Hallitus aikoo esittää alle 10 vuotisiin autoihin katsastuksen vähentämistä.
Kun tähän saakka 10 vuotta vanhan auton, on pitänyt katsastaa 9 kertaa. Niin uusii
systeemi päästäisi 4 kerralla. Siis aika suuri helpotus kansalaisille tuohon jokavuotiseen katsastus rumpaan.
Uudessa systeemissä ensimmäinen katsastus olisi 4 vuoden päästä. Sen jälkeen aina kahden vuoden välein 10 vuoteen saakka. Kymmenen vuoden jälkeen katsastus olisi jokavuotista vanhan tavan mukaan. Kyllä mielestäni tämä hallituksen uutinen otetaan ilolla vastaan autoilioiden parissa.
Autojen rakenteet ovat parantuneet, kestävät parenmin. Samoin ruostumista ei juurikaan ole havaittavissa alle kummenvuotiaissa. Eläkeläis väestö ajaa vähenmän, noin kolmannes väestöstä. Kuten itsekin ajan nykyisin vain kymppitonnin vuodessa.
Niin silloin on aivan turhaa tyrkyttää autoa joka vuosi katsastukseen.
Autojen katsastus helpottuu.
41
430
Vastaukset
- Tulee.ilmanmuuta
Omaa autoa jännännyt, kun lokakuussa on katsastus, että tuleeko tällevuotta vapaavuosi, vai ensivuodelle. Auto -08 vuosimalliltaan.
Ensivuosikin vielä olisi tässä vapudessa.
Demarit ei hallituksessa edes tämmöisiä osanneet.
Niin pöljän Tv veron tekivät..että..ja vielä demariakat ministereinä kehuivat sitä.
Sama tv vero 21 000 € kuin 250 000 € hankkiva .
Yrittäjä maksaa olemattomasta televisiosta 3000 € jos liikevaihto yli
850 000 € vuodessa.Kerro autollesi, ettei tämän tarvitse jännittää. Viimevuotisessa katsastuksessahan se määrättiin katsastettavaksi tänä vuonna, kuten rekisteriotteesta voit lukea. Uusi katsastuslaki ei kumoa rekisteriotteen määräyksiä. Vuonna 2018 autosi on jo kymmenvuotias ja joutuu siksi katsastettavaksi ensi vuonnakin.
- Nyt.Pysty.hurahdit
Pystyyn_kuollut kirjoitti:
Kerro autollesi, ettei tämän tarvitse jännittää. Viimevuotisessa katsastuksessahan se määrättiin katsastettavaksi tänä vuonna, kuten rekisteriotteesta voit lukea. Uusi katsastuslaki ei kumoa rekisteriotteen määräyksiä. Vuonna 2018 autosi on jo kymmenvuotias ja joutuu siksi katsastettavaksi ensi vuonnakin.
Ei nykyisin ole rekisteriotetta.
Nyt taisi Pysty säveltää ihan omiaan.
Jos ja kun laki tulee voimaan, se kumoaa kaikki mainitsemasi.
Korjaan käsitystäsi, ei autoni ole 10 vuotias vielä ensivuoden katsastusaikana, lokakuun..oliko 8 päivä vasta auto täyttää 10 vuotta, koskee siten vasta v 2019 katsastusta, silloin on yli 10 vuotias.
Kai käsitit ! - Ai.PERHaANA
Nyt.Pysty.hurahdit kirjoitti:
Ei nykyisin ole rekisteriotetta.
Nyt taisi Pysty säveltää ihan omiaan.
Jos ja kun laki tulee voimaan, se kumoaa kaikki mainitsemasi.
Korjaan käsitystäsi, ei autoni ole 10 vuotias vielä ensivuoden katsastusaikana, lokakuun..oliko 8 päivä vasta auto täyttää 10 vuotta, koskee siten vasta v 2019 katsastusta, silloin on yli 10 vuotias.
Kai käsitit !v 2019 katsastus jää pois jos auto katsastetaan v 2018, vaikka 2018 täyttää 10 vuotta.
"alle 10 vuotiaita katsastetaan jokatoinenvuosi."
Nythän se visaiseksi meni ! - Et.tunne.näitä
Pystyyn_kuollut kirjoitti:
Kerro autollesi, ettei tämän tarvitse jännittää. Viimevuotisessa katsastuksessahan se määrättiin katsastettavaksi tänä vuonna, kuten rekisteriotteesta voit lukea. Uusi katsastuslaki ei kumoa rekisteriotteen määräyksiä. Vuonna 2018 autosi on jo kymmenvuotias ja joutuu siksi katsastettavaksi ensi vuonnakin.
"Uusi katsastuslaki"
Kyse on katsastusasetuksen uudistamisesta. Nyt.Pysty.hurahdit kirjoitti:
Ei nykyisin ole rekisteriotetta.
Nyt taisi Pysty säveltää ihan omiaan.
Jos ja kun laki tulee voimaan, se kumoaa kaikki mainitsemasi.
Korjaan käsitystäsi, ei autoni ole 10 vuotias vielä ensivuoden katsastusaikana, lokakuun..oliko 8 päivä vasta auto täyttää 10 vuotta, koskee siten vasta v 2019 katsastusta, silloin on yli 10 vuotias.
Kai käsitit !Käytetään sitten virallista termiä "Rekisteröintitodistus. Osa I / Tekninen osa" och samma på svenska. Kansan suussa ja mediankin jutuissa se kuitenkin kulkee nimellä rekisteriote.
Rekisteröintitodistus on tulostettu pitkään uudelleen aina hyväksytyn katsastuksen jälkeen yhdessä katsastusfirman oman katsastustodistuksen kanssa. Siitä löytyy kohta "seuraavan määräaikaiskatsastuksen aikaväli", jonka poliisi näkee myös omasta sähköisestä järjestelmästään. Paperisesta rekisteröintitodistuksesta luovutaan tulevaisuudessa ehkä kokonaan, mutta varmaa on, että poliisin tiedossa tuo seuraavan määräaikaiskatsastuksen aikaväli istuu kuin paska Junttilan tuvan seinässä, eikä poliisi letkauta selityksillesi autosi jännäyksistä korvaansakaan.- Kaup-Kesk---
Pystyyn_kuollut kirjoitti:
Kerro autollesi, ettei tämän tarvitse jännittää. Viimevuotisessa katsastuksessahan se määrättiin katsastettavaksi tänä vuonna, kuten rekisteriotteesta voit lukea. Uusi katsastuslaki ei kumoa rekisteriotteen määräyksiä. Vuonna 2018 autosi on jo kymmenvuotias ja joutuu siksi katsastettavaksi ensi vuonnakin.
Nuo kaksi ikäluokkaa 2-4 vuotiaat ja 8-10 vuotiaat autot. Tarvitsevat lisäselvityksen katsastuksista. Kyllä mielestäni kun uusi katsastuslaki astuu voimaan. Se kumoaa vanhentuneen lain, silloin katsastus tapahtuisi vuosina, 4, 6,8, 10. Noiden vuosien välivuodet olisi katsastuksista vapaita, lisänä tietysti 1-3 vuodet.
Mielestäni aivan asiallinen uutinen, ainakin meille vähenmän ajaville.
Kun mikään arvo ei oikeastaan muuttunut, edellisestä katsastuksesta.
Niin se jokavuotinen katsastus tuntui todella turhalta. Kaup-Kesk--- kirjoitti:
Nuo kaksi ikäluokkaa 2-4 vuotiaat ja 8-10 vuotiaat autot. Tarvitsevat lisäselvityksen katsastuksista. Kyllä mielestäni kun uusi katsastuslaki astuu voimaan. Se kumoaa vanhentuneen lain, silloin katsastus tapahtuisi vuosina, 4, 6,8, 10. Noiden vuosien välivuodet olisi katsastuksista vapaita, lisänä tietysti 1-3 vuodet.
Mielestäni aivan asiallinen uutinen, ainakin meille vähenmän ajaville.
Kun mikään arvo ei oikeastaan muuttunut, edellisestä katsastuksesta.
Niin se jokavuotinen katsastus tuntui todella turhalta.Kysymys oli siitä, että uusi laki (tai asetus) ei kumoa rekisteröintitodistuksen teknisen osan ja poliisin omien sähköisen järjestelmän tietoa auton seuraavan katsastuksen ajankohdasta. Muutoshan pitäisi syöttää noihin järjestelmiin parin miljoonan auton osalta käsipelillä uudelleen, mitä tuskin ryhdytään tekemään. Toisin sanoen katsastusvälit alkavat pidetä vasta seuraavasta katsastuksesta lähtien.
- Spesialisti-
Pystyyn_kuollut kirjoitti:
Käytetään sitten virallista termiä "Rekisteröintitodistus. Osa I / Tekninen osa" och samma på svenska. Kansan suussa ja mediankin jutuissa se kuitenkin kulkee nimellä rekisteriote.
Rekisteröintitodistus on tulostettu pitkään uudelleen aina hyväksytyn katsastuksen jälkeen yhdessä katsastusfirman oman katsastustodistuksen kanssa. Siitä löytyy kohta "seuraavan määräaikaiskatsastuksen aikaväli", jonka poliisi näkee myös omasta sähköisestä järjestelmästään. Paperisesta rekisteröintitodistuksesta luovutaan tulevaisuudessa ehkä kokonaan, mutta varmaa on, että poliisin tiedossa tuo seuraavan määräaikaiskatsastuksen aikaväli istuu kuin paska Junttilan tuvan seinässä, eikä poliisi letkauta selityksillesi autosi jännäyksistä korvaansakaan.Tuokaan ei pidä paikkaansa.
Poliisi ei saa järjestelmääsä esimerkiksi, kun auto kaysastuksessa hylätty ja ollaan ns yliajalla.
Kun auto hylätään katsastuksessa, ja katsastettu katsastusaikana, on 2 kuukautta aikaa ajaa ilman katsastusta, edelyttää että vika / viat korjattu.
1 kuukausi on aikaa katsastaa ns " jälkitarkastus", joka menee jälkitarkastus maksulla yleensä kymppi.
Tässä vain se puoli, ettei poliisi saa järjestelmääsnsä näitä jatkoaikoja, jonka kastajakin voi otteeseen kirjoittaa.
Tuo 2 kuukauden aika ajaa kun katsastusaaikana katsastanut, on monelle tuntematonta.
esim, jos autoni hylätään joulukuun 31 p:vä ja auto otettu käyttöön 1.1.
Saan ajaa helmikuun loppuun ilman katsastusta, kun olen viat korjannut.
Se 1 kuukauden aika, on vain jäänyt mieleen, se tosiaan tarkastus vain hylätyille kohteille, sen jäljeen toinen kuukausi on koko katsastus jälleen.
Kunhan ensin saavat virkamiehet taas kerran korjattua, hallituksen toimia tukevat väärennökset "arvioistaan", se saavutettava "etu" kokoajan, ja kun päästään toteukseen, selaista etua tuskin enää onkaan, joka on taas vähintään miljoonan maksamaan tulleen " Uuudistuksen pohjana - kuten tällä hallituksella yleensä
- Pysty.savuaa
Etsii googlesta vimmatusti.
ns google viisas.
Ei löydy katsastuksesta vielä.Hallituksen suunnitelmista katsastusasetuksen muuttamiseksi löytyy tietoa niin netistä kuin lehdistäkin, mutta se ei ole vielä voimassa, joten autosi saa jännätä edelleen.
- Tiedoksi.vain
Kyse on katsastusasetuksen uudistamisesta.
Ei lain muuttamisesta.
Katsastussäännösten uudistaminen sekä Ruotsissa että Suomessa on seurausta viime vuonna annetulle EU-direktiiville. Sen mukaan jäsenvaltioiden on katsastettava henkilöautot vähintään kahden vuoden välein ja uudet autot ensimmäisen kerran neljän vuoden jälkeen. - PSPettääAina
Uusin uutinen on se, että kaikki yli kymmenen vuotta vanhat autot paalatan. Saadaan kierrätysmetallia ja loppuu se turha rassaaminen. PS ja Kepu ovat luvaneet kaikille uudet sähköautot, toisin niissä on vain 12kW moottori ja akku joka kestää tunnit, jos ei kuuntele radiota.
Koska kaikki autot ovat tämän jälkeen alle 10-vuotiata, ei tarvita lainkaan katsastusta. - S24uomlaineN
Antti Rinne on ihmetellyt mihin autoa tarvitaan: "Minä ajan vain vieraita naisia tyrät hyppinen".
- S24uomlaineN
Voi ..ttu tuota sun älykkyyttäs !
- MetsänOmistajaa
Jaa, mielenkiintoista.
Olen nykyään vaihtanut auton aina ennen ensimmäistä katsastusta, siis kolmevuotiaana. Nyt, tai siis uuden asetuksen myötä, voisin ajella 4 vuotta. Vaan taidanpa jatkossakin vaihtaa 3 vuoden välein, on se paljon mukavampi ajella uudella autolla. Se näissä Sipilän uudistuksissa on kai Kepun mielestä makeaa, että ne rokottavat eniten syrjäseutujen ihmisiä. Katsastusvälin lyheneminen tarkoittaa joko katsastusalan kilpailun vähentymistä ja/tai hintojen nousua syrjäseuduilla. Samalla matka katsastuspaikkaan voi pidentyä. Lisäksi se tarkoittaa katsastusalan työpaikkojen vähentymistä. Ja tietysti sieltä, missä katsastuspaikatkin vähenevät. Muuttovirta pääkaupunkiseudulle saa tämänkin ansiosta lisäpotkua ja samalla lisää katsastettavia autoja.
Sipilän ja Bernerin kohdalla on annettava tunnustusta siitä, että he eivät näytä juuri lainkaan miettivän aluepoliittisia näkökohtia uudistuksissaan. Saapa nähdä, milloin keput heräävät tähän asiaan. Kumma jos eivät herää, kun Paavo Väyrynenkin on alkanut heitä näissä asioissa valistaa.Suurin ongelma Sipilällä ja Bernerilla on kaikenlainen ja täydellinen ajattelukyvyttömyys. Kun heille "välähtää" se ainoa ja oikea ajatus, he ajavat sitä silmät ummessa, välittämättä realismista ja vastustustuksesta. He ovat mielestään aina oikeassa ja erehtymättömiä. Oikeastaan kaksi Suomen historian vaarallisinta politikkoa, jotka eivät ymmärrä politiikasta hevonvitunhumppaakaan.
- NäinOnJombet
Nämä tukiaisilla ja metsärahoilla elävät maaseudun asukkaat vaihtavat autonsa uusiin ennen sitä ensimmäistäkään katsastusta. Tilanne ei siis muutu maseudulla, eri juttu on nämä kaupunkien vanhukset jotka vanhoilla corolloillaan kiusaavat muitakin liikenteessä
- TottaTuriset
NäinOnJombet kirjoitti:
Nämä tukiaisilla ja metsärahoilla elävät maaseudun asukkaat vaihtavat autonsa uusiin ennen sitä ensimmäistäkään katsastusta. Tilanne ei siis muutu maseudulla, eri juttu on nämä kaupunkien vanhukset jotka vanhoilla corolloillaan kiusaavat muitakin liikenteessä
Auto on maaseudulla pakko vaihtaa kolmen vuoden välein. Sillä tavalla saa parhaat veroedut. Käytännössä voi ajaa verottomana kun vaihtaa tarpeeksi usein. MPP on ihan pihalla asiasta
- Kaup-Kesk---
Kun katsastusvälin muuttuminen vuodesta, kahteen. Silloin katsastusväli pitenee, ei lyhene, kuten MPP,yrittää harhauttaa. Samoin maaseudun katsastukset helpottuu yhtälailla kuin kaupunkilaistenkin. Oikeastaan enemmänkin kun heillä on pitenmät matkat, ja nyt vain jokatoinen vuosi. Minulla esim, on kolme kat,asemaa kilometrin sisällä.
Kyllä me oikeastaa sossuja auttaaksemme tämä tehtiin. Kun niillä on niin vaikeaa,
kun ei ole presidentiä enää ei pääministeriä. On vai täysin hömppä valheita puhuva
Rinne puheenjohtajana. Jonka kanssa kukaan ei lähde hallitukseen. >>Katsastusvälin lyheneminen tarkoittaa joko katsastusalan kilpailun vähentymistä ja/tai hintojen nousua syrjäseuduilla. Samalla matka katsastuspaikkaan voi pidentyä. Lisäksi se tarkoittaa katsastusalan työpaikkojen vähentymistä. Ja tietysti sieltä, missä katsastuspaikatkin vähenevät. Muuttovirta pääkaupunkiseudulle saa tämänkin ansiosta lisäpotkua ja samalla lisää katsastettavia autoja.<<
Teoriasi, että katsastusvälien harventaminen lisää muuttoa pääkaupunkiseudulle, taitaa olla hölmöin teoriasi koko palstalla olosi aikana.
Et ottanut laskelmissasi huomioon, että juuri syrjäseudulla asuvat hyötyvät katsastusvälien harvenemisesta, vaikka lähin katsastusasema joutuisikin lopettamaan toimintansa.
Otetaan esimerkki:
Syrjäseudulla asuva käy nykyisin vuosikatsastuksessa paikkakunnalla, jonne hänen edestakainen matkansa on 100 kilometriä. Kahdessa vuodessa häneltä kuluu katsastusmatkoihin siis 200 kilometriä. Asetusmuutoksen jälkeen tuo lähin katsastusasema joutuu lopettamaan toimintansa, minkä jälkeen hän joutuu matkustamaan asemalle, jonne edestakainen matka on 200 kilometriä. Mutta koska matkoja tarvitsee tehdä vain joka toinen vuosi, häneltä kuluu myös jatkossa kahdessa vuodessa katsastusmatkoihin edelleen 200 kilometriä. Ymmärsitkö?
Esimerkki oli tietenkin teoreettinen, mutta teoreettista on myös ajatella, että syrjäseudun ihminen lähtisi edes 50 kilometrin päähän pelkästään katsastamaan autonsa. Kyllä siellä hoidetaan muitakin asioita samalla reissulla, ellei katsastusmies saman tien revi kilvet pois autosta. :D
Ja mistä ihmeestä olet saanut käsityksen, että katsastusasemia jäisi jäljelle ainoastaan pääkaupunkiseudulle? Kyllä niitä jää jäljelle maakuntakeskuksiin, seutukuntakeskuksiin ja maaseudullekin. Pudotuspeli käydään paikkakunnilla, joilla on talousalueen kokoon nähden eniten kilpailua.- Tiedoksesii
Mielipidepankki, oleellinen korjaus. Katsastusväli ei lyhene, se pitenee.
Kaksi vuotta on pidempi aika kuin yksi vuosi, kait se sinulle siellä Sirolaopistossa viimeistään opetettiin, jos koulut muutoin onkin jääneet käymättä, kuten viestiesi tasosta päätellen asianlaita on.
Hallituksen kaavailuun kannattaa muutenkin tutustua ennenkuin tulee laukomaan älyttömyyksiä.
Tarkoitushan on saattaa myös moottoripyörät katsastuksen piiriin, tai ainakin jonkinmoista kontrollin kovenemista niille on luvassa. Tämän vuoden alusta uutena ajoneuvoluokkana tielle tulleet nopeakulkuiset traktorit (olikohan liikennetraktori se oikea termi) tulee niinikään katsastaa, joten ei se katsastuskonttoreitten työmäärä ja siten lukumäärä ole vähenemässä. Peräkärryillekin on kaavailuissa lisää kontrollia. Katsastajille on myös tulossa oikeus tehdä tievarsitarkastuksia, joten sekin kompensoi autojen määräaikaiskatsastusten harvenemista. Kaikki nuo ovat siinä direktiivissä jonka vuoksi määräyksiä rukataan.
Katsastusmiehet ja katsastuksiin halajavat kansalaiset eivät ainakaan tämän muutoksen myötä ole ruuhkauttamassa Helsingin tai pääkaupunkiseudun väyliä, juttusi on sinulle tyypillistä faktoista vapaata soopaa.
- verotuloja
Tätä voisi vielä kehittää. Yli 15-vuotiaat autot katsastettava kaksi kertaa vuodessa ja yli 20-vuotiaat kolme kertaa.
- Sekin.olisi.jotain
Saataisiin nyt edes sosialisti veronkiertäjät verolle
- Turhaa.Tommi.valitat
Turhaa katsastusmiehiä seisotetaan jos ei katsastettvaa, turha siitä pulttia ottaa, ettei ole töitä, kun autoja suotta joka vuosi syynää.
Aina poikkeuksia kuin muissakin asioissa, joka ei autostaan viitsi huolehtia, että katsastus vain on muutamiin tarkastuksiin niitä tarkastamassa.
Markkinat tekee tehtävänsä, joka ei pärjää jää pois.
Tuossa yhdenmiehen konttori sanoi, että pitäisi päivässä olla 10 -15 katsastettavaa, jotta lyö leiville. Samaan hengenvetoon sanoi, että niin paljon asiakkaita, että pitää kaveri ottaa lisäksi.
60 € sanoi dieselin katsastuksen olevan, jos n 15 päivässä, se tekisi noin 1000 € päivässä kahisevaa. Kuussa noin 20 000 €, kaippa sillä pärjäilee, vaikka maksuja kylläsivuille on paljon. Sossun kaveritkin pitää elättää ....
Joka suurin verojen käyttäjäryhmä.Niinhän se "markkinatalous ja kilpailutus" tekee aloille, joille se ei sovi alkuunkaan. Mutta minkäs teet, idiootit kun politikoivat ja leikkivät kaikentietävää, sutta ja sekundaa tulee enemmän kuin kotitarpeiksi.
- Demarit.on.jahnukaisia
Turmiola.Tommi kirjoitti:
Niinhän se "markkinatalous ja kilpailutus" tekee aloille, joille se ei sovi alkuunkaan. Mutta minkäs teet, idiootit kun politikoivat ja leikkivät kaikentietävää, sutta ja sekundaa tulee enemmän kuin kotitarpeiksi.
EU antanut ukaasin, että katsastuksiin riittää jokatoinenvuosi.
Ja hyvin riittää. Mitä järkeä edes on nykykalusoa jokavuosi katsastaa.
Kyllä hallitus osaa nämä, ja hyvää jälkeä tulee.
Jos oltaisiin vielä demari hallituksissa, ei tälläistä edes olisi silloin osattu tehdä.
Demarit haluaa vain makoilla, ja sanovat että laitetaan toimikunta pohtimaan ja kokouksia. Kokouspalkkioitten takia pääosin asioita ei saada valmiiksi koskaan.
Edes kokouksissa tarvitse olla paikalla kokouspalkkio juoksee paljolti.
Sitten kun halltuksiin vihreät ja vasurit, he ei edes osaa loppuun asti. Demarit.on.jahnukaisia kirjoitti:
EU antanut ukaasin, että katsastuksiin riittää jokatoinenvuosi.
Ja hyvin riittää. Mitä järkeä edes on nykykalusoa jokavuosi katsastaa.
Kyllä hallitus osaa nämä, ja hyvää jälkeä tulee.
Jos oltaisiin vielä demari hallituksissa, ei tälläistä edes olisi silloin osattu tehdä.
Demarit haluaa vain makoilla, ja sanovat että laitetaan toimikunta pohtimaan ja kokouksia. Kokouspalkkioitten takia pääosin asioita ei saada valmiiksi koskaan.
Edes kokouksissa tarvitse olla paikalla kokouspalkkio juoksee paljolti.
Sitten kun halltuksiin vihreät ja vasurit, he ei edes osaa loppuun asti.EU;lle voi, ja pitääkin sanoa valtaosaan sen typeryyksiin . . . "Fuck you", EU on typerysten pakolla ylläpitämä helvetin kallis ja katastrofiin johtava "politpyroo".
- Tommille
Turmiola.Tommi kirjoitti:
Niinhän se "markkinatalous ja kilpailutus" tekee aloille, joille se ei sovi alkuunkaan. Mutta minkäs teet, idiootit kun politikoivat ja leikkivät kaikentietävää, sutta ja sekundaa tulee enemmän kuin kotitarpeiksi.
Tähän asti olet sanonut ettei mitään saa säädellä eikä mitään tukea, ja nyt sitten haukut kilpailua ja vapaita markkinoita katsastuksen osalla.
Katsastus silloin kun se oli valtion monopoli oli pelkkää autoilijoiden kyykyttämistä. Aikoja ei saanut kuin viikkojen jonotuksella, palvelu oli töykeydessään jotain Bresnevin ajan neuvostoliittolaisuutta ja maksutkin korkeita. Katsastuskonttoria ei saanut valita, oli menävä sinne mikä oli asuinpaikallasi määrätty. Katsastusmies jos löysi huomautettavaa, niin präntättiin rekisteriotteeseen mutta vahingossakaan ei neuvottu asiakasta.
Katsastamisen vapauttaminen yksityisille katsastusasemille paransi palvelutasoa, nyt parhammillaan voit ajaa katsastusasemalla ilman ennakkovarausta ja sinulle kerrotaan ymmärrettävällä tavalla jos autossasi on jotain huomautettavaa. Palvelu pelaa. Katsastusasemien määräkin on noussut, joten kilpailu toimii. Voit äänestää niillä kumipyörillä jos yhden aseman touhu ei miellytä ja mennä toiselle asemalle seuraavalla kerralla. Tommille kirjoitti:
Tähän asti olet sanonut ettei mitään saa säädellä eikä mitään tukea, ja nyt sitten haukut kilpailua ja vapaita markkinoita katsastuksen osalla.
Katsastus silloin kun se oli valtion monopoli oli pelkkää autoilijoiden kyykyttämistä. Aikoja ei saanut kuin viikkojen jonotuksella, palvelu oli töykeydessään jotain Bresnevin ajan neuvostoliittolaisuutta ja maksutkin korkeita. Katsastuskonttoria ei saanut valita, oli menävä sinne mikä oli asuinpaikallasi määrätty. Katsastusmies jos löysi huomautettavaa, niin präntättiin rekisteriotteeseen mutta vahingossakaan ei neuvottu asiakasta.
Katsastamisen vapauttaminen yksityisille katsastusasemille paransi palvelutasoa, nyt parhammillaan voit ajaa katsastusasemalla ilman ennakkovarausta ja sinulle kerrotaan ymmärrettävällä tavalla jos autossasi on jotain huomautettavaa. Palvelu pelaa. Katsastusasemien määräkin on noussut, joten kilpailu toimii. Voit äänestää niillä kumipyörillä jos yhden aseman touhu ei miellytä ja mennä toiselle asemalle seuraavalla kerralla.Miksi kommentoit, koska et selvästikään osaa erottaa vastauksia eri asioihin. Mättäät ne samaan putkeen ja ihmettelet ja kummastelet - mutta ihan vapaasti, ei kiinnosta tuon tasoiset kommentaattorit.
- Huhhuhhuhh
Turmiola.Tommi kirjoitti:
Miksi kommentoit, koska et selvästikään osaa erottaa vastauksia eri asioihin. Mättäät ne samaan putkeen ja ihmettelet ja kummastelet - mutta ihan vapaasti, ei kiinnosta tuon tasoiset kommentaattorit.
Nyt osui ja upposi.
Tommi älähti siihen malliin että teki kipeää, ja kyllä haittaa !!!! Huhhuhhuhh kirjoitti:
Nyt osui ja upposi.
Tommi älähti siihen malliin että teki kipeää, ja kyllä haittaa !!!!Valitettavan harvoin, jos koskaan sinulla osuu, saati uppuoaa - niin kävi taas kerran tässäkin asiassa - minkäs teet. kun ei kulje niin ei kulje.
- S24uomlaineN
Turmiola.Tommi kirjoitti:
Miksi kommentoit, koska et selvästikään osaa erottaa vastauksia eri asioihin. Mättäät ne samaan putkeen ja ihmettelet ja kummastelet - mutta ihan vapaasti, ei kiinnosta tuon tasoiset kommentaattorit.
M itä yrität sanoa. Mielestäsi siis katsastuskertojen harventuminen on paha asia?
S24uomlaineN kirjoitti:
M itä yrität sanoa. Mielestäsi siis katsastuskertojen harventuminen on paha asia?
Nikin vaihto ei vaikuta asiaan. Ymmärrys ei siitä parane.
- NytPitääKysyä
Turmiola.Tommi kirjoitti:
Niinhän se "markkinatalous ja kilpailutus" tekee aloille, joille se ei sovi alkuunkaan. Mutta minkäs teet, idiootit kun politikoivat ja leikkivät kaikentietävää, sutta ja sekundaa tulee enemmän kuin kotitarpeiksi.
Mitä oikein yrität änkyttää?
Katsastus takaisin valtion virkamiehille, vai? NytPitääKysyä kirjoitti:
Mitä oikein yrität änkyttää?
Katsastus takaisin valtion virkamiehille, vai?Edelleenkään nikin vaihto ei asiaan vaikuta, siinäpä kyselet.
- NytPitääKysyä
Turmiola.Tommi kirjoitti:
Edelleenkään nikin vaihto ei asiaan vaikuta, siinäpä kyselet.
Sekosiko sinulla polla? Vai muutenko vain vituttaa?
Juttusi alkavat muutoinkin olla melkoisen sekavia, ja jos tohon malliin paine kasvaa niin varo ettei pääsi posahda NytPitääKysyä kirjoitti:
Sekosiko sinulla polla? Vai muutenko vain vituttaa?
Juttusi alkavat muutoinkin olla melkoisen sekavia, ja jos tohon malliin paine kasvaa niin varo ettei pääsi posahdaEi pelkoa.
- Demarit.itkeäVollottavat
Tommilla kiikastaa, kun ei pääse katsastajat lakkoileen, se olisi ollut Ay liikkeelle vetonaula. Nykyiset katsastajat ei voi edes lakkoilla, se mahdotonta.
Onhan laukunkantajat tulossa lakkoon juuri, hampin näköisen johtajansa yllyttämänä.
Kaiki itsekkään tiedä laukunkantajat, miksi lakkoon pitää mennä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?921846- 851292
- 1101133
- 761017
- 111952
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57853- 36772
- 47771
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48731- 33693