Fingridin Avoin data -palvelu avattu

API-noille

Nyt saa 3 minuutin välein tietoa. On myös avoin rajapinta, eli halukkaat voivat koodata omia appseja.

https://data.fingrid.fi/

8

174

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sähkö.Apps

Onko kukaan palstalaisista ehtinyt tutustua tuohon rajapintaan?

• Soopadem

Mitä tuolllla interfacella sitten tekee pirkka pulliainen?

• soihdut.sammuu

Sieltä varmaan saa dataa omaan käyttöön? Esim. kännykkään voisi tehdä tuulivoimawidgetin, joka hälyttäisi jos tuuli yltyy liian voimakkaaksi.

• Ti3mo

Onks sulla ropelihattu päässä, vai oleks sä kovin kevyt, jos suo huolettaa liian kova tuuli? Ja tarviiks tohonka nyt välttämättä älykänny-appia? Eks sen kuule ihan korvillakin, et jos kovin hörärit viheltää, niin sillo tuulee lujempaa? :P :D Kas ku ei pulssimittaria, et tiiät varmaan et sun sydän lyö, koska sitähän ei takuulla sit ite muuten huomaa kun se lopettaa lyömästä? :D

• arvokkaita.sekunteja
        Ti3mo kirjoitti:

Onks sulla ropelihattu päässä, vai oleks sä kovin kevyt, jos suo huolettaa liian kova tuuli? Ja tarviiks tohonka nyt välttämättä älykänny-appia? Eks sen kuule ihan korvillakin, et jos kovin hörärit viheltää, niin sillo tuulee lujempaa? :P :D Kas ku ei pulssimittaria, et tiiät varmaan et sun sydän lyö, koska sitähän ei takuulla sit ite muuten huomaa kun se lopettaa lyömästä? :D

No kun kovalla tuulella voimaloista lentelee osia. Sitten ne voivat syttyä myös tuleen jolloin syntyy myrkyllisiä savukaasuja. Kännykkäwidgetin avulla ehtisi mennä ajoissa suojaan.

• nyt-harmittaa

Mitäs höpöttäjä höpöhö nyt sitten tekee, pelkkää peukkujen naputteluako?

• Ti3mo

WoHoooo!!

No NYT oli kyllä NIIn hulppee API-dokumentaatio et MINÄKIN tajusin! :P

Täs koko PASKA! :D

"events-controller : Events Controller"

:D

• Nyt, kun lähes vuosi tämä resurssi on ollut tarjolla, niin miltä näyttää nyt.

Olisko jollakin jakaa pientä koodinpätkää, jolla dataa imuroisi? PLS!

Itse törmäsin palveluun vasta tänään, kun lähdin vilkaisemaan Fingridin sivuilta, miten Suomi pärjää pikkupakkasessa.

Pikaisen kokeilun jälkeen en saanut edes näytettä csv-muotoisesta datasta, ja tein oletuksen, että eivät edes tuota enää sitä dataa imuroitavaksi. Toivottavasti olen väärässä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      96
      1515
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      54
      1043
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      403
      911
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      163
      890
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      56
      743
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      124
      737
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      678
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      645
    9. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      57
      641
    10. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76