Jeesus hikoilee

Miksi Jeesus meni Getsemaneen odottamaan noutajia ?

17

153

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miksi Jeesus kielsi kavereita taistelemasta hänen puolestaan ?

      Ja myöhemmin valitti, että hänen omansa eivät taistelleet hänen puolestaan.

    • Mitä järkeä on sivaltaa papin apulaiselta korva, vain pappien piti olla täydellisiä ?

      Ja myöhemmin kehitetään lause, " kellä korva on se kuulkoon."

      • capiche

        Yhdistelet epäloogisesti asioita, joilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.

        Kuka on ensinnäkin sanonut, että papit ovat täydellisiä? Ei kukaan, keksit sen itse. Jeesushan suomi puheissaan kovin sanoin pappeja ja kirjanoppineita. Syytti heitä yleensä tekopyhyydestä. Joten tuskinpa he olivat kovinkaan täydellisiä. Eihän kukaan ihminen ole.

        Korvan sivaltamisella ei ole mitään yhteyttä pappien täydellisyyteen tai epätäydellisyyteen. Tai niihin Raamatun kohtiin, joissa puhutaan kuulemisesta.

        Se oli yhden Jeesuksen seuraajan primitiivireaktio Hänen kiinni ottamiseensa. Ja Jeesus nuhteli siitä miestä sanoen: pistä miekkasi tuppeen, joka miekkaan tarttuu, se miekkaan hukkuu.


      • capiche kirjoitti:

        Yhdistelet epäloogisesti asioita, joilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.

        Kuka on ensinnäkin sanonut, että papit ovat täydellisiä? Ei kukaan, keksit sen itse. Jeesushan suomi puheissaan kovin sanoin pappeja ja kirjanoppineita. Syytti heitä yleensä tekopyhyydestä. Joten tuskinpa he olivat kovinkaan täydellisiä. Eihän kukaan ihminen ole.

        Korvan sivaltamisella ei ole mitään yhteyttä pappien täydellisyyteen tai epätäydellisyyteen. Tai niihin Raamatun kohtiin, joissa puhutaan kuulemisesta.

        Se oli yhden Jeesuksen seuraajan primitiivireaktio Hänen kiinni ottamiseensa. Ja Jeesus nuhteli siitä miestä sanoen: pistä miekkasi tuppeen, joka miekkaan tarttuu, se miekkaan hukkuu.

        Jeesuksen ajan pappien piti olla täydellisiä, myös ruumiillisesti.

        Historia kertoo, että Hyrkanokselta sivallettiin korva, koska hänen ei haluttu pääsevän enää papiksi. Googlaa. Se tapahtui paljon ennen Jeesusta.

        ..............
        Miksi jeesus sitten syytti, että omat eivät taistelleet hänen puolestaan, kun itse kielsi.


    • Jeesus lähettää Juudaksen ja sanoo: "Mitä teet, tee se pian."

      Juudaksen mentyä hän sanoo toisille: " Nyt Ihmisen poika on kirkastettu ja Jumala kirkastaa itsensä hänessä. "

      ' Hänessä '....ei kukaan sano itsestään, että hänessä. Ketä Jeesus tarkoittaa? Juudastako ?

      • capiche

        Kun Jeesus käyttää itsestään nimitystä Ihmisen poika, niin tuo hänessä viittaa juuri Häneen itseensä, eikä kehenkään muuhun.

        Jeesus opettaa Joh. 10:9: Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu. Vain Jeesuksen kautta voi tulla Jumalan luo. Jumala siis kirkastaa itsensä ihmiselle Jeesuksessa.

        Ihmisen poikahan Jeesus oli vain maan päällä ollessaan ja Hän tiesi jättävänsä sen roolin seuraavana päivänä. Joten ehkä myös siksi tuo itsensä ulkopuolelle asettuminen.


      • capiche kirjoitti:

        Kun Jeesus käyttää itsestään nimitystä Ihmisen poika, niin tuo hänessä viittaa juuri Häneen itseensä, eikä kehenkään muuhun.

        Jeesus opettaa Joh. 10:9: Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu. Vain Jeesuksen kautta voi tulla Jumalan luo. Jumala siis kirkastaa itsensä ihmiselle Jeesuksessa.

        Ihmisen poikahan Jeesus oli vain maan päällä ollessaan ja Hän tiesi jättävänsä sen roolin seuraavana päivänä. Joten ehkä myös siksi tuo itsensä ulkopuolelle asettuminen.

        ovesta sisään...

        Se oli Dionysos jota sanottiin oven avaajaksi, koska kannattajilla oli tapana tunkeutua taloihin saarnaamaan . Dionysos oli Zeuksen ja kuolevaisen naisen eli Semelen poika. jumalan poika ja ihmisen poika.

        Häntä sanottiin myös vapahtajaksi ja pelastajaksi. Hän lupasi vapauttaa ihmiset huolista ja murheista. Sitten ryypättiin ja hurmosteltiin.

        Dionysos oli ensin.


    • Minä luulin että teiltä saa vastauksia, koska teillä on pyhä henki, mutta vastauksia ei ole.
      En ole kyllä saanut papeiltakaan.

    • noutaja_saapuu

      Koska Jeesus harrasti metsästyskoirien kasvattamista, ja noutajien toimittaja oli sopinut tapaamisen Getsemaneen?

      • NO nyt tuli mielenkiintoinen vastaus.

        Voisitko vähän selittää.


      • fari.g kirjoitti:

        NO nyt tuli mielenkiintoinen vastaus.

        Voisitko vähän selittää.

        Kun tapaaminen oli sovittu, niinkuin oli, eikö pettäminen olisi tapahtunut silloin, jos ketään ei olisi tullut?


      • noutaja_saapuu
        fari.g kirjoitti:

        NO nyt tuli mielenkiintoinen vastaus.

        Voisitko vähän selittää.

        No siis noutajia käytetään yleisesti metsästyskoirina, ja jos joku menee odottamaan noutajaa, on loogista olettaa, että asiasta on sovittu etukäteen ja joku toinen sellaisen myös tuo. Ellei ketään olisi tullut, olisi Jeesus joutunut ikävän huijauksen uhriksi.


    • capiche

      Vastaus löytyy Raamatusta, jos vaan viitsii lukea.

      Jeesus vetäytyi yksin Getsemanen puutarhaan hiljaisuuteen rukoilemaan ja valmistautumaan henkisesti edessä olevaan kärsimykseen.

      Mitä itse tekisitte, jos huomenna olisi edessä kuolemantuomio?

      • sivuhuomautus

        Sinulta taisi vähän mennä näiden viestien punainen lanka ohi. Mutta ei se mitään.


      • capiche
        sivuhuomautus kirjoitti:

        Sinulta taisi vähän mennä näiden viestien punainen lanka ohi. Mutta ei se mitään.

        Kommenttini oli suora vastaus alkuperäiseen kysymykseen: Miksi Jeesus meni Getsemaneen odottamaan noutajia. Vastaus: rukoilemaan ja valmistautumaan kuolemaansa. Jos alkuperäisen kysymyksen punainen lanka katosi teiltä muilta, niin se ei ole minun ongelmani.


      • "Mitä itse tekisit."

        Riippuu siitä, olisinko syyllinen johonkin, josta kunnian naisena haluaisin kärsiä lain määräämän rangaistuksen.

        Jos en olisi syyllinen, olisin astunut soutuvenheeseen ja kadonnut Jordanin taakse.


      • sielläeijäätäkään
        fari.g kirjoitti:

        "Mitä itse tekisit."

        Riippuu siitä, olisinko syyllinen johonkin, josta kunnian naisena haluaisin kärsiä lain määräämän rangaistuksen.

        Jos en olisi syyllinen, olisin astunut soutuvenheeseen ja kadonnut Jordanin taakse.

        Vieläkin kerkiät sen tehdä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      55
      5391
    2. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      48
      2232
    3. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      60
      2216
    4. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      326
      1049
    5. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      57
      1004
    6. Tietääkö kukaan millaisesta perheestä murhaaja on?

      Onko siis rikkaiden lellipentu, joka luulee, että kaikkea saa tehdä, vai köyhien kakara, jolla ei ole mitään vastuuta ku
      Valkeakoski
      26
      870
    7. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      3
      833
    8. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      753
    9. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      751
    10. Ohimenevältä

      Tilalta tämä alkaa jo vaikuttamaan. Arjen pieni piristys olimme toisillemme.
      Ikävä
      27
      736
    Aihe