mitään tapoja. Olin tänään siellä käymässä ja ihkaelävää potilasta vietiin sängyllä JALAT EDELLÄ ! Niin tehdään vain vainajille. Kyseessä on vanha länsimainen tapa jota sairaaloitten tulisi ehdottomasti noudattaa.
Saisi Hatanpään sairaalan johto hävetä silmät päästään ja se kärryjen työntäjä myös. Tuon tason mokaa ei juurikaan näe missään.
Hatanpään sairaalassa ei noudateta
37
3069
Vastaukset
- oletHulluTapojesiOrja
Sinunko tavat on ainoat oikeat? Tapa itsesi, niin ongelma katoaa.
On paljon fiksumpaa viedä jalat edellä, potilas näkee, mihin ollaan menossa ja jos johonkin ovenkulmaan koppasee, on mukavampaa, kun mennään jalat edellä. Sinä tietysti ottaisit tällin mielummin päähän.- mielensäpahoittajaZ
Justiin juu mielensäpahoittaja taas liikenteessä, no mainitsitko asiasta ET
- luulisinettäsiksi
Aloittaja on oikeassa. Kun viedään pää edellä niin hoitohenkilökunta pystyy tarkkailemaan paremmin potilasta. Vainajaa viedään jalat edellä. Luultavasti jos makaat paareilla ei niitten maisemien niin väliä.
- kurkipellolla
Nuorilla ei ole enää mitään tapoja eikä tietämystä. Katsoisivat Tuntemattoman sotilaan elokuvan tai lukisivat kirjan. Hautajaisissakin vainajaa viedään aina jalat edellä hautaan.
Itse olin n. 10 sitten H-päällä, vietiin sängyllä ja pää edellä. Sain katsella koko ajan nättiä hoitsutyttöä.- IkävänRehellinenIhminen
Kansanradion vajakit näköjään siirtyneet nettiin. Olet vajonnut ihmisjätteen tasolle, kun sotket juttuihisi elokuvan nimeltä tuntematon sotilas, typerin elokuva kautta historian, joka antaa kuvan, että silloiset miehet olivat joitakin kevytmielisiä läpänheittäjiä. Toivottavasti pääsi osuu johonkin kovaan ja vauhtia on riittävästi, kun sinua viedään pää edellä pitkin käytäviä hatanpäällä.
- omaonhäpeesi
IkävänRehellinenIhminen kirjoitti:
Kansanradion vajakit näköjään siirtyneet nettiin. Olet vajonnut ihmisjätteen tasolle, kun sotket juttuihisi elokuvan nimeltä tuntematon sotilas, typerin elokuva kautta historian, joka antaa kuvan, että silloiset miehet olivat joitakin kevytmielisiä läpänheittäjiä. Toivottavasti pääsi osuu johonkin kovaan ja vauhtia on riittävästi, kun sinua viedään pää edellä pitkin käytäviä hatanpäällä.
,,,,Toivottavasti pääsi osuu johonkin kovaan ja vauhtia on riittävästi, ,,,
Sinun pääsi taisi osua jo lapsena ja vauhtiakin ilmiselvästi oli riittävästi.
- jalatedellä
Jalat edellä sen takia ettei tarvi katsoa kyrpiintynyttä ilmettä. Ei ole muuten mihinkään lakiin kirjoitettu pää tai jalat edellä.
- Anonyymi
Mua vietiin jalat edellä linnasta linnaan, ja joutui itse kahjuustammaa.
Vitutus on kova vieläkin kun Istun linnassa. - Anonyymi
Ei lakiin mutta eettisiin ohjeisiin.
Hatanpäälle näyttää pääsevän kunhan nimi vain on Terhikki-kannassa.
- varmatieto
Toinen tärkeä sääntö on, että potilaan käsien pitää olla aina peiton päällä. Opin sen sairaanhoitajakoulussa.
- tietovarma
Niin, muutenhan potilas saattaisi näpräillä vehkeitään.
Alunperin tuo että kädet pitää olla peiton päällä sai alkunsa siitä että puoskarit USA:ssa väittivät onanoinnin aiheuttavan sairauksia, ja vauhkot vanhemmat ostivat kilvan kaikenlaisia rotanloukkuja joita viriteltiin pikkupoikien värkkeihin etteivät vaan onanoi... Luonnollisesti kädet piti olla nukkumaan mennessä peiton päällä, ettei vain tule kiusaus alkaa käpälöidä itseään. - yäääkkkkkkkk
tietovarma kirjoitti:
Niin, muutenhan potilas saattaisi näpräillä vehkeitään.
Alunperin tuo että kädet pitää olla peiton päällä sai alkunsa siitä että puoskarit USA:ssa väittivät onanoinnin aiheuttavan sairauksia, ja vauhkot vanhemmat ostivat kilvan kaikenlaisia rotanloukkuja joita viriteltiin pikkupoikien värkkeihin etteivät vaan onanoi... Luonnollisesti kädet piti olla nukkumaan mennessä peiton päällä, ettei vain tule kiusaus alkaa käpälöidä itseään.Vain pedofiilillä voi olla noin saastainen mielikuvitus.
- varmatieto
Mistä lähtien todellinen kulttuurihistoria on ollut sääntöjen vastaista??? Ihmettelen kauheasti.
USA:ssa puoskarit keksivät että ihmisiä saa huijattua uskomaan että onanointi aiheuttaa kaikenlaisia sairauksia tai jopa kuoleman. Raamattuhan jo mokoman oli kieltänyt. Puoskarit myivät oppaita ja laitteita joilla kyseinen toiminto saatiin ehkäistyä. Yhtenä keinona oli vaatia lasta pitämään kätensä sängyssä peiton päällä, ettei vain tule kiusausta onanointiin. Toisena keinona oli ympärileikkaus, koska esinhana kanssa on helpompi tyydyttää itseään. Myöskin virititeltiin laitteita joita voi verrata hiirenloukkuun, jollaiset sitten satuttivat lasta jos hänelle tule erektio yöllä.
Jos HISTORIA on teidän mielestänne täällä sääntöjen vastaista, niin sopii kertoa ihan vapaasti että mikä mielestänne sitten on syy naurettavaan sääntöön pitää kädet peiton päällä. Luulisi että varsinkin sairas taikka loukkaantunut ihminen tarvitsee kaiken mahdollisen lämmön mitä voi saada, ja käsien palelluttaminen peiton päällä on aivan naurettavaa tuossa tilanteessa. - oletSairas
varmatieto kirjoitti:
Mistä lähtien todellinen kulttuurihistoria on ollut sääntöjen vastaista??? Ihmettelen kauheasti.
USA:ssa puoskarit keksivät että ihmisiä saa huijattua uskomaan että onanointi aiheuttaa kaikenlaisia sairauksia tai jopa kuoleman. Raamattuhan jo mokoman oli kieltänyt. Puoskarit myivät oppaita ja laitteita joilla kyseinen toiminto saatiin ehkäistyä. Yhtenä keinona oli vaatia lasta pitämään kätensä sängyssä peiton päällä, ettei vain tule kiusausta onanointiin. Toisena keinona oli ympärileikkaus, koska esinhana kanssa on helpompi tyydyttää itseään. Myöskin virititeltiin laitteita joita voi verrata hiirenloukkuun, jollaiset sitten satuttivat lasta jos hänelle tule erektio yöllä.
Jos HISTORIA on teidän mielestänne täällä sääntöjen vastaista, niin sopii kertoa ihan vapaasti että mikä mielestänne sitten on syy naurettavaan sääntöön pitää kädet peiton päällä. Luulisi että varsinkin sairas taikka loukkaantunut ihminen tarvitsee kaiken mahdollisen lämmön mitä voi saada, ja käsien palelluttaminen peiton päällä on aivan naurettavaa tuossa tilanteessa.Hae hoitoa, jotta pääset irti seksifantasioistasi, mitkä liittyvät erektioon, lapsiin, ympärileikkauksiin ja itsetyydytykseen.
- tietovarma
oletSairas kirjoitti:
Hae hoitoa, jotta pääset irti seksifantasioistasi, mitkä liittyvät erektioon, lapsiin, ympärileikkauksiin ja itsetyydytykseen.
Aika jännää että historia ei kiinnosta. Ehkä jotkut ihmiset toivoisivat että koko maailmanhistoria poistettaisiin sääntöjen vastaisena, LOL.
Kuulisin kyllä mielelläni toisenlaisenkin selityksen sille miksi on syntynyt tapa että potilaan käsien pitää olla peiton päällä. Itse en keksi mitään järkevää syytä, joten mieleen tulevat nuo 1800-luvulle Amerikkaan juontuvat järjettömät syyt. Kaikilla tavoilla aina on jokin alku jossain!
- VäärinMeneeAina
Kuka tänään Hasassa leikataan se huomenna Taysissa korjataan.
- jälkienkorjaaja
Aika usein kuule ihan toisinpäin.
- kiristääkövanne
Kiristääkö vanne pääsiympärillä, luultavasti
- fiksulähihoitaja
Meillä opiskeluaikana KOROSTETTIIN ehdottomasti sitä, että potilasta kuljetetaan sängyllä aina pää menosuuntaan kun kyseessä on elävä potilas.
VAIN vainajaa kuljetetaan jalat edellä. - entäskuollut
Syntyykö näin kauhea haloo jos kuollutta kuljetetaan pää edellä höpö höpö tuollaista sääntöä ei ole mikä nyt niin loukkaisi ihmistä, aloittajalla on nyt kylläkin jokin muu asia viturallaan.
- olettäysseko
Olet siis sinäkin niitä nykyajan avuttomia pentuja, joilla ei ole käsitystä mistään muusta kun kännykän räpläyksestä.
- eisetajuumitään
olettäysseko kirjoitti:
Olet siis sinäkin niitä nykyajan avuttomia pentuja, joilla ei ole käsitystä mistään muusta kun kännykän räpläyksestä.
Luulen, että entäskuollut kuuluu siihen kauppojen ovien eteen ja tuulikaappeihin räkivään huppariporukkaan. Sitä tasoa on kaverin tiedontaso.
- Anonyymi
eisetajuumitään kirjoitti:
Luulen, että entäskuollut kuuluu siihen kauppojen ovien eteen ja tuulikaappeihin räkivään huppariporukkaan. Sitä tasoa on kaverin tiedontaso.
Kun käännytetään oikealle, onko oikein tehty?
Mielestäni pitäs käännyttää koko ajan vasemmalle, ettei tuu kaistapäistä ympyrää.
- hahaahasaa
Mitenkähän nämä kommentit liittyvät potilaan hoitoon?
Mutta kun näitä luki, niin alkaa pelottamaan todella, että jos HASA vielä alkaa uudessa maakuntamallissa hoitamaan maakunnan potilaita, niin ei tule mitään. Miten muka TAYS:ssa riittää niitä korjaajia ja paikkoja niin paljon huonosti hoidetuille potilaille? Kertokaa ihmeessä!- kyllästynytkuuleensontaa
VäärinMeneeAina se siinä taitaa kirjuutella again. Aika paljon leikkoovat molemmissa taloissa samat kirurgit, hasa ja taukkila. Alkaa jo olla aikansa elänyt tuo "paskapuhelegenda" hatanpäästä. Samat virkamiehet ne valvoo molempien puljujen toimintaa, että revippä siitä. Ja hakeudu ihmeessa hoitoon jonnekin muualle kuin hatanpäälle, kun tuota valinnanvapautta kerran on. Siunausta kesääsi ja tulevaisuuteesi.
- kuin-möllilauma
Nykypäivän Suomessa on kasvanut ihan liikaa nuoria kännykänräplääjiä, joilla ei ole hajuakaan ihmistavoista. Pitäisikö kouluissa olla enemmän tapakasvatusta, kuten se, että jalkakäytävillä ei kuljeta monta rinnan kun on vastaantulijoita. Nuoret, varsinkin koululaiset, nykyään kävelevät surutta päin, on käynyt monta kertaa.
Ikävää jos nuoristamme kasvaa kuin kuriton vasikkalauma keväisellä laitumella.- pakkohakatakin.joskus
... Nuoret, varsinkin koululaiset, nykyään kävelevät surutta päin, ...
Pitää muuten paikkansa, näin käy minullekin monta kertaa. En väistä ja sitten tulee mulkaisuja.
- ettästiedättonttu
Mä haluan aina että mua viedään jalat edellä. Toistenpäin alkaa aina oksettamaan.
Haluan olla menosuuntaan.
Joten mene itse miten haluat, minä haluan jalat edellä ja minulla on oikeus mennä niin.- kalmoja-viedään-niin
Oletko jo kuollut, kalmo ? Ne tahtoo mennä noin päin.
- kuneiniinei
---minulla on oikeus mennä niin.---
Ei muuten ole !!!!
- ÄmEeKoo
Ei se kuallu välitä kuin päin sitä työnnetään. Pääasia että vilposeen viiään. Säälittävät mistään mitään tietämättömät täällä vaan huutelee.
- otapas-opiksesi
Tapoja pitää olla. Sinullekin tiedoksi ja opiksi tämäl, että ei ole fiksua räkiä ohikävelijäin kengille ja lahkeille eikä varsinkaan kauppojen tuulikaapeissa.
- ifeelsorryforU
toivotttavasti siekii oot jo kylmässä tahi mullissa moukka.
- heräjäisit
----Ei se kuallu välitä kuin päin sitä työnnetään.----
Mutta elävät välittää. Sinä taidatkin olla jo valmiiksi pystyynkuollut.
- hyvähoito
Itse olin maanantaina poli-vastaanotolla Vatsakeskuksessa. Sain todella hyvää palvelua ja remontoidut tilat olivat viimeisen päälle.
Toivottavasti siirtyminen osaksi Taysia ei vie kyseistä taloa hunningolle.- jebujee
Tuskin vie. Moni toimenpide sairaanhoitopiirin tiimoilta jo nyt tehään hatanpäällä. Ihan oikeet lääkärit hatanpäälläkin leikkaa ja hoitaa ja monilla erikoisaloilla samat lekurit veivaa Tays-Hasa väliä. Kiva kun sait vatsakeskuksessa hyvän hoidon :)
- Anonyymi
Tuliko pahankin trauma siitä kokemuksesta?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus166929- 1972500
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1001938En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761507Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911059- 41980
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46949- 77843
- 45719
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7708