Olen 33-vuotias neitsyt. Kuulemma neitsyys on aikuisilla uskovilla naisilla nykyisin harvinaista. Mitä te kristityt miehet ajattelette, pitääkö naisen olla neitsyt vai onko siitä parisuhdemarkkinoilla mitään hyötyä?
Kysymys uskoville miehille
25
354
Vastaukset
- trollolllooooo
Trollollloooooooo
- Ierik
Kolmikymppistä neitsyttä pidetään auttamatta luuserina. Bäst före alkaa olla ohi. Hanki rohkeasti kokemusta ja osaamista silläkin saralla.. toki järki päässä.
- Uskonsisar
Siis uskovilta miehiltä kysyn. Tiedän että maailmallisille miehille se on armoton miinus, mutta onko se uskovien aikuisten miesten mielestä etu?
- Synnyttäessään
Olihan Mariakin neitsyt.
- utgftftfc
En ole tutkinut kaikkia naisia mutta järkevänä ymmärrän, että kaikki naiset ovat olleet neitsyneinä syntyneen...
- nnhbcrxexe
lespous on nykyisin aika suosittu muoto kristittyjen herra jumalaa palveleville!
Itse olen hetero isoisä... - Uskonsisar
Olen uskova nainen, en tietenkään lespo.
Aiemmin ajattelin yksiselitteisesti neitsyyden olevan hyve kun mies pohtii aviopuolison valintaa.
Viime aikoina olen kuitenkin tavannut muutaman kristityn miehen, jonka mielestä neitsyydestä ei ole välttämättä mitään etua. Onko tämä nykyään yleistynyt käsitys? - KovaaHommaaNeitsyys
Yli 13 vuotiaista lestatytöistä on neitsyitä vain he ketkä pystyvät juoksemaan maallikkosaarnaajaa nopeammin.
- Uskoisin
Ilman muuta on etu, en uudesti syntyneenä uskovana miehenä muunlaisia huolisi. Mutta tietenkin ne, jotka on ennen uskoon tuloaan siitä luopunut, on eri asia, Se että ei uutena luomuksena (uudesti Pyhästähengestä syntyneenä), ole siihen Krist. neitsyenä (puhdistettuna) taipunut. On näin ollen kelvollinen uskovallekin ainakin vastaavalla tavalle elävälle miehelle.
- uskova_mies_
Sinun kannattaisi keskittyä syvällisempiin asioihin kuin tuohon nahanriekaleeseen jalkojesi välissä. Ei ole ihme että olet vielä naimaton 33 -vuotiaana kuin noin ajattelet.
- Uskonsisar
Eli sun mielestä sillä ei ole väliä?
- uskova_mies_
Uskonsisar kirjoitti:
Eli sun mielestä sillä ei ole väliä?
Sillä ei todellakaan ole mitään väliä minun mielestäni.
- UskonveliK
Kyllä se on kuule plussaa että olet neitsyt.Toivottavasti saat hyvän uskovan miehen.Ei kannata ryhtyä seksiin kaikene maailman miesten kanssa.
- Traumaterapiii
Neitsyys on aina parempi vaihtoehto kuin nykynuorten kohtalo seksuaalisuuden alalla. Liian nuorena ilman rakkautta suoritettu aktitöherrys jättää nuoriin trauman, joka ei parane enää koskaan ja hän on traumatisoitu suhteessa seksiin loppuiäkseen eikä koskaan saa kokea aitoa rakkauteen perustuvaa seksuaalisuutta.
- ffgfg
Naisen koskemattomuus on tärkeää. Älä hukkaa sitä, koska käytännössä ei suhun voi koskea sen jälkeen enää jos otetaan kaikista tiukin Raamatun tulkinta käyttöön. Miehillähän voi olla useita, mutta naisen kohdalla asia pikkasen tiukempi.
Raamatussa puhutaan nimenomaan pahana asiana sitä että mennään yhtymään toisten miesten vaimoihin. Ja menetettyäsi neitsyytesi sut voidaan laskea sen miehen vaimoksi Jumalan silmissä vaikka ette olisi virallisesti naimisiin menneetkään, joten älä tee sitä virhettä.
Oma äitinin oli yli 35v neitsyt kun tapasi isäni, joten odota nyt vaan rauhassa.Tosi tasa-arvoista meininkiä. Jos kaikki naiset olisivat neitsyitä niin ihmiskunta kuolisi sukupuuttoon kun kukaan ei tee lapsia.
- uskova_mies_
Kristinuskosta ei pitäisi tehdä seksististä asiaa jossa haarojenvälinen nahanriekale on uskon keskiössä. Tuollaista maallistumista kannattaa karttaa. Kyllä rakkaus on parisuhteessakin tärkeintä. Silloin pienet sivuasiat menettävät merkityksensä.
- KristusOliNeitsyt
Kun se olisikin pelkkä nahanriekale. Neitsyyteen liittyy paljon muutakin. Ihmisen arvomaailma näyttäytyy konkreettisina tekoina, joten ei yhdentekevää millainen suhde neitsyyteen kristityllä on.
- Järki.käteen.nyt
KristusOliNeitsyt kirjoitti:
Kun se olisikin pelkkä nahanriekale. Neitsyyteen liittyy paljon muutakin. Ihmisen arvomaailma näyttäytyy konkreettisina tekoina, joten ei yhdentekevää millainen suhde neitsyyteen kristityllä on.
Älä nyt puhu aivan päättömiä. Kristus oli MIES eli sympolisesti ylkä.
- hahhahhohooo
Naisen sukupuolielin on nykyään liian kovassa kurssissa. Pitäisin tärkeämpänä sitä mitä on, vai onko mitään, korvien välissä.
- PasiToivonen
Uskonsisar, minulle et kelpaa, vaikka maksettaisiin.
- järkikäteennyt
On sillä merkitystä n. 35-vuotiaaksi kun kelpaat miehelle ensimmäiseksi vaimoksi.
Sitä myöhemmin olet sopiva eronneille miehille, eikä neitsyydestäsi ole hyötyä pariutumista ajatellen. - JumalattomuusOnTotuus
Itse suosittelen uskovaisille elinikäistä selibaattia. Sillä pääsee varmasti taivaaseen. Ja muutamassa sukupolvessa muidenkin elämä muuttuu paremmaksi.
- Tai.ei
" Itse suosittelen uskovaisille elinikäistä selibaattia. Sillä pääsee varmasti taivaaseen. Ja muutamassa sukupolvessa muidenkin elämä muuttuu "
- Ei kuule selibaatti vie ketään taivaaseen. Sinne mennään vaan uskon kautta Jeesukseen.
Jokainen, joka uskoo Jeesukseen ja tekee parannuksen, saa synnit anteeksi Jeesuksen nimessä. Ja on Taivaan kansalainen, olipa neitsyt, tai ei.- Oletko.Homo.Tai.Et
Jeesuksen kautta uskoon tulo haiskahtaa homostelulta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu126851Rakastan sinua
Enkä halua enkä aio sinua satuttaa. Satuttaisin samalla itseäni. Olet ihana mies ja olen pahoillani kuinka sinua kohteli35806Kun viimeksi tapasit kaivattusi
Kasvokkain ( ei netti, varmuudeksi vielä tarkennan), jännittikö? Jos, miten se ilmeni? Huomasitko jännittikö kaivattuasi47799- 54691
Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva143684Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus49671Leppäskän tarratoimikunta kävi Suviseuroussa haastamassa riitaa!
Voiko enää törkeämmin häiritä uskovien juhlia? https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/tarratoimikunnan-aktivistit-kokivat-sy186639Ootko sä oikeasti sinkku?
Kun oot aina yksin tuol kylil, kyl mä susta naisen ottasin jos saisin luvan😳😘🔥42626Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e25618Kylpyläsaaren huonot ruoka-annokset
Annokset pienenevät ja hinnat nousevat. Bataattiransut 7e ei mistään. Lehtipihvi kutistuu kerta kerralta. Jäätelö halv21614