Olet leski,olet vapaa kahleista ja nyt pitäis koota elämänrippeet ja aloittaa niinsanottu
leskenelämä?Minulle Kela lähetti kaavakkeet,että saattaisin olla oikeutettu leskeneläkkeeseen?Kaiketi ne tuolla piironginlaatikossa lojuu
Se että,joudut kokemaan sen tuskan rakkaasi menettämisestä,hautajaiset,olet täysin shokissa ja Kelalle olet leski,jolla vois olla oikeuksia?
Minulla on ollut oikeus huolehtia mieheni omaishoitajana hänen hyvinvoinnistaan,mutta oma hyvinvointini on vain vinopino papereita,joihin Kela vaatii vastauksia?
Perinnönjako kesti lähes vuoden ja pesä oli miinuksella noin viis tonnia.
Kuka voitti?Asianajat.
Viidentonnin lainan jouduin ottamaan,että hautajaiset pystyin kustantamaan,että se siitä ?Hän oli kyllä hautajaistensa arvoinen ja kaipaus sinne jonnekkin kuljettaa elämääni
Elämä omaishoitajuuden jälkeen?
4
419
Vastaukset
- Nandor
Surun keskellä tuntuu pahalta kun elämän arki tulee eteen ilman tunteita kuten KELA sinua lähestyy, mutta onneksi sekin lähestyy meitä ihmisiä, silloin kun emme itse oikeuksiamme jaksaisi edes ajatella - vielä.
Niinhän me olemme tilastoja ja numeroita vain virastoissa, joissa ihmiset tekevät työtään tuntematta meitä ja tilannettamme. Emme heitä syyttääkään voi…?
Onko sinulla läheisiä, jotka ovat auttaneet ja auttavat sinua lomakkeiden ja yleensäkin elämässä eteenpäin menemisen kanssa, surunkin kanssa ?
Oma suruni koskee vieläkin kipeästi.
Sanotaan, että se muuttuu ajan myötä tuskasta kaipaukseksi.
Odotan sitä, että helpottaisi ja toivon samaa sinulle lämpimällä sydämellä !
Kaikkea hyvää sinulle, lämpimät kaukohalaukset !
Rauhaa ja lohtua mieleesi ! - Ihminen70
Miten voit henkisesti nykyään rituliini ? Miten elämäsi sujuu ? Millaisissa tunnevaiheissa olet ?
Voisin vastata,jos edes tietäisin,kuka kysyy,ja mikä on kysymystesi taarkoitus?
Töitä ja rantatilani hoitoa- työmiehen_leski
Osanottoni,
mieheni kuoli vuosi sitten, järjetöntä paperisotaa eri virastojen kanssa.
Miksei tämä voisi olla edes vähän helpompaa kuoleman lisäksi? En olisi selvinnyt, jos lapset eivät olisi auttaneet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1301355
- 101876
- 75713
- 51605
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa13511ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40484Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153451Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30417Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;175384- 25381
