Rehellisyys ei ole seksikästä

Nainen sanoi: hänellä on rehellinen hieno mies, mutta rehellisyys ei ole seksikästä.

Suomalaisessa parisuhdekeskustelussa ollaan liikaa korostettu hellyyden, kommunikaation, keskustelun, läheisyyden merkitystä.

Nämä edellämainitut vähentävät vetovoimaa

Näin on sanonut Tony Dunderfelt Anja Snellmannin haastattelussa.

31

546

Vastaukset 31

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiimastapersettä

täällä oi sjätettyä persettä tarjolla
      se on seksikästä

• TotuusSattuu

"Nainen sanoi: hänellä on rehellinen hieno mies, mutta rehellisyys ei ole seksikästä.
      Suomalaisessa parisuhdekeskustelussa ollaan liikaa korostettu hellyyden, kommunikaation, keskustelun, läheisyyden merkitystä.
      Nämä edellämainitut vähentävät vetovoimaa
      Näin on sanonut Tony Dunderfelt Anja Snellmannin haastattelussa."

Kyllä, nuo asiat eivät YKSIN riitä kiinnostavuuteen. Rehellisyys, keskustelutaitoisuus, hellyys yms. ovat ihan perusvaatimuksia ihmisten välisissä suhteissa. Ei niillä erotuta kymmenistä muista samanlaisista. Tämähän on ihan selvä asia.
      Tuo ei tietenkään tarkoita että nuo olisivat merkityksettömiä saatika turhia ominaisuuksia. Mailmassa on lukemattomia miehiä joilta noita ominaisuuksia puuttuu. Vai kiinnostuistko jostain naisesta vain yksinomaan siksi että hän on kiltti, hellä ja rehellinen?
      Kiinnostavuuteen pitää siis aina olla jotain muutakin.

• Tässä on se paradoksi, että nämä riittävät naisen mielestä jossain vaiheessa, eli siinä vaiheessa kun nainen on perustamassa perhettä.

Se minkä puolesta täällä paljon elämöin on, että miehet eivät saisi uskoa naisten sanoja, että miehen pitää olla kiltti ja kunnollinen. Pieni määrä vaaraa pitää parisuhteen kunnossa.

• Buhahaha

"Rehellisyys, keskustelutaitoisuus, hellyys yms. ovat ihan perusvaatimuksia ihmisten välisissä suhteissa. Ei niillä erotuta kymmenistä muista samanlaisista."

Tavallaan totta. Niillä nimenomaan ei erotuta kymmenista samanlaisista, joten otetaan mielummin se epärehellinen, keskustelutaidoton ja epähellä "kun se on niin ihanan erilainen".

Huutonaurua sen sijaan herättää oletus että nuo ovat perusvaatimuksia, sillä useimmissa suhteissa rehellisyyteen suhtaudutaan hyvin joustavasti, keskustelutaidosta ei ole mitään hyötyä ja hellyyden kanssakin on vähän niin ja näin.

• Buhahaha kirjoitti:

"Rehellisyys, keskustelutaitoisuus, hellyys yms. ovat ihan perusvaatimuksia ihmisten välisissä suhteissa. Ei niillä erotuta kymmenistä muista samanlaisista."

Tavallaan totta. Niillä nimenomaan ei erotuta kymmenista samanlaisista, joten otetaan mielummin se epärehellinen, keskustelutaidoton ja epähellä "kun se on niin ihanan erilainen".

Huutonaurua sen sijaan herättää oletus että nuo ovat perusvaatimuksia, sillä useimmissa suhteissa rehellisyyteen suhtaudutaan hyvin joustavasti, keskustelutaidosta ei ole mitään hyötyä ja hellyyden kanssakin on vähän niin ja näin.

Kovin montaa parisuhdetta ei pääse läheltä katsomaan, joten mistäpä noiden vaatimusten toteutumista voi arvioida. Yleensä yksilön kanssa keskustellessa parisuhteesta alkaa löytyä ongelmia vasta kun ne on jo tosi isoja.

Mutta ainakin siinä suhteessa mitä on saanut lapsena läheltä katsella ainakin hellyys ja keskustelutaito oli aika nollassa, rehellisyyskin sitten sitä että kun asioista ei puhu niin eipä tarvitse valehdellakaan.

• TotuusSattuu
        Buhahaha kirjoitti:

"Tavallaan totta. Niillä nimenomaan ei erotuta kymmenista samanlaisista, joten otetaan mielummin se epärehellinen, keskustelutaidoton ja epähellä "kun se on niin ihanan erilainen"."

Vaikka kuinka se tämämn palstan ätmejä lämmittäisi niin valtaosa naisista ei siltikään päädy siihen "jännämieheen" vaikka kuinka sitä hokisitte. Sen sijaan se nainen päättyy siihen melko tavalliseen mieheen joka tavallisuudesta huolimatta on onnistunut herättämään juuri tämän miehen kiinnostuksen.

• 121212121212

Minulle tulee nimimerkistä TotuusSattuu mieleen tyyppi joka päätyi kamusektorille, mutta odotteli kiltisti vuoroaan ja sai lopulta palkinnoksi jo 25v rajapyykin ylittäneen, hieman pullahtaneen naisen jonka historiasta TS ei toki tohdi kysellä.

Arvasinko yhtään oikein?

• Rehellisyys on hyvä asia ja todella vaikuttava parisuhteeseen.mutta se että osaatko kertoa asian olla loukkaamatta. Joskus ei tarvitse kertoa, mikä loukkaa ja tiedät varmasti, jolla ei ole mitään merkitystä, ei tarvitse tahallaan loukata kertomalla vain tahtoa näytttää rehellisyytensä.

Aina voi sanoa että olen erimieltä tai minulla on eri maku jos joku kysyy mielipidettä.

• Hellyys on myös yksi asia jos en saa sitä minua kiukuttaa.

• valtakunta kirjoitti:

Hellyys on myös yksi asia jos en saa sitä minua kiukuttaa.

Ei kannata kertoa kumppanille jos oot käyny vieraissa.

Ettei tule sitä mielipahaa kenellekkään.

Pieni valhe saattaa auttaa sinua välttämään inhottavan keskustelun.

• Eräkettu kirjoitti:

Noh minusta ei ole huolta,en ole käynyt.

• Eräkettu kirjoitti:

Vai suunnittelitko minut valloittaa😍 eikä se hyödyttäisi sinua. En halu olla tavoite mikä särjetään.

• valtakunta kirjoitti:

Vai suunnittelitko minut valloittaa😍 eikä se hyödyttäisi sinua. En halu olla tavoite mikä särjetään.

Jep.. Lirkuttelen sut oikein lämpimäksi ja saan seksin kuulostamaan tosi hyvältä idealta. :D

• Eräkettu kirjoitti:

Jep.. Lirkuttelen sut oikein lämpimäksi ja saan seksin kuulostamaan tosi hyvältä idealta. :D

Oot kyllä ihana ankerias. kiemurtelevainen, sähköinen ja vaarallinen.

• valtakunta kirjoitti:

Oot kyllä ihana ankerias. kiemurtelevainen, sähköinen ja vaarallinen.

Vaarallinen iso hirmu. :D

Pitää aina yrittää.

• Eräkettu kirjoitti:

Vaarallinen iso hirmu. :D

Pitää aina yrittää.

Yritys palkitaan monella naisella.😂 jään vaan vähän sivummalle katsomaan teidän yhteiselämä. Ei tuo ukko ole halukas olemaan mies-haaremissa, joten voin jäädä vain katsomaan rannalle kun purjehditte pois. Luulen monen naisen tyydyttävän sun halusi.

• valtakunta kirjoitti:

Yritys palkitaan monella naisella.😂 jään vaan vähän sivummalle katsomaan teidän yhteiselämä. Ei tuo ukko ole halukas olemaan mies-haaremissa, joten voin jäädä vain katsomaan rannalle kun purjehditte pois. Luulen monen naisen tyydyttävän sun halusi.

Ei sun ukkos tarvi siitä tietää.

Sanot vaan että käyt Zumba tunnilla. :D

• Teknodonna

Mjoo

Itse en ole koskaan rehellinen, koska en edes tiedä, mitä se on. Rehellisyydellä luultavasti tarkoitetaan sellaista tilaa, joka vastaa todellisuutta ja jonka varaan voi suunnitella esmes menoja.

Aika heppoista.

Pienen itsetutkiskelun jälkeen huomasin, että viimeksi olin lähes rehellinen, kun minulta kysyttiin onko keloo jo sen ja sen verran.

Tietenkin pyöristin luullun tuloksen seuraavaan tasatuntiin.

(Naurua)

😁

• Teknodonna

Siis kello.

👌

• Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

Siis kello.

👌

Funtsikaa, että yrittäisi netissä olla rehellinen, jossa kaikki perustuu paskanpuhumiseen.

Siis tarkoitan keskustelupalstoja.

(Reps)

😁

• Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

Funtsikaa, että yrittäisi netissä olla rehellinen, jossa kaikki perustuu paskanpuhumiseen.

Siis tarkoitan keskustelupalstoja.

(Reps)

😁

Tästä voisi päätellä, että olen jonkin sortin patologinen valehtelija, jolle todellisuuskäsite on tuntematon ja ahdistava.

Yber sexyä

(Naurua)

😁

• Miesss32v

Suomalainen perusmies tyytyisi varmaan melko rullaavaan arkeen edes jotenkin tyydyttävän naisen kanssa. Kauhun tasapainon ylläpito on aika haastavaa ja riippuu tietysti paljon millaisen naisen kanssa on tekemisissä.

• sellaisiaon

He eivät yhä enäänkään tiedä itse tekevänsä mitä sanovat.

• Itseasiassa rehellisyys on seksikästä, mutta tilannetaju vielä seksikkäämpää. :)

Minullakin on rehellinen ja hieno mies, mutta osaa se olla joskus aika mölöpääkin. Ei kauheesti piittaa aina miten asiansa esittää, eikä aina todellakaan omaa tilannetajua. Joskus on hyvä vaan pitää turpa kiinni, vaikka mieli tekis sanoa...tahdikkuutta.

• Pitäisköhän sun pitää sille "Meidän pitäis vähän jutella" -sessio? Luulen että sen jälkeen kun mieleen kirkastuisi eron mahdollisuus ja se tajuaisi että sitten maksaisi ruokkoja aika pitkään ja reilusti opettaisi pitämään mölyt mahassaan vähän paremmin. No en tosissani ehdota, ennemminkin toivon että teillä menee hyvin ilman mitään erouhkia/ajatuksia mutta tuli vaan mieleen mainita kun naisella aina on tuo mahdollisuus uhkailla olemassa, miehellä ei niinkään kun se automaattisesti joutuu aina tappiolle huoltajuusasioissa.

• Harmaaritari kirjoitti:

Pitäisköhän sun pitää sille "Meidän pitäis vähän jutella" -sessio? Luulen että sen jälkeen kun mieleen kirkastuisi eron mahdollisuus ja se tajuaisi että sitten maksaisi ruokkoja aika pitkään ja reilusti opettaisi pitämään mölyt mahassaan vähän paremmin. No en tosissani ehdota, ennemminkin toivon että teillä menee hyvin ilman mitään erouhkia/ajatuksia mutta tuli vaan mieleen mainita kun naisella aina on tuo mahdollisuus uhkailla olemassa, miehellä ei niinkään kun se automaattisesti joutuu aina tappiolle huoltajuusasioissa.

Tää oli vain kuvitteellinen esimerkki siitä vaikuttaako tämmöinen rehellisyys kenestäkään seksikkäältä. Tuli hyvä tilaisuus laittaa esimerkki rehellisyyden "seksikkyydestä", toki se miten asiat ilmaisee rehellisesti on avaisana. :)

Tämmöinen ilmaisu, jota käytin esimerkissäni on minusta jokseenkin tökeröä.

Mutta sitten realiissa, kyllä mä itsekin sanon toiselle suoraan jos hän jollain tavoin minusta astuu mun varpaille tai on minusta liian puusilmäinen jossain asiassa. Olen rehellinen ja avoin, joidenkin mielestä liiankin. Kiristäminen ei tule mieleenkään, koska minähän rakastan ihmistä jonka kanssa olen ja elän. Eikä kiristämällä saa sitäkään vähää hyvää aikaan, jos ongelmia tulee. Parempi puhua ja nostaa tassut ylös, jos se ei riitä tajuamaan että jotain pitäisi muuttua ja muuttaa toiminnassa.

• zönggö kirjoitti:

Tää oli vain kuvitteellinen esimerkki siitä vaikuttaako tämmöinen rehellisyys kenestäkään seksikkäältä. Tuli hyvä tilaisuus laittaa esimerkki rehellisyyden "seksikkyydestä", toki se miten asiat ilmaisee rehellisesti on avaisana. :)

Tämmöinen ilmaisu, jota käytin esimerkissäni on minusta jokseenkin tökeröä.

Mutta sitten realiissa, kyllä mä itsekin sanon toiselle suoraan jos hän jollain tavoin minusta astuu mun varpaille tai on minusta liian puusilmäinen jossain asiassa. Olen rehellinen ja avoin, joidenkin mielestä liiankin. Kiristäminen ei tule mieleenkään, koska minähän rakastan ihmistä jonka kanssa olen ja elän. Eikä kiristämällä saa sitäkään vähää hyvää aikaan, jos ongelmia tulee. Parempi puhua ja nostaa tassut ylös, jos se ei riitä tajuamaan että jotain pitäisi muuttua ja muuttaa toiminnassa.

En oikein tosissani uskonutkaan että semmoiseeen lähtisit, siksi tuo "en tosissani" ja tiedän että olet turhan fiksu sellaiseen, kaikki naiset ei taida olla.

Joo, kyllä se varmaan parempi on puhua ja toisethan kestää suoraan sanomista paremmin loukkaantumatta kuin toiset, sinä varmaan miehes tunnet ja tiedät miten pitää sille tykittää ja osaat myös huomauttaa jos se itse menee liiallisuuksiin suoruudessaan.

• Harmaaritari kirjoitti:

En oikein tosissani uskonutkaan että semmoiseeen lähtisit, siksi tuo "en tosissani" ja tiedän että olet turhan fiksu sellaiseen, kaikki naiset ei taida olla.

Joo, kyllä se varmaan parempi on puhua ja toisethan kestää suoraan sanomista paremmin loukkaantumatta kuin toiset, sinä varmaan miehes tunnet ja tiedät miten pitää sille tykittää ja osaat myös huomauttaa jos se itse menee liiallisuuksiin suoruudessaan.

Mä uskon rehellisyyteen ja avoimuuteen tärkeissä ihmissuhteissa. Kun parhaansa tekee yhteisten asioiden hyväksi, muuta ei oikein enää voi tehdä. :)

• rehellisyys.seksikästä

Epäilen kyllä, ettei Dunderfelt ole noin sanonut. (Siis että rehellisyys ei ole seksikästä.)

Olen oikeastaan aivan päinvastaista mieltä eli emotionaalinen rehellisyys on juuri se asia, mikä tuo vaaran tuntua ja jännitettä suhteeseen. Ja luulen, että Dunderfelt on aivan samaa mieltä. Jos "kiltteydellä" tarkoitetaan turvallisuushakuista ja pelokasta mielistelyä, niin se on rehellisyyden vastakohta. Rehellisyys edellyttää uskallusta, sillä ei voi koskaan tietää mihin se johtaa. Suhteet voivat aina päättyä, rakkaus voi loppua, siitä ei ole yhdessäkään suhteessa takeita, etteikö näin voisi käydä, vaikka tekisi omasta mielestään kaikki "oikein".

"Suomalainen parisuhdekeskustelu" on sopivan epämääräinen ilmaisu. Tuskinpa Suomesta löytyy yhtään paripsykoterapeuttia, jotka olisivat väittäneet, että läheisyys, hellyys ja kommunikaatio olisivat jonkinlainen viisastenkivi kaikkiin ongelmiin. Tällä tavallahan mediassa rakennetaan vastakkainasetteluja eli väitetään jotakin, mitä kukaan ei ole itse asiassa sanonut.

Minusta rehellisyys on oikeastaan kaikkein seksikkäintä. Siksi, että se on aina hiukan epämukavaa, vaikka se esitettäisiinkin ilman tahallista loukkaamisen tarkoitusta. Valehtelu on itsekästä, ja kuten itsekeskeisyys aina, se on myös typerää muiden aliarvioimista. Epärehellisyyttä on tietenkin muunlaistakin kuin suoranaista valehtelua. Valkoiset valheet ovat sitten tuo miinakenttä, jossa miehet taiteilevat parhaansa mukaan eväskori päänsä päällä.

• EdesUnissa

Ei rehellisyyden tarvitse olla seksikästä. Se on helpoin tapa elää itselleen. Ei muiden tarvitse sitä kunnioittaa, mutta oma elämä on rentoa kun puhut ja teet asiat samoin.

• 121212121212

Minäpä kerron mikä tuossa on ongelmana.

Lähtökohtaisesti naisten odotukset miehistä ovat epärealistisia. Naisten silmissä 80% miehistä on keskimääräistä rumempia, kriteerilistojen miehiä ei koskaan riitä kaikille, jne.

Mies voi olla rehellinen, jos hän _on_ se top 1% unelmamies. Jos hän ei ole, pitää toimia kuin MacDonaldsin työhaastattelussa. Pitää valehdella ja esittää olevansa tasokkaampi, itsevarmempi, määrätietoisempi, sosiaalisempi, menevämpi, kiinnostavampi, jne kuin oikeasti on.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko sulla rakas mitään sanottavaa?

Lähetä tässä kaivatullesi haluamasi terveiset 💌
      Ikävä
      339
      2695
    2. Vaikea löytää samantyylistä miestä

Nyt on pakko avautua. Onko ketään muuta jonka on yksinkertaisesti todella vaikeaa löytää samanhenkistä kumppania kuin i
      Sinkut
      176
      2005
    3. Liikenneonnettomuus kuhmo

Taisi Audi mennä lunastukseen ja pemari kilometritehtaalle
      Kuhmo
      34
      1712
    4. Nanna hakkasi Martinan aivot tuusan nuuskaksi!!!

Ihme jos Martina pystyy muodostaa järkeviä lauseita tämän nyrkkisateen jälkeen. Ottelupalkkio tuli, tajunta meni.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      279
      1547
    5. Oot sä aika nuorekas...

Vaikka oot niin vanha!
      Ikävä
      53
      1075
    6. Rasismi ahdistaa.

Tapasin baarissa oikein lupsakan oloisen miehen, mutta arvomaailma on hyvin erilainen omani kanssa. Hän käyttää n-sanaa
      Sinkut
      269
      902
    7. Martina ja Muhis

Aamulenkillä yhdessä valmistautumassa suuren päivään,toivottavasti heräsivät toistensa viekusta.Ihana pariskunta❤
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      783
    8. Näin sut.

olitpas vanhentuneen näköinen. 😆 mieheltä naiselle
      Ikävä
      58
      676
    9. Oot pelkkä naurun aihe

🤣🤣🤣🤣🤣 m-n
      Ikävä
      40
      565
    10. Olenkohan tunteideni kanssa yksin?

Salaa toivon, että sinä nainen luotat minuun niin paljon, että uskaltaisit lähentyä kanssani, vaikka tämä on vähän kiell
      Ikävä
      46
      551
    Aihe