Nyt jo viides diesel-Peugeot!

ManageriUK

Ensimmäinen oli 406 HDi ja sen jälkeen kolme 407-mallista dieseliä. Uusin tulokas on vähän ajettu 508 HDi 1,6. Kaikkiaan diesel-Peugeotit ovat tarjonneet luotettavaa ja mukavaa kuljetussuoritetta jo pitkälle toista miljoonaa kilometriä.

Vähän käytetty ja hyvin huollettu diesel-Peugeot on ylivoimaisesti paras auto paljon liikkuvalle ihmiselle, jos ei ole tarvetta osoittaa autovalinnallaan kuuluvansa johonkin tiettyyn ryhmään. Peugeot on suorastaan halpa ostaa, edulliset huollot ja varaosat ja nykyiset mallit ovat erittäin kestäviä autoja.

14

274

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bosa

      Samanlaisia kokemuksia. 2,0HDi on kuin vuori. Se kestää ja kestää. Sen sijaan ensimmäisiä pikkudieseleitä piti osata katsoa vähän perään, että pystyi ajamaan sen 400tkm. Suuttimien kirraus ehkä tärkeinpänä.

    • HunttiatKala

      Millaisia siivuja olette diesel-Pösöillä ajelleet, jos ja kun olette saaneet ne kestämään? Ainakin minun kokemukset ovat Volkswagenin ja Peugeotin dieseleistä hiukan huonompia, jos yrittää ajella vain lyhyttä työmatkaa. Dieselit yleensä tykkää kilometreistä.

    • Matkainssi

      Ajelin taannoin 100km suuntaansa päivittäin pösöllä ja lopulta vasta mittarin näyttäessä 512tkm alkoivat suuttimet risaamaan. Siihen asti moottori kesti erittäin hyvin. Ei kuluttanut öljyä, ensimmäinen kytkin ja kaunis käyntiääni. Omat kokemukset pösöstä olivatkin oikein hyvät. Nykyisin työmatka on lyhyt ja ajelen bensa-Aurista.

      • Palveluk

        Helsingin liikenteessä kytkimen joutuu jossain vaiheessa uusimaan. Omassa Peugeotissani kytkin kesti n. 200.000. Ehkä täällä pitäisi olla automaatti momentinmuuntimella, sillä kytkinremontti on kuitenkin herkästi tuhannen euron satsaus.


      • näinsehommaetene

        Kypärä hyvä olla päässä kun HDI:llä ajaa ettei hihnapyörä tai vauhtipyörä osu lanttuun vai ei lie pösön omistajan vähäistä tajua haitanne ? kuin noin levottomia puhuvat: PSA: ranskalaisittain suuripiirteisesti suunniteltu ja muutaman sentin toleransseilla valmistettu, Opel kaupan yhteydessä saivat VAUXHALL brändin, kannattaa heti vaihtaa leijona logo vauxhallin vastaavaan kun uusien pösöjen laatu on lähellä sitä mitä oli vauxhall vivat 60 ja 70-luvulla olivat


    • masera

      Kytkimen kesto on kiinni käytön luonteesta. Ajelin taannoisella 406 pökötilläni lähes 600.000km vain yhdellä kytkimellä. Maantiellähän suuri osa noista kilometreistä kertyi, mutta kytkin oli vielä siinä vaiheessa täysin kunnossa, kun myin vanhuksen mustalaisille.

    • Tamperexx

      Peugeot ja diesel. Siinä on kyllä jotakin taikaa. Minulla menossa toinen ja keväällä tulee kolmas. Tilasin 3008 mallin dieselin tällä kertaa. Ainakin tähän asti Peugeot on yllättänyt todella positiivisesti. Normaalien huoltokäyntien lisäksi ei ole tainnut isompia murheita olla.

    • TaneR

      Käytetyn Peugeotin ostaja saa rahalleen eniten autoa. Audin ja BMW:n ostajat sen sijaan joutuvat maksamaan paljon pelkästä merkistä.

    • perpösö

      Niin kauanhan se toimii kun ei tarvitse tankata articdieseliä.

      • KarvinenJari

        Nyt en ymmärrä! Mitä ongelmia arctic-dieselin kanssa on ollut? Olen tainnut pari kertaa tankata Kemissä, mutta samalla tavalla se häipyi tankista kilometrien myötä kuin muutkin tuotteet.


    • rellupösösittukka

      ylivoimasesti, peogeot ihminen .

    • tgjgöoyöi

      Merkkiuskollisuus kyllä taattu kun monessa liikkeessä melko suoraankin ilmoitetaan ettei Ranskis kiinnosta vaihdokkina ja sitten pyritään ajaa loppuun ettei kirpaise.

      • Paakkari

        Hyvin menee ehjä huollettu pösö vaihdossa. Tosin 200.000km jälkeen alkaa moni laskemaan, ettei hyvää autoa kannata kenkätä. Sama ongelma on myös Toyotalla, Audilla sekä Mersulla. Itsekin katsoin, ettei 460.000km ajettua pösö 407 kannata antaa pois 4000 eurolla, kun hyvällä autolla on vielä satoja tuhansia kilometrejä jäljellä. Kulutusyhteiskunta toimii omilla säännöillään.


      • nomutthei
        Paakkari kirjoitti:

        Hyvin menee ehjä huollettu pösö vaihdossa. Tosin 200.000km jälkeen alkaa moni laskemaan, ettei hyvää autoa kannata kenkätä. Sama ongelma on myös Toyotalla, Audilla sekä Mersulla. Itsekin katsoin, ettei 460.000km ajettua pösö 407 kannata antaa pois 4000 eurolla, kun hyvällä autolla on vielä satoja tuhansia kilometrejä jäljellä. Kulutusyhteiskunta toimii omilla säännöillään.

        saathan sä siihen 407:aan vaikka miljoona lisää mittariin

        kysymys on vaan siitä että kauanko sillä viittii ajaa ja kuinka paljon vaihdetaan osia


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

      Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      82
      5832
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

      Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      127
      3953
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

      Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      46
      3889
    4. Se on hyvästi

      Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      66
      3584
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

      Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2948
    6. Alavuden sairaala

      Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      7
      2467
    7. Sisäsiittosuus

      Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      27
      2204
    8. Kerro todelliset motiivit

      kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      204
      2111
    9. 33
      2049
    10. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

      Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      443
      1812
    Aihe