Jeesus syntyi joosefin ja marian perheeseen. He, niin kuin jeesuakin eli jeesus, olivat rodultaan juutalaisia. Myös uskonto oli juutalaisuus. Jeesus kävi sapattina synagoogassa ja opetti juutalaisia miehiä eli omia opetuslapsiaan. Jeesus eli jeesus ei koskaan eronnut synagoogasta eikä luopunut uskostaan eikä häntä erotettu synagoogasta. Hän kehoitti rukoilemaan jumalaa, ei häntä itseään. Hän sanoi jumalan hengen hänen kauttaan tekevän ihmeet ja tunnusteot. Hän käski kiittää jumalaa ja ylistää yksin häntä. Matteuksen evankeliumi opettaa sukuluetteloissa, että joosef oli jeesuksen maallinen isä, miten sen jokainen ottaa, saa päättää itse. Luomisteko on jumalan hengen.
Kiirastulioppi, oppi pahoista hengistä, raamatun kertomukset helvetistä, joissa ihminen elävältä poltetaan tulimeressä ikuisesti, eikä koskaan kuole, aina vaan kituu, ovat ihmisten kehittämiä mielikuvia. Helvetti-oppi periytyy lukemani mukaan gehenna-nimiseen roskien ja ruumiiden polttopaikkaan jerusalemin ulkopuolelle, joka oli olemassa tuhansia vuosia sitten. Itse uskon tähän. Minä uskon raamattuun, mutta uskon myös ihmiseen ja pidän osaa raamatusta historian kirjoituksena ja luen raamatun historiaa. Niihin kuuluu muun muassa pilatuksen kirjeet (Pontius Pilatus), jotka löytyvät netistä.
perusasioita
5
91
Vastaukset
- Hyvä_aloitus
Selvästi tälläkin palstalla monet tarvitsevat ihan perusopetusta Raamatusta ja silti nähdään että ihmisen ei ole helppo parannusta tehdä ja Raamatussa myös selvästi että Isän Jumalan täytyy vetää ihmistä parannukseen että syntyy aito uudestisyntyminen ihmiselle.
JES.7:14. Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.
MATT.1:23. "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.
Jeesus syntyi Jumalan pojaksi neitseestä MATT.1:24. Herättyään unesta Joosef teki, niinkuin Herran enkeli oli käskenyt hänen tehdä, ja otti vaimonsa tykönsä
25. eikä yhtynyt häneen, ennenkuin hän oli synnyttänyt pojan. Ja hän antoi hänelle nimen Jeesus.
Mormonit uskovat, että Jeesus syntyi Isä Jumalan fyysisellä kontaktilla Mariaan ei neitseestä. Ja katoliset että Maria oli ikuinen neitsyt tai on.
- Ristille_kirjoitettuna
Jeesus kuoli koska oli Juutalaisten Kuningas, ja toki tähän kirjoitukseen tahtoivat muutosta Jeesuksen vastustajat, muttei sitä muutettu siitäkään syystä vaan totuus esitettiin sillä kirjoittaja tiesi johtajien kateuden Jeesusta kohtaan.
Myös Jeesuksen syntyessä aivan oikein Juutalaisten Kuningasta kumartamaan tulleet kysyivät missä syntyisi ja Beetlemiin menivät ja lahjansa antoivat Jeesukselle, ja toki Jeesuksen valtakunta on ollut luomisesta taivaassa jo sen kuusi vuosituhatta ja vasta seitsemänneksi laskeutuu alas taivaasta Herran päivänä ja siihen pyhät juutalaiset pääsevät sillä ovat siihen arvolliset kuten Jeesus ja apostolinsa ja ne, joiden nimet ovat Jumalan elämänkirjassa. Tilaa riittää ja silti monet pitävät parempana tätä maailmallista taivaallisen juutalaisuuden sijaan. Eipä siinäkään ole mitään järkeä, että Jeesus käskee ensin ottaa kukkaron ja ostaa miekkoja, sitten menee Getsemaneen odottamaan noutajia ja kaverit olis taistellut noutajia vastaan, mutta Jeesus kieltää.
Myöhemmin sitten syyttää, että jos omat olis taistellut minun puolesta, niin olishan tässä voinut kuninkaaksi päästä, mutta nyt, kuninkuus ei ole tästä maailmasta.- Teologian.alkeet
Raamattua ei voi lähteä arvuuttelemaan ja siitä muita opettamaan, jolloin saattaa syyllistyä myös muiden johtamiseen pois totuudesta. Asiat eivät myöskään selviä vain "lukemalla Raamattua". Raamattu on korkeampaa tiedettä ja osoittaisi suurta nöyryyttä ottaa vastaan se tieto, jonka teologia antaa.
Niin juutalainen, kuin esim. kristillinenkin. Katolinen kirkko esim. ei syntynyt niin kepeästi kuin harhaopettajat haluavat väittää. Se oli pitkällisen teologisen työn tulos. Samaten esim. Martti Luther ei ollut vain joku hullu munkki, vaan syvällisesti asioita tutkinut teologian tohtori.
Kiirastulioppi mm. on suoraan juutalaisuutta, jos aloittaja himppa vaivautuisi "tutkimaan" asiaa. Mutta koska tältä foorumilta ovat lahkolaiset hyvin häätäneet pois itse juutalaisuskontoiset ja vierasuskoiset rahamiehet väijyskelevät tiliotteineen, tähän asiaan tuskin saadaan ihan aidosti juutalaista vastausta.
.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.32879651 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit02340Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662216- 1771886
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161462- 1121307
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91301Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181731260RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601240Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421107