Kreationistien jumalan rajallisuudesta

Maailmankuvanrakentaja

Missä menee kreationistien jumalan kaikkivoipaisuuden rajat?

Onko hän kaikkivoipainen kaikkialla, myös oman universumimme ulkopuolella? Emme kylläkään tiedä mitä siellä on, mahdollisuuksiahan on mitä tahansa täydellisestä olemattomuudesta tyhjyyden kautta multiversumiin. Tai mitä tahansa siltä väliltä.

Entä sitten luonnonlait. Pystyykö jumala muuttamaan neljän fysikaalisen perusvoiman keskinäistä suuruutta ja siten vaikuttamaan kaiken materiaalisen aineen rakenteeseen?

Tai matematiikka. Onko jumalan mahdollista muuttaa matemaattisina totuuksina pitämiämme asioita vai onko niihin puuttuminen jo hänenkin kykyjensä yläpuolella?

19

219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Teeseiska

      Jos tarkastelemme Raamatun Jumalaa ,tarkemmin ottaen yhtä niistä , Jahve nimistä, niin hänellähän on paljon rajoituksia.

      Hänen voimansa on rajalliset , hän tarvitsi lepopäivän luomisen jälkeen.

      Hänen ymmärryksensä tekojensa seuraamuksista on rajallinen, hän katui 2 kertaa tekojaan tulvamyytin yhteydessä.

      Nämä siis ovat Raamatun mukaan ainakin Jumalan rajoituksia. Eri asia taitaa olla sitten esim. Mark5 n jumala tai jonkun mun kretuyksilön Jumala.

      • "Hänen voimansa on rajalliset , hän tarvitsi lepopäivän luomisen jälkeen."

        Jumalan ei tarvitse levätä, mutta Hän saa levätä. Luomiskertomuksessa Hän lepäsi todennäköisesti antaakseen ihmiselle mallin viikkojärjestyksestä, johon kuului yksi lepopäivä viikossa.

        "Hänen ymmärryksensä tekojensa seuraamuksista on rajallinen, hän katui 2 kertaa tekojaan tulvamyytin yhteydessä."

        Jumala ei katunut siinä merkityksessä, kuin ateistit yrittävät uskotella.

        Ateismista käsin ei voida ymmärtää, siksi ateistin tulee hyljätä ateismi ja tulla uskoon Jeesuksen Kristuksen tuntemisen kautta.


      • IlkimyksenEsitäti
        Mark5 kirjoitti:

        "Hänen voimansa on rajalliset , hän tarvitsi lepopäivän luomisen jälkeen."

        Jumalan ei tarvitse levätä, mutta Hän saa levätä. Luomiskertomuksessa Hän lepäsi todennäköisesti antaakseen ihmiselle mallin viikkojärjestyksestä, johon kuului yksi lepopäivä viikossa.

        "Hänen ymmärryksensä tekojensa seuraamuksista on rajallinen, hän katui 2 kertaa tekojaan tulvamyytin yhteydessä."

        Jumala ei katunut siinä merkityksessä, kuin ateistit yrittävät uskotella.

        Ateismista käsin ei voida ymmärtää, siksi ateistin tulee hyljätä ateismi ja tulla uskoon Jeesuksen Kristuksen tuntemisen kautta.

        Muista, Mark kultaseni, että sinä et myöskään omalta puoleltasi voi ymmärtää ateismia uskosta käsin. Sinun tulee hyljätä usko ja tulla ateismiin, ennen kuin voit ymmärtää ateismia.


      • Teeseiska
        Mark5 kirjoitti:

        "Hänen voimansa on rajalliset , hän tarvitsi lepopäivän luomisen jälkeen."

        Jumalan ei tarvitse levätä, mutta Hän saa levätä. Luomiskertomuksessa Hän lepäsi todennäköisesti antaakseen ihmiselle mallin viikkojärjestyksestä, johon kuului yksi lepopäivä viikossa.

        "Hänen ymmärryksensä tekojensa seuraamuksista on rajallinen, hän katui 2 kertaa tekojaan tulvamyytin yhteydessä."

        Jumala ei katunut siinä merkityksessä, kuin ateistit yrittävät uskotella.

        Ateismista käsin ei voida ymmärtää, siksi ateistin tulee hyljätä ateismi ja tulla uskoon Jeesuksen Kristuksen tuntemisen kautta.

        Raamatussa lukee että "Jumala katui" , niin mitähän se sitten tarkoittaa jos ei katumista. Tarkoittaakohan sitten Raamatussa maininta "ei" tai "älä" jotain muuta kuin kieltoa ?


      • Teeseiska kirjoitti:

        Raamatussa lukee että "Jumala katui" , niin mitähän se sitten tarkoittaa jos ei katumista. Tarkoittaakohan sitten Raamatussa maininta "ei" tai "älä" jotain muuta kuin kieltoa ?

        Tee. Mistä Jumalasta puhut?


      • IlkimyksenEsitäti kirjoitti:

        Muista, Mark kultaseni, että sinä et myöskään omalta puoleltasi voi ymmärtää ateismia uskosta käsin. Sinun tulee hyljätä usko ja tulla ateismiin, ennen kuin voit ymmärtää ateismia.

        Täti. Ole eka ateisti, joka paljastaa kuis tullaan Kristuksen uskoon.


      • IlkimyksenTeologitäti
        yurki1000js kirjoitti:

        Täti. Ole eka ateisti, joka paljastaa kuis tullaan Kristuksen uskoon.

        Jos et tiedä, ei kannata kertoakaan. Et tajuaisi kuitenkaan.


      • kraft-werk
        IlkimyksenTeologitäti kirjoitti:

        Jos et tiedä, ei kannata kertoakaan. Et tajuaisi kuitenkaan.

        TÄRKEÄÄ YMMÄRTÄÄ

        ateisti = henkilö joka HALUAA nukkua


    • IlkimyksenTeologitäti

      Kreationistien Jumalan rajat kulkevat kunkin kreationistin ajatusten mukaan. Rajoittunein Jumala lienee JC:llä - hänhän ei kykene eikä edes voi valmistaa mitään sellaista, missä ei ole JC:n mielestä järkeä.

      • ittees narraat
        evoluutiota ei ole


    • "Onko hän kaikkivoipainen kaikkialla, myös oman universumimme ulkopuolella? Emme kylläkään tiedä mitä siellä on, mahdollisuuksiahan on mitä tahansa täydellisestä olemattomuudesta tyhjyyden kautta multiversumiin. Tai mitä tahansa siltä väliltä."

      Jumala on kaikkivoipa myös universumimme ulkopuolella

      "Entä sitten luonnonlait. Pystyykö jumala muuttamaan neljän fysikaalisen perusvoiman keskinäistä suuruutta ja siten vaikuttamaan kaiken materiaalisen aineen rakenteeseen?"

      Kyllä voi

      "Tai matematiikka. Onko jumalan mahdollista muuttaa matemaattisina totuuksina pitämiämme asioita vai onko niihin puuttuminen jo hänenkin kykyjensä yläpuolella?"

      Kaikkivoipaisuus ei mielestäni tarkoita sitä, että minkä Jumala on nimenomaan luonut olemaan vakio, olisi muutettavissa. Aivan samoin kun ihminenkään ei voi muuttaa avioliittokäsitettä lakisääteisesti toiseksi, minkä Jumala on tarkoittanut olemaan vakio.

      • Jyritätikertoo

        Mark, "mielestäni" on ateistihomofanittajaevokkien sanastoa. Nyt meni sinulta kaikki uskottavuus. Harmi, olin odottanut sinulta enemmän, mutta enkös jo aavistanut että ateistihomofanittajaevokkihan sieltä pilkistää, hehhehe.


      • Kumpi on vakiompaa: polygaamisuus vai monogaamisuus?


      • VoitPoistuaTakavasempaan

        "Onko hän kaikkivoipainen kaikkialla, myös oman universumimme ulkopuolella? Emme kylläkään tiedä mitä siellä on, mahdollisuuksiahan on mitä tahansa täydellisestä olemattomuudesta tyhjyyden kautta multiversumiin. Tai mitä tahansa siltä väliltä."

        Jumala on kaikkivoipa myös universumimme ulkopuolella

        <<<<<<<<<

        Jumalasi voi olla siellä täydellisessä olemattomuudessa kaikkivoipainen. Täällä reaalimaailmassa hänen kaikkivoipaisuutensa toimialue rajoittuu pääsi sisälle.

        >>>>>>>>>

        "Entä sitten luonnonlait. Pystyykö jumala muuttamaan neljän fysikaalisen perusvoiman keskinäistä suuruutta ja siten vaikuttamaan kaiken materiaalisen aineen rakenteeseen?"

        Kyllä voi

        <<<<<<<<<

        Jumalasi päähäsi aiheuttamat ajatuskatkokset eivät johdu neljän perusvoiman manipuloinnista vaan perustuvat aivan normaaleihin ja tunnettuihin biologisiin fysikaalis-kemiallisiin reaktioihin

        >>>>>>>>>


        "Tai matematiikka. Onko jumalan mahdollista muuttaa matemaattisina totuuksina pitämiämme asioita vai onko niihin puuttuminen jo hänenkin kykyjensä yläpuolella?"

        Kaikkivoipaisuus ei mielestäni tarkoita sitä, että minkä Jumala on nimenomaan luonut olemaan vakio, olisi muutettavissa. Aivan samoin kun ihminenkään ei voi muuttaa avioliittokäsitettä lakisääteisesti toiseksi, minkä Jumala on tarkoittanut olemaan vakio."

        <<<<<<<<<

        Jumalasi ei siis ole edes sinun mielestäsi kaikkivoipainen kuitenkaan koska huomenna, itse asiassa ihan muutaman tunnin päästä, tulee voimaan ihmisen säätämä uusi avioliittokäsite. Jumalasi ei siis tehnyt siitä vakiota koska se on muutettavissa.

        Tämä todistaa että jumalasi tahdolla ja sinun mielipiteillä ei ole merkitystä Suomen maassa kun asioista päätetään. Mikä on kyllä hyvä asia.

        Myös matematiikan perusaksioomat ovat minkä tahansa jumaluuden ulottomattomissa eikä sinun jumalasi pysty tässä asiassa tekemään poikkeusta. Jumalasikin on noudatettava matematiikan perusteita. Tästä taas seuraa että fysiikka joka perustuu matematiikkaan on jumalasi kaikkivoipaisuuden yläpuolella kuten myös kemia joka perustuu fysiikkaan.

        Tästä jäi jäljelle että jumalasi kaikkivoipaisuus rajoittuukin vain henkilöihin jotka suostuvat häneen uskomaan. Eikä todellisuudessa edes heihin.

        >>>>>>>>>


      • "Jumalasi voi olla siellä täydellisessä olemattomuudessa kaikkivoipainen. Täällä reaalimaailmassa hänen kaikkivoipaisuutensa toimialue rajoittuu pääsi sisälle."

        Jotta voisi todistaa, ettei Jumalaa ole, todistajan täytyisi ITSE olla yht'aikaa KAIKKIALLA. Logiikkaa voi harjoittaa:)


      • Ja että voisi todistaa, että viisijalkaiset, punaiset, heliumia pierevät kirahvit jotka ovat telepaattisilla säteillään ajaneet yurkin hulluksi eivät ole olemassa, todistajan täytyisi itse olla kaikkialla. Harjoitin samaa logiikkaa. Siinä sulle...


      • evoluutiota ei ole
        ittees narraat


    • Näinsevaanmenee

      Jumalan kaikkivoipaosuuden rajoissa on tietysti vaihtelua koska ne määrittyy uskovaisen oman mielikuvituksen rajoissa.

      • ittees narraat
        evoluutiota ei ole


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1469
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      155
      471
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      37
      453
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe