Cruzen tuulilasi, tyyppivikaa?

cruzeideri

Onko muilla alkanut tuulilasi halkeamaan ilman näkyviä kiveniskemiä?
Itsellä menossa uusiksi lasi vasta ostetusta autosta, kannattaisiko ottaa tuulilasivakuutus, jos tämä on Cruzen ominaisuus?

Entä onko kokemuksia roiskeläpistä, ovat näköjään jenkit pihistelleet ja jättäneet auton ilman roiskeläppiä, mitkä itse ehdottomasti haluan, kun nyt ovat peilit paskassa jatkuvasti. Laittaisikohan Vianor läpät renkaanvaihdon yhteydessä?

4

108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • crr

      Ei ole tyyppivika. Johtunee lämpötilanvaihteluista tms. Lasi liian tiukka kehyksiinsä tai huonosti paikallaan.
      Kuralätkät puuttuvat tietääkseni kaikista uusista autoista nykyisin. Lisävarusteena ne saa. Itsellä on alkuperäisvaraosat, sellaiset kovamuoviset. Ei ole hyvä ratkaisu. Kerää lunta ja loskaa ja ennenpitkää ruostuttaa, ellei sitä ennen ehdi jo jonnekin osuessaan rikkoutua ja rikkoa jotain muuta. Parasta olisi laittaa itse kumiset, leikata sopivasta kumilevystä omaan käyttöönsä sopivat.Kyllähän tietysti kaikki firmat ottavat mielellään asiakkaan rahat pois tekemällä mitä halutaan, tai jotain sinnepäin.

      • cruzeideri

        Kumilevyjä olen ajatellutkin, mutta uskaltaako siihen lokasuojaan miten vaan alkaa porailemaan? Muoviahan se lokasuoja itse ilmeisesti on ja reiän päälle kun tulee ruuvi ja kuralätkä, niin ei kai siitä kosteus mihinkään väärään paikkaan pääse, mutta mitä siellä lokasuojan takana on eli onko riski, että tekee poralla vahinkoa, esimerkiksi aiheuttaa ruosteelle aloituspaikan?

        Kun oma osaaminen on näin onnettomalla tasolla, niin ajattelin antaa ammattilaisten hoidettavaksi.. Pitää varmaan vaan nimenomaan mainita, että haluaa kumilätkät. Tai vie sellaiset mukanaan huoltamolle.


    • haaleeta

      Hutero koriko syynä vai kuumailman puhallus klasille?

    • crr

      OK, voi hyvin olla, että Vianorilla on sellaisia yleismallisia, jotka voivat helposti asentaa. Siitä lokasuojan rakenteesta en osaa sanoa, en ole pistänyt mieleeni miltä siellä näyttää ja nyt se auto seisoo tuolla niin kaukana, ettei ole mahdollisuutta tarkistaa. Mutta kyllä ne siellä Vianorilla varmasti asiallisesti kertovat, kun viet auton näytettäväksi ja kysyt reilusti suoraan. Vaikka asentajiakin on tietysti monenlaisia, mutta kyllä varmaan noin isolla ketjulla on hyvää ammattitaitoa kaikillakin.
      Ellei Vianorilla ole yleismallisia lätkiä, niitä löytyy kaikenlaisista autotarvikkeita myyvistä liikkeistä. Olen muistaakseni nähnyt Hong Kongissakin ja Puuilossakin, varmaan muuallakin...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3267
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1311
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1096
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      14
      1056
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      979
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe