Missä kohdassa Raamatussa sanotaan, että Jumala on Pyhä Kolmiyhteinen Jumala?
Raamatun mukaan Jeesuksen kristuksen isä on yksin kaiken luonut kakkivaltias Jumala. Miten siis on mahdollista, että lähes koko nimeltään kristitty maailma uskoo "Pyhään Kolmiyhteiseen Jumalaan", joka on "Isä ja Poika ja Pyhä Henki"?
Miten he voivat uskoa johonkin sellaiseen, mikä oli vastoin profeettojen, Jeesuksen ja apostolien todistusta? Isä on yksin se ainoa totinen Jumala, joka on kaiken luonut.
Pyhä kolmiyhteinen Jumala
23
276
Vastaukset
- jumalan.asumus
Raamattu opettaa selvästi, että Uskova on Jumalan temppeli !
1. Kor. 3:16 Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?
Eli Jumala asuu uskovassa !
Eli Pyhä Henki On Jumala siis !
Raamattu sanoo myös, että Kristus asuu meissä !
2. Kor. 13:5 Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta.
Joten Kristus On Jumala !
Siis voidaan yhtä hyvin sanoa siis, että Jumala asuu uskovassa, ja Pyhä Henki asuu uskovassa, ja että Kristus asuu uskovassa !
Eli lyhyesti uskova on Jumalan temppeli, Jumalan joka asuu uskovassa !
Mutta "eräs.toinen" kun sinä väität vastoin Totuutta, että Jeesus ei mukamas ole Jumala, niin samalla siis sanot, että sinussa asuu 2 ihmistä !
Tätäkään et varmaan ole aiemmin tajunnut, eli sinussa oppisi mukaan asuu 2 eri ihmistä !
Kuinka sekaisin oletkaan !!!
Ei tarvitse kuin vähän tutkia oppiasi, niin se paljastuu ihan harhaisen ihmisen jorinaksi !- frdedfrrrrfr
Ei ole kirjoitusten mukaan kahta Jumalaa vaan Jumala on yksi jolla on voimat ja vallat toimia maailmassa, enkelit sanansaattajina ja apureina. Toki on pahoja voimia myös mutta nekään eivät ole Jumalia. Jeesuksessa toimi kasteesta lähtien pyhä henki joka ei ole erillinen voima vaan alisteinen Jumalalle. ei Jeesus itse näitä opetuksiansa keksinyt vaan Jumalan ja uskovien perinteen avulla.
Jos kaikilla kolmella on eri persoona niin monijumalaisuus on totta lisäten siihen vielä pahan voimat.4 jumalaa: Isä poika ,pyhä henki ja Saatanan voimat.
- deeswwsw
isä on luonut ja sanansaattaja(enkeli) Jeesus on hänen sanasa tulkinnut juutalaislle ensin ja sitten Paavalin toimestasana on tulkittu muulle maailmalle.
Pyhä henki on jumalan henki eli voimat ja vallat jotka toimivat maailmassa. - jhhhjh
Luulenpa, että ne jotka eivät usko Jumalan olevan kolmiyhteinen, ovat monessa muussakin perustavanlaatuisessa asiassa harhassa. Esim. sitä, että Jeesus tuli taivaasta maan päälle, he tuskin uskovat. Mutta Jeesus, Jumalan Poika, tuli taivaasta. Ja hän on Jumalan toinen persoona. Hän itse sanoi: "Ja nyt, Isä, kirkasta sinä minut tykönäsi sillä kirkkaudella, joka minulla oli sinun tykönäsi, ennenkuin maailma olikaan." (Joh. 17:5)
- eräs-toinen
Jeesus sanoi "kirkkaudella, joka minulla oli sinulta"... pojan kirkkaus on isältä (Joh 1:14) eikä se ole Jumalan kirkkautta, joka olisi ollut pojalla elävänä olentona ennen maailman luomista. Sen kirkkauden, joka pojalla on isältä, on poika antanut opetuslapsilleen. (Joh 17:22) Kolmiyhteiseen jumalaan uskovilta menee tässä vaiheessa sormi suuhun, sillä eihän sellaista kirkkautta, joka on ollut isän tykönä ennen maailman luomista, voi antaa luoduille olennoille, ihmisille?
Jumala näki jo edeltä Jeesuksen kristuksen iankaikkisena kuninkaana, jonka Jumala on herättänyt kuolleista. Tämä "kirkkaus" on se, josta Jeesus puhui. Miika puhui Jeesuksen kuninkuudesta, joka on alkuisin ikuisista muinaisista ajoista. (Mkar 5:1|2) Se on sitä samaa profetian sanaa, jolla jo etukäteen kerrottiin tulevan kristuksen saavan Jumalalta sen kirkkauden, joka hänen osakseen oli tuleva kuolleista herätetyksi tulon jälkeen. (Hebr 2:9-11)
Jos joku ei erota toisistaan profetian sanaa, joka ennustaa tulevista, ja todellista historiaa, niin hän eksyy niin kuin katoliset ja areiolaiset. Profetian sana on ennustanut Jeesuksen saamasta kirkkaudesta jo edeltä, mutta Jeesus ei ollut olemassa silloin, kun hänestä ennustettiin. (2Tim 1:8-11; Efe 1) Jeesus syntyi vasta myöhemmin profetian sanan lupausten mukaan. (Jes 9:5-6) - eräs-toinen
Johanneksen evankeliumi:
17:22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä
Tuo sama kirkkaus oli pojalla isältä jo ennen maailman luomista ja sitä kirkkautta saivat Johannes, Jaakob ja Pietari katsoa jo edeltä käsin ilmestyksessä. (Joh 1:14; Matt 17:1-8)
Jeesus kirkastettiin pysyvästi vasta sen jälkeen, kun hänet otettiin ylös taivaaseen, minkä jälkeen opetuslapset saivat pyhän hengen. (Joh 7:37-39; Apt 1:1-11; 2:1-11) - fdgfdg
eräs-toinen kirjoitti:
Johanneksen evankeliumi:
17:22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä
Tuo sama kirkkaus oli pojalla isältä jo ennen maailman luomista ja sitä kirkkautta saivat Johannes, Jaakob ja Pietari katsoa jo edeltä käsin ilmestyksessä. (Joh 1:14; Matt 17:1-8)
Jeesus kirkastettiin pysyvästi vasta sen jälkeen, kun hänet otettiin ylös taivaaseen, minkä jälkeen opetuslapset saivat pyhän hengen. (Joh 7:37-39; Apt 1:1-11; 2:1-11)Jeesus kyllä sanoi ottamassani kohdassa olleen itse Isän tykönä jo ennen maailman perustamista. Joten äläpä vaihda aihetta. Juutalaisille, jotka häneen eivät uskoneet hän sanoi: "Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, olen minä ollut". (Joh. 8:58) Tätä juutalaiset eivät halunneet uskoa, kuten et näköjään sinäkään. Mistä lie johtuu?!
Erään kerran Jeesus sanoi: "Jerusalem, Jerusalem, sinä, joka tapat profeetat ja kivität ne, jotka ovat sinun tykösi lähetetyt, kuinka usein minä olenkaan tahtonut koota sinun lapsesi, niinkuin kana kokoaa poikansa siipiensä alle! Mutta te ette ole tahtoneet". (Matt.23:37) Huomaa, että Jeesus sanoi, että HÄN on tahtonut koota Jerusalemin asukkaat. Hän siis on Vanhan Testamentinkin Herra siinä missä Isäkin.
Jos menemme VT:n puolelle, niin siellä Herra sanoo: "Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista". (Sak.12:10) Tässäkin puhuu Jeesus, koska hän sanoo: "He katsovat minuun", eikä häneen. Joten asia on täysin selvä. - eräs-toinen
Joh 8:58 on törkeä käännösvirhe. Jeesus sanoi:
"... ennen kuin Aabraham on tullut, minä olen".
Tässä on preesens, niin että Jeesus sanoi "minä olen" sen sijaan, että hän olisi sanonut "minä olen ollut".
Aabrahamista Jeesus sanoi, että ennen kuin tämä on tullut, on Jeesus itse. Verbi ginomai on suomeksi "tulla, tulla esiin, yms.", mutta syntymistä koskeva verbi on gennao. On siis virheellistä tulkintaa sanoa, että Jeesus olisi ollut olemassa ennen kuin Aabraham oli syntynyt.
Jeesus sanoi, että Aabraham näki "hänen päivänsä" ja iloitsi. Joh 8:54-59 Tämä on profeetallista näkemistä, josta Heprealaiskirje puhuu. Hebr 11:8-19 Aabraham ei nähnyt Jeesusta elävänä olentona vaan hän uskoi Jeesukseen jo edeltä käsin, profetian sanan mukaan. - eräs-toinen
eräs-toinen kirjoitti:
Joh 8:58 on törkeä käännösvirhe. Jeesus sanoi:
"... ennen kuin Aabraham on tullut, minä olen".
Tässä on preesens, niin että Jeesus sanoi "minä olen" sen sijaan, että hän olisi sanonut "minä olen ollut".
Aabrahamista Jeesus sanoi, että ennen kuin tämä on tullut, on Jeesus itse. Verbi ginomai on suomeksi "tulla, tulla esiin, yms.", mutta syntymistä koskeva verbi on gennao. On siis virheellistä tulkintaa sanoa, että Jeesus olisi ollut olemassa ennen kuin Aabraham oli syntynyt.
Jeesus sanoi, että Aabraham näki "hänen päivänsä" ja iloitsi. Joh 8:54-59 Tämä on profeetallista näkemistä, josta Heprealaiskirje puhuu. Hebr 11:8-19 Aabraham ei nähnyt Jeesusta elävänä olentona vaan hän uskoi Jeesukseen jo edeltä käsin, profetian sanan mukaan.Jeesus puhui ylösnousemuksesta "ennen kuin Aabraham on tullut"... sitä ennen piti Kristuksen ilmestyä kansansa keskuuteen. Juutalaiset odottivat "tulevaa maailmaa" jossa Aabraham olisi heitä vastassa, mutta Jeesus oikaisi heitä ja sanoi, että Kristuksen piti tulla maailman näyttämölle ennen kuin Aabraham nousisi ylös kuolleista.
- eräs-toinen
Jumala asuu henkenä valittujen ja pyhien ihmisten sydämissä, heidän ruumiissaan. Jumala asui henkenä myös ihmisen kristuksen Jeesuksen ruumiissa ja sydämessä. (Joh 14:9-11) Meillä on yhteys isään ja poikaan pyhässä hengessä, joka on meille kaikille yhteinen. (1Joh 1:1-7; Joh 14:14-24; 17:11-23)
"Kristus meissä" ja "me Kristuksessa" ovat ilmaisuja, joilla tarkoitetaan hengen yhteyttä Jumalaan ja hänen poikaansa Jeesukseen. Kristus asuu meissä Jumalan hengen kautta, niin että Jumalan henki yhdistää meidät keskenämme: Jumalan ja Kristuksen ja meidät, jotka olemme Jumalan lapsia. (1Joh 1:1-7)
Kristuksen asuminen meissä ja meidän olemisemme kristuksessa Jeesuksessa ei todista Jumalaa kolmiyhteiseksi Isäksi ja Pojaksi ja Pyhäksi Hengeksi. Se todistaa vain sen, että me olemme yhtä Jumalan ja Kristuksen kanssa pyhässä hengessä, niin kuin Jeesus oli yhtä isänsä kanssa "lihansa päivinä". (Joh 4:9-24; 17:11, 20-23; 1Kor 6:17)
Jos on Raamatun kohtia, joissa sanotaan Jumalan olevan kolmiyhteinen Isä ja Poika ja Pyhä Henki, niin niitä saa lainata tähän keskusteluun. Voit alkaa esimerkiksi siitä, että osoitat Raamatusta yksi tai kaksi tai kolme kohtaa, joissa sana "Jumala" voidaan korvata sanoilla "Isä ja Poika ja Pyhä Henki" sanoman siitä muuttumatta.
Kun kaikkivaltiaasta luojasta puhutaan, niin sana Jumala voidaan korvata aina sanalla "isä" sanoman siitä muuttumatta. Mitä se kertoo vilpittömille ja totuutta rakastaville Jumalan lapsille? - Ipjph
Jahve on kolmiyhteinen Jumala. Paavalikin todistaa kuinka kaikki on luotu Pojan kautta.
Lähetyskäskyssä käsketään kastamaan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.- KasteenHautaan
EI KÄSKETÄ, Apostolien teoissa kastettiin JEESUKSEN nimeen. Katolinen lisäys on jäänyt Lutherilta jonnekin, tiedoksi Martti Luther itsekin otti upotuskasteen!
KasteenHautaan kirjoitti:
EI KÄSKETÄ, Apostolien teoissa kastettiin JEESUKSEN nimeen. Katolinen lisäys on jäänyt Lutherilta jonnekin, tiedoksi Martti Luther itsekin otti upotuskasteen!
>>>Lähetyskäskyssä käsketään kastamaan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.<<<
>>> EI KÄSKETÄ, Apostolien teoissa kastettiin JEESUKSEN nimeen. Katolinen lisäys on jäänyt Lutherilta jonnekin, tiedoksi Martti Luther itsekin otti upotuskasteen!<<<
Kastetaan sitten Isän, Pyhän Hengen Pojan, Jeesuksen nimeen. Silloin ei tule riitoja ja kaste on toimitettu sekä Matteuksen evankeliumin Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja apostolien tekojen Jeesuksen nimeen.
Tässä esittämässäni kastekaavassa esiintyy Pyhän Hengen nimi, niin se kattaa nämä molemmat kastekäskyt ja on hyvin raamatullinen.- eräs-toinen
Sanat "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" ovat katolisten isien tekemä lisäys ja väärennös alkuperäiseen tekstiin. Eusebius on lainannut alkuperäistä käskyä muodossa "menkää ja tehkää kaikista kansoista opetuslapsia minun nimeeni", mikä todistaa sen, että kyseessä on väärennös. Toki Jumalan pyhä henki todistaa sen muutenkin Kristuksen omille, sillä me erotamme sen, mitkä sanat Raamatussa ovat Jumalan sanaa ja mitkä eivät sitä ole. Eksyneet eivät sitä erota.
- Kristus.VTssä
Kristus oli erämaavaelluksellakin mukana:
1. Kor. 10:1 Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli KRISTUS.- eräs-toinen
Paavali ei sanonut, että Jeesus oli elävänä olentona Israelin kansan keskellä. Se hengellinen kallio, josta Israel joi, ei ollut elävä henkilö. Se kallio pysyi paikallaan, mutta kansa vaelsi paikasta toiseen. Nämä Paavalin sanat kertovat siitä, että sama pyhä henki vaikutti Israelin erämaassa vaeltamisen aikana, joka vaikutti uuden liiton seurakunnassa Paavalin aikana. Hengellinen juoma ja ruoka eivät ole henkilö, joka olisi elänyt Mooseksen aikana. Se on Jumalan pyhästä hengestä osallisuutta, johon henkeen vain Jeesuksen kristuksen evankeliumin uskoneet ovat osallisia.
Osoita vanhan liiton kirjoituksista edes yksi kohta, jossa Jeesus kristus olisi ollut elävänä olentona Israelin kansan keskellä ja minä osoitan Raamatun pyhien kirjoitusten avulla Jumalan pyhässä hengessä, että olet erehtynyt! - Kristus.VTssä
eräs-toinen kirjoitti:
Paavali ei sanonut, että Jeesus oli elävänä olentona Israelin kansan keskellä. Se hengellinen kallio, josta Israel joi, ei ollut elävä henkilö. Se kallio pysyi paikallaan, mutta kansa vaelsi paikasta toiseen. Nämä Paavalin sanat kertovat siitä, että sama pyhä henki vaikutti Israelin erämaassa vaeltamisen aikana, joka vaikutti uuden liiton seurakunnassa Paavalin aikana. Hengellinen juoma ja ruoka eivät ole henkilö, joka olisi elänyt Mooseksen aikana. Se on Jumalan pyhästä hengestä osallisuutta, johon henkeen vain Jeesuksen kristuksen evankeliumin uskoneet ovat osallisia.
Osoita vanhan liiton kirjoituksista edes yksi kohta, jossa Jeesus kristus olisi ollut elävänä olentona Israelin kansan keskellä ja minä osoitan Raamatun pyhien kirjoitusten avulla Jumalan pyhässä hengessä, että olet erehtynyt!Jumalaa (Isää) ei voi kukaan nähdä:
2. Moos. 33:20 Ja hän sanoi vielä: "Sinä et voi nähdä minun kasvojani; sillä ei kukaan, joka näkee minut, jää eloon".
Joh. 1:18 Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt
Silti Jumala on nähty. Oliko kyseessä Jeesus?:
1. Moos. 18:1 Kolme miestä Aabrahamin luona
1. Moos. 32:24 Jaakobin paini
2. Moos. 24:9 Mooses ja vanhimmat näkivät Jumalan.
Lisäksi löytyy lukuisia kohtia, joissa esiintyy enkeli, jota myös Jumalaksi sanotaan tai se käy muuten ilmi. Esimerkiksi Tuom. 2:1:
Ja Herran enkeli tuli Gilgalista ylös Bookimiin. Ja hän sanoi: "Minä johdatin teidät Egyptistä ja toin teidät maahan, jonka minä valalla vannoen olin luvannut teidän isillenne, ja sanoin: 'Minä en riko liittoani teidän kanssanne ikinä. Te taas älkää tehkö liittoa tämän maan asukasten kanssa, vaan kukistakaa heidän alttarinsa.' Mutta te ette ole kuulleet minun ääntäni. Mitä olettekaan tehneet! Niinpä minä nyt sanon teille: Minä en karkoita heitä teidän tieltänne, vaan heistä tulee teille ahdistajat, ja heidän jumalansa tulevat teille ansaksi." Ja kun Herran enkeli oli puhunut nämä sanat kaikille israelilaisille, korotti kansa äänensä ja itki.
Joosua 5:13 Mies hyväksyi palvonnan, mikä on enkeleiltä kiellettyä
Hae lisää sanalla enkeli. Ehkä monissa noista kohdista onkin itse asiassa Jeesus.
1. Moos. 14:18 Melkisedek (Hepr. 7)
Dan. 3:25 Sadrak, Meesak ja Abednego ja neljäs mies.
Tämä on erikoinen, Jes. 48. Minä, Herra ja Henki:
12 Kuule minua, Jaakob, ja sinä, Israel, jonka minä olen kutsunut: Minä olen aina sama, minä olen ensimmäinen, minä olen myös viimeinen.
13 Minun käteni on perustanut maan, minun oikea käteni on levittänyt taivaan; minä kutsun ne, ja siinä ne ovat.
14 Kokoontukaa kaikki ja kuulkaa-kuka niistä muista on ilmoittanut tämän: että hän, jota Herra rakastaa, tekee hänen tahtonsa Baabelia vastaan, on hänen käsivartenaan kaldealaisia vastaan.
15 Minä, minä olen puhunut, minä olen hänet kutsunut, olen hänet tuonut, ja hän on menestynyt teillänsä.
16 Lähestykää minua, kuulkaa tämä: Alkujaankaan minä en ole puhunut salassa; kun nämä tapahtuivat, olin minä jo siellä. Ja nyt Herra, Herra on lähettänyt minut ynnä oman Henkensä. - eräs-toinen
Jeesus kristus ei ole se enkeli, joka puhui Moosekselle. Se enkeli ennusti Mooseksen kaltaisesta profeetasta, mutta ei ollut itse se profeetta, josta hän ennusti. (5Moos 18:15-18) Stefanus erottaa selvästi toisistaan sen enkelin ja Jeesuksen. (Apt 7:30-40)
http://www.inri.fi/jumala/kirkkauden-Jumala-ilmestyi-Aabrahamille.htm - Kristus.VTssä
eräs-toinen kirjoitti:
Jeesus kristus ei ole se enkeli, joka puhui Moosekselle. Se enkeli ennusti Mooseksen kaltaisesta profeetasta, mutta ei ollut itse se profeetta, josta hän ennusti. (5Moos 18:15-18) Stefanus erottaa selvästi toisistaan sen enkelin ja Jeesuksen. (Apt 7:30-40)
http://www.inri.fi/jumala/kirkkauden-Jumala-ilmestyi-Aabrahamille.htmVastaisitko MINUN esittämiini kohtiin.
Oletat ilmeisesti edelleenkin, että Jeesus eli maailmassa zombiena ennenkuin hänet lähetettin maailmaan!
http://raamattu.fi/1933,38/1Moos.2.html
"7. Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu."
Jos ihmiset eivät ylipäätäänkään ole pelkkää lihaa ja verta, niin miksi sitten Jeesus olisi?- PasiToivonen
Eräs-toinen, et sitten saanut Suomea käännytettyä uskontoosi.
- senkungyy
Ongelmallisinta näissä "keskusteluissa" on se, että osaa ottavilla ei ole edes tarvetta saati halua nähdä.
Ei haluta nähdä
mitä Jumalan sanassa oikeasti lukee,
mitä Jumala oikeasti haluaa sanoa.
Vaan --- intetään ja intetään ja vielä kerran intetään, että kolmiyhteinen ja jeesusonjumla ja pyhähenki ja aja ajakfkjfjlksäa.
Sellaisen ihmisen kanssa on turha edes yrittää keskustelua, jolla on kolminaisuuspäähänpinttymä ja muttajeesusonjumlapäähänpinttymä. Tällaisen fakki-ajattelun tulos on fakki-ajattelijan kaivautuminen yhä syvemmälle noihin kolminaisuusjamuttajeesusonjumlapäähänpinttymiin, koska heille se, että on VAIN 1 Jumala on kauhuskenaario, jossa jeesuseiolekaanjumala----aaapppuuuuvvvaaa eivätkä he pysty näkemään koko kokonaisuutta.
On kuin varastaisi lapselta titinallen.
Turha keskustella niiden kanssa, jotka ovat näiden em. päähänpinttymien orjia. Orja ei pysy talossa iäti.- jaikalii91
Olen kaivautunut jonkun verran syvälle kolmiyhteiseen Jumalaan Jeesuksessa Kristuksessa. Jos minua siitä tuomitaan, tuomitkaa vain. Jumala ei tuomitse koska Hän juurruttaa ihmistä Kristukseen. http://www.jaikal.se/48683134
Kol 2:6-12 "Niinkuin te siis olette omaksenne ottaneet Kristuksen Jeesuksen, Herran, niin vaeltakaa hänessä, juurtuneina häneen ja hänessä rakentuen ja uskossa vahvistuen, niinkuin teille on opetettu; ja olkoon teidän kiitoksenne ylitsevuotavainen. Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen. Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti, ja te olette täytetyt hänessä, joka on kaiken hallituksen ja vallan pää, ja hänessä te myös olette ympärileikatut, ette käsintehdyllä ympärileikkauksella, vaan lihan ruumiin poisriisumisella, Kristuksen ympärileikkauksella: ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista."
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613091Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433067- 422417
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa902016- 311893
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251759- 481606
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä821360- 391280
- 791110