TALVEN TUOREUS - TIHKUSADE. LUUN MURTUMIA?

arvo.e

Poikkeuksellinen talvi. Aina keli yllättää. Tulee vettä, tihkua ja lunta yllättävän vaihtelevasti. Polut jäisiä, vetisiä ja lumisia. Sairaaloissa riittää liukastuneita ruuhkaksi.

26

336

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eppu2

Kauppaan kun kävelin, oli paikkoja, että sai kyllä varoa, ettei muutu linnuksi ja lähde lentoon. No hyvin selvisin.
      Äsken kävin jääkaapilla ja vilkaisin ulos ikkunasta, on alkanut sataa lunta.
      Huomenna täytyy varoa, jos jää lumi jään päälle, on vaaran paikkoja.
      Ei olisi kiva olla raaja paketissa kevään tullessa.
      Eikös se kellonajan siirtokin ole taas loppukuusta.

• Parivuotta taaksepäin kaaduin ja nilkutin kuukausia. Viikonpäästä lähden Canarialle ja koetan varoa.

• arvo.e kirjoitti:

Parivuotta taaksepäin kaaduin ja nilkutin kuukausia. Viikonpäästä lähden Canarialle ja koetan varoa.

Tosiaan, myös Kanarialla voi sattua 'lipsahduksia', jalka tai käsi paketissa on yleinen näky. Muista varoa myös vilustumista, vaikka kuinka on jo maaliskuu. Nimim. kokemusta on

Mukavaa matkaa! :)

• saimaantaka kirjoitti:

Tosiaan, myös Kanarialla voi sattua 'lipsahduksia', jalka tai käsi paketissa on yleinen näky. Muista varoa myös vilustumista, vaikka kuinka on jo maaliskuu. Nimim. kokemusta on

Mukavaa matkaa! :)

Kokemusten paikka. Vesi liikaa nautittuna voi jäätyä polveen. Tuima alkoholi taas kiehahtaa latvaan. Paras tarkkailla lintuja, jos ovat iloisia kaukaa.

• staka
        arvo.e kirjoitti:

Kokemusten paikka. Vesi liikaa nautittuna voi jäätyä polveen. Tuima alkoholi taas kiehahtaa latvaan. Paras tarkkailla lintuja, jos ovat iloisia kaukaa.

Nojoooo. Muutaman keuhkokuumeen siellä saaneena varoittelin vaan. Kanarian 'talvikesä' kun on vähän erilainen kuin Suomen suvi vaikka samalta tuntuu.

Ilolintuja saattaa näkyä joskus kotomaassakin, jos isojen kiikaripoikien puheita on uskominen...

• mimmimum-..mi

Etanan vauhtia melkein kauppareissu.....ei olisi kivaa katkaista tai murtaa luitaan...mukavampaa olla vain.." terveellä tavalla onneton"... kuten sanoi Birgitta Ulfsson 88v.

• eppu2

Tänään oli täällä jo ihan hyvä kävellä, pieni satanut lumikerros ja pari astetta paakasta.
        Tää on kivaa, kun tuo päivä pitenee.

• Varominen on hyväksi. Paikat joissa autot "sutivat" tyhjää ovat erikoisen liukkaita

• Se on kyllä jännä että Suomessakin joka vuosi talvi "yllättää" niin autoilijat, pyöräilijät kuin kävelijätkin. Suomen talvi on aina ollut tällainen. Eikö jokainen voisi jo ottaa tästä onkeensa?

• suvenelli1

Tässä aurinpaistetta odotellaan. Lupasivat sitä tälle päivälle ja se pitää hyödyntää. Pari-kolme viikkoa ja sitten voi jo leskenlehtiä alkaa bongailemaan, toivon minä.

• suvenelli1 kirjoitti:

Tässä aurinpaistetta odotellaan. Lupasivat sitä tälle päivälle ja se pitää hyödyntää. Pari-kolme viikkoa ja sitten voi jo leskenlehtiä alkaa bongailemaan, toivon minä.

Meillä paistaa aurinko, tosin pakkastakin -16 astetta. Koirulin kanssa käytiin jsut aamulenkki, hälläkin toppamantteli päällä. Joski antaa pukea sen vastahakoisesti.

Meillä leskenlehtiin on vielä aikaa mut tulossa ovat kuten muinakin vuosina.

• suvenelli1
        Missasinkojotain kirjoitti:

Meillä paistaa aurinko, tosin pakkastakin -16 astetta. Koirulin kanssa käytiin jsut aamulenkki, hälläkin toppamantteli päällä. Joski antaa pukea sen vastahakoisesti.

Meillä leskenlehtiin on vielä aikaa mut tulossa ovat kuten muinakin vuosina.

Täällä on nyt n. -5. Aurinko näyttää tunkevan noita pilviä pois edestään.
        Täällä yleensä tulee tossa maalis-huhtikuun vaihteessa leskenlehdet ja krokukset talojen seinustoille.
        Rapsutukset sinne koirulille. Mä rapsuttelin mun lapsenlapsia yhden yöseudun. Olin vierihoidossa :)

• suvenelli1 kirjoitti:

Täällä yleensä tulee tossa maalis-huhtikuun vaihteessa leskenlehdet ja krokukset talojen seinustoille.
        Rapsutukset sinne koirulille. Mä rapsuttelin mun lapsenlapsia yhden yöseudun. Olin vierihoidossa :)

Rapsutin, hän käy aina itsekin kerjäämässä raputuksia tökkimällä kuonolla käsiin :).
        Meillä krookuksiin on vielä aikaa, ehkä näillä korkeuksilla huhti-toukokuun vaihteessa.

Minä aattelin lähteä käyttämään kummityttöä Kemin Lumilinnassa, jos sattuu kivat kelit olemaan. Eilen hyppyytin sylissä seitsenkuista miehenpojantyttöä :). Ihana pallero.

• suvenelli1 kirjoitti:

-0.5 täysin pilvetöntä Helsingissä. Jos ei poluilla olisi jäätiköitä, ulkoilukeli parasta.

• suvenelli1 kirjoitti:

-4 aurinkoista. Mukava ulkoilupäivä. Kävin Kaaressa. Tuli sisällä kävelyäkin sopivasti.

• suvenelli1
        arvo.e kirjoitti:

-4 aurinkoista. Mukava ulkoilupäivä. Kävin Kaaressa. Tuli sisällä kävelyäkin sopivasti.

Jostain luin, että vanhuksille, ei meille, järjestetään kauppakeskuskävelyjä talvisaikaan. Ihan hyvä niin, kun nuo kelit ovat mitä ovat ja tienpinnat kanssa.

Tuliko hiki? Ostitko simmarit ja aurinkovoidetta?

• suvenelli1 kirjoitti:

Jostain luin, että vanhuksille, ei meille, järjestetään kauppakeskuskävelyjä talvisaikaan. Ihan hyvä niin, kun nuo kelit ovat mitä ovat ja tienpinnat kanssa.

Tuliko hiki? Ostitko simmarit ja aurinkovoidetta?

Kovin vähän ostin. Vartalon pesunesteen. Matkustin pienbussilla, jonka reitti on Konalan ja Pirkkolan uimahallin väli. Etelän reissun jälkeen alan käydä viikoittain uimahallissa.

• T.Soini on näköjään vakauttanut itselleen varman työ-paikan ulko-mailla.
      Sekä ulko-maiset eläkkeet, joihin ei Suomen tuleva luhistuminen pääse vaikuttamaan.
      -
      Eivätkä hallat ja pakkaset.

H.

• spora.kulkee

IltasanomatVALIKKO

"Ikämies vonkasi 18-vuotiasta naista raitiovaunussa"

Hunkkiko taas asialla?

• sepässe
        spora.kulkee kirjoitti:

IltasanomatVALIKKO

"Ikämies vonkasi 18-vuotiasta naista raitiovaunussa"

Hunkkiko taas asialla?

Niimpä tietennii

• No miksei vakauttaisi jos se kerran on mahdollista. Kapteeni jättää uppoavan laivan :D.

• eppu2

Juuri tulin ulkolenkiltä. Ihana on keväinen päivä. 3 astetta pakkasta
      Ehdin tässä tuota hiihtoa vahtaamaan, kun alkavat tulemaan maaliin.

• -3 pimenee. Tanssii tähtien kanssa alkaa, kun tähdet syttyvät. Köyhää joukkoa. Ei ole paljon vaatteisiin rahaa, kun talvella tanssivat kovin vähissä vaatteissa.

• New-age
        arvo.e kirjoitti:

-3 pimenee. Tanssii tähtien kanssa alkaa, kun tähdet syttyvät. Köyhää joukkoa. Ei ole paljon vaatteisiin rahaa, kun talvella tanssivat kovin vähissä vaatteissa.

Kiva kuitenkin katsoa tanssipareja, miten edistyvät. Ja onhan ohjelmassa musiikkikin. Kevätkin tavallaan etenee tuossa. Mahtaako kisat loppua Vapun aikoihin?
        Ei niillä raukoilla ole varaa vaatteisiin, kun pitää olla joka ohjelmassa uudet vermeet.

• suvenelli1

Tuli kyllä hapetettua itsensä tänään. Ihana aurinkoinen päivä.
        Anna-Maija ja Matti kyllä tanssivat ihanasti. No, usea muukin pari.

Kyllä aurinko tekee hyvää mielelle :)

• Tänään lähden Kaareen, vaikka en mitään ostaisikaan. Aurinkoisena päivänä piristää liikkumaan. Tosin aamusta -7.3 - lämpenee iltaa kohti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      557
      1848
    2. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      907
    3. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      84
      883
    4. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      806
    5. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      729
    6. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      2
      727
    7. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      715
    8. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      68
      695
    9. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      74
      648
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65
      543
    Aihe