      • Arviolta kaksi planeettaa per tähti. Nyt havaituista planeetoista 6% on elämän vyöhykkeellä. Ja vain yks planeetta 30 miljardista mahdollisesta elämän kehdosta omaa eläviä organismeja. Tässä kreationismin näkemys todennäköisyydestä?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      53
      2726
    2. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      88
      944
    3. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      11
      915
    4. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      876
    5. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      78
      787
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      751
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      640
    8. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      81
      617
    9. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      85
      576
    10. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      565
    Aihe