Lääkärit puolustavat elämää

elämällekiitios

Alle 20 % kuolevia hoitavista lääkäreistä puolustaa eutanasiaa ja yli 70 % haluasi saattohoitolaen.
Kuolevia hoitavat tietävät mistä puhuvat ja mitä on kuolema.

10

117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tai sitten syy on raadollisempi: eutanasia veisi parhaat potilaat...

      • Näinonnäppylät

        Eikun eutanasia lopettaisi ne pillerilastit joista saa omaankin lompsaan jotain täytettä.


      • nfknn

        Ja lääkärit tietävät kuinka saada itselleen kivuttoman lopun!!!


    • Tämä aloitus paljastaakin konservatiivien kaksinaismoralismin ja ristiriitaisuuden. Nimittäin normaalisti kun puhutaan tieteistä, politiikasta jne. niin monelle eivät kyseisten asioiden kanssa tekemisissä olevien näkemykset kelpaa.

      Hehkutetaan huuhaadiettejä, hömppähoitoja ja New Age -hörhöilyä ja jopa jotain helvetin ruokasoodaa syövän hoitoon. Uskotaan aivan kaikkiin mahdollisiin keskenään ristiriitaisiin salaliittoteorioihin ja syytetään valehtelusta kaikkia paitsi sitä joka on aivan suoraan kaikkien edessä jäänyt valehtelusta kiinni ja vielä monta kertaa, jne.

      Aina syytellään hyväveliverkostoista yms. olipa kyse tieteellisen vertaisarvioinnin uskottavuudesta puhumattakaan politiikasta tai mediasta. Aina siis epäillään jotain korruptoitunutta ja läpimätää "eliittiä". Mutta KUINKAS OLLAKAAN, kun on kyse tästä eutanasiasta, jonka tapauksessa kuolevia hoitavat lääkärit eivät ole eutanasian kannalla, vaan ovat ennemminkin hihhuleiden kanssa samaa mieltä?

      Niin, nyt onkin tosiaan aivan toinen ääni kellossa. Nyt kummasti kelpaa asian kanssa tekemisissä olevien mielipide! Kyllä minä hyväksyisin tuon, mutta kun se ei ole johdonmukaisesti aina niin, vaan se on niin vain silloin, kun ollaan samaa mieltä jo ennestään.

      Elikkä nyt arvohihhulit sun muut miettikää tarkkaan; jos käytätte tuollaista retoriikkaa, että asiantuntijoita pitää kuunnella, niin kyllä te sitten perkele soikoon saatte olla sitä mieltä silloinkin kun on kyse evoluutiosta, ilmastonmuutoksesta tai siitä mikä pelle Trump on. Eikö ole yksinkertaista ja johdonmukaista? Luulisi olevan, mutta siltä se ei käytännössä näytä. Minä en ainakaan tuollaista kaksinaismoralistista soopaa sylkäisemättä katsele.

      • EiEutanasialle

        Olen nähnyt läheltä ja pidän saattohoitolakia parempana vaihtoehtona. Ammattitaitoinen saattohoito mahdollistaa kivuttoman ja ihmisarvoisen elämän päättymisen.
        En ole lääkäri enkä työskentele hoitoalalla. En myöskään omista sosiaali- ja terveyspalveluita tuottavien yritysten osakkeita.
        Kun Valviran ja eduskunnan oikeusasiamiehen selvityksen 11/2016 mukaan pelkästään hoitotahtokäytännöissä ja hoitotahtojen tulkinnoissa on runsaasti ongelmia, niin olisiko eutanasiapäätöksen kohdalla parempi tilanne?
        Muutama esimerkki:
        - Väitettyä hoitotahtoa ei ollut eikä löytynyt.
        - Väitetyn hoitotahdon johdosta onnistuneen leikkauksen jälkeinen normaali hoito laiminlyöty
        - Hoitotahdon (sydänelvytys) johdosta luovuttu kaikesta elvytyksestä ja kyseessä ei edes ollut sydänongelma
        Jne...
        Erityisesti vanhusten kaltoinkohtelu ja ihmisarvon loukkaukset ovat arkipäivää.
        Sairaalatyö on paljolti tiimityötä, jossa on pakko luottaa toisiinsa. Heikoin lenkki voi saada aikaan uskomattomia tapahtumaketjuja.


      • EiEutanasialle kirjoitti:

        Olen nähnyt läheltä ja pidän saattohoitolakia parempana vaihtoehtona. Ammattitaitoinen saattohoito mahdollistaa kivuttoman ja ihmisarvoisen elämän päättymisen.
        En ole lääkäri enkä työskentele hoitoalalla. En myöskään omista sosiaali- ja terveyspalveluita tuottavien yritysten osakkeita.
        Kun Valviran ja eduskunnan oikeusasiamiehen selvityksen 11/2016 mukaan pelkästään hoitotahtokäytännöissä ja hoitotahtojen tulkinnoissa on runsaasti ongelmia, niin olisiko eutanasiapäätöksen kohdalla parempi tilanne?
        Muutama esimerkki:
        - Väitettyä hoitotahtoa ei ollut eikä löytynyt.
        - Väitetyn hoitotahdon johdosta onnistuneen leikkauksen jälkeinen normaali hoito laiminlyöty
        - Hoitotahdon (sydänelvytys) johdosta luovuttu kaikesta elvytyksestä ja kyseessä ei edes ollut sydänongelma
        Jne...
        Erityisesti vanhusten kaltoinkohtelu ja ihmisarvon loukkaukset ovat arkipäivää.
        Sairaalatyö on paljolti tiimityötä, jossa on pakko luottaa toisiinsa. Heikoin lenkki voi saada aikaan uskomattomia tapahtumaketjuja.

        Tuossa ei itse asiassa ollut mitään argumenttia sitä eutanasian perimmäistä tarkoitusta (eli kuolevan tahdon kunnioittamista) vastaan, vaan spekuloit vain niitä näitä jostain hoitotahdosta. Kuolevan toiveen kunnioittaminen siis jälleen sivuutetaan liirumlaarumilla.

        Kommenttisi ei myöskään näytä liittyvän yhtään mitenkään siihen tulokulmaan, jonka minä omalla kommentillani tähän asiaan toin. Kerrotkohan, että miksi osoitat kommenttisi juuri minulle etkä suoraan ketjuun, kun sinulla kerran ei juuri minun esittämiini näkemyksiin ollut mitään sanottavaa?


    • Asiantuntijalta_viite

      Niin. Jos kerran asiantuntijoiden lausunnot kerrankin, vastoin tyypillistä linjaa kelpaavat, niin kuunnellaan niitä sitten!

      http://www.hs.fi/mielipide/art-2000005096989.html

      Taitaa olla niin, että eutanasia tulisi sallia. Ei sitä ole kenenkään pakko ottaa. Näin ollen heidän, jotka eivät sitä missään tapauksessa edes harkitsisi ei tarvitse olla huolissaan. Samalla sitä harkitseville mahdollisuus olisi avoin. Tämä olisi rationaalista ja myös ihmisten tuntoja kuuntelevaa, apua tarjoavaa politiikkaa.

      Ja saattohoitojankuttajille vielä: Hyvä saattohoito ja hyvä kuolema eivät ole toisiaan poissulkevia asioita! Mikä on ettei tuo mene perille? Antaa sen potilaan valita mitä haluaa! MIkä on ettei tuokaan mene perille? Vastatkaa suorin, omin miettein, omin sanoin älkääkä kiemurrelko ja keksikö kaltevan pinnan argumentointivirheitä tai olkinukkeja asiasta!

      • Kuolemaonpeikko

        Olipa hyvä linkki, kiitos. Lukiessa juolahti mieleen että juuri siksi aihe on niiin vaikea, että kukaan ei halua, osaa eikä pysty menemään sairaan tilalle, hänen nahkoihinsa. Elämänhalun arviointi lähtee omasta sisikunnasta; asenteesta ja ajatuksesta, eikä se ole vielä lähellä kuolemaa jos on ns. terve.

        Ja tietysti siksi, että kuolinavun antaminen on suuri synti ja tietty osa yhteiskuntaan osallistuvista ei koskaan tee syntiä.


    • EutanasianOngelmat

      tilannehan on, naurettavaa kyllä, että kun lääkäreistä 20% puoltaa eutanasiaa ja 70% lääkäreistä vastusta sitä niin koko Suomen kansasta 70% on etanasian kannalla ja kansasta vain 20% sitä vastaan. Toki eutanasiaan liittyy ongelmia kuten sen väärinkäyttö, eutanasian kaupallisuus, potilaan tahdon sivuuttaminen ja

      Esimerkiksi kuvitellaan että on 35-vuotias työtön Olli-Pekka lahti Mikkelistä. Herra lahti on kirjoittanut hoitotahdon joka kieltää eutanasian. Lahti kuitenkin sairastuu aikuisiän korvatulehdukseen ja kärsii kovista kivuista. Niinmpä Lahti menee julkisen terveyden huoltoon vaikka lääkärilläkäynti voi tulla työttömälle kalliiksi. Terveyden hoitajan jälkeen herra Lahti pääsee lääkärille. Lääkäri on hyvin perehtynyt potilaansa taustoihin ja jottei hoidosta tulisi kallista ja vaivalloista, tarjoaa lääkäri Olli-Peka Lahdelle ensisijaiseksi toimenpiteeksi eutanasiaa yksityisellä kaupallisella klinikalla, joka maksaa jukiselle terveydenhuollolle siitä että se toimittaa heille asiakkaita. Nopeasti ajateltuna on parempi potilaalle antaa eutanasia määräys helposti aivokalvontulehdukseksi leviävään aikuisiän korvatulehdukeen kuin antaa työttömälle miehelle kallis ja ehkä tehoton antipioottikuuri, sillä herra Lahden korvassa saattaa pesiä superpakteeri. Jälleen raha ratkaisee ja on se joka puhuu.

      Nämä ovat niitä eutanasiaan liittyviä ongelmia jotka pitäisi ratkaista, muutoin sallisin eutanasian itsekkin tosin vain äärimmäiseksi ja vihoviimeiseksi hoitokeinoiksi.

    • asdfasdfasdfasdfs

      Avaaja unohti mainita mistä löysi moiset prosenttiluvut. Vahvasti oletan että omasta lahkolaisuuden syömästä päästään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      125
      2118
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      267
      1963
    3. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      62
      1496
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      115
      1336
    5. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1248
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      128
      1184
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      960
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      65
      927
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      45
      857
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      841
    Aihe