Vanhimmat elämänmerkit löydetty?

Kanadasta on löydetty ainakin 3770 ja mahdollisesti jopa 4280 miljoonaa vuotta vanhojen mikrobien jäänteitä:

https://phys.org/news/2017-03-world-oldest-fossils-unearthed.html

Nuo ovat vanhimpia koskaan löydettyjä ja todistusaineisto noiden biologisesta alkuperästä näyttäisi olevan vahvempaa kuin aiemmin löydetyissä yhä kiistanalaisissa löydöksissä, jotka eivät olleet noin vanhoja.

Mielenkiintoisesti noiden löytöpaikalla uskotaan olleen silloin rautapitoisia vedenalaisia kuumavesilähteitä, joka tukee teorioita sellaisista elämän syntypaikkoina.

Varsinainen tutkimus on maksumuurin takana Naturessa.

6

138

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minua kiinnosta, kuka oli noin 4000 miljoonaa vuotta sitten todistamassa kyseisten mikrobien olemassaolosta?

• IlkimyksenVanhinEsi-isä

Minä olin. Ikävä kyllä joudut luottamaan pelkkään sanaan, koska valokuvausta ei ollut vielä keksitty, mutta siellä minä nyt vain istuin toisessa rivissä kolmantena vasemmalta arkkienkelin takana.

• Kuka oli kirjaamassa ylös luomisen tapahtumia?

• angelsinheaven
        kekek-kekek kirjoitti:

Kuka oli kirjaamassa ylös luomisen tapahtumia?

enkelit.

• utti

Nyt löytyi sitten elämän merkkejä 3.48 miljardia vuotta vanhojen makean veden kuumavesilähteiden jäljiltä:

https://phys.org/news/2017-05-oldest-evidence-life-billion-year-old-australian.html

Jälleen kerran varhaiset elämänmerkit linkittyvät siis kuumavesilähteisiin, vaikkakin nyt toisessa ympäristössä. Onko joku tutustunut paremmin siihen miten nuo eroavat merenpohjan vastaavista erityisesti ajatellen elämän potentiaalisia kemiallisia syntyprosesseja?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      119
      7516
    2. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      75
      6402
    3. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      5234
    4. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      52
      4555
    5. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      49
      4246
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      228
      4130
    7. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      44
      4035
    8. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      28
      3918
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      58
      3070
    10. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      48