Kaali, ja sen monet muunnokset

10

162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ilman Jumalaa ei olisi kaalia, sanoo Mark5 ja palaa kiillottamaan sädekehäänsä.

    • mietisuudestraa

      kekek-kekek ei siis ymmärrä perusteitakaan epigeneettisistä markkereista, micro-RNA:sta saatika koko geneettisen sekvenssin toiminnan epigeneettisestä pohjasta. Suloista.

      • Trolli on näemmä oppinut ROTilta sanoja, joita yrittää luetella peräkkäin, selvästi tajuamatta mitä ne ovat tai miten ne liittyisivät käsiteltävään asiaan.


      • musta-valkoiseksi

        Genomi on pohja, joka asettaa epigeneesin rajat. Väitteesi on aivan päinvastainen kuin asia todellisuudessa on. Kaiken perusta on genomi.


      • Kerropa minulle yksityiskohtaisesti, kuinka epigenetiikka ilmenee eri kaalilajikkeiden genomeissa aiheuttaen kaalien monimuotoisuuden?


    • Epäjumalienkieltäjä

      Hyvä avaus. Kysyin joskus ROT:lta, että jos kaikki muutokset ovat Jeesus-epigenetiikkaa, niin miten sitä on hyödynnetty tai voitaisiin hyödyntää jalostuksessa. Ei tullut vastausta.

      Vähintään yhtä hyvä esimerkki jalostuksella (satunnaisten mutaatioiden valinta) tuloksista on kaalin sukulainen peltokaali (Brassica rapa), joka kantamuodossaan on rikkaruoho, josta on jalostettu kiinankaali, rypsi, nauris ja joukko muita Suomessa vähemmän käytettyjä hyötykasveja:

      http://www.luopioistenkasvisto.fi/Sivut/Kasvilajit/Peltokaali.html
      https://en.wikipedia.org/wiki/Brassica_rapa

      • Yritetäänpä jyrri-moodia: Vai ovat kiinankaali ja nauris muka samaa lajia. Joku tutkija on keksinyt väittää noit ja evokit uskoo, hehehe, vai että kaksi aivan erilaista muka samoja.


      • FWWQ
        PuhuvaKärmes kirjoitti:

        Yritetäänpä jyrri-moodia: Vai ovat kiinankaali ja nauris muka samaa lajia. Joku tutkija on keksinyt väittää noit ja evokit uskoo, hehehe, vai että kaksi aivan erilaista muka samoja.

        Huono yritys, et edes saanut mainintaa anuksesta ja/tai homoista mahtumaan mihinkään väliin.


      • Kuten jo muinainen roomalainen sanoi jossakin Asterixissa: Tiedätkö mihin saat työntää brassicasi?!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehen lapsettomuus keski-ikäisten deittailussa

      Tällä palstalla esitetään usein ajatus, jonka mukaan lapsia saanut nainen olisi parisuhdemarkkinoilla huonommassa asemas
      Sinkut
      323
      3326
    2. Kunpa voisin halata sinua

      ja sanoa sinulle miten onnellinen olen siitä, että olet elämässäni. Mutta et ole halausetäisyydellä... etkä elämässäni.
      Ikävä
      52
      1644
    3. Miksi laatikkomansikoihin jätetty kannat?

      Tympeä homma kotona sitten poistaa...
      Maailman menoa
      119
      1533
    4. Miksi Suomi ärsyttää Venäjää?

      Jatkuvasti? Hyvin suomen herrat tietää, että tuo DCA-sopimus on paha ärsyke Venäjälle. eihän Venäjä ole hyökännyt Suomen
      Maailman menoa
      386
      1460
    5. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      90
      1451
    6. Älä turhaan nainen ikävöi minua

      Olen sellainen jäntevä pantteri ja sinä jo melkein rollaattorikamaa. Ei onnistu mikään.
      Ikävä
      88
      1164
    7. Muut yrittää seata meidän välejä

      Nainen, oot varmaan sen myös huomannut. Ihan irl oon sen huomannut jo hyvän aikaa. Eihän anneta sen häiritä.
      Ikävä
      100
      1143
    8. Jotenkin tätä asiaa pitää nyt käsitellä

      Vaikka sitten anomuumisti. Olen lähestulkoon rakastunut vanhempaan mieheen mutta tämä ei nyt oikein suju niin kuin pitäi
      Ikävä
      80
      1051
    9. Ymmärrät sanomattakin

      Että ollaan kielletyllä alueella. Silti nainen sinun vaikutus on suurempi kuin kenekään toisen koskaan. En voi tälle as
      Ikävä
      67
      1043
    10. Meillä olisi kaunis kesä

      Yhden viestin päässä. Haluaisin tutustua. Vaikka oltaisiin vaan ystäviä. Eikä mitään vaan vähättelyä. Ajattelen et olet
      Ikävä
      28
      980
    Aihe