Oikea rukous?

rukoilenko-oikein

Miten rukoilen oikein? Ongelmani on etten tahdo saada yhteyttä Jumalaan rukouksessani. Yritän keskittyä rukoukseni riittävällä hartaudella ja keskittyneesti. En koe yhteyttä ehkä saa pyhyyden tunnetta.

17

258

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ISP_

Ota yhteys palveluntarjoajaan, jos yhteydessä on vikaa.

• rukoilenko-oikein

Toivoisin asiallisia vastauksia, kiitos.

• ISP_
        rukoilenko-oikein kirjoitti:

Toivoisin asiallisia vastauksia, kiitos.

Mieti nyt hieman kysymystäsi.
        Haluat saada yhteyden maailmankaikkeuden luojaan, joka kuulee, näkee ja tietää kaiken.
        Sit kuvittelet että yhteydessä (tai sinussa) on vikaa kun ei tule vastausta.
        Tämän jälkeen kysyt neuvoa Internetin keskustelupalstasta, että miten saat yhteyden tähän, joka kuulee, näkee ja tietää kaiken.

Et näe tässä mitään naurettavaa?

• HUHHUHUU

Olet melkoisen altis hyväksikäytölle jos tosissasi etsit oikeaa tapaa rukoilla. Aina löytyy peto joka on valmis opastamaan.

• pitkäänhellari

Kyllä Jumala kuulee, tietää rukouksesi. Hän tietää jopa meidän jokaisen ajatuksenkin. Ei sillä ole merkitystä mitä itse tunnet ja koet. En Jumala kaipaa ulkoa opittuja loruja ja runoja: sen vuoksi yleensä en rukoile Jeesuksen mallirukousta Isä meidän ... sanasta sanaan ulkoa vaan mietin ja muotoilen tämän rukouksen asiasisällön mukaan.
      Kun juttelet jollekin läheiselle ihmiselle, et hoe yhtä ja samaa sanaa tai lausetta kymmeniä keroja, et höpötä runoja tai loruja vaan puhut hänelle asiaa ja rehellisesti. Ja onhan Herramme Kaikkitietävä ja ei hänelle tarvitse jankuttaa asioita, minulle rukous on nykyään ennemmin syvällistä ajattelua. Kyllä Isä näkee tämänkin hetken kun tätä tekstiä naputan. Hän haluaa olla kanssasi ja varmasti kuulee, vaikka et koe tunneaistimuksia.

• äitykkä

Aikoinaan minä sain rippikoulussa ohjeen: Isä meidän rukous, on hyvä ohje rukoilemiseen.Omilla sanoilla voi jatkaa.

• ToivoaOnPaljon

Raamattu sanoo että uskossa lausuttu rukous kuullaan. Omat tuntemukset on turvallisinta pitää erossa tästä.

• rukoilenko-oikein

Mistä voin tietää uskovani varmasti?

• capiche
        rukoilenko-oikein kirjoitti:

Mistä voin tietää uskovani varmasti?

Lakkaa pingottamasta. Raamattu sanoo, että usko on lujaa luottamusta. Siis luottamusta Jumalaan, ei tietämistä.

• Aioli_

On parempi tuntea itsensä huonoksi ja syntiseksi kuin pyhäksi. Jumala kuulee myös kaikki sanomattomilla sanoilla sanotut huokaukset ja ajatuksetkin. Jumala tietää kaikki asiasi ja tarpeesi paremmin kuin itse tiedät. Hän kaipaa vain kuulla sinun ääntäsi ja haluaa että käännyt hänen puoleensa kaikissa asioissasi. Kun olet rukoillut, niin usko ja luota siihen, että rukouksesi on kuultu ja niihin vastataan. On myös hyvä muistaa, ettei vastaus aina ole sitä mitä pyydämme, tai että vastauksen aika ei ole vielä.

Itse kuulen Jumalan puhetta kaikista parhaiten silloin, kun olen itse hiljaa autossa, luonnossa ym yksinäisyydessä ja vain ajattelen asioita mielessäni ja ajatuksieni hiljaisin huokauksin vien niitä Jumalalle. Joskus Jumala voi myös koetella uskoa, eikä siitä syystä vastaa meidän aikataulumme mukaan. Tai kuten psalmien kirjoittaja sanoo: "Jos minulla olisi vääryys sydämessäni, ei Herra minua kuulisi." eli tietoinen syntielämä ja väärät motiivit voivat myös olla esteinä rukousvastauksille.

• capiche

Onhan niitä muitakin tuntemuksia kuin huono ja syntinen tai pyhä. En ole vielä tavannut kristittyä, jota tuntisi olosan pyhäksi. Mutta tunnen monia kristittyjä, jotka tuntevat olonsa kiitolliseksi.

Kristityn on osattava myös iloita pelastuksestaan, eikä vain möyriä huonoudessaan. On eri asia olla aralla tunnolla ja ymmärtää tehdä parannus, kun on langennut. Mutta sitten pitää myös ymmärtää jättää synnit Jeesuksen ristin juurelle ja ottaa vastaan Jumalan armo ja anteeksiantamus.

Jos kulkee jatkuvassa huonouden tunnossa ilman pelastuksen iloa, niin silloin on ottanut anteeksiannetut synnit ristin juurelta uudelleen kannettavakseen. Ja se on oikeastaan Jeesuksen sovitustyön väheksymistä.

• Aioli_
        capiche kirjoitti:

Onhan niitä muitakin tuntemuksia kuin huono ja syntinen tai pyhä. En ole vielä tavannut kristittyä, jota tuntisi olosan pyhäksi. Mutta tunnen monia kristittyjä, jotka tuntevat olonsa kiitolliseksi.

Kristityn on osattava myös iloita pelastuksestaan, eikä vain möyriä huonoudessaan. On eri asia olla aralla tunnolla ja ymmärtää tehdä parannus, kun on langennut. Mutta sitten pitää myös ymmärtää jättää synnit Jeesuksen ristin juurelle ja ottaa vastaan Jumalan armo ja anteeksiantamus.

Jos kulkee jatkuvassa huonouden tunnossa ilman pelastuksen iloa, niin silloin on ottanut anteeksiannetut synnit ristin juurelta uudelleen kannettavakseen. Ja se on oikeastaan Jeesuksen sovitustyön väheksymistä.

Ei kukaan ole väittänytkään että pitäisi tuntea itsensä jatkuvasti huonoksi ja syntiseksi. Lue vastaukseni uudestaan, kuten myös aloitus. Sinulla on kummallinen kyky tulkita musta valkoiseksi ja valkoinen mustaksi.

• Oikein rukoilet kun ristit kädet ja kuvittelet että se vaikuttaa johonkin jotenkin.

• Yksin_Jeesus

Isä Efraim sanoo, että Jeesuksen rukous sydämen rukouksena on ihme – sitä ei voi muuten selittää -, mutta että saisimme kokea sen ihmeen, meidän on liikuttava ihmeen suuntaan. Käytännössä Jeesuksen rukous on yksinkertaisesti jatkuvaa Jeesuksen nimien toistamista rukouksellisessa hengessä samalla Häneltä armoa pyytäen.

Jeesuksen rukoukseen sisältyy koko kristinusko. Kun lausumme Herra, tunnustamme samalla, että itse olemme Jumalan palvelijoita ja Hän meidän isäntämme. Kun sanomme Jeesus, joka on Jumalan Pojan nimi ihmisenä, mieleemme tulee samalla koko Hänen maanpäällinen elämänsä syntymästä taivaaseen astumiseen. Kun sanomme Kristus, eli Jumalan Voideltu, tunnustamme ja uskomme, että Kristus on Jumalamme, joka on luonut kaiken ja on taivaassa ja tulee uudelleen tuomitsemaan maailman. Kun sanomme ”armahda minua”, pyydämme Häntä lähettämään meille armonsa ja apunsa, joita ilman emme pysty tekemään mitään

Jeesuksen rukouksella on monenlaisia tehtäviä. Kun mielemme sen aikana hiljenee, se paljastaa meille pirstaleistumisemme ja syntisyytemme. Mutta Jeesuksen rukous ei jätä asioita tähän. Se eli Jeesus itse, joka siinä vaikuttaa, on ennen kaikkea parantaja. Hän pystyy kokoamaan meidät hajaannuksestamme, vastaamaan katumukseemme anteeksi annolla, antamaan voiman muuttaa elämä. Ja lopuksi Jeesuksen rukous on isien vakuutuksen mukaan syvimmän ja kirkkaimman ilon lähde, minkä ihminen voi kokea. Siinä luotu yhdistyy Luojaansa, ja tämä on se ihme, mistä isä Efraim puhuu.

Jeesuksen rukousta ei siis pidä ymmärtää mekaanisena harjoituksena. Oikea rukoilemistapa ei ala sillä tavoin, että kohotetaan katse korkeuteen, kootaan ajatukset ja pyydetään apua taivaasta. Se alkaa siitä, että Jeesuksen rukouksen avulla yritämme eheytyä ja vapautua synneistämme. Omatunto varjellaan puhtaana suhteessa Jumalaan, hengelliseen isään, ihmisiin yleensä ja myös aineellisiin asioihin. Ei saa tehdä kenellekään sellaista, mitä ei tahtoisi itselleen tehtävän. Aineellisia asioita taas ei pidä käyttää yli tarpeen, olipa sitten kyse ruuasta, juomasta tai vaatetuksesta. Näin Jeesuksen rukoukseen kuuluu olennaisesti pyrkimys kokonaisvaltaiseen kristilliseen elämään.

”Jeesuksen nimestä kumpuaa armo ja anteeksiantamus, vapautus ja parannus, pyhitys ja valaistus sekä ennen kaikkea pelastus. Tämän jumalallisen nimen voimalla apostolit sekä tekivät ihmeitä että opettivat. Pyhä apostoli ja evankelista Johannes sanoo: ’Tämä on kirjoitettu siksi, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika – näetkö uskon? – ja että teillä, kun uskotte, olisi elämä Hänen nimessään – katso, tässä on pelastus ja elämä’.”

• enole_robotti

Ehkäpä kutsut jumalaa väärällä nimellä tai väärän profeetan kautta? Unohda Tiaiset, Turuset, Lestadiukset, Jeesukset, Muhammedit ja muut ja keskity olennaiseen!

• rukoillen.sisältöä.eloon

Jätä rukouselämä vähäksi aikaa jos et osaa riittävällä hartaudella lausuttuja rukouksia. Voit myös antaa papiston tai viisaamman uskovan hoitaa rukoukset sen ajan puolestasi. Käytätkö rukouksen aikana suitsua, onko sinulla kotialttari? Oletko valmistautunut rukoukseen paastoten? Kun rukouksen oppii tekemään oikein, se alkaa saada syvyyttä. Hyvin lausuttu rukous muuttaa sinua maagisella tavalla! Tsemppiä harjoituksiin!

• Zipelizapeli

Hei! Rukous on elävää yhteyttä elävän Jumalan Jeesuksen Kristuksen kanssa. Jeesus sanoi Nikodeemukselle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti ylhäältä se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa" lue Joh 3:1-19. Oletko uudestisyntynyt tunnustanut syntisyytesi ja pyytänyt anteeksi Jeesukselta Kristukselta ottanut Jeesuksen Herrakesi elämääsi? Jos olet voit puhua hänelle normaalisti rehellisesti asioistasi, tunteistasi kaikesta ja kuunnella mitä Pyhä henki puhuu sinulle. Rukoukseen ei tarvita rituaaleja: kynttilöitä, sutsukkeita tms. Lyhin rukous on Jeesus auta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      156
      1420
    2. Rakastan sinua

Enkä halua enkä aio sinua satuttaa. Satuttaisin samalla itseäni. Olet ihana mies ja olen pahoillani kuinka sinua kohteli
      Ikävä
      52
      1152
    3. Kun viimeksi tapasit kaivattusi

Kasvokkain ( ei netti, varmuudeksi vielä tarkennan), jännittikö? Jos, miten se ilmeni? Huomasitko jännittikö kaivattuasi
      Ikävä
      50
      928
    4. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      170
      927
    5. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      76
      914
    6. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      36
      865
    7. Jos lähestyisin

näyttäisitkö ovea vai vihreää valoa?
      Ikävä
      56
      778
    8. Leppäskän tarratoimikunta kävi Suviseuroussa haastamassa riitaa!

Voiko enää törkeämmin häiritä uskovien juhlia? https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/tarratoimikunnan-aktivistit-kokivat-sy
      Luterilaisuus
      196
      761
    9. Mitä Raamattu opettaa samaa sukupuolta olevien avioliitosta 4.0

Edelliset kolme ketjua tuli täyteen joten jatketaan keskustelua. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaali
      Luterilaisuus
      151
      755
    10. Ootko sä oikeasti sinkku?

Kun oot aina yksin tuol kylil, kyl mä susta naisen ottasin jos saisin luvan😳😘🔥
      Ikävä
      42
      736
    Aihe