Kysymys uskoville miehille

Uskonsisar

Olen 33-vuotias neitsyt. Kuulemma neitsyys on aikuisilla uskovilla naisilla nykyisin harvinaista. Mitä te kristityt miehet ajattelette, pitääkö naisen olla neitsyt vai onko siitä parisuhdemarkkinoilla mitään hyötyä?

25

354

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • trollolllooooo

Trollollloooooooo

• Ierik

Kolmikymppistä neitsyttä pidetään auttamatta luuserina. Bäst före alkaa olla ohi. Hanki rohkeasti kokemusta ja osaamista silläkin saralla.. toki järki päässä.

• Uskonsisar

Siis uskovilta miehiltä kysyn. Tiedän että maailmallisille miehille se on armoton miinus, mutta onko se uskovien aikuisten miesten mielestä etu?

• Synnyttäessään

Olihan Mariakin neitsyt.

• utgftftfc

En ole tutkinut kaikkia naisia mutta järkevänä ymmärrän, että kaikki naiset ovat olleet neitsyneinä syntyneen...

• nnhbcrxexe

lespous on nykyisin aika suosittu muoto kristittyjen herra jumalaa palveleville!

Itse olen hetero isoisä...

• Uskonsisar

Olen uskova nainen, en tietenkään lespo.

Aiemmin ajattelin yksiselitteisesti neitsyyden olevan hyve kun mies pohtii aviopuolison valintaa.

Viime aikoina olen kuitenkin tavannut muutaman kristityn miehen, jonka mielestä neitsyydestä ei ole välttämättä mitään etua. Onko tämä nykyään yleistynyt käsitys?

• KovaaHommaaNeitsyys

Yli 13 vuotiaista lestatytöistä on neitsyitä vain he ketkä pystyvät juoksemaan maallikkosaarnaajaa nopeammin.

• Uskoisin

Ilman muuta on etu, en uudesti syntyneenä uskovana miehenä muunlaisia huolisi. Mutta tietenkin ne, jotka on ennen uskoon tuloaan siitä luopunut, on eri asia, Se että ei uutena luomuksena (uudesti Pyhästähengestä syntyneenä), ole siihen Krist. neitsyenä (puhdistettuna) taipunut. On näin ollen kelvollinen uskovallekin ainakin vastaavalla tavalle elävälle miehelle.

• uskova_mies_

Sinun kannattaisi keskittyä syvällisempiin asioihin kuin tuohon nahanriekaleeseen jalkojesi välissä. Ei ole ihme että olet vielä naimaton 33 -vuotiaana kuin noin ajattelet.

• Uskonsisar

Eli sun mielestä sillä ei ole väliä?

• uskova_mies_
        Uskonsisar kirjoitti:

Eli sun mielestä sillä ei ole väliä?

Sillä ei todellakaan ole mitään väliä minun mielestäni.

• UskonveliK

Kyllä se on kuule plussaa että olet neitsyt.Toivottavasti saat hyvän uskovan miehen.Ei kannata ryhtyä seksiin kaikene maailman miesten kanssa.

• Traumaterapiii

Neitsyys on aina parempi vaihtoehto kuin nykynuorten kohtalo seksuaalisuuden alalla. Liian nuorena ilman rakkautta suoritettu aktitöherrys jättää nuoriin trauman, joka ei parane enää koskaan ja hän on traumatisoitu suhteessa seksiin loppuiäkseen eikä koskaan saa kokea aitoa rakkauteen perustuvaa seksuaalisuutta.

• ffgfg

Naisen koskemattomuus on tärkeää. Älä hukkaa sitä, koska käytännössä ei suhun voi koskea sen jälkeen enää jos otetaan kaikista tiukin Raamatun tulkinta käyttöön. Miehillähän voi olla useita, mutta naisen kohdalla asia pikkasen tiukempi.

Raamatussa puhutaan nimenomaan pahana asiana sitä että mennään yhtymään toisten miesten vaimoihin. Ja menetettyäsi neitsyytesi sut voidaan laskea sen miehen vaimoksi Jumalan silmissä vaikka ette olisi virallisesti naimisiin menneetkään, joten älä tee sitä virhettä.

Oma äitinin oli yli 35v neitsyt kun tapasi isäni, joten odota nyt vaan rauhassa.

• Tosi tasa-arvoista meininkiä. Jos kaikki naiset olisivat neitsyitä niin ihmiskunta kuolisi sukupuuttoon kun kukaan ei tee lapsia.

• uskova_mies_

Kristinuskosta ei pitäisi tehdä seksististä asiaa jossa haarojenvälinen nahanriekale on uskon keskiössä. Tuollaista maallistumista kannattaa karttaa. Kyllä rakkaus on parisuhteessakin tärkeintä. Silloin pienet sivuasiat menettävät merkityksensä.

• KristusOliNeitsyt

Kun se olisikin pelkkä nahanriekale. Neitsyyteen liittyy paljon muutakin. Ihmisen arvomaailma näyttäytyy konkreettisina tekoina, joten ei yhdentekevää millainen suhde neitsyyteen kristityllä on.

• Järki.käteen.nyt
        KristusOliNeitsyt kirjoitti:

Kun se olisikin pelkkä nahanriekale. Neitsyyteen liittyy paljon muutakin. Ihmisen arvomaailma näyttäytyy konkreettisina tekoina, joten ei yhdentekevää millainen suhde neitsyyteen kristityllä on.

Älä nyt puhu aivan päättömiä. Kristus oli MIES eli sympolisesti ylkä.

• hahhahhohooo

Naisen sukupuolielin on nykyään liian kovassa kurssissa. Pitäisin tärkeämpänä sitä mitä on, vai onko mitään, korvien välissä.

• PasiToivonen

Uskonsisar, minulle et kelpaa, vaikka maksettaisiin.

• järkikäteennyt

On sillä merkitystä n. 35-vuotiaaksi kun kelpaat miehelle ensimmäiseksi vaimoksi.

Sitä myöhemmin olet sopiva eronneille miehille, eikä neitsyydestäsi ole hyötyä pariutumista ajatellen.

• JumalattomuusOnTotuus

Itse suosittelen uskovaisille elinikäistä selibaattia. Sillä pääsee varmasti taivaaseen. Ja muutamassa sukupolvessa muidenkin elämä muuttuu paremmaksi.

• Tai.ei

" Itse suosittelen uskovaisille elinikäistä selibaattia. Sillä pääsee varmasti taivaaseen. Ja muutamassa sukupolvessa muidenkin elämä muuttuu "

- Ei kuule selibaatti vie ketään taivaaseen. Sinne mennään vaan uskon kautta Jeesukseen.

Jokainen, joka uskoo Jeesukseen ja tekee parannuksen, saa synnit anteeksi Jeesuksen nimessä. Ja on Taivaan kansalainen, olipa neitsyt, tai ei.

• Oletko.Homo.Tai.Et

Jeesuksen kautta uskoon tulo haiskahtaa homostelulta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      851
    2. Rakastan sinua

Enkä halua enkä aio sinua satuttaa. Satuttaisin samalla itseäni. Olet ihana mies ja olen pahoillani kuinka sinua kohteli
      Ikävä
      35
      806
    3. Kun viimeksi tapasit kaivattusi

Kasvokkain ( ei netti, varmuudeksi vielä tarkennan), jännittikö? Jos, miten se ilmeni? Huomasitko jännittikö kaivattuasi
      Ikävä
      47
      799
    4. Jos lähestyisin

näyttäisitkö ovea vai vihreää valoa?
      Ikävä
      54
      691
    5. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      143
      684
    6. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      49
      671
    7. Leppäskän tarratoimikunta kävi Suviseuroussa haastamassa riitaa!

Voiko enää törkeämmin häiritä uskovien juhlia? https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/tarratoimikunnan-aktivistit-kokivat-sy
      Luterilaisuus
      186
      639
    8. Ootko sä oikeasti sinkku?

Kun oot aina yksin tuol kylil, kyl mä susta naisen ottasin jos saisin luvan😳😘🔥
      Ikävä
      42
      626
    9. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      25
      618
    10. Kylpyläsaaren huonot ruoka-annokset

Annokset pienenevät ja hinnat nousevat. Bataattiransut 7e ei mistään. Lehtipihvi kutistuu kerta kerralta. Jäätelö halv
      Haapavesi
      21
      614
    Aihe