Vietin yön rukouksessa.
Menin ehtoolliselle.
Pyysin Jeesusta elämääni.
Ja Hän tuli.
Kuulun nyt Hänelle.
Pvv / annoin itseni Herralle
99
755
Vastaukset
- trollaustako.vai
Mitäs peliä tämä nyt on?
- trollipa.trolli
Varma trolli. Onhan se nyt ennenkuulumatonta että luteripalstalla keskustellan uskoontulosta.
- niinnon
trollipa.trolli kirjoitti:
Varma trolli. Onhan se nyt ennenkuulumatonta että luteripalstalla keskustellan uskoontulosta.
Täysin ennenkuulumatonta. Täällä keskustellaan vain homoista.
- tärkeysjärjestys
niinnon kirjoitti:
Täysin ennenkuulumatonta. Täällä keskustellaan vain homoista.
Uskoontulo on täällä täysin sivuseikka, Uskoon tulo taas elämän ja kuoleman kysymys.
- tiedoksi-vain
Ihan hauska veto, mutta ei totta. Hänellä on eri nimimerkki nykyään. Eikä hän ollut luterilainen, vaan agnostikko.
- riiiiivattu
Ei, ateisti se on!
- huuukeörs
RepeRuutikallo kirjoitti:
Ei hänellä ole nimimerkki "Pilkkkuviivaviivaa" ollut koskaan vaan "Pilkkuviivaviiva".
Ei taida olla Pilkkuviivaviiva enää rekisteröity nimimerkki, vai oliko koskaan...jos oli niin eipä kai ihansamalla voi enää kirjoitella modifiointia kaipaa. Sanoisin että voep olla tai olla olemati joka tapauksessa huuuu keörs.
- Pilkkkuviivaviiva
huuukeörs kirjoitti:
Ei taida olla Pilkkuviivaviiva enää rekisteröity nimimerkki, vai oliko koskaan...jos oli niin eipä kai ihansamalla voi enää kirjoitella modifiointia kaipaa. Sanoisin että voep olla tai olla olemati joka tapauksessa huuuu keörs.
Juuri tästä on kyse.
- Bibeln
Ei kukaan oikeasti ja vilpittömästi uskoon tullut sano: "annoin itseni Herralle" -siitä tietää aloituksen olevan trolli.
Nimittäin sanoa noin, on liian rehvakasta ja ottaa Jumalan kunnian itselle. Ei meillä ole valtaa "antaa itseämme" Herralle ikäänkuin se olisi muka itse valittavissamme. Me ihmiset olemme Saatanaan sidotut ja hän on meitä väkevämpi, niin että todellisuudessa yhdelläkään meistä ei ole voimaa eikä valtaa antaa tai ottaa yhtään mitään. Saatana on syvällä jokaisen ihmisen olemuksessa, hänen turmeltuneessa luonnossaan se hallitsee herrana ja ihmisen liha seuraa mielellään niitä houkutuksia joita Saatana sille tarjoaa alati. Ihminen on jo syntymästään ikäänkuin isänsä Saatanan tiukassa syleilyssä. Sellaista painijaa ei löydykään joka siitä pyristelee omin voimin irti.
Hänet voidaan voittaa vain siten että häntä väkevämpi karkaa hänen päällensä ja ryöstää häneltä saaliin. Se on Jeesus!
Mitä uskova sitten sanoo: hän sanoo että "Herra antoi itsensä minulle", "Sain syntini anteeksi", "tulin uskoon", "sain parannuksen armon", "Jeesus löysi minut kadonneen"
Sillä me kaikki olemme synteihimme kuolleita niin ettemme kykene tekemään minkäälaisia "ratkaisuja" uskoon tulemiseksi. Se on Jumalan työ.- valintaa
Usko tulee kuulemisesta ja kuullun evankeliumin koskettaessa sisintä ihminen tekee parannuksen syntielämästään ja saa Jeesukselta pyytämällä syntinsä anteeksi. Veren voima huuhtoaa puhdistaa ja ihmisestä tulee uusi luomus! Vanha isäntä joutuu lähtemään ja menettää sillanpääasemansa uskoontulleen ihmisen sisimmässä. Tilalle tulee kiitoslaulu Jeesukselle, kun sydän on puhdas!
- hhgjg
Sanovathan jotkut vieläkin rehvakkaammin "olen pelastunut"
- Bibeln
hhgjg kirjoitti:
Sanovathan jotkut vieläkin rehvakkaammin "olen pelastunut"
Mitä rehvakasta siinä on?
- nöyräherranpalvelija
Bibeln kirjoitti:
Mitä rehvakasta siinä on?
Todella ylpeää ja rehvakasta olla noin varma pelastumisestaan. Tuomio on vasta tulossa ja voi tulla yllätyksiä. Mutta antaa itsensä Herralle on noyrän palvelijan asenne. Tässä olen Herra, annan itseni sinulle, tee elämälläni mitä tahdot.
- Bibeln
nöyräherranpalvelija kirjoitti:
Todella ylpeää ja rehvakasta olla noin varma pelastumisestaan. Tuomio on vasta tulossa ja voi tulla yllätyksiä. Mutta antaa itsensä Herralle on noyrän palvelijan asenne. Tässä olen Herra, annan itseni sinulle, tee elämälläni mitä tahdot.
"Todella ylpeää ja rehvakasta olla noin varma pelastumisestaan."
Ei sillä välttämättä tarkoiteta sitä että pitäisi itseään jo ikäänkuin perille päässeenä. Se toki olisikin rehvakasta.
Yleensä tämä kristillisessä etymologiassa merkitsee samaa kuin sanoa: "Jeesus on pelastanut minut synnin, kuoleman ja perkeleen vallasta"
Vai miksi Raamattu muuten sanoo:
"Tietäen, ettette ole katoovaisella hopialla eli kullalla lunastetut(*) teidän turhasta menostanne, jonka te isäin säädystä saitte,
Vaan kalliilla Kristuksen verellä, niinkuin viattoman ja puhtaan Karitsan" (1.Piet. 1:18-19)
Sen sijaan sanoa näin:
"Mutta antaa itsensä Herralle on noyrän palvelijan asenne. Tässä olen Herra, annan itseni sinulle, tee elämälläni mitä tahdot."
= On suurta ylpeyttä, jumalattomuutta jopa Jumalan pilkkaamista! Hengellisesti kuollut ei voi "antaa itseään". Miten hän voisi "antaa itsensä Jeesukselle" kun hän ei voi edes lunastaa itseään vapaaksi Saatanan kahleista ja perisynnistä?
Mietihän vähän vielä! - mietip-pä
Bibeln kirjoitti:
Ei sillä välttämättä tarkoiteta sitä että pitäisi itseään jo ikäänkuin perille päässeenä. Se toki olisikin rehvakasta.
Yleensä tämä kristillisessä etymologiassa merkitsee samaa kuin sanoa: "Jeesus on pelastanut minut synnin, kuoleman ja perkeleen vallasta"
"Tietäen, ettette ole katoovaisella hopialla eli kullalla lunastetut(*) teidän turhasta menostanne, jonka te isäin säädystä saitte,
Vaan kalliilla Kristuksen verellä, niinkuin viattoman ja puhtaan Karitsan" (1.Piet. 1:18-19)
Sen sijaan sanoa näin:
"Mutta antaa itsensä Herralle on noyrän palvelijan asenne. Tässä olen Herra, annan itseni sinulle, tee elämälläni mitä tahdot."
= On suurta ylpeyttä, jumalattomuutta jopa Jumalan pilkkaamista! Hengellisesti kuollut ei voi "antaa itseään". Miten hän voisi "antaa itsensä Jeesukselle" kun hän ei voi edes lunastaa itseään vapaaksi Saatanan kahleista ja perisynnistä?
Mietihän vähän vielä!Miksi sitten "annoin itseni Herralle" olisi rehvakasta?
- vaikuttas
Bibeln kirjoitti:
Sen sijaan sanoa näin:
Mietihän vähän vielä!Bibeln taitaa olla joku lahkolainen.
- sekopäitä
Bibeln kirjoitti:
Sen sijaan sanoa näin:
Mietihän vähän vielä!"Ei sillä välttämättä tarkoiteta sitä että pitäisi itseään jo ikäänkuin perille päässeenä. Se toki olisikin rehvakasta."
Tuotahan "olen pelastunut"-fraasia hokevat juuri tarkoittavat, mitäs muutakaan. Tuo sinut selityksesi ei vakuuta. Nuo hihhulilahkolaiset tuntuvat varsin hyvin olevan selvillä ketkä menevät minnekin tuonpuoleisuudessa, eli kyllä he itseään nimenomaan jo pelastuneina pitävät ja muita jo nyt tuomittuina. vaikuttas kirjoitti:
Bibeln taitaa olla joku lahkolainen.
Suurin osa näidern palstojen uskovaisista on.
- sivusta-seuraten
vaikuttas kirjoitti:
Bibeln taitaa olla joku lahkolainen.
Bibeln on tunnustuksellinen luterilainen. Sääli, ettei kirkossa ole enemmän tuollaisia miehiä. Sanon naisena.
Saataisiin tämä kirkko jotenkin oikeille raiteille. - tätseon
sivusta-seuraten kirjoitti:
Bibeln on tunnustuksellinen luterilainen. Sääli, ettei kirkossa ole enemmän tuollaisia miehiä. Sanon naisena.
Saataisiin tämä kirkko jotenkin oikeille raiteille.Muinaisjäänne keskiajalta. Lahkolainen. Multinikki.
- kui2
Kyllä on vaikiaa kun sanat ja lauseetkin määritellään miten ja pitää ilmaista ja sanua että olis tai tulis "oikiaan" uskoon. Ja kaiken määrittelee ulkopuolinen tekijä.
Eli voi kauhistus tulipa sanostuksi/ilmaistuksi "väärinpäin" tämä asia, niin ei voi olla oikeaa uskoa - ite.oot
"Pyysin Jeesusta elämääni."
Onko tuokin arvon bibelnille liian rehvakasta?
- hyväksy.Jeesus
Eipä taida olla luterilaisten hommaa uskoontulo ei...Kristuksen seurakunnassa sitä vastoin ken ottaa Jeesuksen henkilökohtaiseksi vapahtajakseen se pelastuu. Aamen!
- kukavieläjaksaa
MUAAAHAAAHAAHHAAAAHAAAAHHAAAAAAAAAHAAAAAAAAHAAAAAAAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
huono trolli - onnittelenjostotta
Kyllä noin voi tulla uskoon.
- siunausta
Totta kai voi. Joilakin änkyrähihhuleilla vain pitää olla joku tietty sanamuoto millä asian ilmaisee. Kyse on kuitenkin ihmisen ja Jumalan välisestä asiasta. Ihmiskielellä asian voi ilmaista monella tapaa. Onnittelen aloittajaa hyvästä ratkaisusta.
- termit.kuntoon
siunausta kirjoitti:
Totta kai voi. Joilakin änkyrähihhuleilla vain pitää olla joku tietty sanamuoto millä asian ilmaisee. Kyse on kuitenkin ihmisen ja Jumalan välisestä asiasta. Ihmiskielellä asian voi ilmaista monella tapaa. Onnittelen aloittajaa hyvästä ratkaisusta.
"Onnittelen aloittajaa hyvästä ratkaisusta.
Kommentoi"
Onko asiallista ja sopivaa puhua uskonratkaisusta? Onko kyseessä ikäänkuin päätös? Tai ristisanatehtävä? siunausta kirjoitti:
" Onnittelen aloittajaa hyvästä ratkaisusta."
________
Niin minäkin.- Pilkkkuviivaviiva
pertsa2012 kirjoitti:
" Onnittelen aloittajaa hyvästä ratkaisusta."
________
Niin minäkin.Kiitos.
Pilkkkuviivaviiva kirjoitti:
Kiitos.
Minä olen erittäin iloinen siitä , että Jumala on päättänyt kutsua sinut
yhteyteensä ja se on aina Hänen päätöksensä - me voimme kyllä sen aina hylätäkin.
Älä koskaan anna periksi valehtelijoille ja pilkkaajille sillä siinä ilmenee
myös rakkautemme Kaikkivaltiaan tahtoa kohtaan.
Tsemppiä.- Pilkkkuviivaviiva
pertsa2012 kirjoitti:
Minä olen erittäin iloinen siitä , että Jumala on päättänyt kutsua sinut
yhteyteensä ja se on aina Hänen päätöksensä - me voimme kyllä sen aina hylätäkin.
Älä koskaan anna periksi valehtelijoille ja pilkkaajille sillä siinä ilmenee
myös rakkautemme Kaikkivaltiaan tahtoa kohtaan.
Tsemppiä.Kiitos Pertsa.
Tämä on niin uutta, upeaa ja hieman pelottavaakin. Noh, ainakin aikaisempi monisanaisuuteni on toistaiseksi poissa :)
Asiat joiden parissa olen painiskellut ikäni uskottoman näkökulmastani ovat toki niitä samoja, ja kuitenkin kokonaan uusia. Pilkkkuviivaviiva kirjoitti:
Kiitos Pertsa.
Tämä on niin uutta, upeaa ja hieman pelottavaakin. Noh, ainakin aikaisempi monisanaisuuteni on toistaiseksi poissa :)
Asiat joiden parissa olen painiskellut ikäni uskottoman näkökulmastani ovat toki niitä samoja, ja kuitenkin kokonaan uusia.Pvv sanoi :
_________
Oliko sinulla jo jokin erityinen uudestisyntymääsi liittyvä kokemus - huomasin vain tuon sanan "pelottavaakin?"
Vastauksesi voisi auttaa monia.
Huomaat kai miten ateistit tuolla melskaavat sillä kyllähän heistä monikin ymmärtää ettei perimmäistä totuutta voi selittää perusfysiikalla ja täten myös kummastelevat sitä mikä sinut vapautti vankilastasi.- Pilkkkuviivaviiva
pertsa2012 kirjoitti:
Pvv sanoi :
_________
Oliko sinulla jo jokin erityinen uudestisyntymääsi liittyvä kokemus - huomasin vain tuon sanan "pelottavaakin?"
Vastauksesi voisi auttaa monia.
Huomaat kai miten ateistit tuolla melskaavat sillä kyllähän heistä monikin ymmärtää ettei perimmäistä totuutta voi selittää perusfysiikalla ja täten myös kummastelevat sitä mikä sinut vapautti vankilastasi.Ei, ei ollut mitään mainittavaa kokemusta. Olen varmaankin tehnyt työtä alitajuisesti asian kanssa kauemminkin, en tiedä, mutta tuo yksi yö muutti kaiken. Mietin elämääni, riisuin itseni alastomaksi (kuvaannollisesti), luovuin järkeilystäni ja toin itseni ja syntini Herran eteen, pyysin anteeksi syntejäni, pyysin Herraa elämääni ja auttamaan minua epäuskossani ja........minä uskoin....Ei tästä kirjaa tai elokuvaa saa mutta minut tämä löi ällikällä.
Ei, ei ollut mitään mainittavaa kokemusta. Olen varmaankin tehnyt työtä alitajuisesti asian kanssa kauemminkin, en tiedä, mutta tuo yksi yö muutti kaiken. Mietin elämääni, riisuin itseni alastomaksi (kuvaannollisesti), luovuin järkeilystäni ja toin itseni ja syntini Herran eteen, pyysin anteeksi syntejäni, pyysin Herraa elämääni ja auttamaan minua epäuskossani ja........minä uskoin....Ei tästä kirjaa tai elokuvaa saa mutta minut tämä löi ällikällä.
Kuten kerroit noin se käy kaikille Herran kutsumille - ei sitä voi pakottaa
mihinkään muottiin.
___
"Ei tästä kirjaa tai elokuvaa saa mutta minut tämä löi ällikällä."
___
Niin se lyö kaikki sen kokeneet , sillä siinä Jumala käytännössä on se joka
ikänkuin tekee aloitteet ja kyselee tahdotko ,,,,,
- EnOleRopotti
Jos aloittajan kertomus on aito, niin paljon siunausta sinulle. Paljon Onnea uudestisyntyneelle!
Jos taas pilkkaat näin Jeesuksen sovitustyötä, niin omapa on syntisi, siihen en sano mitään.- pilkkkuviivaviiva
Ei tulis mieleenkään pilkata!
Nyt ei mene läpi :D
- Pilkkkuviivaviiva
Totta se on.
- ihmisiäpelastuu
Rehellisiä ateisteja tulee uskoon. Kirjoittelin uskonnollisilla palstoilla vajaa kymmenen vuotta sitten. Noin kuukauden aikana kaksi tai kolme aktiivista väittelijää ja ateistiksi tunnustautunnutta kertoi tulleensa uskoon ja hävisivät sitten roikkumasta näillä sivuilla.
Vai niin. Tässä kolmen vuoden aikana ei ole ilmoittautunut ainuttakaan, kun minä olen uskontopalstoilla notkunut. Saarnaamista on kyllä piisannut edestä ja takaa, notta siitä tuskin on ollut kiinni – ainakaan määrän osalta.
Todistit varmaan erityisen väkevästi. Millä nimimerkillä? Olisi mukava käydä katsomassa.- toisinkinpäin
Samoin rehellisiä kristittyjä luopuu uskonnosta siinä vaiheessa kun sisäistää opinkappaleidensa järjettömyyden. Epärehelliset alkavat selitellä kristinuskon ja tieteellisen maailmankuvan uhteensovittamisesta ja survovat jumalaansa piiloon milloin minkäkin kiven taakse. Rehelliset sanovat, olen tajunnut kristinuskon järjettömyyden, olen menettänyt uskoni, olen ateisti. Piste.
toisinkinpäin kirjoitti:
Samoin rehellisiä kristittyjä luopuu uskonnosta siinä vaiheessa kun sisäistää opinkappaleidensa järjettömyyden. Epärehelliset alkavat selitellä kristinuskon ja tieteellisen maailmankuvan uhteensovittamisesta ja survovat jumalaansa piiloon milloin minkäkin kiven taakse. Rehelliset sanovat, olen tajunnut kristinuskon järjettömyyden, olen menettänyt uskoni, olen ateisti. Piste.
Siinä on kaltaisellesi ateistille itseäsi älykkäämpää seuraa.
http://collapsepromotions.blogspot.fi/2014/09/kvanttiteoria-esittaa-etta-tietoisuus.html
- termit_kuntoon
"Vietin yön rukouksessa."
Onkos täämä jotain lahkolaisten kieltä? Viettää yö rukouksessa. Siis olla rukouksessa. Jossain kuulin jonkun sanovan "menin rukoukseen". Miten ollaan/mennään rukoukseen? Oikea ilmaus kuuluisi olla rukoilla. Rukous on teko, keskustelu Jumalan kanssa, ei olotila tai paikka johon mennään tai jossa ollaan. - eiiiinariii
Jotain lahkolais/vapaiden suuntien touhua tämä. En muista koskaan kuulleeni luterilaisissa piireissä uskoontulosta puhuttavan tai että kukaan olisi tullut uskoon. Uskossa olemiset ja tulemiset nyt vain ei kuulu luterilaisuusteen joka on enempi vaan omaa synnin miettimistä ja armoa ilman enempiä miettimisiä uskossa olemisesta. Näin mun kokemuksen mukaan.
- ökvdfvb
Juu ei, ei kunnon luterilainen mitään uskoon tuloa tarvi. Leuka rintaan vaan ja muista että oot syntinen kurja matonen maan niin se riittää.
- Zippelizappeli
Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle joka ei synny uudesti ylhäältä se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa". Nikodeemus sanoi hänelle kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mwnnä äitinsä kohtuun ja syntyä? Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle jos joku ei synny vedestä ja Hengestä ei hän voi päästä Jumalan valtakuntaan. Mikä lihasta on syntynyt on liha ja mikä Hengestä on syntynyt on henki. Älä ihmettele että minä sanoin sinulle että teidän täytyy syntyä uudesti ylhäältä. Tuuli puhaltaa missä tahtoo ja sinä kuulet sen huminan mutta et tiedä mistä se tulee ja minne se menee niin on jokaisen joka on Hengestä syntynyt. Nikodeemus vastasi hänelle: kuinka tämä voi tapahtua? Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä! Totisest, totisesti minä sanon sinulle me puhumme mitä tiedämme ja todistamme mitä olemme nähneet ettekä te ota vastaan meidän todistustamme. Jos ette usko kun minä puhun teille maallisista kuinka te uskoisitte jos minä puhun teille taivaallisista?........Johanneksen evankeliumi 3:3-18
- aiheeseen
Zippelizappeli kirjoitti:
Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle joka ei synny uudesti ylhäältä se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa". Nikodeemus sanoi hänelle kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mwnnä äitinsä kohtuun ja syntyä? Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle jos joku ei synny vedestä ja Hengestä ei hän voi päästä Jumalan valtakuntaan. Mikä lihasta on syntynyt on liha ja mikä Hengestä on syntynyt on henki. Älä ihmettele että minä sanoin sinulle että teidän täytyy syntyä uudesti ylhäältä. Tuuli puhaltaa missä tahtoo ja sinä kuulet sen huminan mutta et tiedä mistä se tulee ja minne se menee niin on jokaisen joka on Hengestä syntynyt. Nikodeemus vastasi hänelle: kuinka tämä voi tapahtua? Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä! Totisest, totisesti minä sanon sinulle me puhumme mitä tiedämme ja todistamme mitä olemme nähneet ettekä te ota vastaan meidän todistustamme. Jos ette usko kun minä puhun teille maallisista kuinka te uskoisitte jos minä puhun teille taivaallisista?........Johanneksen evankeliumi 3:3-18
mites tuo mihinkään liittyy?
- Zippelizappeli
Mieti sitä...hän joka ei ole uudestisyntynyt ylhäältä ei ymmärrä koska ei ole saanut uskoa Jumalalta eikä Pyhää henkeä. Ei auta äidin, isän, isoäidin isoisän eikä suvunkaan usko jos ei itse ole uskossa. Vaikka olisi kasvanut uskovassa perheessä sekään ei auta vaan jokaisen tulee hlökohtaisesti syntyä uudelleen ylhäältä. Hlökohtainen elävä suhde ei ole uskontoa ja rituaalien suorittamista vaan elävä suhde elävän Jumalan kanssa.
- vanhaonpoissa
Zippelizappeli kirjoitti:
Mieti sitä...hän joka ei ole uudestisyntynyt ylhäältä ei ymmärrä koska ei ole saanut uskoa Jumalalta eikä Pyhää henkeä. Ei auta äidin, isän, isoäidin isoisän eikä suvunkaan usko jos ei itse ole uskossa. Vaikka olisi kasvanut uskovassa perheessä sekään ei auta vaan jokaisen tulee hlökohtaisesti syntyä uudelleen ylhäältä. Hlökohtainen elävä suhde ei ole uskontoa ja rituaalien suorittamista vaan elävä suhde elävän Jumalan kanssa.
Juuri näin, ja tuon uskon sekä Pyhän Hengen kyllä Jumala lapselleen antaa, kunhan sitä vilpittömästi pyytää. "Anokaa niin teille anetaan". Näin aloittajallaki:
rukous Elävälle Jumalalle --> osallisuus Kristuksen ruumiista ja verestä --> nöyrä pyyntö --> uudestisyntyminen ylhäältä --> uusi elämä Kristuksessa Jeesuksessa. - Zippelizappeli
Henki on se joka eläväksi tekee: ei liha mitään hyödytä. Ne sanat jotka minä olen teille puhunut ovat henki ja ovat elämä. Mutta teissä on muutamia jotka eivät usko. Sillä Jeesus tiesi alusta asti ketkä ne olivat jotka eivät uskoneet ja kuka se oli joka oli kavaltava hänet. Ja hän sanoi sentähden minä olen sanonut teille ettei kukaan voi tulla minun tyköni ellei minun Isäni sitä hänelle anna. Tämän tähden monet hänen opetuslapsistaan vetäytyivät pois eivätkä enää vaeltaneet hänen kanssansa. Niin Jeesus niille kahdelletoista tahdotteko tekin mennä pois? Simon Pietari vastasi hänelle Herra kenen tykö me menisimme? Sinulla on iankaikkisen elämän sanat ja me uskomme ja ymmärrämme että sinä olet Jumalan Pyhä. Johanneksen evankeliumi 6:63-69. Jumalan tahto on että kaikki pelastuisivat mutta kaikki eivät usko vaikka kuulisivat evankeliumin: pelastussanoman /ilosanoman. Ihminen joka ei koe olevansa syntinen l. rikkoneensa Jumalan tahtoa vastaan ei tarvitse Jumalaa sillä hän on itse itsellensä Jumala eikä voi antautua Jumalan tahdon alle. Se on armoa se kun ihminen tuntee itsensä syntiseksi ja tuntee rikkoneensa Jumalaa vastaan. Jumala armossaan rakkaudessaan ihmistä kohtaan on antanut ainokaisen Poikansa syntien sovitukseksi. Joka uskoo Jumalan poikaan Jeesukseen Kristukseen sitä ei tuomita mutta joka ei usko se on jo tuomittu koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen. Joh 3:16-18 Totuus tekee teidät vapaaksi.
- MieAntauvvuin
Minäkin annoin itseni Herralle. En vain arvannut, että hänellä on niin jumalattoman iso. Kun yhdyimme, se sattui hurjasti. Mutta Herra oli tyytyväinen ja kiitteli piukkoja paikkojani.
- Jeesuksensotilas
Jokaisesta turhasta sanasta tullaan kerran tekemään tili
- kui2
Ois se kamalaa jos uskominen on/olis lauseiden ja lauserakenteiden ja tietyn sanajärjestysen tai jonkun oikeinpäin suoritetun kaavamaisen rukouksen varassa. sanonpa vaan toisenkin kerran.
On se pitkälle mennyt silloin kun sanomisetkin aletaan määrittelemään..- Pilkkkuviivaviiva
Onneksi asia ei ole sanavalinnoista kiinni :)
- pitkäänuskossa
Ei todellakaan ole sanavalinnoista kiinni vaan sydämen aito jano löytää totuus ja Kristuksen armo. Siunausta uuteen elämään!
- Pilkkkuviivaviiva
pitkäänuskossa kirjoitti:
Ei todellakaan ole sanavalinnoista kiinni vaan sydämen aito jano löytää totuus ja Kristuksen armo. Siunausta uuteen elämään!
Aamen!
- mitessenytniin
Näyttäs kirotustyyli muuttuneen uskoontulon myötä ;)
- pilkka_on_syntiä
Älä herjaa!
- haaalleluujaaa
Pvv:sta saimme siis väkevän apologeetin. Mikä olisikaan nyt katu-uskottavampaa kuin Pvv:n saarnat aloituksella "olin ennen ateisti, mutta nyt...". Eiku lisää todistuksia kehiin veli-Pvv!
- äly_hoi
Ei kai kukan tosissan usko että pvv on tullut uskoon? haloooooooooooooo
- entinenpakana
Jumalalle kaikki on mahdollista!
- itsekinuskoontullut
On paljon ateisteja jotka on hyvin selvillä uskonasioista kun niitä vastaan taistelevat sitten vaan jossakin vaiheessa Pyhä Henki avaa silmät näkemään noiden opetusten totuuden ja ateistin silmistä putoavat kuin suomut ja hän ei enää voi taistella vastaan vaan ainoastaan uskoa.
- meitä.on_monta
itsekinuskoontullut kirjoitti:
On paljon ateisteja jotka on hyvin selvillä uskonasioista kun niitä vastaan taistelevat sitten vaan jossakin vaiheessa Pyhä Henki avaa silmät näkemään noiden opetusten totuuden ja ateistin silmistä putoavat kuin suomut ja hän ei enää voi taistella vastaan vaan ainoastaan uskoa.
Toki, paljonkin heitä. mm. entinen ateisti biofysiikan tohtori Alister McGrath, joka on nykyisiä johtavia teologeja ja tunnustuksellinen kristitty. Aloittaja Pvv on hyvässä porukassa, onnittelut.
- Pilkkkuviivaviiva
Eihän sillä tietysti sinänsä ole väliä uskooko kukaan että olen kuka olen ja Herra on tehnyt minulle mitä on tehnyt. Toisaalta kuitenkin yhden paatuneen jäärän todistus siitä, miten Herra voi valaista pimeänkin sielun saattaa auttaa joitakin asian kanssa painiskelevaa veljeä tai sisarta. En tiedä...
- varmaon
Eihän sillä tietysti sinänsä ole väliä uskooko kukaan että olen kuka olen ja Herra on tehnyt minulle mitä on tehnyt. Toisaalta kuitenkin yhden paatuneen jäärän todistus siitä, miten Herra voi valaista pimeänkin sielun saattaa auttaa joitakin asian kanssa painiskelevaa veljeä tai sisarta. En tiedä...
Et ole Pvv!
- pitkäänuskossa
Olen ollut pitkään uskossa ja olen kuullut monia todistuksia että itseään täysin paatuneena patakieltäjänä pitävä kohtaa Jumalan armon ja tulee uskoon. Se on sokki niille jotka ovat aikaisemmin tunteneet. En epäile etteikö kysymys ole todellinen uskoontulo.
Jumala on ihmeellinen ja Hänen rakkautensa ääretön ihmistä kohtaan. Pilkkkuviivaviiva kirjoitti:
Olet oikeassa - eihän sillä ole väliä vaan sillä , että sieluja pelastuu ehkä juuri sinun Todistuksesi kautta.
Ja jos niin käy niin se peittää syntien paljouden.
Jatka vain samaa rataa.- jtrfdess3
pitkäänuskossa kirjoitti:
Olen ollut pitkään uskossa ja olen kuullut monia todistuksia että itseään täysin paatuneena patakieltäjänä pitävä kohtaa Jumalan armon ja tulee uskoon. Se on sokki niille jotka ovat aikaisemmin tunteneet. En epäile etteikö kysymys ole todellinen uskoontulo.
Jumala on ihmeellinen ja Hänen rakkautensa ääretön ihmistä kohtaan.Oletko terve, jos niin kerro kenneen tai mihin uskot?
Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."
- tiedustelen
Joskos Pvv:een känni on haihtunut vaiko joko monesko päivä menossa?
- pilkkkuviivaviiva
ei ole *urps* haihtunu *örps* joten kippis vaan ja hallelujaaaa...
- siunaustauskoontulleelle
Uskomattomalle ei jää mitään muuta asetta kuin nikkivarkaus, kun kaveri löytää Jumalan.
- Pilkkkuviivaviiva
siunaustauskoontulleelle kirjoitti:
Uskomattomalle ei jää mitään muuta asetta kuin nikkivarkaus, kun kaveri löytää Jumalan.
Uskosta osaton kateellistuu ja katkeroituu ja pilkkaa niitä jotka uskovat kuitenkaan tajuamatta sitä että nöyrästi pyytämällä hänkin saisi Herran Jeesuksen Kristuksen henkilökohtaiseksi vapahtajakseen eikä tarvitsisi puskista ivailla. Minä jos joku tietän...
- fäääbjylöös
Pvv tehnyt kai ennätyksen: alottanut keskusteluKETJUN JOSSA VAIN yksi MAININTA HOMOISTA, no, nyt tuli toinen :D
- fäääbjylööööshhhh
Mistäpä tulikin mieleen että mikä se onnyt arvon PVV.een suhtautuminen homoihin nyt uuden elämän alkaeessa?
- hyväsiitätullee
fäääbjylööööshhhh kirjoitti:
Mistäpä tulikin mieleen että mikä se onnyt arvon PVV.een suhtautuminen homoihin nyt uuden elämän alkaeessa?
Kai tuo mikään pakko tiukkapipofundikseski ruveta kuitenkaan. Tolokun mies pysyy tolokunm miehenä uskovaisenakin.
- asiaaan
HOMO mainittu!!!
- Pilkkkuviivaviiva
fäääbjylööööshhhh kirjoitti:
Yritän alkuinnostuksestani huolimatta käyttää harkintaa siinä mitä lähden kirjoittelemaan, varsinkin kun en osaa vielä pukea sanoiksi ajatuksiani ja kokemustani kunnolla. Tämä kysymys ei kuulune nyt niihin tärkeimpiin. Noin yleisesti vastaisin kuitenkin, että joudun totta kai tarkistamaan kantaani hyvinkin moneen asiaan.
- just.joo
Ja tätäkin keskustelua taitaa käydä yksi ja ainoa multinikki, liekö itse Pvv.
"Ja Hän tuli"
Vai niin no hyvä kun tuli.Pilkkkuviivaviiva
_______
Tuossa nikissä on yksi k liikaa Häpeä.- Bibeln
Juuri näin. Oikea Pvv kirjoittaisi rekatulla nimimerkillään.
Sitäpaitsi, mikäli oikea Pilkkuviivaviiva tulisi uskoon, hänellä olisi tunnollaan TODELLA paljon pilkkaamisia, herjaamisia ja uskovaisiin sekä kristinuskoon kuuluvaa törkeyksien suoltamista, joten uskontaival kyllä alkaisi (mikäli olisi aitoa) mahdollisimman vilpittömällä ja julkisella anteeksipyytämisellä, -ei henkseleiden paukuttamisella tyyliin: "annoin itseni Herralle..."
Tuskin monikaan on niin agressiivisen törkeästi herjannut ja pilkannut kuin hän. Kaiken tietysti saa ristin juuurella anteeksi mutta tie alkaa siitä ja anteeksi anomisesta niiltä joita vastaan on rikkonut sekä vääryytensä tunnustamisella.
Mutta tämä ei ensinkään ole oikea Pvv eikä tämä hänenä esiintyvä tiedä kristillisyydestä todellisesti juuri mitään. Turhaa pelleilyä, vaikka näkyyhän täällä muutama niinkin tyhmä löytyvän joka noita jorinoita uskoo. Minä en kuulu niihin. - Pilkkkuviivaviiva
Bibeln kirjoitti:
Sitäpaitsi, mikäli oikea Pilkkuviivaviiva tulisi uskoon, hänellä olisi tunnollaan TODELLA paljon pilkkaamisia, herjaamisia ja uskovaisiin sekä kristinuskoon kuuluvaa törkeyksien suoltamista, joten uskontaival kyllä alkaisi (mikäli olisi aitoa) mahdollisimman vilpittömällä ja julkisella anteeksipyytämisellä, -ei henkseleiden paukuttamisella tyyliin: "annoin itseni Herralle..."
Tuskin monikaan on niin agressiivisen törkeästi herjannut ja pilkannut kuin hän. Kaiken tietysti saa ristin juuurella anteeksi mutta tie alkaa siitä ja anteeksi anomisesta niiltä joita vastaan on rikkonut sekä vääryytensä tunnustamisella.
Mutta tämä ei ensinkään ole oikea Pvv eikä tämä hänenä esiintyvä tiedä kristillisyydestä todellisesti juuri mitään. Turhaa pelleilyä, vaikka näkyyhän täällä muutama niinkin tyhmä löytyvän joka noita jorinoita uskoo. Minä en kuulu niihin.Poistin rekatun nimimerkkini pilkkuviivaviiva, joten sitä ei voi enää käyttää. Lisäsin siis yhden k:n. Toki muuten häpeän, häpeän kyllä...
- Pilkkkuviivaviiva
Bibeln kirjoitti:
Mutta tämä ei ensinkään ole oikea Pvv eikä tämä hänenä esiintyvä tiedä kristillisyydestä todellisesti juuri mitään. Turhaa pelleilyä, vaikka näkyyhän täällä muutama niinkin tyhmä löytyvän joka noita jorinoita uskoo. Minä en kuulu niihin."Tuskin monikaan on niin agressiivisen törkeästi herjannut ja pilkannut kuin hän. "
Totta :( - seurannut
Bibeln kirjoitti:
Mutta tämä ei ensinkään ole oikea Pvv eikä tämä hänenä esiintyvä tiedä kristillisyydestä todellisesti juuri mitään. Turhaa pelleilyä, vaikka näkyyhän täällä muutama niinkin tyhmä löytyvän joka noita jorinoita uskoo. Minä en kuulu niihin."Sitäpaitsi, mikäli oikea Pilkkuviivaviiva tulisi uskoon, hänellä olisi tunnollaan TODELLA paljon pilkkaamisia, herjaamisia ja uskovaisiin sekä kristinuskoon kuuluvaa törkeyksien suoltamista,"
Pikemminkin TODELLA paljon syvällisesti pohdittua, viisasta ja humaania ajattelua ja oivaltavia huomioita hyvin kirjoitettuna. JOS nyt on kyseessä oikea Pvv (en tiedä) toivon että Bibelni, Pertsan, DT:n ja muiden ääriajattelijoiden ja hihhuleiden kaltaiseksi ala.
Salaa (tai nyt siis julkisesti) toivon, ettei kyseessä ole oikea Pvv. - Pilkkkuviivaviiva
Miten siis todistaisin henkilöllisyyteni täällä? Monena minua on pidetty ja saakin pitää, mutta että valehtelijana...
- Bibeln.jahuonokäytös
Bibeln kirjoitti:
Mutta tämä ei ensinkään ole oikea Pvv eikä tämä hänenä esiintyvä tiedä kristillisyydestä todellisesti juuri mitään. Turhaa pelleilyä, vaikka näkyyhän täällä muutama niinkin tyhmä löytyvän joka noita jorinoita uskoo. Minä en kuulu niihin.MITÄ? Pvv tietää kristillisyydestä HUOMATTAVASTI keskivertoluterilaista enemmän ja omilla aivoilla ajateltuna. Mitä itse tiedät? Uskot vain satuja sokeasti!
- turhaitkee
Miten siis todistaisin henkilöllisyyteni täällä? Monena minua on pidetty ja saakin pitää, mutta että valehtelijana...
Väy-väy, trolli paljastettu kiäh-kiäh-kiäh
Bibeln kirjoitti:
Mutta tämä ei ensinkään ole oikea Pvv eikä tämä hänenä esiintyvä tiedä kristillisyydestä todellisesti juuri mitään. Turhaa pelleilyä, vaikka näkyyhän täällä muutama niinkin tyhmä löytyvän joka noita jorinoita uskoo. Minä en kuulu niihin."Kaiken tietysti saa ristin juuurella anteeksi mutta tie alkaa siitä ja anteeksi anomisesta niiltä joita vastaan on rikkonut sekä vääryytensä tunnustamisella."
Minkä vääryyden tunnustamisella? Senkö että on ruotinut kristinuskon järjettömyyksiä analyyttisesti ja puolustanut ihmisoikeuksia? Ketä vastaan rikkonut? Loukannut hihhuleiden herkkää hipiää heidän puolustellessaan pelokkaina uskomuksiaan, noita unirättejä ja lohduttavaa peukaloa suussa, joiden ansiosta kykenevät jatkamaan elämää maailmankaikkeudessa, joka ei tosiasiassa piittaa meistä paskaakaan?
Miksi bibeln sinä olet noin närkästynyt?- oletko.fani
Naturalisti kirjoitti:
"Kaiken tietysti saa ristin juuurella anteeksi mutta tie alkaa siitä ja anteeksi anomisesta niiltä joita vastaan on rikkonut sekä vääryytensä tunnustamisella."
Minkä vääryyden tunnustamisella? Senkö että on ruotinut kristinuskon järjettömyyksiä analyyttisesti ja puolustanut ihmisoikeuksia? Ketä vastaan rikkonut? Loukannut hihhuleiden herkkää hipiää heidän puolustellessaan pelokkaina uskomuksiaan, noita unirättejä ja lohduttavaa peukaloa suussa, joiden ansiosta kykenevät jatkamaan elämää maailmankaikkeudessa, joka ei tosiasiassa piittaa meistä paskaakaan?
Miksi bibeln sinä olet noin närkästynyt?koska kuulostat enemmän pvv:ltä kuin pvv itse?
Poistin rekatun nimimerkkini pilkkuviivaviiva, joten sitä ei voi enää käyttää. Lisäsin siis yhden k:n. Toki muuten häpeän, häpeän kyllä...
Hyväksytään!
"Tuskin monikaan on niin agressiivisen törkeästi herjannut ja pilkannut kuin hän. "
Totta :(Jatka vain pvv asioitten tutkimista niin Kaikkivaltias antaa sinulle vastaukset jollaisia olet etsimässä.
Hän voi jopa puhua aivan selväsanaisesti suomen kielellä/kuultavasti.
Efesolaiskirje :
1:13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte KUULLEET totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, USKOVIKSI tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen SINETTI.
1:14 SEN, joka on meidän PERINTÖMME vakuutena, hänen OMAISUUTENSA lunastamiseksi - hänen KIRKKAUTENSA kiitokseksi.seurannut kirjoitti:
"Sitäpaitsi, mikäli oikea Pilkkuviivaviiva tulisi uskoon, hänellä olisi tunnollaan TODELLA paljon pilkkaamisia, herjaamisia ja uskovaisiin sekä kristinuskoon kuuluvaa törkeyksien suoltamista,"
Pikemminkin TODELLA paljon syvällisesti pohdittua, viisasta ja humaania ajattelua ja oivaltavia huomioita hyvin kirjoitettuna. JOS nyt on kyseessä oikea Pvv (en tiedä) toivon että Bibelni, Pertsan, DT:n ja muiden ääriajattelijoiden ja hihhuleiden kaltaiseksi ala.
Salaa (tai nyt siis julkisesti) toivon, ettei kyseessä ole oikea Pvv.Pvv saa kaikki nuo synnit anteeksi jos hän on pyytänyt sitä.
- jyhtferxwzaq
Vain menit ehtoollisellekkin!
Noh, tottakai saatanaa saa jumaloida mutta tee se sen omassa nimissä.
Jeesus asetti ehtoollisen vai omille opetuslapsilleen!
--
katekismuksen herran ehtoollinen on Jeesusta pilkkaava eksytys jossa tehdään Jeesuksen ulostetta.
15:15 Niin Pietari vastasi ja sanoi hänelle: "Selitä meille tämä vertaus."
Ja voitte olla varmoja, että Jeesuksen antama vastaus on edelleen sama:
15:16 Mutta Jeesus sanoi: "Vieläkö tekin olette ymmärtämättömiä?
15:17 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?
Joten, teit Jeesuksesta kusta ja paskaa...
sen lisäksi Paavalinne opetti että:
1.Korinttolaiskirje:
12:27 Mutta te olette Kristuksen ruumis ja kukin osaltan ne hänen jäseniänsä.
joten tuon Paavalin opin mukaan jyrsitte omaa syntistä lihaanne ja juotte omaa syntistä vertanne niistä ulostetta tehden ja siitä inhottavuudesta Paavali ilmoittaa mihin se johtaa:
1. Kor. 11:28–29
Jokaisen on tutkittava itseään, ennen kuin syö tätä leipää ja juo tästä maljasta. Se, joka syö ja juo ajattelematta, että kysymys on Kristuksen ruumiista, syö ja juo itselleen tuomion.
Nyt tiedätte, että Jeesuksen pilkkamisen ja Paavalin antaman ilmoittaman totuuden joten tunne olosi omien lahkolaisesi ulosteeksi.
Huomaa, että jotku eksytetyt seurakuntalaiset tulee ulostamaan sinutkin seurakuntalaisena sontaluukusta viemäriin!
Jeesuksella ei ole ruumista joten uskokaa te vaan...
Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
20:27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen."
20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
kristityt kannibalit ovat todelle järkyttäviä....
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kannibalismi
"Historiallista kannibalismia
Kannibalismia on tiedetty harjoitetun ensimmäisen ristiretken aikana. Joidenkin ristiretkeläisten tiedetään syöneen kuolleiden vihollistensa ruumiita Ma'aratin valloituksen jälkeen. Sitä harjoitettiin myös marssilla Jerusalemiin. Kyseessä oli luultavasti nälän ja kuumeisuuden yhdistelmä, mahdollisesti myös halu terrorisoida vihollista. Jotkut kieltäytyivät syömästä kristittyjen toveriensa lihaa, mutta söivät tapettujen muslimien ruumiita" - voittajanpuolellaolen
Kyllä pilkkaajat ja fariseukset osasivat antaa ohjeita jopa Jeesukselle Kristukselle: syö pesemättömin käsin, majailee syntisten kanssa, rikkoo sapattia, ym...
Nyt neuvotaan uskoontullutta saman malliin "oikeaan katumukseen". Se jos aloittaja on pilkannut minua uskoni vuoksi on puolestani annettu anteeksi. Todelliset uskovat iloitsevat että nimesi on kirjoitettu Elämänkirjaan taivaassa. Moni meistä on ollut pilkkaaja ennen kuin totuus sai valaista sokeat silmämme.- ruivjeu2j
"todellisee uskovat" eivät ole Jumalan ja Jeesuksen palvelijoita....
vaan
Heidän Nimeen saatanaa jumalaksi uskoviksi eksytettyjä uskovaisia!
24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."
- gvfcdexwes3
http://fi.wikipedia.org/wiki/Herra
Herra on suomen kielessä esiintyvä saksalaisperäinen lainasana, jota keskiajalla käytettiin ritareiden ja pappien arvonimenä.
Sittemmin (1800-luvun lopulla) herra-sanan merkitys on laajentunut tarkoittamaan mitä tahansa arvostettua tai vaikutusvaltaista miespuolista henkilöä, tai yksinkertaisesti aikuista miespuolista henkilöä.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Herra
Herra on suomen kielessä esiintyvä saksalaisperäinen lainasana, jota keskiajalla käytettiin ritareiden ja pappien arvonimenä. - lopeta.jo
Eikö tämä ole vähän ilkeää jo?
- onononon
joo pahaa tekee kun järkimies menee sekaisn
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t846895- 353691
- 443248
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402462- 2032182
- 1202153
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292079- 402072
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241778Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna181654