Moniko adventisti pidättelee pierujaan sapattina,pierun hajuhan paljastaisi mitä on tullut syötyä,pyhä henki saattaisi haistaa väärää ruokaa syöneet.
Olisiko peiton alla piereminen ratkaisu sapattina piereskelylle?
Onko sapattina piereskely syntiä?
20
279
Vastaukset
- Hernerokkamies
Olen usein pieraissut adventtikirkon seurakuntatiloissa. Naamioin mahdollisen pierunäänen yskäisyksi. Paras on kuitenkin laskea sellainen hiljainen tuhnukka.
Adventtikirkossa piereskeleminen on nykyään helppo nakko, kun väkeä on muutenkin niin harvakseltaan, joten ei tarvitse pelätä vierustoverin tuimaa katsetta.
Hernesoppa, kananmunat, piimä ja ruisleipä ovat oikein hyvä ja terveellinen yhdistelmä ja voin taata, että saa kirkon penkissä istua ihan rauhassa, eikä tarvitse pelätä, että joku istuisi ihan vieressä.
Kirkon WC-tiloissa voi sitten lähtiessä käydä vääntämässä mehevät tortut. Voi olla, että vielä seuraavana sapattinakin saa nuuhkia omia hajujaan kirkon eteisessä.- pierun.kokenut
Kerran olin kansallisteatterissa ja kuinka ollkaan eturivissä aika isokokoinen mies päästi sellaisen pierun jonka muistan aina. Se oli aivan käsittämätöntä. Jättipieru, kovaääninen, ja mikä pahinta erittäin pahanhajuinen.
Näyttelijä lavalla oli juuri jotain sanomassa mutta häneltä meni sanat aivan sekaisin. Odotin milloin vahtimestari poistaa salista tuon jättipiereskelijän mutta hän sai istua paikallaan esityksen loppuun saakka. Vieläkin tekee pahaa kun muistelen miten kauheen pahahaju siitä tuli. Monet yskähtelivät ja pitelivät nenäänsä pierun.kokenut kirjoitti:
Kerran olin kansallisteatterissa ja kuinka ollkaan eturivissä aika isokokoinen mies päästi sellaisen pierun jonka muistan aina. Se oli aivan käsittämätöntä. Jättipieru, kovaääninen, ja mikä pahinta erittäin pahanhajuinen.
Näyttelijä lavalla oli juuri jotain sanomassa mutta häneltä meni sanat aivan sekaisin. Odotin milloin vahtimestari poistaa salista tuon jättipiereskelijän mutta hän sai istua paikallaan esityksen loppuun saakka. Vieläkin tekee pahaa kun muistelen miten kauheen pahahaju siitä tuli. Monet yskähtelivät ja pitelivät nenäänsäHän oli vain huolissaan teidän kaikkien salissa olleiden terveydestä ja yritti auttaa parhaansa mukaan.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/14748629/onko-sapattina-piereskely-syntiaTipale kirjoitti:
Hän oli vain huolissaan teidän kaikkien salissa olleiden terveydestä ja yritti auttaa parhaansa mukaan.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/14748629/onko-sapattina-piereskely-syntiaSiis tämä oli tarkoitus laittaa https://fi.newsner.com/uutiset/tutkimus-pierut-voivat-ehkaeistae-syoepaeae-ja-ovat-hyvaeksi-kanssaihmisille/
Kiitos kauniista kirjoituksestasi!
- Ihan niin vaan että perseestä soi, -vaikka koko ajan, -viikonpäivistä välittämättä. Aamen.
t. jarinhotelli- pyhpyhjapyh
Teillä ei ole elämää.
- hyhhyhjahyh
Sinä ja sinun hajuton elämäsi.
- laki.ja.profeetat
Tässä on laki ja profeetat sekä uskovien koittelu.
Sinun tulee haistella lähimmäisesi pierua kuin omaa töräytystäs,i tämä on laki ja profeetat.
Et voi ylen katsoa lähimmäistäsi jos tältä on päässyt pieru,et voi myöskään vältellä ja siirtyä hänestä kauemmas jos rakastat tätä lähimmäistä,sinun on hyväksyttävä hänet sekä pierulla että ilman.Kuinka moni meistä pystyy siihen?
Moni adventisti veli haistelee kyllä omaa pieruaan peiton alla mutta kauhistelee veljensä pierun hajua.Miten näin on päässyt käymään?- Ei.riitä.rohkeus
Pastori ei kyllä uskalla kirkossa pieraista. Voi tulla nimittäin täydessä lastissaan oleva kondomi samalla housuun.
- alex.kakki
Raamatussa ei ole ikuisen pierun oppia, septuagiitassa tällä tarkoitetaan Gehennan hajua.Pääsikö sinulta gehenna?
terv.alex - Yksi-usko
Adventisteja ei pieretä, koska he tietävät tämän: Jos pierettää, niin syy on todennäköisesti maitosokerissa. Käyttäkää laktoosittomia maitotuotteita.
- Kyllä.näin.on
Kun adventistia pierettää, niin syynä on usein:
Kasvishernekeitto, ruisleipä, laktoositon piimä, kananmunat, pavut, nakot, kaalikeitto ja hätäisesti syöty sapattiateria.
Kyllä adventisti piereskelee valtavasti ja usein saattaa tulla vielä oikein se märkä pieru, eli lusikallinensamalla housuun.
Adventistinaiset ovat myös kovia piereskelemään. - Sairastava
Jos sinulla pierettämisen syy on maitosokerissa, niin se ei tarkoita sitä, että suurimmalla osalla maailman ihmisistä olisi. Ei edes Suomen. Sinusta ei ole terveystietoa jakamaan. Maitosokeri ei ole todennäköisin syy kaasuntuoantoon. Syitä on kymmeniä. Yksittäinen intoleranssi ei voi mennä lääkkeiden sivuvaikutusten, fodmap-ruokien, sairauksien ym ohi. Esimerkiksi tulehdukselliset suolistosairaudet ja ärtyneen suolen oireyhtymä ovat rajusti yleisyneet Suomessa. Niihin kuuluu mm pierettäminen. Monilla kuidut aiheuttavat kaasuntuotantoa. Toisilla liika proteiinin saanti. Kolmansilla on ongelmia ruisleivän, herneiden tai kaljan/oluen kanssa. Useilla on syynä mikrobiomin ongelmat.
- ihan.selvä.juttu
Tietenkin sapattina piereskely on syntiä!
Siinähän suolisto tekee koko ajan työtä. - Advaripieru
Sapattina saa tehdä vain hyvää. Piereskely sapattina on syntiä ja pahan tekemistä.
Pierua voi helposti pidättää. Sapatin päätyttyä voi sitten antaa törähtää oikein sydämen pohjasta.- Anonyymi
Olen useana sapattina etenkin talvisaikaan änkeytynyt kirkkoon piereen.
Olen saarnaavan papin kanssa piereskellyt samanaikaisesti, koska pieruni ovat pitkäkestoisia ja haisevia. Näin saarnaan on tavallaan tullut maallikkomaista infoa antamaan sen sisältöön kattavuutta ja luonnollisesti myös uskottavuutta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen useana sapattina etenkin talvisaikaan änkeytynyt kirkkoon piereen.
Olen saarnaavan papin kanssa piereskellyt samanaikaisesti, koska pieruni ovat pitkäkestoisia ja haisevia. Näin saarnaan on tavallaan tullut maallikkomaista infoa antamaan sen sisältöön kattavuutta ja luonnollisesti myös uskottavuutta.Minä eräänä aurinkoisena lauantaina pieraisin erään adventistipastorin hautajaisissa. Vainaja ei kuitenkaan herännyt siihen, vaikka saattoväki kyllä säikähti ja katsoi arkun suuntaan, josko se ääni olisi tullut sieltä suunnasta.
Valtion kirkkomme kappeleissa on hyvä akustiikka ja äänien paikantaminen on siksi haastavaa, joten minunkaan salin penkkiä vasten tiukasti päästämäni töräytys ei paljastunut, koska samalla penkkirivillä ei istunut muita. Olisin ehkä jäänyt kiinni pierustani, jos joku olisi istunut kanssani samalla penkkirivillä, koska tunsin pieruni aikana myös valtaisan värähtelyn penkissä. Hajua en kommentoi muutoin kuin, että siinä oli sekoitusta hunajaa ja laventelia ainakin omasta mielestäni.
- Anonyymi
Pastorinanne kysyn nyt minulle mystisen kysymyksen:
Mistä johtuu, että kun eräänä lauantaiaamuna pieraisin makuuhuoneessa, niin pierun mukana tuli peräpäästä sellainen läpinäkyvä kuminen pussukka ulos, jonka sisällä oli sellaista harmahtavaa paksua liisteriä? En voi käsittää, sillä perjantai-iltana saunan jälkeen otin pari saunakaljaa samalla, kollegojen kanssa juteltiin sapatinsaarnan aiheista. Tämä jäi vaivaaman minua, koska en mielestäni ole syönyt vahingossakaan mitään sellaista kumipussukkaa. - Anonyymi
Ystävä pieraisi kirkossa niin että kaikki kuulivat. Sen jälkeen hän ei mennyt kirkkoon pitkään aikaan. Pariin vuoteen. Sitten ajatteli että nyt on asia unohtunut. Uskon sisar meni kirkkoon ja häntä tervehdittiin sanomalla, täällä on se tyttö joka pari vuotta sitten pieraisi kirkossa. Ystävä oli tosi nolona. Meni toiseen seurakuntaan, missä häntä ei tunnettu.
- Anonyymi
Piereskely sapattina on jopa suotavaa, koska pierussa on pyhä henki. Juuri piereskelemällä ihmisellä on mahdollisuus kokea pyhän hengen johdatus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3076952Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652079- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151307- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71166RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541086Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411041Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288982