teboil gold 5w-40

vain15000tkm

Onko millanen öljy,,jos ajelee sen 15000tkm Hinta ei yleensä ole paha

37

9708

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onhuonompiakin

      Kuumana aika lirua, ei ollut hyvä oman autoni koneessa.
      Moni on kyllä kehunut.

      • 426436343

        Mitähän ihmeen sensurointia täällä nyt on kun ei saa edes linkittää öljyjen teknisiä tietoja. Googlettakaa datasheet vaikka castrol magantec 5w-40, mobil 3000 5w-40, helix ultra 5w-40 ja teboil gold 5w-40. Huomaatte että Goldin kuumaviskosiitetti (@100C) on kaikista paksuin näistä, joten muut 5w-40 öljyt ovat lirua kuumana verrattuna Goldiin. Siksi soveltuu hyvin esim vanhempiin öljyä kuluttaviin autoihin.

        Kylmäjuoksevuuskin on Goldissa parhaita tästä nelikosta, jähmepiste -45 kuten Castrolissakin.


      • NäinSeMeneeJuu
        426436343 kirjoitti:

        Mitähän ihmeen sensurointia täällä nyt on kun ei saa edes linkittää öljyjen teknisiä tietoja. Googlettakaa datasheet vaikka castrol magantec 5w-40, mobil 3000 5w-40, helix ultra 5w-40 ja teboil gold 5w-40. Huomaatte että Goldin kuumaviskosiitetti (@100C) on kaikista paksuin näistä, joten muut 5w-40 öljyt ovat lirua kuumana verrattuna Goldiin. Siksi soveltuu hyvin esim vanhempiin öljyä kuluttaviin autoihin.

        Kylmäjuoksevuuskin on Goldissa parhaita tästä nelikosta, jähmepiste -45 kuten Castrolissakin.

        Ei näitä sensurointeja aina ymmärrä.

        Laihdutuspalstalla kysyttiin että mitä jos teen näin ja näin ja näin, pajonko painoni laskee.

        No, minä laskin ja vastasin että 12,5 kg.

        Vastaus poistettiin. En ihan ymmärtänyt syytä, joten kysyinkin sitä, mutta en saanut koskaan vastausta.


      • Anonyymi
        426436343 kirjoitti:

        Mitähän ihmeen sensurointia täällä nyt on kun ei saa edes linkittää öljyjen teknisiä tietoja. Googlettakaa datasheet vaikka castrol magantec 5w-40, mobil 3000 5w-40, helix ultra 5w-40 ja teboil gold 5w-40. Huomaatte että Goldin kuumaviskosiitetti (@100C) on kaikista paksuin näistä, joten muut 5w-40 öljyt ovat lirua kuumana verrattuna Goldiin. Siksi soveltuu hyvin esim vanhempiin öljyä kuluttaviin autoihin.

        Kylmäjuoksevuuskin on Goldissa parhaita tästä nelikosta, jähmepiste -45 kuten Castrolissakin.

        Kyllä. Verson 03 öljyn syönti loppui kuin seinään. Ennen vein merkkihuoltoon laittoivat aina 0w30 se haihtui kuin alkomaholi. Nyt itse vaihdan goldilla👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä. Verson 03 öljyn syönti loppui kuin seinään. Ennen vein merkkihuoltoon laittoivat aina 0w30 se haihtui kuin alkomaholi. Nyt itse vaihdan goldilla👍

        Se on alkoholi.


      • Anonyymi
        426436343 kirjoitti:

        Mitähän ihmeen sensurointia täällä nyt on kun ei saa edes linkittää öljyjen teknisiä tietoja. Googlettakaa datasheet vaikka castrol magantec 5w-40, mobil 3000 5w-40, helix ultra 5w-40 ja teboil gold 5w-40. Huomaatte että Goldin kuumaviskosiitetti (@100C) on kaikista paksuin näistä, joten muut 5w-40 öljyt ovat lirua kuumana verrattuna Goldiin. Siksi soveltuu hyvin esim vanhempiin öljyä kuluttaviin autoihin.

        Kylmäjuoksevuuskin on Goldissa parhaita tästä nelikosta, jähmepiste -45 kuten Castrolissakin.

        Shell tosin aiemmin ilmoitti 5W-40 Helix Ultralleen jähmepisteen -48, nykyään enää -45. Joko ovat muuttaneet formulaatiota tai sitten varmuuden vuoksi ilmoittavat vähän varovaisemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä. Verson 03 öljyn syönti loppui kuin seinään. Ennen vein merkkihuoltoon laittoivat aina 0w30 se haihtui kuin alkomaholi. Nyt itse vaihdan goldilla👍

        Se on alkoholi.


    • EroaOn

      Riippuu aika paljon siitä, minkälaiseen moottoriin ajattelit tuota laittaa.

      Jos kysymyksessä on lähes 10 vuoden ikäinen tai vanhempi, vapaastihengittävä bensamoottori niin siihenhän tuo menee ihan okei.

      Jos taas kyseessä on ahtimella varustettu niin parempi vaihtoehto olisi shell helix ultra 5w-40

      Jos taas kyseessä on alle 5 vuotias auto, kannattaa katsoa valmistajan suositukset, vaikkapa käyttöohjekirjasta.

      • hexxaaa

        Auton iällä, tekniikalla, turbollisuudella tms ei ole itsessään mitään merkitystä öljyn sopivuuden kanssa. Riittää että öljy täyttää autonvalmistajan antamat laatuvaatimukset. Kullekin 'paremmat vaihtoehdot' ym ovat lopulta mielipideasioita mitä kukin painottaa eri perustein... Varmasti vanhempaankin autoon olisi "parempi vaihtoehto" ottaa esim toi helix ultra 5w-40 sillä eihän se liki puolet kalliimpi öljy siitä huonommaksi muutu vaikka sitä vanhaan autoon kaataa ;)


      • einytihannoin
        hexxaaa kirjoitti:

        Auton iällä, tekniikalla, turbollisuudella tms ei ole itsessään mitään merkitystä öljyn sopivuuden kanssa. Riittää että öljy täyttää autonvalmistajan antamat laatuvaatimukset. Kullekin 'paremmat vaihtoehdot' ym ovat lopulta mielipideasioita mitä kukin painottaa eri perustein... Varmasti vanhempaankin autoon olisi "parempi vaihtoehto" ottaa esim toi helix ultra 5w-40 sillä eihän se liki puolet kalliimpi öljy siitä huonommaksi muutu vaikka sitä vanhaan autoon kaataa ;)

        "Auton iällä, tekniikalla, turbollisuudella tms ei ole itsessään mitään merkitystä öljyn sopivuuden kanssa."

        Aivan varmasti on.

        " Riittää että öljy täyttää autonvalmistajan antamat laatuvaatimukset."

        Ei riitä, öljyn tulee täyttää myös viskositeettivaatimukset.

        "Varmasti vanhempaankin autoon olisi "parempi vaihtoehto" ottaa esim toi helix ultra 5w-40"

        Ei ole.

        Vanhemmissa autoissa tuollaisen viskositeetin omaava öljy karkaa kampiakselin laakereiden välistä pois, eikä pidä öljynpainetta. Oma lukunsa on sitten autot, joissa kiertokankien laakeroinnin voitelu tapahtuu roiskemenetelmällä.

        Tuolla öljyllä tuhoaa hyvin nopeasti T-Fordin moottorin 1908 - 1928, Fordin V8 moottorin 1932 - 1948 ja chevroletin suoran kutosen 1928 - 1951. Ihan vaan muutama esimerkki.


      • Anonyymi

        Helix öljyt oli ainakin ennen huonoja 👍
        Kaverille huollossa tuota öljyä niin alkoi nakutus ja kun vaihdettiin saman tien toiseen niin nakutus loppui 👍


    • 4363467436

      Jos ajelee max 15tkm vuodessa ja kyseessä ei ole ihan uusi auto niin on tuo hinta/laatusuhteeltaan loistava öljy. Varsinkin 80 ja 90 luvun autoihin sopii varmasti hyvin, itse olen yli 10v käyttänyt -90 mazdan bensakoneessa. Uudempiin, sanotaanko vaikka -05 eteenpäin, en ehkä laittaisi mutta riippuu toki paljon millaiset vaatimukset on öljylle.

      Eikä ole mitään lirua kuumana, tuossa on sama jähmepiste kuin paljon kalliimmassa castrol magnatec 5w-40 ns laatuöljyssä, mutta viskositeetti-indeksi on parempi joten pysyy kuumana jopa paksumpana.

      Suurin ero kalliimpiin 5w-40 öljyihin taitaa tosiaan olla ettei Goldilla kannata ajella yhtä pitkiä vaihtovälejä (yli 15tkm) ja alemman API luokituksen takia ei välttämättä täytä uusimpien koneiden puhtaanapitovaatimuksia, uusimpien katalysaattoreiden yhtensopivuutta jne., siksi en ihan uusimpiin laittaisi.

      Kylmäominaisuuksissahan Gold päihittää TM testin mukaan monen kalliimmankin 5w-40 öljyn joten suojaa hyvin talvellakin.

    • vaihtovälliiii

      15tkm on ihan liikaa kaikille autonmoottoreille kuorma-autoja lukuunottamatta. eihän se kone hajoa vaikka ajaisi 40tkm samoilla öljyillä mutta se KULUU. jos haluaa eliminoida moottorin kulumisen liiaksi, vaihtaa maksimissaan 10tkm välein. kaveri on avannut satoja moottoreita ja sanoi että pitkillä vaihtoväleillä moottori on täynnä mustaa pikeä ja öljysihdit puoliksi tukossa. long life on pelkkä markkinointikikka. öljy menettää parhaimmat ominaisuutensa jo 7000km ajossa. 10tkm ajettu öljy kuluttaa mutu-tuntumalla arvioituna moottoria 30% enemmän kuin uusi öljy. moottorin surma on 20-30tkm vaihtovälit ja usko longlifeen.

      mitä tubee tb öljyihin on ne kautta linjan laadukkaita.

      • 347735753

        Ei tuo km-määrä ole ongelma longlife öljyillä, ongelma on että autonomistajat unohtavat ne aikarajoitukset. Esim 20tkm vaihtovälillä saa usein ajaa max 1v, monet kuitenkin katsovat vain kilometrejä ja sitten ajetaan 20tkm 2v ajan ja vasta sitten vaihdetaan.

        Suurella km-määrällä tulee pakostakin paljon pitkää maantieajoa eikä se juurikaan huononna öljyä, pahimmat olosuhteet öljylle ovat suuret lämpötlavaihtelut talvella, ruuhka-ajo ja tyhjäkäynti monet käynnistykset/sammutukset. Siksi nuo aikarajoituksetkin ovat olemassa. Vaikkei kilsoja tule paljon niin 1v aikana tulee niin paljon lämpötilanvaihtelua ja tyhjäkäyntiä että 20tkm vaihtovälillä on myös se 1v aikaraja.


      • Anonyymi

        Innokkaimmat vaihtavat öljyt 5000 km:n välein. Itse olen laskenut 30000 km/2v Opel Astra.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Innokkaimmat vaihtavat öljyt 5000 km:n välein. Itse olen laskenut 30000 km/2v Opel Astra.

        Tällä hetkellä Opelissa on Teboil Gold 5w40.


    • kuralirua

      Surkeat kuumaominaisuudet tuolla Goldilla, Diamon toimii paremmin.

      • lökölöö

        Ei ne surkeat ole, mutta toki diamondissa on paremmat. Surkeaksi sanoisin Neste 1 öljyä ja castrol gtx:ää.

        Onhan noissa mainitsemissasi öljyissä aikamoinen hintaerokin. Onko se auton ylläpitokuluissa merkitsevää, maksaako öljystä 20 vai 30 euroa, sen voi jokainen miettiä itse.

        Parhaimpia öljyjä kuumaominaisuuksissa on shell helix ultra, joka sekin maksaa sen 30 euroa, 4 litraa.


      • srjjjjhhhhhhhh

        Gold tasan yhtä paksua kuumana kuin Diamond (14,2 mm2/s@100C), muut 5w-40 öljyt ovat ohuempia kuumana.

        Diamond tehty hitusen laadukkaammasta perusöljystä, siksi sillä ajelee vähän pidempiä välejä ja täyttää tiukat uudet API vaatimukset, lisäksi Diamond täyttää C3 luokituksen joten perinteisen ZDDP puutetta kompensoitu kalliilla uusilla kulumisensuoja-aineilla.

        Vanhempaan autoon Gold järkevämpi valinta.


      • QuidiVinci
        srjjjjhhhhhhhh kirjoitti:

        Gold tasan yhtä paksua kuumana kuin Diamond (14,2 mm2/s@100C), muut 5w-40 öljyt ovat ohuempia kuumana.

        Diamond tehty hitusen laadukkaammasta perusöljystä, siksi sillä ajelee vähän pidempiä välejä ja täyttää tiukat uudet API vaatimukset, lisäksi Diamond täyttää C3 luokituksen joten perinteisen ZDDP puutetta kompensoitu kalliilla uusilla kulumisensuoja-aineilla.

        Vanhempaan autoon Gold järkevämpi valinta.

        "Vanhempaan autoon Gold järkevämpi valinta."

        10 euron säästön vuoksi? vai mikä on perustelu


      • suomennanimi

        gold tarkoittaa suomeksi kultaa. jokainen ymmärtää jo nimestä että kulta tarkoittaa eliittiä laadussa. jos öljyn nimi olisi esimerkiksi pronssi, voisi ajatella ettei se kestä yhtä hyvin.


      • Enolerobotti_
        QuidiVinci kirjoitti:

        "Vanhempaan autoon Gold järkevämpi valinta."

        10 euron säästön vuoksi? vai mikä on perustelu

        Ei sille ole mitään järkevää perustetta. Jos täytyy niinkin vähässä säästää, niin valitsen mieluummin vaikka motoxin, ei mene kuumana niin luiruksi.


      • tuossapatuota
        Enolerobotti_ kirjoitti:

        Ei sille ole mitään järkevää perustetta. Jos täytyy niinkin vähässä säästää, niin valitsen mieluummin vaikka motoxin, ei mene kuumana niin luiruksi.

        Onhan siinä muitakin ominaisuuksia kuin se luiruksi meneminen niissä kuumaominaisuuksissa...


      • hsrhsrjdts
        QuidiVinci kirjoitti:

        "Vanhempaan autoon Gold järkevämpi valinta."

        10 euron säästön vuoksi? vai mikä on perustelu

        Pari perustelua:
        1. Vanhemmassa autossa (ennen 2000-lukua) eikä monessa uudemmissa bensa-autoissakaan ei tee mitään tuolla C3 hiukkassuodatin luokituksella, C luokat tarkoittaa ettei voit käyttää perinteisiä kulumisenestoaineita ja joutuu korvaamaan ne uusilla kalliimmilla aineilla tai vaihtoehtoisesti tinkiä kulumisensuojasta.
        2. Vanhmmissa autoissa vaihtoväli lyhyempi joten rahat menee hukkaan pidemmille vaihtoväleille soveltuvassa kalliimmalla Diamondilla, jos puhutaan vaikka mäntien puhtaudesta uusimmissa API luokissa, Diamond varmaan täyttää ne vaatimukset aina 20tkm asti, mutta ytä hyvin Gold täyttää vaatimukset 10-15tkm asti mikä on usein vanhemman auton vaihtoväli.


    • Aakolmonen

      Se niin on, että tuo TB Gold ei ole kultaa nykyaikaisille moottoreille. Ja miksi tästä väitellä, kun öljyjen luokitukset kertovat totuuden. Tuo Shellin Helix Ultra 5w-40 on niin lähellä saksalaista täyssynteestisten luokitusta, ettei eipäilystäkään että olen vienyt sitä kannun VAG:n 1.2 bensakoneen huoltoon 15 000 km:n vaihtoväleille. Kun Tuulilasi oli vielä kunnon autolehti, vanha kunnon toimituspäällikkö Tapio Ketonen oli selvittänyt muun muassa Saksan öljyverkoston tietojen kautta, että tuo Shell Helix Ultra on "synteesiin perustuvan tuotannon öljy korkeaviritteisille moottoreille, kuten Audi TT urheiluauto. Samaan luokitukseen Ketonen oli löytänyt Mobilin 0-W40- luokituksen, joten ainakin näillä öljyillä ajan tästä eteenpäin puolitetun vaihtovälin eivätkä ole ylihintaisia: Motonetistä tuon Shellin hinta näyttäisi olevan 28,90. Joten mitä voitatatte muutaman euron voitolla.

    • Anonyymi

      Vanhentunut öljy Gold on kun nykyään luokitukset sen kertoo. Miksi tehdä täysisynteettinen öljy jossa on noin matalat luokitukset mm. BMW LL98?

      Champion New Life 5w40 on oman kokemuksen mukaan parempaa saman hintaluokan öljyä ja joskus sitä tarjouksesta saa 19,90 eur 5 1 litraa. Belcon 5w-40 on se halvin Bilteman kanssa jos pitää purkkiin printatut nykyaikaiset luokitukset saada taskurahalla.

      Tosiaan nykyaikaiseen autoon maksaa litra saman verran m.öljyä kun kannu Belcoa.

      GM 5w-30 jos sopii niin siinä on halpa ja oikeasti hyvä moottoriöljy moneen lähtöön.

      • Anonyymi

        Et näköjään tiedä öljyistä mitään.

        Se ettei öljy täytä uusimman luokituksen vaatimuksia yhteensopivuudesta esim. hiukkassuodattimen kanssa, ei tee öljystä mitenkään huonompaa autoon jossa ei hiukkassuodatinta.

        Muissa ominaisuuksissa voi olla vähintään yhtä hyvä, usein jopa parempi koska yhteensopivuus hiukkassuodattimen kanssa, voi tarkoittaa että kulumisenestoaineita vähennettävä. Näinhän oli kulumiselta suojaavan ZDDPn kanssa, ACEA c-luokitusten täyttämiseksi kulumisensuoja-aineita piti vähentää tai korvata vähemmän hyvillä.


    • Anonyymi

      Teboil Gold S on oikein hyvä öljy , halpaa ja voi ja kannattaa vaihtaa ne öljyt useammin kuin se suositus 15tkm tai hullun kilometrit 30tkm välein. 10tkm ja öljyt ja suodatin vaihtuu. Jos ajaa kokoajan pitkät sivut esim 60km sivu työmatkoja niin silloin ajaisin sen 15tkm ja vaihto tyyliin. Lyhyt pyöritys esim 8km työmatka sivu niin silloin jop a7-8tkm välein.

      • Anonyymi

        Gold S oli todella hyvä öljy vanhassa vaparissa ja pysyi hyvin koneessa, vaikka lukemat mittarissa oli jo yli 400 tkm. Välillä kokeilin Valvoline maxlifeä, minkä piti olla juuri kehitelty vanhoihin, paljon ajettuihin moottoreihin, mutta se oli pettymys, kun ei pysynyt koneessa vaan haihtui taivaan tuuliin. Vaihto takaisin Gold S:ään ja no problem.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Gold S oli todella hyvä öljy vanhassa vaparissa ja pysyi hyvin koneessa, vaikka lukemat mittarissa oli jo yli 400 tkm. Välillä kokeilin Valvoline maxlifeä, minkä piti olla juuri kehitelty vanhoihin, paljon ajettuihin moottoreihin, mutta se oli pettymys, kun ei pysynyt koneessa vaan haihtui taivaan tuuliin. Vaihto takaisin Gold S:ään ja no problem.

        Teboil Gold S 5w-40 on ollut nyt 3v bensa turbo 2.5 koneessa ja vaihdan n 8tkm tahdissa öljyt suodattimen. Koska ajan E85 vaihto on suositeltuakin tiuhentaa. Lähinnä harmittaa kun en ole jo aiemmin vaihdellut tähän halvempaan öljyyn ennen E85 aikaa. Mitään syytähän ei ole ajaa kalliimmalla öljyllä koska tämä gold s täyttää vaatimukset. Rata päristelyää ei ole ja silloin olisi perusteltua parempi öljy. n225tkm mittarissa ei tarvitse lisätä. Vahva suositus Teboil Gold S 5w-40 alle 20€ 4 litraa kanisterille. Alentuneesta öljyvaihto kustannuksesta ei ole synytyt kuitenkaan raha kasaa tilille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teboil Gold S 5w-40 on ollut nyt 3v bensa turbo 2.5 koneessa ja vaihdan n 8tkm tahdissa öljyt suodattimen. Koska ajan E85 vaihto on suositeltuakin tiuhentaa. Lähinnä harmittaa kun en ole jo aiemmin vaihdellut tähän halvempaan öljyyn ennen E85 aikaa. Mitään syytähän ei ole ajaa kalliimmalla öljyllä koska tämä gold s täyttää vaatimukset. Rata päristelyää ei ole ja silloin olisi perusteltua parempi öljy. n225tkm mittarissa ei tarvitse lisätä. Vahva suositus Teboil Gold S 5w-40 alle 20€ 4 litraa kanisterille. Alentuneesta öljyvaihto kustannuksesta ei ole synytyt kuitenkaan raha kasaa tilille.

        Jäi pois tuo 15tkm on liikaa ja vaihtelisisn n 10tkm tienoilla.


    • Anonyymi

      Putin gold 5w-40.

      • Anonyymi

        sopii venäläiseen panssarivaunuun. sekä minun autooni.


    • Anonyymi

      Käykää nyt ostaan vielä kun sitä saa Suomesta.

    • Anonyymi

      Jodi tabletti kaupan päälle!

    • Anonyymi

      Harmi että on ryssän öljy ja siten ei voi käyttää sillä muuten tuet suomen ja muiden valtioiden suoraa raakaa sota toiminaa venäjän tuon paska valtion (valta hallinta koneisto) taholta.

    • Anonyymi

      RYSSÄN ÖLJY!!! EI EI EI EI !!!
      Rahoitat euroopan alasajoa ja rahoitat putinin sen kääpiön sotaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      164
      1516
    2. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      28
      1399
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1318
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      220
      1189
    5. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1105
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      321
      1051
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      227
      1037
    8. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      291
      970
    9. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      76
      964
    10. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      959
    Aihe