Onko Sinullakin laiton halkopino?

heittokuutio

42

846

4Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyväkunsanoit

Pitää mennä taskulampulla vielä yöllä katsomaan, Siellä on Saunaahden valkkaria parissakin eri lokosessa, halkojen vlissä.

• Ti3mo

Juu mun mökillä on puita kuivumassa just tolleen *köh* laittomasti sen HIRSIsaunan seinää vasten! :)
      Kuinka paljon suurempi tulipaloriski se on, kuin se itse PUINEN hirsiseinä?! :D :D

PS: Soita poliisit? :)

• piipaapiipaa

Käytä järkeäsi, jos sitä hitunenkaan on jäljellä! Se kaikki siellä seinänvarressa lisää palokuormaa ja siksi niitä ei saa säilyttää, kuten ei autonrenkaitakaan saa säilyttää seinän vierustoilla, ne kuuluu varastoon

• dythdh

Ti3mo!
        Käytä järkeäsi.
        Mitksi ja miten se voi olla tulipaloriski?

• Palokuorma
        dythdh kirjoitti:

Ti3mo!
        Käytä järkeäsi.
        Mitksi ja miten se voi olla tulipaloriski?

Kyse ei ole tulipaloriskistä!!, vaan palokuormasta jonka se aiheuttaa tulipalon sattuessa ja pahimmassa tapauksessa tulee ruumiita liian kovan palokuorman vuoksi! Palokuorma= paljon palavaa materiaalia tai herkästi syttyviä nesteitä, joista niistäkin on ohjeet

Timon sauna ei ole asuinrakennus, joten siellä seinustalla saa säilyttää puita

• Ti3mo
        piipaapiipaa kirjoitti:

Käytä järkeäsi, jos sitä hitunenkaan on jäljellä! Se kaikki siellä seinänvarressa lisää palokuormaa ja siksi niitä ei saa säilyttää, kuten ei autonrenkaitakaan saa säilyttää seinän vierustoilla, ne kuuluu varastoon

Kiitos vinkistä!
        Ratkaisin asian nimeämällä puupinon "varastoksi", joten asia jälleen kunnossa! :P :D

PS: Pitääks mun kaataa kuinka monta puuta ja miten pitkältä matkalta siitä saunan vierestä, koska eikös nekin lisää tota "palokuormaa"? Tai jos prkl roudais koko saunan Saharaan, niin avot olis paloturvallinen! :D

• eutanasia_
        Ti3mo kirjoitti:

Kiitos vinkistä!
        Ratkaisin asian nimeämällä puupinon "varastoksi", joten asia jälleen kunnossa! :P :D

PS: Pitääks mun kaataa kuinka monta puuta ja miten pitkältä matkalta siitä saunan vierestä, koska eikös nekin lisää tota "palokuormaa"? Tai jos prkl roudais koko saunan Saharaan, niin avot olis paloturvallinen! :D

Tuo määräys koskee asuinrakennuksia, joten elä nyt sen saunan takia ittees kiikkuun verä

• Kyrvänsyylä_

Muutama risu!
      Usko jo perkele!

• ownwfrjne

Hiukan voi jo aistia sen että valtio tavalla tai toisella yrittää iskeä kyntensä polttopuihin jotka vielä omin voimin metsästä hankittu ja samalla verotulojen menetys.

• näinhänsemeneek

tässä taas tyhjänpäivänen nörtti on keksinyt pyörän uudestaan !
      häpeä tyhmä et oo nähnytkään puuta .montako rakennusta on halkopino sytyttänyt.
      paljonko valtio maksoi tästä älykääpiölle väläyksestä.
      TÄMMÖISELLE NAURAA NAURISMAAN AIDATKIN .

nämäkyllä menee siiheen mappi mikä syö teidän leipää.

• heittokuutio

Älä muuta sano! Halkopino voi palaessaan polttaa koko rakennuksen...terävä päätelmä!
        Minulle tuli tuosta mieleen, että puuliiterihän on erittäin kyseenalainen pömpeli, koska palavat puut voivat tuhota senkin :D:P

• Onko halkopinot jo alkaneet syttyä Suomessa " Itsestään " ??? Että silleen.

• Ti3mo

Juu ja TAKKAAN ei varsinkaan kannata laittaa puita, koska nehän voi itsestään syttyä siinä ja aiheuttaa tulipalovaaran! :P :D

• Voi perkusles koko talven olen ollut tulipalon vaarassa, kun olen jokapäivä takkaa lämmittänyt haloilla. Tosin kyllä sytytin halot ihan itse palamaan, jos olisin antanut niiden syttyä itestään olisko silloin tulipalaon vaara ollut valtava ? Että silleen.

• hyvä_kun_puututaan
        heittokuutio kirjoitti:

Älä muuta sano! Halkopino voi palaessaan polttaa koko rakennuksen...terävä päätelmä!
        Minulle tuli tuosta mieleen, että puuliiterihän on erittäin kyseenalainen pömpeli, koska palavat puut voivat tuhota senkin :D:P

tulipalon yhteydessä, jos tuollainen palokuorma on seinustalla päässyt syttymään niin se vain lisää tulipalon leviämistä ja vaikeuttaa silloin palokunnan pelastustoimia!

Nykyäänhän tehdään itse palotarkastus ja siinä on myös maininta mitä saa säilyttää ja missä, sekä se myös allekirjoitetaan ja lähetetään pelastusviranomaiselle, joten en suosittele kenellekään tekemään noita pinoja jos se vahinko sattuu, niin joutuu varmasti käräjille ja jos henkiä menee, niin tuli linnareissu melkoilsella varmuudella..

Pelastuslaitos tekee palotarkastuksia pistokokeina vaikka itse se tehdäänkin nykyään

• srtrt
        höpöhöpö kirjoitti:

Onko halkopinot jo alkaneet syttyä Suomessa " Itsestään " ??? Että silleen.

On käyny niinkin!
        Varsinkin muhaläjät syttyy useinkin palamaan itsestään ajan mittaan...

• bhvfvbj
        srtrt kirjoitti:

On käyny niinkin!
        Varsinkin muhaläjät syttyy useinkin palamaan itsestään ajan mittaan...

Mikä on muhaläjä?????

• Ti3mo
        höpöhöpö kirjoitti:

Voi perkusles koko talven olen ollut tulipalon vaarassa, kun olen jokapäivä takkaa lämmittänyt haloilla. Tosin kyllä sytytin halot ihan itse palamaan, jos olisin antanut niiden syttyä itestään olisko silloin tulipalaon vaara ollut valtava ? Että silleen.

Juu tulis säätää amerikkalaistyylinen laki, et joka takassa pitäis olla (tulenkestävä! Luonnollisesti!) kyltti, jossa lukee vähintään 5 kielellä: "Palovaarallisten aineiden asentaminen takkatilaan vain omalla vastuulla!" ja "Ei saa jättää ilman valvontaa" niin ja tietty se pakollinen teksti joka tulevaisuudessa pitää löytyä ihan jokaisesta esineestä: "Ei lasten käsiin"! :D

• Ti3mo
        hyvä_kun_puututaan kirjoitti:

tulipalon yhteydessä, jos tuollainen palokuorma on seinustalla päässyt syttymään niin se vain lisää tulipalon leviämistä ja vaikeuttaa silloin palokunnan pelastustoimia!

Nykyäänhän tehdään itse palotarkastus ja siinä on myös maininta mitä saa säilyttää ja missä, sekä se myös allekirjoitetaan ja lähetetään pelastusviranomaiselle, joten en suosittele kenellekään tekemään noita pinoja jos se vahinko sattuu, niin joutuu varmasti käräjille ja jos henkiä menee, niin tuli linnareissu melkoilsella varmuudella..

Pelastuslaitos tekee palotarkastuksia pistokokeina vaikka itse se tehdäänkin nykyään

No tuol mökilläki on käyny kunnan palotarkastajaki jo useemman kerran, eikä se o viel KOSKAA mistää huomauttanu, et pitää vissii pistää ens kerra turpaa sitä ku se on jättäny mun hirmuvaarallisen halkopinon siihen kytemään ihan itekseen!? :D

• arfgfg
        bhvfvbj kirjoitti:

Mikä on muhaläjä?????

Eikö poju tiedä?
        Buahahahahahaaaa!! :D
        Ei vittu että voi olla tietämätön?
        Joka ei tiiä mistä tietää suurin osa...

• halkojenhalkoja

Miten halot pinotaan laillisesti, jos mökin kulmasta on vain 5 m suorakulmion muotoisen tontin rajalle ja kaavoittaja on tehnyt naapurille saman jäynän?

• Miten ne nyt nuo halkopinot on muuttuneet tulipalovaarallisiksi nyky Suomessa ???
        Että silleen.

• Karunna

Lauha talvi ja sähköyhtiöiden voitot jäämässä vähiin. Koivuhalot kiellettävä.

• märkä.ei.pala

Pitääkö jo direktiivin mukaan halot kastella viikottain, etteivät vaan syty itsestään ??

• No olihan se joku nollatutkimus, että märät halot lämmittää muka paremmin.
        Että silleen.

• sir-papu

Varmaan niin, onhan se nolon näköistä jos puut kuivuuttaan halkeilevat.

• Ti3mo

Niin ja missäs viipyy direktiivi et halot pitää sahata VAIN muovisella sahalla ja halkoa samoin muovísella kirveellä, koska teräksiset työvälineethän voivat aiheuttaa kipinöintiä ja täten suurkatastrofaalisen tulipalon kun koko halkovarasto yht'äkkiä itseräjähtää infernaaliseen joukkopaloon?!

Sen vuoksi olis varmaan tarvetta toisellekin lisädirektiiville, et halkoja saa käsitellä vain yksi kerrallaan, ja jokasen halonhakkaamisen jälkeen jokainennhalkompitää yksitellen eriöidä paloturvalliseen direktiivin EU-952-2967a täyttävään tilaan! Ennen kuin saa aloittaa uuden uhkarohkean halonhakkuutapahtuman.

• varovaisuus-kannattaa-

Ensi lukemalla asia voi tuntua liioittelulta, mutta ajatelkaapa asiaa tarkemmin. Seinän vieressä oleva kuiva klapipino on kovin helppo sytyttää tahallaan palamaan, niinkuin on kaikki muukin palava materiaali. Jonkin saunan vieressä oleva pino ei ole niinkään vaarallinen, koska siellä ei normaalisti asuta. Roskakatoksia poltetaan tuon tuosta, joten ne pitää nykyisin rakentaa kauaksi taloista. Esim. humalainen ei varmasti tule edes ajatelleeksi aina, kun nakkaa tupakantumpin menemään.

• No kukapa se nyt niitä halkopinoja sytyttelee ? En ole ikinä kuullut tai lukenut moista ennen Suomessa tapahtuneen ? Että silleen.

• heittokuutio
        höpöhöpö kirjoitti:

No kukapa se nyt niitä halkopinoja sytyttelee ? En ole ikinä kuullut tai lukenut moista ennen Suomessa tapahtuneen ? Että silleen.

Aivan! Pitääkö tässä rakentaa muuri tonttinsa ympärille , ettei kukaan ohikulkija vaan tule Työmiestä tumppaamaan omaan halkopinoon!?

• JeanClaudeJuncker

Ei missään nimessä saa rakentaa muuria! Koska se on rasistinen meksikolaisia kohtaan! Mutta kaksinkertainen 5 metriä korkea aita olisi hyvä olla, joista sisempi vieläpä sähköistetty! Asinamukaisin varoituskyltrin, toki!

• pöööhpöh

Tulipalovaaran siellä ulkoseinässä aiheuttaa vaikka uudenvuoden raketti ja tuuletusväli ulkolaudoituksessa.

• rikol.linen

Tarttee varmaan alkaa lukitsemaan tuo meidän halkoliiteri.. Se on muuten naapurin rajassa kiinni, nurkka alle neljän metrin päässä talosta (ja 2m päässä terassista). Postimerkin kokoisesta tontista johtuen kun muuta mahdollisuutta ei ole.

• halonkuivatuskielto

Mahdollisuuksia on vaikka kuinka. Sirottele halot pitkin pihaa siten, että kahdenkaan klapin pinoa ei synny. Jos kuivumisessa tulee ongelmia, ripusta pyykkinarulle.

• Klapiaivo

On on on on. Jutussa puhuttiin lautaseinästä, minulla seinä on TIILTÄ!

• Selvästi näkee kuinka tyhmiä ihmiset on, ei ymmärretä että se on palokuormaa, eihän se itsestään syty kuten useat vajakit niin kuvittelee.

• No suvakithan noita sytyttelijöitä maahan haalivat. Että silleen.

• et.vaan.ymmärrä
        höpöhöpö kirjoitti:

No suvakithan noita sytyttelijöitä maahan haalivat. Että silleen.

"Onko halkopinot jo alkaneet syttyä Suomessa " Itsestään " ??? Että silleen. "

Eli et sinäkään ymmärtänyt aloituksen sanomaa.

• elä.sie.riskeeraa

Vaara on todella suuri, sillä matut voivat alkaa sytyttelemään halkopinoja, aivan kuin Ruotsissa autoja. Sytytetystä autostakin voi kipinöitä lentää siihen halkopinoon.

• Ainaväärin

Autot ja moottoripyörät pitää parkkeerata 8m räystäslinjasta vakuutusyhtiön suojeluohjeiden mukaan. Roskiksenkin pitää olla myös vähintään sen etäisyyden päässä.

• kaminanlämpöön

hullut politikot aikoo viedä köyhältä puutkin millä telttaa lämmittää.
      kokhta puolet kansasta joutuu telttaan kun verot syö kotitalon.

• Holhottu

Mulla ei ole halkopinoa seinän vierellä.

Sisustuksessa verhot on peltiä, huonekalut lasia, terästä ja betonia. Seinät, katto ja lattia myös betonia.

Näin vältän kätevästi tulipaloriskin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      453
      3876
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      318
      1662
    3. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      116
      1486
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      89
      1454
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1388
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1346
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      50
      1266
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1204
    9. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      44
      1059
    10. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      33
      1047
    Aihe