Antakeeööjoo..................................................öööööö jöö
Vilpitön pyyntö
2
134
Vastaukset
- RationalisotukaaIhmiset
Indikatiivi
preesens perfekti
persoona myönteinen kielteinen persoona myönteinen kielteinen
minä rationalisoidun en rationalisoidu minä olen rationalisoitunut en ole rationalisoitunut
sinä rationalisoidut et rationalisoidu sinä olet rationalisoitunut et ole rationalisoitunut
hän rationalisoituu ei rationalisoidu hän on rationalisoitunut ei ole rationalisoitunut
me rationalisoidumme emme rationalisoidu me olemme rationalisoituneet emme ole rationalisoituneet
te
Te rationalisoidutte
-"- ette rationalisoidu
-"- te
Te olette rationalisoituneet
olette rationalisoitunut ette ole rationalisoituneet ette ole rationalisoitunut
he rationalisoituvat eivät rationalisoidu he ovat rationalisoituneet eivät ole rationalisoituneet
passiivi rationalisoidutaan ei rationalisoiduta passiivi on rationalisoiduttu ei ole rationalisoiduttu
imperfekti pluskvamperfekti
minä rationalisoiduin en rationalisoitunut minä olin rationalisoitunut en ollut rationalisoitunut
sinä rationalisoiduit et rationalisoitunut sinä olit rationalisoitunut et ollut rationalisoitunut
hän rationalisoitui ei rationalisoitunut hän oli rationalisoitunut ei ollut rationalisoitunut
me rationalisoiduimme emme rationalisoituneet me olimme rationalisoituneet emme olleet rationalisoituneet
te
Te rationalisoiduitte
-"- ette rationalisoituneet
ette rationalisoitunut te
Te olitte rationalisoituneet
olitte rationalisoitunut ette olleet rationalisoituneet
ette ollut rationalisoitunut
he rationalisoituivat eivät rationalisoituneet he olivat rationalisoituneet eivät olleet rationalisoituneet
passiivi rationalisoiduttiin ei rationalisoiduttu passiivi oli rationalisoiduttu ei ollut rationalisoiduttu
Konditionaali
preesens perfekti
minä rationalisoituisin en rationalisoituisi minä olisin rationalisoitunut en olisi rationalisoitunut
sinä rationalisoituisit et rationalisoituisi sinä olisit rationalisoitunut et olisi rationalisoitunut
hän rationalisoituisi ei rationalisoituisi hän olisi rationalisoitunut ei olisi rationalisoitunut
me rationalisoituisimme emme rationalisoituisi me olisimme rationalisoituneet emme olisi rationalisoituneet
te
Te rationalisoituisitte
-"- ette rationalisoituisi
-"- te
Te olisitte rationalisoituneet
olisitte rationalisoitunut ette olisi rationalisoituneet
ette olisi rationalisoitunut
he rationalisoituisivat eivät rationalisoituisi he olisivat rationalisoituneet eivät olisi rationalisoituneet
passiivi rationalisoiduttaisiin ei rationalisoiduttaisi passiivi olisi rationalisoiduttu ei olisi rationalisoiduttu
Potentiaali
preesens perfekti
minä rationalisoitunen en rationalisoitune minä lienen rationalisoitunut en liene rationalisoitunut
sinä rationalisoitunet et rationalisoitune sinä lienet rationalisoitunut et liene rationalisoitunut
hän rationalisoitunee ei rationalisoitune hän lienee rationalisoitunut ei liene rationalisoitunut
me rationalisoitunemme emme rationalisoitune me lienemme rationalisoituneet emme liene rationalisoituneet
te
Te rationalisoitunette
-"- ette rationalisoitune
-"- te
Te lienette rationalisoituneet
lienette rationalisoitunut ette liene rationalisoituneet
ette liene rationalisoitunut
he rationalisoitunevat eivät rationalisoitune he lienevät rationalisoituneet eivät liene rationalisoituneet
passiivi rationalisoiduttaneen ei rationalisoiduttane passiivi lienee rationalisoiduttu ei liene rationalisoiduttu
Imperatiivi
preesens perfekti
minä – – minä – –
sinä rationalisoidu älä rationalisoidu sinä – –
hän rationalisoitukoon älköön rationalisoituko hän olkoon rationalisoitunut älköön olko rationalisoitunut
me rationalisoitukaamme älkäämme rationalisoituko me – –
te
Te rationalisoitukaa
-"- älkää rationalisoituko
-"- te
Te – –
he rationalisoitukoot älkööt rationalisoituko he olkoot rationalisoituneet älkööt olko rationalisoituneet
passiivi rationalisoiduttakoon älköön rationalisoiduttako passiivi olkoon rationalisoiduttu älköön olko rationalisoiduttu
Nominaalimuodot
infinitiivit partisiipit
aktiivi passiivi aktiivi passiivi
1. rationalisoitua preesens rationalisoituva rationalisoiduttava
pitkä 1. rationalisoituakseen1 perfekti rationalisoitunut rationalisoiduttu
2. inessiivi rationalisoituessa2 rationalisoiduttaessa agentti rationalisoituma4
instruktiivi rationalisoituen – kielteinen agentti rationalisoitumaton
3. inessiivi rationalisoitumassa – 1) käytetään vain omistusliitteen kanssa; tämä on yksikön ja monikon kolmannen persoonan muoto 2) voidaan käyttää omistusliitteen kanssa 3) käytetään vain omistusliitteen kanssa; tämä on yksikö- puhutte_asiaa---
"Kuulostatte hyvin # RATIONAALISELTA #"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3187464Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662156- 1751827
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161372- 1121277
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91241Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691220RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551151Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019